رعایت حجاب سبب افزایش امنیت در جامعه می‌شود

امام جمعه رامسر گفت: حجاب و عفاف سبب امنیت و افزایش قرب و ارزش هر فرد می‌شود و باید به این امر توجه و در افزایش جایگاه حجاب و عفاف فعال باشیم.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به ناپسند بودن کم‌فروشی و گرانفروشی گفت: به عینه مشاهده کرده‌ام که کم فروشی‌ها و گرانفروشی‌های بی‌دلیل و بی‌علتی در شهرستان صورت می‌گیرد و این عمل نزد خدا و اولیا الله امری ناپسند و مذموم بوده و حق‌الناس است.

وی افزود: در این وضعیت که دشمنان بر ملت ایران فشار آورده و نمی‌خواهند که ما در مسیر پیشرفت و توسعه خود به نقطه متعالی برسیم وظیفه همه ما این است که با کمک و کمی شکیبایی کمر مشکلات را خم و پیروز و سرافراز همچون گذشته از این موقعیت خارج شویم.

این مسئول بیان داشت: رعایت حریم‌های تعیین شده توسط شهرداری و مسئولان مربوطه درباره کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، لازم است برای آرامش و آسایش خود و دیگران این حریم‌ها و عقب نشینی‌ها رعایت شود تا شهر و روستایی آراسته داشته باشیم.

امام جمعه رامسر گفت: امیدواریم ترمیم نوارهای حفاری آسفالت شهر رامسر بزودی به سرانجام رسیده و شکل و ظاهر شهرستان از این حالت خارج شود.

مرتضوی با قدردانی از اعزام دانش‌آموزان دختر در قالب گروه‌های راهیان نور به مناطق جنگی و عملکرد بسیجیان و نیز خواهران بسیج و گروه‌های فعال زمینه حجاب و عفاف تاکید کرد: حجاب و عفاف سبب امنیت و افزایش قرب و ارزش هر فرد می‌شود و باید به این امر توجه و در راه افزایش جایگاه حجاب و عفاف فعال باشیم.

وی اذعان داشت: در این زمان که دشمن جنگ نرم را هر روز برای ما و فرزندانمان برنامه‌ریزی کرده است، اعزام گروه‌های راهیان نور امری بسیار تاثیرگذار و مثبت در روحیه و تفکر دانش‌آموزان و فرزاندانمان است

امام جمعه رامسر خواستار تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد گردشگری اسلامی شد

امام جمعه رامسر گفت:رامسر باید به منطقه آزاد گردشگری اسلامی تبدیل گردد و همه پتانسیل ها و ظرفیت ها را دارد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی روز پنج شنبه در گفت و گو ی اختصاصی افزود:منطقه آزاد نظیر آنچه در کیش و انزلی است با رویکرد گردشگری بر مبنای آموزه های اسلامی موجب تحول رامسر خواهد شد.

وی با بیان آنکه باید در کشور ما درشهرهای گردشگری همچون رامسر شرایطی فراهم تا گردشگران مسلمان بویژه از کشورهای همسایه و عربی براحتی رفت و آمد نمایند بیان داشت:از شخص رییس جمهور و استاندار فهیم مازندران می خواهیم این را به عنوان هدیه بزرگ دولت به مردم ولایتمدار ،متدین و مهمان نواز رامسر ارزانی نمایند.

وی اظهار داشت: زیباییهای کم نظیر رامسر،تصویب این شهرستان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری در هیات محترم دولت،اجرای پروژه های بزرگی نظیر توسعه فرودگاه ،عدم توسعه صنعتی و آمار بیکاری بالااز جمله دلایلی است که ایجاد منطقه آزاد گردشگری را به عنوان یک ضرورت جدی مطرح می نماید.

وی اظهار داشت:از استاندار محترم مازندران می خواهیم ضمن پیگیری این موضوع این مهم در دولت دهم عملیاتی شود.

وی بیان داشت:خوشبختانه در آینده نزدیک نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رامسر به اداره مستقل تبدیل می شوَد.

