نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

تبریک هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش.

فرماندارورئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رامسر ومدیرآموزش وپرورش به مناسبت هفته شورای های آموزش وپرورش پیام تبریکی راصادرنمودند.
                                                                     


« قطره دریاست ، اگر با دریاست ورنه او قطره ، و دریا ، دریاست»

پویایی و تحرک و توسعه هر جامعه وامدار دانش و گسترش علم در تمامی ابعاد و اضلاع آن است از این حیث آموزش و پرورش که رسالت خطیر آن علم آموزی و مهارت آموزی و تربیت و پرورش نسل آینده ساز و خلاق و متبکر می باشد ، همواره واجد شأنی والا و رتبه ای برجسته در قاب نگاه صاحب نظران و خبرگان حوزه های متعدد است. تعبیر رسای رهبری معظم انقلاب از آموزش و پرورش به عنوان « سنگ بنای جامعه» دقیقاً گویای جایگاه ویژه و برتر این نهاد می باشد .

ظرافت و اهمیت کار آموزش و تربیت و فراخی وسعت آن و از طرفی وجود مشقت ها و تنگناها موجب شده که همواره دست استعانت به سوی مردم در قالب شوراهای مختلف یازیده شود و عملاً از احساس مسئولیت تمامی نیروها و عوامل برای تحقق اهداف آموزش و پرورش سخن به میان آید. تا در سایه هم افزایی و همکاری و تشریک مساعی جملگی عوامل تأثیرگذار بستر لازم برای اجرایی شدن آرمانها و برنامه ها و سیاستهای مصوب مهیا گردد. ایجاد و راه اندازی «شورای آموزش و پرورش  که 24 دی ماه هر سال مصادف با سالروز تصویب و تشکیل آن می باشد » به همین منظور بوده است .

نگاهی به ترکیب و شرح وظایف شورای آموزش و پرورش حاکی از آنست که همه افراد و اجزای جامعه باید برای رفع تنگناها و کمبود ها و جبران عقب ماندگی ها در حوزه آموزش و پرورش عزم خویش را جزم و با ارائه آراء و دیدگاههای صائب خویش مشارکتی فعالانه و مسئولانه در این زمینه داشته باشند. بدون شک از تقویت آموزش و پرورش هیچ کسی متضرر نخواهد شد بلکه از رهگذر شکوفایی آن می توانیم تقویت جامعه اسلامی و تحکیم شالوده های نظام توسعه و حرکت در مسیر و سبیل پیشرفت و بالندگی را به تماشا بنشینیم . ضمن تبریک هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش امیدواریم درپرتو همدلی و همیاری همه ی فرهنگ دوستان  شاهد رشد و پیشرفت همه جانبه کشور و درخشش بیش از پیش فرزندان این مرزو بوم در آسمان و دین و دانش باشیم .

         محمد صادق امینی نیا                     حسین شعبان سروری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر   فرماندار و رئیس  شورای آموزش و پرورش رامسر

ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد.

ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد

خدایی از تمدید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تا اول بهمن ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که هنوز موفق به ثبت نام در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد نشدند ترتیبی اتخاذ شده تا این داوطلبان نیز بتوانند در این آزمون ثبت نام کنند به همین منظور ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور تا روز چهارشنبه اول بهمن ماه تمدید شد.
 
وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که قبلا ثبت نام خود را انجام دادند نیز میتوانند در این مهلت تمدید شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود در صورت نیاز اقدام کنند.
 
خدایی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان گفت: بر اساس آمارهای بدست آمده تا الان تعداد 34000 نفر در این آزمون ثبت نام کردند. /

شورای اداری ونقش آن درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.

شورای اداری ونقش آن درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر. 

 

 

یکی ازنهادهایی که درتوسعه شهرستان رامسرتأثیربسزائی دارد شورای اداری شهرستان می باشد که فرزندان بومی شهرستان که مسئولیت نهادهای اجتماعی شهررادارند درخصوص چشم اندازآینده شهرومسائل موجود درحوزه درون سازمانی وبرون سازمانی به بحث وتبادل نظر می پردازند وتلاش می کنند درفضای صمیمی وهمدلی بتوانند ازتبادل وتضارب افکاردرجهت توسعه همه جانبه استفاده برده وشهرستان رادرجهت توسعه فراگیرهدایت نمایند.مدیریت خلاق وپویا درشورای اداری زمینه های گفتمان عقلانی ودلسوزانه رادرشورای اداری فراهم می کند وشورای اداری رادرجهت شورای یادگیرنده سوق می دهد،فرهنگ گفتمان عقلانی درشورای اداری زمینه های ابرازاندیشه ونقد منطقی رادرفضای اجتماعی ایجاد می کند وبسیاری ازنهادهای توسعه انگیزشهرستان درحوزه های درونی وبرونی باچالشهایی روبروهستند که ابرازبیان واقعیتهای موجود نهادهای اجتماعی توسط مسئولین ذیربط درشورای اداری باعث می شود موانع وآسیبها به درستی شناخته شده ودرزمان معین راهکارها ارائه گردد ونهادهای اجتماعی باتوان مندی وقدرت بیشتردرجهت آرمانهای اجتماعی حرکت نمایند.

اگرمسئولین نهادهای اجتماعی نتوانند درشورای اداری درخصوص مشکلات حوزه های درونی وبیرونی به بیان نقطه نظرات خود بپردازند یاازفرهنگ سکوت وکتمان وحاشیه نشینی استفاده کنند عملاً نهادهای اجتماعی راباچالشها روبروساخته که چندان زیبنده فرزندان بومی مسئول نیست،مدیریت متحول وخلاق شورای اداری باید مدیریت کافی درخصوص مشکلات حوزه های درونی وبیرونی نهادهای اجتماعی شهرستان داشته وبااقتدارکافی وشهامت و باکنترل اجتماع وارد حوزه های مختلف شده وبه شناسایی مشکلات پرداخته وراهکارها وراه حل های مناسب راارائه دهند.