در همه عرصه ها زير چتر ولايت باشيم

امام جمعه رامسر گفت:بايد ما همگام ولايت باشيم نه يك قدم جلوتر و نه يك گام عقب ترو در تمامي عرصه ها زير چتر ولايت باشيم.

حجت الاسلام سيد جليل مرتضوي با اعلام اين مطلب شب گذشته در نشست مشترك شوراي روحانيت و مسولان دستگاههاي اجرايي اين شهرستان افزود:امروز مردم ولايت مدار و شهيد پرور اول به خدا و انقلاب ،بعد به شما مسولان چشم دوخته اند.

وي بيان داشت:خدمت به مردم بعد از ايمان به خدا بهترين عمل است و نوكري مردم اين ولي نعمتان انقلاب افتخار است.

وي اظهار داشت:شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و با تمام قدرت و همدلي بايد به اين مردم خدمت نماييم.

فرماندار رامسر نيز گفت:علما و روحانيون دغدغه دين و اعتقادات را دارند و بايد از اين ظرفيت نهايت استفاده را برد.

رستم زرودي افزود:روحانيون در طول تاريخ پيشتاز دفاع از ارزشها و در خط اصيل ولايت فقيه بوده اند.

وي بيان داشت:هيچ رييس دستگاهي از همنشيني با علما و روحانيون ضرر نمي بيند بلكه ارتباط با علماي دين يك وظيفه جدي است.

وي گفت:امروز نيز با گذشت بيش از سه دهه از عمر با بركت انقلاب كشور ما در سايه رهبري مدبرانه و عالمانه مقام معظم رهبري در تمامي عرصه ها خوش درخشيده و همه اينها به بركت خون شهدا و انقلاب اسلامي است كه پايه گذار آن امام راحل بوده است.

توليت حوزه علميه المهدي  رامسر نيز گفت:رفتار و كردار ما بايد براي خدا باشدو نيت پاك ما را به پيروزي مي رساند.

حجت الاسلام محمد تقي نحوي افزود:كردار  و رفتار امام (ره)صددرصد براي ما حجت است و مسولان امين نظام اند و نبايد در امانت خيانت نمايند.

وي اظهار داشت:همه ما وامدار  شهدا هستيم و بايد سرباز واقعي ولايت باشيم.

شايان ذكر است اين نشست بسيار صميمي به ابتكار امام جمعه شهرستان رامسر در دهه كرامت برنامه ريزي و به اجرا در آمد.

حاشيه ها:

-هر كدام از مهمانان به محض ورود به محل نشست از ديگري در خصوص علت برپايي اين نشست مي پرسيدند.

-اين نشست صميمي در منزل سازماني امام جمعه محترم برگزار شد.

-نشست از ساعت 8 شب آغاز و با ضيافت شام ساعت 11 به اتمام رسيد.

-امام جمعه اسبق رامسر اين اقدام را كرامتي عملي در دهه كرامت تعبير نمودند.

-فرماندار رامسر پيشنهاد داد اين نشست مشترك هر فصل و يا هر 6 ماه يك بار برگزار شود كه با طرح سخنگوي شوراي روحانيت ميزبان بعدي فرماندارتعيين شد.

-علاوه بر مسولان دستگاههاي اجرايي ،رييس دادگستري،دادستان ،شهرداران،روساي دانشگاهها و اعضاي شوراي شهرو خبرنگاران حضور داشتند.

-حجت الاسلام صفا كوشكي سخنگوي شوراي روحانيت مجري برنامه بودندو بيان داشتند روحانيت بازوان ادارات اند.

-در جمع روحانيون چهره هاي شاخص گروههاي مختلف سياسي حضور داشتند.

-اين اقدام ابتكاري مورد توجه مسولان و روحانيون واقع شد.

-در حاشيه مراسم خطاب قرار دادن مسول ستاد نماز جمعه تحت نام آقاي وزيرتوسط يكي از مسولان، كنجكاوي خبرنگاران مبني بر حضور يك وزير را تهييج نمود.

-امام جمعه رامسر هدف اين نشست را در هفته دفاع مقدس تجليل از رزمندگان و خانواده هاي شهدا(اشاره نمودند كه بسياري از مسولان خود در زمره رزمندگان و از خانواده معظم شهدا هستند) و همچنين به مناسبت دهه كرامت بوده است.