اصحاب رسانه وخبرنگاران باید درشورای اداری فضایی امن وآرام سرشارازصمیمیت رابرای مسئولین نهادهای اجتماعی ایجاد کرده وبابیان واقعیتهای موجود بومی بودن خود رابه مردم اثبات نمایند ورسالت واقعی خود رافراموش نکنند.تمام فرزندان بومی مسئول درشورای اداری تلاش دارند تا درسایه وحدت،همیاری،همفکری موانع توسعه نیافتگی درشهرستان راباتوکل به خداوند وبافرهنگ عاشقانه وعاقلانه راازشهرستان دورنمایند وتا درصورت رسیدن به توسعه همه جانبه همه ازنعمات آن بهره مند شویم.

باتشکرازمخاطبین نفوذ قلم:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی. ادامه دارد.....

هادی خامنه‌ای :علی مطهری را هم یک اصلاح‌طلب دانست.

به گزارش خزرآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در همایش اصلاح‌طلبان که عصر امروز در کانون توحید تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) قیام تاریخی خود را «اصلاح» مطرح کردند، گفت: اصلاحات در ماهیت خود نوعی بازگشت به اصول دارد و همان‌طور که در گذشته نیز برخی از شخصیت‌های فعال تاریخ مانند سیدجمال‌الدین اسدآبادی در زمان خود و شهید مطهری و بهشتی در میان روحانیون و شریعتی و بازرگان در بین دانشگاهیان این‌گونه رفتار کردند، بنابراین اصلاح‌طلبی ریشه در حرکت انبیاء و صالحان دارد.      

ادامه مطلب ...

عبدالرضا بی آزار مسئول این حذب در استان گیلان از تشکیل شورای جدید مرکزی حزب کارگزاران – شاخه گیلان خبر داد.



کارگزاران 011

شمال ما: حزب کارگزاران سازندگی در هجدهمین سال تأسیس خود بر اساس آنچه دبیرکل فعلی این تشکل اعلام کرده، قصد بازسازی و نوسازی تشکیلات خود را دارد.

ترمیم شورای مرکزی این حزب،گام اول این تشکل در جهت بازسازی خود است که این موضوع با تصویب شورای مرکزی و هیأت اجرایی آن صورت گرفته و بر اساس این تحولات، تعدادی اعضای شورای مرکزی این تشکل افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب ...

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور.

                                                                       

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت همایش سراسری اصلاح طلبان کشور بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به اتحاد و انسجام و اعتماد عمومی و همچنین ضرورت اجرای تام و تمام همه اصول قانون اساسی و نفی برخورد تقلیل‌گرایانه و گزینشی برخی وجوه و اصول آن در قبال اصول دیگر تاکید کرد.    

ادامه مطلب ...

خــدایا !گم شده ایم ، دانایی را چراغ مان کن.

                                                                     

ریس دانشگاه پیام نور از تشکیل شورای استعدادیابی برای انتخاب معاونان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز دکتر محمد سرلک در مراسم  خود در ابتدا از دانشگاهیان پیام نور به جهت اینکه به وی اعتماد کردند تشکر کرد و سپس دومین تشکر خود را از دکتر فرهادی داشت که به نظر دانشگاه پیام نور احترام گذاشته و وی را به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور معرفی کرد.                       دکتر سرلک 

تشکیل شورای استعدادیابی برای انتخاب معاونان پیام نور

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور یادآور شد: دکتر فراهانی کار بزرگی انجام داد. زمانی مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفت که بیشتر نگاه‌ها برای مدیریت این سازمان از بیرون بود و ثبات مدیریتی در وزارت علوم وجود نداشت

وی از فراهانی خواست که به عنوان مشاور امور راهبردی با وی همکاری کند.

سرلک در ادامه با اشاره به دغدغه‌های خود گفت: یکی از دغدغه‌های من این است که چه کار کنیم که اساتید و دانشجویان و کارکنان این دانشگاه به پیام نوری بودن خود افتخار کنند و اساتید و دانشجویان ما بعد از ارتقا دانشگاه‌های دیگر را انتخاب نکنند.

وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان پیام نور گفت: این دانشگاه برای شما است و پست‌های این دانشگاه نیز به شما تعلق دارد بنابراین یک شورایی تشکیل می‌دهیم به عنوان شورای استعدادیابی. افراد برای پست‌های مختلف 3 نفر را پیشنهاد دهند که یکی از آنها انتخاب شود.

وی در ادامه از دیگر دغدغه‌های خود افزایش سطح زندگی کارکنان و تکریم افراد، افزایش کیفیت خدمات آموزشی، به کارگیری فناوری و افزایش رضایتمندی دانشجویان اشاره کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که باید از فناوری‌های نو برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان استفاده کنیم، من از تمام افراد در قسمت‌های مختلف استفاده خواهم کرد.

مشاور عالی سازمان سنجش خبرداد:ثبت نام 8 هزار نفر برای فراگیر پیام نور در روز چهارم/ زمان اعلام نتایج.

مشاور عالی سازمان سنجش خبرداد
ثبت نام 8 هزار نفر برای فراگیر پیام نور در روز چهارم/ زمان اعلام نتایج.
           مشاور عالی سازمان سنجش خبرداد

ثبت نام 8 هزار نفر برای فراگیر پیام نور در روز چهارم/ زمان اعلام نتایج



مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از ثبت نام 8 هزار و 270 نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تا ساعت 8 صبح امروز خبرداد.

                                                                               

ادامه مطلب ...

فردا، آخرین مهلت ثبت نام شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون 152 کد رشته امتحانی کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر 94 دانشگاه پیام نور فردا (یکشنبه 28 دی ماه) پایان می‌پذیرد. 
 