-امام جمعه اسبق رامسر امام جمعه رامسر را انساني متواضع و اخلاق مدار برشمردند.

امام جمعه رامسر:اجازه ورود کوردلان به بدنه انقلاب را ندهیم

: امام جمعه رامسر گفت: هیچ قدرتی بالاتر از دوستی و همکاری نیست و نباید اجازه دهیم کوردلان به راحتی درون انقلاب رخنه کرده و اهداف شومشان را عملی سازند.


 حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌هایی بوده‌اند که در مسیر انقلاب و آرمان‌های بلندشان به شهادت رسیدند.

این مسئول اظهار داشت: آنها چون خاری در چشم منافقان و کوردلان بوده و از رسیدن دشمنان انقلاب به اهداف پلیدشان جلوگیری می‌کردند.

مرتضوی ادامه داد: از همین رو این شهیدان عزیز را به شهادت رساندند غافل از اینکه هزاران رجایی و باهنر در ایران زندگی و هر روز متولد می‌شوند.

وی تصریح کرد: هفته دولت زمانی است که به گوشه‌ای از عملکرد دولت توجه کرده و پاسدار خون‌هایی باشیم که برای امنیت و آرامش ما ریخته شده‌اند و هرگز به دامان خانواده‌هایشان بازنگشتند.

مرتضوی با تشکر از عملکرد غلامرضا خلعتبری در مقام سرپرست فرمانداری رامسر ادامه داد: وی با کوشش و تلاش شبانه‌روزی به امور شهرستان رسیدگی کرده و نشان داده‌اند که دوستدار انقلاب و نظام بی‌هیچ منتی هستند و آنچه برایشان مهم است نظام و رهبری نظام است.

این مسئول اذعان داشت: به همدیگر محبت کرده و دست در دست هم قرار دهید تا بتوانید مشکلات را از سر راه برداشته و دشمنان را از خود ناامید کنید.

مرتضوی متذکر شد: هیچ قدرتی بالاتر از دوستی و همکاری نبوده و نباید اجازه دهیم کوردلان به راحتی در درون ما رخنه کرده و اهداف شومشان را عملی سازند.

امام جمعه رامسر:مسولان در جهت حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان، آبرو بگذارند

امام جمعه رامسر گفت:اینکه گفته می شود گردشگری بی بند و باری و فسق می آورد ،تلقین دشمنان است و باید صنعت گردشگری را مطابق آیین اسلام ترویج دهیم ومدیریت نماییم .   حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی با بیان این مطلب در خطبه های نمازجمعه شهرستان رامسر امروز در مسجد جامع پیامبر اعظم (ص)افزودگردشگری از صدر اسلام تا کنون بوده و اگردر صنعت گردشگری که یک ظرفیت برای ما می باشد موفق عمل می نمودیم تحریم ها اثر نداشت ، هرچند که دشمنان در مواجه با ملت بیدار ،بصیر و ولایتمدار ما همیشه نا کام  بوده اند..

وی اظهار داشت:هر گردشگری که وارد کشور می شود 3 شغل ایجاد می نماید در جمهوری اسلامی با این همه ظرفیت ها، وجود جوانان تحصیل کرده و بیکار و بالا رفتن سن ازدواج زیبنده نیست امروز ایجاد اشتغال برای جوانان به اندازه ،نماز،روزه و حج ارزشمند است.

وی گفت:حمایت از سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران بومی در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار ضروری است و مسولان اگر مشکلی پیش روی سرمایه گذاران می بینند، آبرو بگذارند.

وی تصریح نمود:در مناطق گردشگری باید با مهمانانی که بر ما وارد می شوندبرخورد مناسب داشته و تخفیف ویژه بدهیم  نه دو برابر بفرشیم  که این خیانت است چراکه خداوند دستور داده مهمان نواز باشیم.

وی در بخش دیگری گفت: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند این روزها گرانی بیداد می کند ،ما سختی ها و تحریم های زیادی را پشت سر گذاشته ایم  در سایه الطاف الهی و غیرت و تلاش جوانان ایرانی امروز در ساخت موشک ها،نانو ،دارو ها ،صنعت هوا فضا به پیشرفت های خیرکننده رسیده ایم ما دین مداریم و باید ریاضت بکشیم تا نسل های آینده در آسایش باشند و نباید کارنامه بدی از خود بگذاریم،ایران هراسی که از سوی استکبار جهانی مطرح می شود نشانه اقتدار ماست و بیداری اسلامی از بیداری انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

ذکر خبر با منبع بلا مانع است

60 هزار نفر مخاطب مستقیم و غیر مستقیم نماز جمعه رامسر هستند


مسول ستاد نمازجمعه شهرستان رامسر اظهار داشت:60 هزار نفر مخاطب نماز جمعه شهرستان رامسر به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند و هر کاری که در ستاد نماز جمعه انجام می دهیم حتما با هماهنگی امام جمعه است
حجت الاسلام وحید وزیر مقدم با اعلام این مطلب در نشست با اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان رامسر در مجتمع فرهنگی ،اردویی شهید میرزا کوچک خان رامسر افزود:ستاد نمازجمعه بدون دریافت هیچ گونه بودجه از هیچ نهادی به فعالیت خود ادامه می دهد و با این وجود نماز جمعه را به بهترین شکل برگزار می کنیم
وی افزود:ستاد نمازجمعه شهرستان رامسر فارغ از تمام حزبها و باندهای سیاسی ،خط و مشی رهبری را دنبال می کند و پیرو حزب ا... است.
وزیری مقدم  گفت:نمازجمعه سنگر انقلاب است و امام جمعه به عنوان نماینده مقام معظم رهبری است و تقویت این  سنگر انقلاب یک تکلیف است.
وی تاکید نمود:نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و متعلق به احاد جامعه است و باید در جذب جوانان به نمازجمعه که نقش مهمی در افزایش بصیرت و معرفت نسل آینده ساز دارد تلاش نمود.
مسول ستاد نمازجمعه شهرستان رامسر اظهار داشت:60 هزار نفر مخاطب نماز جمعه شهرستان رامسر به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند و هر کاری که در ستاد نماز جمعه انجام می دهیم حتما با هماهنگی امام جمعه است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر راه اندازی وبسایت مجازی ستاد نماز جمعه شهرستان پاسخ مثبت داد و ضمن تاکید بر نقش خبرنگاران در تمامی عرصه ها گفت:خبرنگاران در واقع اعضای ستاد نمازجمعه می باشند و اگر خبرنگاران همگام ما نبودند هیچ گاه به این جایگاه نمی رسیدیم
گزارش از محمدرضا بهرامی



حرکت بسیار قشنگی که در نماز جمعه امروز رامسر اتفاق افتاد

دو خطبه حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر وقتی که تمام شد و نماز جمعه نیز توسط ایشان اقامه شد،به ناگاه ایشان در میان خیل نمازگزاران از حجت الاسلام نحوی امام جمعه اسبق رامسر دعوت نمود تا نماز جماعت عصر را اقامه داشته باشند،حجت الاسلام نحوی اصرا زیادی بر نیامدن داشت اما اصرار های امام جمعه بیشترو بیشتر شد و اتفاق بسیار ارزشمند اخلاقی بوقوع پیوست و با صلوات های متعدد این حرکت ارزشمند مورد تایید قرار گرفت،هرچند امام جمعه جدید رامسر مدت اندکی است که به رامسر آمده اند اما در تمامی سخنرانی های ایشان دو نکته خیلی برجسته است،اخلاق مداری و کار کردن در فضایی آرام و توام با برادری و اخوت،در خطبه های امروز نیز بخش زیادی از صحبت های ایشان بر روی مباحث اخلاقی بود  و اینکه انسان مورد امتحان الهی است ،دنیای پر زرق و برق انسان را می فریبد واز اسلام مهربانی گفت که رسول الله (ص)آن رادر عالم هستی فرا گیر نمود،بهر تقدیر حضور امام جمعه  جدید فرصت بسیار ارزشمندی است تا مسولان در کنار ایشان پیگیر مطالبات شهرستان زیبای رامسر باشند،مدتی بود که فضای شهرستان گره خورده بود که در این نوشتار مجالی بر آن نیست،واقعیت آن است که مردم صبور شهرستان دیگر طاقت هدر رفت فرصت ها برای توسعه را ندارند،مدیران عزیز نیز باید آستین همت را بالا بزنند،فراتر از روزمرگی ها تلاش مضاعف نمایند تا رامسر که شهره جهانی دارد به حق واقعی خود برسد انشا الله.