                                                    فردا، آخرین مهلت ثبت نام شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور               

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز حسین توکلی  افزود: به کلیه داوطلبانی که تاکنون برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند، توصیه می‌شود در مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنما و مطالعه دقیق آن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را فراهم نموده و مطابق با دستور العمل مندرج ابتدا نسبت به تشکیل فرم پیش نویس اقدام و پس از کنترل‌های لازم نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند.

وی در ادامه در مورد آمار ثبت نام کنندگان و ظرفیت پذیرش این آزمون نیز گفت: تا هشت صبح امروز 18 هزار و 750 داوطلب برای ثبت نام اقدام کرده‌اند و ظرفیت پذیرش این آزمون 16 هزار و 80 نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: این آزمون که روز جمعه چهارم اردیبهشت 94 در حوزه‌های امتحانی مشخص شده به صورت تستی چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، دارای نمره منفی نیست.

دکتر سرلک قول مساعدت در راستای رفع مشکلات همکاران در آینده نزدیک داد .

بازدید دکتر سرلک از بخشهای حوزه معاونت اداری ، مالی و عمرانی

دکتر سرلک به صورت سرزده امروز از بخشهای مختلف معاونت اداری و مالی دانشگاه پیام نور بازدید کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور  از اداره کل های پشتیبانی ،عمرانی و املاک و امور مالی و همچنین ستاد رفاهی بازدید و از نزدیک با مسائل ومشکلات و  نحوه کار همکاران  آشنا شد.
 در این بازدید دکتر سرلک قول مساعدت در راستای رفع مشکلات همکاران در آینده نزدیک  داد و گفت: در راستای رضایت کارکنان دانشگاه اهتمام می ورزیم.

رئیس دانشگاه پیام نور:هدف اصلی مدیریت جدید، ارتقای برند دانشگاه و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است

رئیس دانشگاه پیام نور: ارتقای اعضای هیات علمی اولین قدم موثر در ارتقای برند دانشگاه است .

دکتر سرلک رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه ارتقای اعضای هیات علمی اولین قدم موثر در ارتقای برند دانشگاه است، افزود: هدف اصلی مدیریت جدید دانشگاه پیام نور، ارتقای برند دانشگاه و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است به گونه ای که اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان به حضور در دانشگاه پیام نور افتخار کنند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیات ممیزه دانشگاه  از ارتقای 7 تن از اعضای هیات علمی به مرتبه دانشیاری و 3 تن به مرتبه استادیاری خبر داد و  افزود: یکی از ارکان اصلی رشد دانشگاه هیات ممیزه است و اعضای محترم این هیات با همراهی صمیمانه خود با دانشگاه موجبات ارتقای 10تن از اعضای هیات علمی را فراهم نمودند و در اولین جلسه هیات مذکور در دوران مدیریت جدید دانشگاه، این اتفاق میمون و فرخنده رقم خورد.

دکتر سرلک این حرکت را به فال نیک گرفت و تلاش همه مدیران دانشگاه را درخصوص اعتبار بخشی هر چه بیشتر به برند دانشگاه در دوره جدید خواستار شد.

دکترعباسپوررئیس ارشاد رامسر:مسولان باید تلاش های اصحاب رسانه را قدر بشناسند .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر گفت:عرصه خبرنگاری مقدس است و ماهیت قلم را نباید به هیچ قیمتی فروخت.

وی گفت:تلاش های خبرنگاران شهرستان رامسر در انعکاس اخبار و رویداها شایسته  تقدیر است.


"عبد الرضا عباسپور"در جمع خبرنگاران شهرستان رامسر در نشست انتخابات شورای هماهنگی اطلاع رسانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر افزود:مسولان باید تلاش های اصحاب رسانه را قدر بشناسند ، بدون تردید رسانه ها بازتاب خواست ها و مطالبات عمومی و همراه مسولان در تحقق برنامه ها و اهداف توسعه هستند.

وی افزود:قلم خبرنگاران باید شرایط متفاوت را در نظر بگیرد  و اگر زمانی التهاب است بدنبال آرامش و اگر در جایی بی تفاوتی است نقد سازنده صورت بگیرد.

وی بیان داشت:البته نباید انتقادات و تذکرات پایه تخریب باشد  بلکه قلم ها  صالح و عدالت محور باشند و آرامش مردم را در نظر بگیرند. 

وی گفت:تلاش های خبرنگاران شهرستان رامسر در انعکاس اخبار و رویداها شایسته  تقدیر است.


علیپور در نطق میان دستور مجلس چه گفت ؟آقای رئیس جمهور ؛ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران تعطیل است !

علیپورافزود: جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران استان گردشگری و توریستی است، اما اداره کل آن تعطیل و همتی برآن مشهود نیست، میراث فرهنگی و گردشگری استان باید جهادی باشد نه سیاسی و درحال سکون....  

شمال نیوز : کمال علیپور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 23 دیماه) در نطق میان دستور با درود و سلام و صلوات به ارواح طیبه شهدای صدر اسلام، صحرای کربلا، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس سرداران و 10 هزار شهید استان مازندران بالاخص امام شهدا گفت: امروز ایران عزیز با درایت و هوشیاری رهبر دانا و بصیر و با تکیه بر مردم ولایتمدار و آگاه به عنوان کشوری امن و صاحب نفوذ در منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس شمال نیوز ، نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدخواهان و دشمنان نظام از امنیت و سرعت پیشرفت کشورمان ناراضی‌اند، اما چه شده است که بعضی از افراد که خود را جزء خواص جامعه می‌پندارند در مسیر آن‌ها حرکت می‌کنند و آب را بر آسیاب دشمن می ریزند. فتنه 88 معیار تعیین خطوط انقلابیون و دلسوزان نظام با ساده‌لوحان و گول خوردگان، کارگردانان، بازیگران و براندازان بوده است.

ادامه مطلب ...

وزیر کشور: استانداران و فرمانداران اگر قصد حضور در انتخابات آتی را دارند، باید تا اول اسفند93 استعفا دهند.

وزیر کشور ضمن توصیه‌های انتخاباتی به معاونین امنیتی و سیاسی استانداری‌های سراسر کشور، گفت: از امروز انتخابات در وزارت کشور کلید خورد و شماها متولیان حق‌الناس در اجرای انتخابات هستید.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازمهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست تخصصی با معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به آنچه در دنیای اسلام می‌گذرد، بی‌تفاوت باشیم که این اساس قانون اساسی و خواست ملت است و باید حضوری فعال، مبتکرانه و موثر داشته باشیم و این به معنای دخالت در امور کشورها نیست؛ بلکه یک نوع کمک مستشاری و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است.

ادامه مطلب ...

.مدت حکم یک سرپرست ۳ تا ۶ ماه است .

بیش از ۲۰ دانشگاه کشور در بلاتکلیفی/ اسامی دانشگاه‌هایی که بدون رئیس اداره می‌شوند.سردر دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی تهران



چالش این روزهای آموزش عالی کشور، شرایط نابسامان حدود ۳۰ دانشگاه کشور است که پس از گذشت یک سال و نیم از کار دولت یازدهم، بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند.

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز از خبرگزاری دانشجو، وزارت علوم در دولت یازدهم دستخوش تغییرات و چالش‌های بسیاری بوده است که استیضاح وزیر علوم و حضور چندین سرپرست در این وزارتخانه و تغییرات در سطح روسای دانشگاه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های یک سال و نیم اخیر در حوزه آموزش عالی کشور بود.

داستان هزار و یک شب وزارت علوم در یک سال و نیم گذشته بسیار تکرار شده است ولی با توجه به اینکه هنوز مسائل بدیهی در این وزارتخانه هم شرایط عادی را پیدا نکرده‌اند تکرار این ماجرا همچنان جالب توجه است.

وزارت علوم از‌‌ همان ابتدا کار خود در دولت یازدهم را با درگیری آغاز کرد به طوریکه رئیس جمهور همراه با معرفی دیگر وزرای کابینه، جعفر میلی منفرد را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کرد که وی نتوانست رای اعتماد مجلس را جلب کند و داستان پر پیچ و خم وزارت علوم آغاز شد. 

ادامه مطلب ...

معاون فرمانداررامسر: ادارات صنعت ،معدن و تجارت ، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی پیگیری و نظارت جدی بربازار و صنوف مختلف داشته باشند

معاون فرماندار رامسر گفت :در آستانه نوروز و در جهت آسایش و رفاه مردم و افزایش رضایمندی آنان باید بر روندتولید ،توزیع و مصرف و بازار نظارت دقیق داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری رامسر"محمد آزاد"در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود:بر اساس فرهنگ ما ایرانیان  که همه ساله در دو ماه مانده به نوروز مردم عزیز مبادرت به خرید  می نمایند باید همه دستگاه های اجرایی مسول بویژه ادارات صنعت ،معدن و تجارت ، اتاق اصناف  و جهاد کشاورزی پیگیری و نظارت جدی بربازار و صنوف مختلف داشته باشند.

وی بیان داشت:مردم ما در ادوار مختلف انقلاب اسلامی همیشه در صحنه بوده اند و هراندازه به آنها خدمت شود باز هم کم است.

وی ادامه داد:رامسر قطب گردشگری شمال کشور و یکی از 10 نقطه ای است که بیشترین حضور گردشگران داخلی و خارجی را دارد و این مسولیت ما را برای خدمت رسانی مضاعف می نماید.

وی گفت:باید با اتخاذ برنامه ها و سیاست های نظارتی دقیق بر بازار و صنوف  و برخورد با گران فروشی و تخلف بدنبال رضایتمندی مردم باشیم.

وی اظهار داشت:با توجه به گردشگری بودن شهرستان نهادهای مسول بر قیمت ها نظارت داشته باشند  و خدای ناکرده نباید این نگاه وجود داشته باشد که اقلام و اجناس از قیمت تعادلی در مقایسه با سایر نقاط برخوردار نیست .

 

ای همه جاحاضروناظرای خدای ستارالعیوب.

هنگامی که ثروتم دادی، خوشبختی ام رانگیر...

هنگامی که توانایی ام دادی، عقلم را نگیر...

هنگامی که مقامم دادی، تواضعم رانگیر...

آنگاه که تواضعم دادی ، عزتم رانگیر...

وقتی قدرتم دادی ،عفوم رانگیر ...

هنگامی تندرستی ام دادی، ایمانم رانگیر ...

و آنگاه که فراموشت کردم ، فراموشم مکن..

آمین یا رب العالمین


ویژیگی گیاه شناسی واکولوژی راش.احمد برفی مدرس دانشگاه.

اکولوژی راش :

راش ، با نام علمی fagusorientalis درختی است پهن برگ از تیره راش ( fagaceae) که 34 درصد تعداد و 30 درصد حجم درختان جنگل های شما ل را تشکیل می دهد . درخت راش از تیره فاساقیا و از جنس فاقوس می باشد یک گونه آن فاسوق سیلوانیکا در جنگلهای کرانه دریای مازندران نام برده شده است . این درخت را در گیلان ، رامسر ، کجور و کلارستق ، راش ، در آستارا ،قزل گز در درفک و طوالش ، آلوش و آلاش،  در نور ، چلر ، در مازندران ، مرس و در گرگانرود قزل آج می خوانند. 

 

ادامه مطلب ...

فرمانداررامسر:مردم آرامش،آسایش ورفاه وبه رسمیت شناختن حقوق شهروندی راازمدیران دولتی انتظاردارند واین یک اصل اولیه است.