                                                                            عباس احمدی ماچیانی/خبرنگار

برگزاري اولین دوره آموزشی اصول و مبانی نماز جمعه در سطح ادارات شهرستان رامسر

حجت السلام وحید وزیری مقدم مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان رامسر در گفتگویی با خبرنگار درياديـم ضمن اعلام مطلب فوق گفت:اولین دوره کلاسهای آموزشی –توجیهی اصول و مبانی نمازجمعه از امروز چهارشنبه23 فروردین ماه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آغازشد.

وی افزود:این کلاس های آموزشی همچنین در سطح ادارات بصورت دوره ای و در هر دوره یک جلسه ادامه خواهد داشت.

حجت السلام وزیری مقدم به انگیزه برگزاری این کلاسها اشاره کرد و گفت:آشنایی و شناخت هر چه بیشتر اصول و مبانی فقه شرعی و جایگاه رفیع نماز جمعه ،پاسخگویی به سولات و شبهات کارکنان ادارات و ارائه عملکرد و برنامه های نماز جمعه و تقویت بنیه فرهنگی ادارات را از جمله اهداف این دوره آموزشی ذکر کرد.

 

وی تصریح کرد:انتظار می رود مدیران و کارکنان ادارات شهرستان در هر چه بهتر برگزار نمودن این دوره آموزشی با ستاد برگزاری نماز جمعه همکاری لازم را داشته باشند.

حجت السلام وحید وزیری مقدم مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان رامسر در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن اعلام مطلب فوق گفت:اولین دوره کلاسهای آموزشی –توجیهی اصول و مبانی نمازجمعه از امروز چهارشنبه23 فروردین ماه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آغازشد.

وی افزود:این کلاس های آموزشی همچنین در سطح ادارات بصورت دوره ای و در هر دوره یک جلسه ادامه خواهد داشت.

حجت السلام وزیری مقدم به انگیزه برگزاری این کلاسها اشاره کرد و گفت:آشنایی و شناخت هر چه بیشتر اصول و مبانی فقه شرعی و جایگاه رفیع نماز جمعه ،پاسخگویی به سولات و شبهات کارکنان ادارات و ارائه عملکرد و برنامه های نماز جمعه و تقویت بنیه فرهنگی ادارات را از جمله اهداف این دوره آموزشی ذکر کرد.

 

وی تصریح کرد:انتظار می رود مدیران و کارکنان ادارات شهرستان در هر چه بهتر برگزار نمودن این دوره آموزشی با ستاد برگزاری نماز جمعه همکاری لازم را داشته باشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رامسری ها در تعاونی ها پیشتازند.

اولین نشست امام جمعه شهرستان رامسر با رییس تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و روسای تعاونی های شهرستان ، ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش دریادیم حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه جدید شهرستان رامسر در این نشست ضمن اشاره به اهمیت کار تعاونی گفت: اگر مدیریت در تعاونی ها به صورت درست انجام پذیرد ، بخش مهمی از مشکلات مردم حل می شود.

وی با بیان این که من تعاونی را قلبا دوست دارم افزود: تعاونی ها اثرات خوبی در اجتماع دارند و خوشبختانه در بحث تعاونی ها و گستردگی آن در شهرستان رامسر کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان رامسر تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد نبود شهرک صنعتی است که این امر باید با همکاری و پیگیری هم حل شود.

در ادامه این نشست عبدالرحمان حلاجیان، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامسر گفت: اداره تعاون شهرستان رامسر در سال 1376 تاسیس شد و در طول 15 ساله اش کارهای بسیار مهمی در حد بضاعت و امکانات موجود در شهرستان انجام داده است.