تشکیل دومین جلسه ستاد صیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق حسین شعبان سروری فرماندار رامسر  شدشهروندی درسالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

حسین سروری فرماندارورئیس ستاد صیانت ازحقوق شهروندی دراین نشست که باحضوراعضای ستاد برگزارشد ابتداعاً ضمن حمد وسپاس به درگاه رب العالمین ودرود وسلام به ارواح طیبه پاک شهدا وامام شهدا ودویادگارگرانقدرش وآرزوی توفیق برای ولی امرمسلمین جهان وخادمان به دولت تدبیروامید وپیشاپیش هفته وحدت ومیلاد مسعود خاتم المرسلین ورئیس مذهب فقه شیعه راتبریک وتهنیت گفته ودرادامه بیان داشت:چون فردا مادراستان شاهد حضوربازرسان ستاد حقوق شهروندی وصیانت ازحریم امنیت عمومی هستیم واحتمال بازدید ازشهرستان نیزوجود خواهد داشت برآن شدیم تا دومین جلسه این ستاد که باحضورگرم شما بزرگواران وبا دستورجلسه ارائه راهکارهای اجرای پیرامون صیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی راداشته باشیم.

وی ادامه داد وهمچنین بیان داشت:فرداجلسه باحضوربازرسین استان انجام خواهد شد وفوق العاده ازشما دعوت شد تاموضوع بحث رادرستاد به بررسی بگذاریم واقداماتی که دستگاهها دراین راستا داشته اند مورد ارزیابی قرارگیرد.

فرمانداردولت تدبیروامید شهرستان درادامه همین بخش ازسخنان خود افزود:مهمترین اهداف صیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی گسترش فرهنگ عفاف وحجاب وحفظ ارزشهای اسلامی وملی است که برکلیه دستگاههای اجرائی باید نهادینه بشود ومقابله باترویج فرهنگ ابتذال وبی بندوباری ومقابله با حملات فرهنگی دشمنان که به صورت بسیارجدی وهدفمند وبااستفاده ازابزارهای مختلف رسانه ای وفرهنگی وشبکه های ماهواره ای وفن آوریهای نوین،فرهنگ واساس بنیان خانواده رانشانه گرفته وآگاهی دهی واطلاع رسانی واستفاده ازابزارهای اداری وفرهنگی وتبلیغاتی ورسانه ای بتوانیم این هجمه شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده راخنثی ودرترویج فرهنگ ناب اسلامی تلاش کنیم.رئیس ستاد حقوق شهروندی شهرستان درادامه همین بخش ازسخنان خود تصریح کرد:این مباحث یکی ازمحورهای ستاد است که باید تلاش مؤثری دراین راستا صورت بگیرد وبا آگاهی رسانی به مردم عزیزشهرستان آنان راازنعمت امنیت نسبت به حقوق وتکالیفشان آشنا بکنیم.فرمانداررامسردربخش دیگری ازسخنان خود افزود:درنظامهای مبتنی سیاسی اسلامی بین مردم وحاکم یک حقوق متقابل وجود دارد ومردم درمقابل حاکمیت ازیک تکلیفی برخوردارند که باید بارعایت چارچوبها وقانونهایی که مصوب است ومنشأ این چارچوبها نیزبرمی گردد به دین مبین اسلام وازدیگرسوبرمی گردد به قانون اساسی میثاق ملی مردم که بدان حقوق وتکلیف مردم وحاکمان تأکید شده است باید سرلوحه کارهمه مسئولین قرارگیرد.

حسین سروری درادامه همین بخش تصریح کرد:مردم انتظاردارند درحقوق شهروندی آنان ازسوی مسئولین تلاش شود ومردم آرامش،آسایش ورفاه وبه رسمیت شناختن حقوق شهروندی راازمدیران دولتی انتظاردارند واین یک اصل اولیه است.

رئیس ستاد صیانت درادامه بیان داشت:باید درترویج ورعایت حقوق مردم وتکریم شهروندان بتوانیم احقاق حق بکنیم ودرکنارآن به شکایتها ومشکلات ونواقص آنان نیزبررسی وسریعاً بااستفاده ازابزارهای موجود اداری برطرف نمائیم ودراین راستا باید موشکافانه به آن بپردازیم.

وی درهمین راستا ادامه داد وافزود:تنظیم روابط صحیح اداری ونهادهای بازرسی عملکرد وپاسخگویی به شکایات ادارات باید مورد توجه ویژه قرارگیرد وتلاش درجهت احقاق حقوق ومطالبات حق شهروندی مردم عزیزماباید اولویت اول تمام ادارات ونهادها باشد چرا چون دسترسی مردم به اطلاعات به ثانیه ها رسیده است وبه راحتی می توانند به حقوق وقوانین دسترسی پیداکنند واین موضوع با برخورد وعدم پاسخگویی نمی تواند درست باشد باید این رویه ها رااصلاح کنیم.

فرماندارباکفایت وبالیاقت دولت تدبیروامید شهرستان درادامه اظهارداشت:امام (ره)مردم راولی نعمت انقلاب دانستند واین سخن گهربارامام باید درعمل سرلوحه کارمدیران قرارگیرد وبابرگزاری مستمرجلسات ستاد صیانت واجرای دقیق مقررات ودستورالعمل ها دردوبعد صیانت عمومی وترویج فرهنگ عفاف وحجاب به صورت جدی گام برداریم ونه به صورت احساسی وباتوجه به ظرفیتهای موجود واصول علمی وکارشناسی وجامع شناسی ومردم شناسی وملاحضات روانشناسی دراین حوزه گام برداشته تابه اهداف مترقی نظام نائل گردیم.

وی درادمه تصریح کرد:حجاب باید هم ازسوی آقایان وهم ازسوی بانوان دردستورکارادارات واجتماع قرارگیرد واین یک امردرونی وباطنی است واگربتوانیم انسانها وشهروندان رابادراختیارگذاشتن قوانین وآموزش ازدرون وتهذیب نفس باکارفرهنگی ایجاد کنیم مشکلات حل خواهد شد واکثربی بندوباریها برمی گردد به بی حجابی وبد حجابی که نهادهای فرهنگی ودانشگاهها وآموزش وپرورش وشهرداریها واداراتی که مردم بیشترین مراجعه رابه آنان دارند باید این ظرافتها وتکریم شهروندان وارباب رجوع جدی گرفته شود ووقت ومطالعات قوانین ومقررات درجهت عمل به فرامین رهبرمعظم انقلاب باید باشد.فرمانداررامسردرپایان بخش سخنان خود یادآورشد:این جلسات باید به طورمستمرانجام  وازچهره های فرهنگی وسیاسی شهرنیزدراین جلسات دعوت وتا منتج به خروجی مناسب گردد.

خانم زرگریان مشاورفرمانداردراموربانوان نیزدراین نشست اظهارداشت:بازدید مرتب ادارات درخصوص عفاف وحجاب بااعضای ستاد راداشته وداریم ومشاوره ها دراین خصوص براساس دستورالعمل های استانی است ودرصورت عمل نکردن به این دستورات به تخلفات دیوان عدالت اداری راخواهیم داشت ودراین راستا پیش نویس منشوراخلاقی عفاف وحجاب رابرای دفتربانوان استانداری جهت تصویب واجرای آن درادارات شهرستان فرستادیم.وی درادامه بیان کرد:دربحث عفاف وحجاب ما نمایشگاه تخصصی عفاف وحجاب ورهروان این مسیررادرشهرستان داشتیم وبرای پوشش حجاب اسلامی لباس فرم مخصوص بانوان ودستوراجرای آن رابرای روسای ادارات درآینده نزدیک خبرداد.

دکترعباسپوررئیس فرهنگ وارشاد شهرستان نیزدراین نشست یک پیشنهاد کاربردی رابه فرماندارواعضای ستاد داشت وآن اینکه یک روزرادرطول هفته برای جلسات روسای ادارات درنظرگرفته شود که ارباب رجوع بداند وسرگردان نباشد واین جلسه عفاف وحجاب مثلا درفلان روز ودرفلان ساعت ودرفلان مجتمع وپیرامون این موضوع وباسخنرانی این شخص برگزارمی گردد واین برنامه فرهنگی مستمرباعث می شود تامازودتربه نتیجه برسیم.

ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام نور از روز یکشنبه 21 دی ماه 93 آغاز می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام نور از روز یکشنبه 21 دی ماه 93 آغاز می شود. آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از 21 دی ماه

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام نور از روز یکشنبه 21 دی ماه 93 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و تا روز یکشنبه 28 دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: کلیه داوطلبان ضرورت دارد که در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه آزمون که قبل از ثبت نام بر روی سایت سازمان قرار می گیرد، در صورت واجد شرایط بودن نسبت به فراهم کردن مدارک مورد نیاز ثبت نام اقدام کرده و سپس با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان مبلغ 600 هزار ریال را باید از طریق کارت های بانکی عضو شتاب به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کنند.

توکلی گفت: آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام نور در روز جمعه 4 اردیبهشت ماه 94 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

سیاوش خاکپور : دانشگاه پیام نور پیشگام در عرصه فعالیت های قرآنی و عترت.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه پیام نور استان مازندران، سیاوش خاکپور  اظهار داشت:در سالی که بفرموده مقام معظم رهبری سال فرهنگ،اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، دانشگاه پیام نور مازندران میزبان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور است.

 

 

 

 

سیاوش خاکپور مدیر فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مازندران  با اعلام مطلب فوق افزود:این مسابقات به میزبانی دانشگاه پیام نور استان در اردیبهشت ماه سال 1394 در ساری برگزار می شود. 

ادامه مطلب ...

باید رشته های تحصیلی میان رشته ای و متناسب با نیازهای امروز در تمام زمینه ها از جمله در موضوع محیط زیست ایجاد شوند.

وزیر علوم: یکی از دانشگاه های کشور قطب علمی محیط زیست شود. farhadi-9206-4

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت ماموریت گرا شدن دانشگاههای کشور گفت : یکی از دانشگاه های کشور می تواند با تمرکز آموزشی و پژوهشی در حوزه محیط زیست به قطب علمی محیط زیست کشور تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت : در موضوع حفاظت و نگهبانی از محیط زیست و ایجاد امکان زندگی بهتر برای انسانها باید دید علمی و کارشناسی غالب شود.
وی در خصوص اقدامات وزارت علوم در خصوص مسایل مرتبط با حفاظت محیط زیست گفت: تشکیل کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی ، برگزاری دوره های مدیریت سبز و استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای مسئولان دانشگاه ها ، اجرای پروژه انرژی زمین گرمایی در دانشگاه صنعتی شیراز و ایجاد نیروگاه کوچک انرژی خورشیدی در دانشگاه الزهرا (س) از جمله اقدامات وزارت علوم است.
وی ضمن تاکید بر بازنگری در کلیه رشته های تحصیلی گفت : باید رشته های تحصیلی میان رشته ای و متناسب با نیازهای امروز  در تمام زمینه ها از جمله در موضوع محیط زیست ایجاد شوند.
وزیر علوم بر ضرورت تقویت همکاری های علمی پژوهشی دانشگاه ها و سازمان محیط زیست گفت : این سازمان می تواند با تقویت تعامل با دانشگاهها و حمایت از  ایجاد شرکت های دانش بنیان مرتبط با حفظ محیط زیست به ارتقای دانش علمی در این حوزه کمک کند.
گفتنی است: در این مراسم دکتر  معصومه ابتکار رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست "کارت همیارمحیط زیست" را به دکتر فرهادی وزیر علوم اهدا کرد.

کشور نیازمند انقلاب اداری است.آیت اله طبرسی،

وارش نیوز:کشور نیازمند انقلاب اداری است.در مراسم هسته گزینش استانداری مازندران .