وی گفت: با توجه به سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری برای چشم انداز 1404 سهم بخش تعاونی باید به 25 درصد برسد که الان حدود 10درصد است و بنابراین همه کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند وظیفه بسیار بزرگی دارند.

حلاجیان با بیان این که در شهرستان رامسر حدود 586 شرکت تعاونی داریم افزود: ازاین تعداد 206 شرکت تعاونی فعال موجود است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامسر در ادامه تصریح کرد: 158 تعاونی در شهرستان رامسر در دست اجرا است و حدود 26591 نفر عضو شرکت تعاونی های شهرستان هستند.

حلاجیان افزود: رامسربا توجه به بعد مسافت تا مرکز استان  و وسعت اندک آن ، همیشه در ایجاد تعاونی پیشتاز بوده است و این نشانه این است که مردم شهرستان دوست دارند به صورت عمومی و مشارکتی فعالیت کنند.

در ادامه این نشست دیگر مدیران تعاونی های شهرستان به ایراد سخن پرداختند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

حاشيه هاي خواندني اولين نشست خبري امام جمعه رامسر

ولين نشست خبري امام جمعه جديد شهرستان رامسر با خبرنگاران تنها چند روز پس از شروع بكارشان ساعت 8 صبح چهارشنبه 27 ارديبهشت در دفتر حجت الاسلام سيد جليل مرتضوي برگزار و تا 10 صبح ادامه يافت ،حاشيه هاي خواندني از لابلاي صحبت هاي ايشان خالي از لطف نيست:

-من دوست دارم اصحاب رسانه و صدا و سيما با نهاد امامت جمعه برادري و دوستي پايدار داشته باشند.

-انسجام و وحدت خبرنگاران رامسر بسيار عالي و چشمگير است،خبرنگاران زنده و پويايي داردشما از برخي استانها قوي تر عمل مي نماييد.

-مردم رامسر را مردمي آرام،فهيم ،فرهنگي ،داراي ادب بسيار بالا ،متدين و ولايتمدار ديده ام و تواضع از سر و رويشان مي بارد.

-اهل درگيري نيستم ،سرباز ولايتم و خدمت به مردم را عبادت مي دانم.

-از مجري پروژه كنار گذر ساحلي رامسر(خاتم الاوصيا)مي خواهم تمام نيازشان را تا جايي كه امكان دارد  از رامسر خريد كنند ،از كارگر جز گرفته تا متخصص ،ماشين آلات ،حتي ميخ هم شده از اين شهر خريداري كنند اين باعث دلگرمي خانواده ها و اشتغال مي گردد.

-رامسر بافت هاي فرسوده زيادي دارد در كنار اين پروژه هاي بزرگ بايد ساخته شود.

-به تركيب ستاد نمازجمعه دست نمي زنم اما اين حق را بخود مي دهم تا از نيروهاي جديد از اقشار مختلف را به آن اضافه نمايم.

-زمين هاي سردرگم و بدون متولي و افتاده زيادي در شهر است كه زيبايي شهر را برهم زده است.

-شهرستان نياز به آرامش و همدلي دارد ،از شعار خوشم نمي آيد بايد عملگرا بود.

-هركس ولايت را قبول دارد به ديده منت مي نهيم ،جريان ها نبايد پلكان باشد ،نان به نرخ روز خوردن خيلي بد است.

-مردم بعد از فتنه سال 88 در 9 دي عاشورايي ديگر خلق نمودند ،در 9 دي پيروز ميدان رهبري و مردم بودند،همه نگاهها در 9 دي حضور داشتند  و هيچ كس نمي تواند آن را مصادره نمايد.

- بيش از 2 سال در ايلام و بيش از 8 سال در بندر گز امام جمعه بودم.

-عصر همان روز معارفه به همراه خانواده در رامسر ساكن شدم ،مدير جامعه اسلامي بايد شبانه روز در خدمت مردم باشد.

-متولد 1345 روستاي علوي كلاي مير محمد آباد ، داراي سه فرزند دختر بوده و اساتيدي چون آيت الله صالحي مازندراني، استاددرياباري و آيت الله سيد احمد خاتمي در من خيلي تاثير گذار بودند.

-خودم را وقف مادرم حضرت زهرا (س) نموده ام.