آیت اله نوراله طبرسی در ابتدای بیاناتش اظهار امیدواری کرد که این نشست برکات و دستاورد خوبی داشته باشد که مورد عنایت خداوند قرار گیرد.آیت الله طبرسی

وی با بیان اینکه گزینش یک اصل قرآنی است تصریح کرد: در اسلام نسبت به توجه در این مساله تاکید فراوان شده است.

طبرسی افزود: انبیای الهی بر اساس گزینش خداوند به پیامبری برگزیده شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وحیانی و عقلانی بودن هسته گزینش بیان داشت: باید مدیرانی متخصص، متعهد و با تقوا انتخاب شوند که در لحظات سرنوشت ساز تصمیماتی مهم و خداپسندانه بگیرند.

وی بررسی بیش از 30 هزار پرونده گزینش در استان را نشان تلاش و فعالیت همه جانبه هسته گزینش مازندران عنوان کرد.

طبرسی با بیان اینکه برخی مدیران تنها به ظاهر امور توجه دارند و فکر می کنند با تغییر و انتخاب میزهای بزرگتر کاری مهم انجام داده اند در صورتی که این موارد مهم نیست و صاحبان میز باید کارایی و شایستگی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه انقلاب اداری را نیاز ضروری کشور عنوان کرد و گفت: به 3 دولت قبلی (هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد) توصیه کردم تا انقلاب اداری ایجاد نشود ادارات ما ساماندهی و متحول نمی شود.  

پیام ریاست دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته وحدت.

پیام ریاست دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته وحدت

تنها راز ماندگاری اقتدار و استقلال مسلمین، وحدت است. میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلم که با تدبیر حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد، سرآغازی مبارک است. وحدتی که بر پایه آن می توان ضمن غلبه بر تمامی ناهمواری ها شرایط صدور انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به اقصی نقاط جهان فراهم آورد.

اینجانب به نیابت از خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور سالروز میلاد پربرکت حضرت ختمی مرتبه محمد مصطفی(ص)، اشرف مخلوقات و خاص ترین بنده خدا و میلاد مبارک امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت را به عموم مسلمین جهان تبریک عرض نموده و امید که مردم سرافراز این مرز و بوم در سایه منویات مقام معظم رهبری و توسل و تمسک به عترت و اهل بیت در راستای وحدت هر چه بیشتر و پیشرفت این سرزمین گام برداشته و موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم آورند.

محمد علی سرلک
15/10/93

روابط عمومی شهرداری رامسر/ توسعه فضای سبز شهری رامسر .

 

امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست. شهر ها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند با ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی سازش دارند. در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره یگانه شهر ها در متابولیسم آنها نقس اساسی را دارا می باشد که کمبود آنها می توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

نتایج پژوهشها نشان می دهد که فضاهای سبز شهری دارای بازدهی اجتماعی و اکولوژیکی هستند که مهمترین اثر فضای سبز در شهرها ، کارکردهای محیط زیستی ، یا بازدهی اکولوژیکی آنهاست که شهر ها را برای زیستن مساعد می سازد و با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل و نقل مقابله می کند و موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می شود . اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می اید.

با توجه به مطالب فوق شهرداری رامسر با هدف ایجاد آرامش روحی و روانی، تاثیرات مثبت در سلامت جسمی و بدنی افراد، ارتقای کارایی و راندمان عملکردی افراد (افزایش بهره وری)، تاثیر بر روی رفتار انسان ها و پویایی ذهنی و رفتاری آنها اقدام به توسعه فضای سبز شهری نموده است و فضای سبز ایجاد شده از قبل را نیز وسعت بخشیده تا بتواند گامی در این مقوله بردارد.

تنوع زیستی و پایداری جنگل.هارش نیوز: نرگس کاردگر-کارشناس ارشد علوم جنگل.

تنوع زیستی و پایداری جنگل

هارش نیوز: نرگس کاردگر-کارشناس ارشد علوم جنگل
تنوع زیستی و پایداری جنگل

تنوع زیستی (Biodiversity) یک مقوله مورد بحث در سطح بین المللی است که در تعریف رسمی در ماده دو «پیمان نامه تنوع زیستی» (CBD) که توسط 156 کشور در سال 1992 در برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) برگزار شد،  به معنی گوناگونی بین موجودات زنده در کلیه شکل‌های آن اعم از موجودات زنده خشکی، دریایی و سایر موجودات زنده بوم سازگان یا بوم نظام های آبی، و مجموعه های بوم شناختی که این موجودات بخشی از آن سیستم قلمداد می‌شوند تعریف می‌شود و سه سطح «تنوع درون‌گونه ای»، «تنوع بین گونه ای» و «تنوع بوم سازگان» را شامل می‌گردد.                                                                                        

براساس این تعریف در می‌یابیم که تنوع زیستی ماهیتی بسیار پیچیده دارد و توجه به سطوح آن می‌تواند گستردگی مفهوم و به تبع آن اهمیت و ضرورت پرداختن به آن را روشن نماید. ژن‌ها،گونه‌ها، بوم‌سازگان‌ها (سطوح تنوع زیستی) در عصر حاضر، حاصل تکامل سیاره زمین بوده و اساس بقای حیات هستند.

تنوع زیستی در سطح بوم سازگان به مراتب از اهمیت بالاتری برخوردار است، چراکه در این سطح، برهم‌کنش بین‌گونه‌ای و درون‌گونه‌ای، بخشی از تنوع بوم سازگان محسوب شده و در نتیجه با حفاظت از آن، تنوع در سطوح پایین‌تر(ژن و گونه) نیز حفظ می‌گردد. جنگل‌ها از بوم‌سازگان‌های طبیعی و نماینده‌ای از غنی‌ترین زیستگاه‌ها هستند که بیش از دوسوم از گونه‌های زیستی خشکی‌های زمین (گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم‌ها) در جنگل‌ها زندگی می‌کنند. حضور درختان علاوه بر ایفای نقش‌های چندگانه (ارزش کاربردی-اقتصادی مانند ارزش های غذایی، دارویی، صنعتی، تفرجگاهی و . . .)، در غنای گونه‌ای بوم‌سازگان‌های جنگلی نیز ارزش زیادی دارد. از آنجاییکه تأثیر نابودی یک گونه زیستی در شبکه حیات بر روی گونه های دیگر به صورت زنجیره‌ای است، در نتیجه تخریب جنگل و از بین رفتن درختان جنگلی(که بخش عظیمی از تولیدکنندگان اولیه شبکه حیات هستند)، گونه‌های زیستی بسیار زیادی از این شبکه محو می‌گردندکه بسیاری از آنها هنوز کارکردها و خدماتشان کشف و شناخته نشده اند. هرچه میزان تنوع در یک بوم سازگان بیشتر باشد، زنجیره‌های تغذیه‌ای طولانی‌تر و شبکه‌های حیاتی پیچیده‌تر بوده و در نتیجه محیط پایدارتر و از شرایط خود تنظیمی بیشتری برخوردار می‌شود. تنوع زیستی در جنگل، به حفظ تعادل گازهای اتمسفری، تنظیم آب و هوا، حفظ چرخه هیدرولوژیکی و ایجاد، تولید و حفظ خاک کمک می‌کند و توانایی آن را در سازگارشدن با تغییر وضعیت افزایش می‌دهد.

چنین است که تنوع زیستی به‌عنوان شاخص پایداری و سلامت جنگل‌ها در نظر گرفته شده و شناخت آن در بوم‌سازگان های جنگلی به منظور درک پویایی جنگل‌ها لازم است. در واقع حفظ آن یک فعالیت کلیدی در مدیریت پایدار جنگل(SFM) به‌شمار می‌رود. متأسفانه این شاخص به طور فزاینده‌ای به واسطه تهدیدهای وابسته به انسان نظیر بهره‌برداری غیراصولی، ایجاد آلودگی، تخریب زیستگاه و . . . در حال کاهش است و به گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN)، که معتبرترین منبع اعلام نظر در مورد وضعیت گونه‌ها است و از سال 1963 هر ساله فهرستی از گونه های زیستی در حال انقراض را منتشر می‌کند (فهرست سرخ IUCN )، در حال حاضر از هر هشت گونه گیاهی، یکی در معرض انقراض قرار دارد. اگرچه روند کنونی بسیار نگران‌کننده است، اما این بوم‌سازگان‌ها، قابلیت تجدیدپذیری دارند و با اجرای برنامه های مدون و راهبردی می‌توان در مسیر احیای آن‌ها گام برداشت.

در سیر تحول برنامه‌ریزی و انتخاب روش‌های مدیریتی، رسیدن به این شناخت و ادراک که زندگی ما به طور جدایی ناپذیری با تنوع زیستی در ارتباط است، سبب می‌گردد تا رویکرد بوم‌سازگانی به‌عنوان یک راهبرد مدیریتی مطرح گردد. رویکرد بوم‌سازگانی یعنی داشتن یک نگاه کل نگرانه به همه اجزای یک بوم‌سازگان(آب، خاک، پوشش‌گیاهی، حیات جانوری، شرایط اقلیمی و ارتباط متعادل، متقابل و متعامل آنها) برای رسیدن به توسعه، به گونه‌ای که هم بهره‌برداری برای نیازهای بشر صورت‌پذیرد و هم دوام و بقای آن تضمین گردد.

کلام آخر آنکه جنگل‌ها گنجینه‌ای از تنوع زیستی حیات هستند و پایداری این بوم‌سازگان ها در گرو حفظ این گوناگونی است و انسان برای داشتن آب، هوا، غذا و سوخت یا به‌عبارتی حفظ امنیت حیاتی خویش باید به این موضوع توجه نماید.

فرمانداررامسرپاسخگویی پرسنل ،چابک سازی ادارات ،جلوگیری از فساد اداری و تسریع در خدمات رسانی از جمله اهداف این طرح می باشد.:

 

فرماندار رامسر گفت:طرح دولت الکترونیک که در دستور کار جدی دولت تدبیر و امید است گام اساسی در خدمات رسانی بهتر و سریع تر به مردم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری رامسر"حسین سروری"روز شنبه در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک افزود:پاسخگویی پرسنل ،چابک سازی ادارات ،جلوگیری از فساد اداری و تسریع در خدمات رسانی از جمله اهداف این طرح می باشد.

وی بیان داشت:با توجه به شرایط و تحولات کنونی در خصوص استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین  باید از این ظرفیت ها استفاده شایسته بعمل آید.

وی اظهار داشت:ما در این بخش نیازمند جدیت و تحرک بیشتر هستیم و ادارات و نهادها باید تعامل مناسبی با بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت داشته باشند.

وی تاکید نمود:باید کاستی ها و کمبودها مرتفع و هرچه سریع تر این طرح بسیار خوب عملیاتی و شود.

وی گفت:دفاتر پیشخوان دولت در رسیدن به اهداف دولت الکترونیک  نقش بسیار مهمی دارند و باید از ظرفیت ها آنها به درستی استفاده شود.

وی افزود:خدمات دولتی شهرستان مشخص و شناسایی شده و برنامه جدی ما تقویت دولت الکترونیک و استفاده از دفاتر پیشخوان دولت با همراهی ادارات و نهادهای خدمات رسان می باشد.

وی گفت:خوشبختانه ادارات مهم شهرستان از سیستم اتوماسیون اداری برخوردار و با ادارات کل خود نیز در ارتباط می باشند و باید زمینه ها و زیرساخت هایی فراهم تا از طریق شبکه به فرمانداری متصل شوند.