-انتقاد با تخريب تفاوت دارد ،انتقاد سازنده تقويت كننده است.

-من يك طلبه ام و به آن نيز عشق مي ورزم.

-اميدوارم تمام مساجدرامسر غروب ها نمازجماعت داشته باشند،در طول هفته 3 شب در رامسر ،كتالم و ساداتشهر تفسير قرآن خواهم داشت ،اين روزها اخلاق ما ضعيف تر شده است.

خطبه های هفتم بهمن 90

امام جمعه رامسر:
دولت و مجلس قطع صدور نفت به غرب را به آینده موکول نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: چه خوب است دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هم‌اکنون صدور نفت را به دنیای غرب قطع کرده و به شش ماه آینده موکول نکند زیرا این امر موجبات افزایش خودباوری مردم ایران را فراهم می‌کند.....

جهت مطالعه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

مکاتبه امام جمعه رامسر با وزیر محترم ورزش

وزیر محترم ورزش و امور جوانان برادر ارجمند جناب آقای دکتر عباسی دام توفیقه

سلام علیکم احتراما باستحضار می رساند شهرستان رامسر بخاطر نزدیکی کوه و دریا از مشکل کمبود زمین رنج برده و به همین دلیل بسیاری از طرحهای عمرانی با مشکل تأمین زمین مواجه می باشند. از جمله بالغ بر دوازده میلیارد ریال اعتبار چند سالی است که برای تأسیس یک باشگاه ورزشی مناسب در شهرستان رامسر تخصیص پیدا کرد که تاکنون علیرغم تلاشهای فراوان، زمین لازم برای این امر فراهم نگردید. (مدیر کل محترمتان در استان در جریان جزییات می باشند).

از طرف دیگر اردوگاه امام رضا (ع) در رامسر که سند آن بنام «شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی» بوده و ظاهراً بر اساس شنیده ها در حال واگذاری به بخش خصوصی می باشد، دارای زمین بلااستفاده و مناسب برای احداث یک سالن مناسب ورزشی می باشد. حقیر از جنابعالی استدعا می کنم با بذل محبت خود، دستور فرمایید 3000 متر از زمینهای اردوگاه مزبور به این امر مهم که موجبات افزایش علاقمندی مردم شریف و جوانان این مرز و بوم قهرمان پرور را فراهم می کند اختصاص یابد. پیشاپیش از عنایت ویژه جنابعالی سپاسگزارم.

با تشکر فراوان

عبدالرحمن باقرزاده

امام جمعه رامسر

بيداري اسلامي، نقطه ثقل سياست خارجي

مرگ وليعهد عربستان در يكي از بيمارستان‌هاي نيويورك كه همزمان با قتل معمر قذافي در ليبي و پس از اتهام‌افكني مشترك عربستان و امريكا عليه ايران رخ داد، بهانه‌اي شد تا دولت ‌ ديدگاه‌هاي خود را درباره برقراري ارتباط با رياض آشكارا بيان كند.

پيام تسليت محمود احمدي‌نژاد به ملك عبدالله پادشاه عربستان كه در آن به مانند پيام تسليت هاشمي‌رفسنجاني، وي را «خادم الحرمين الشريفين» خطاب كرد و نيز سفر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به عربستان براي حضور در مراسم تشييع جنازه سلطان بن عبدالعزيز و اقدامات ديگر برخي از دولتمردان ايران در اين ارتباط، همگي حاكي از تحقق برنامه‌هايي است براي تقويت روابط با عربستان. تلاش دولت ايران براي تقويت روابط با رياض به عنوان يكي از همسايه‌هاي كشورمان، در حالت كلي و عالم سياست بين‌الملل امري مطلوب و معقول است، ولي شرايط موجود تعيين‌كننده ميزان صحت آن است. اين روابط در شرايط موجود اگر هم تقويت شود جاي يك پرسش است كه آيا به حالت طبيعي خواهد بود يا خارج از روند عادي ديپلماسي جمهوري اسلامي؟

ديدگاه متضاد ايران و عربستان در قبال بيداري اسلامي

بي‌ترديد در شرايط موجود جهاني، بيداري اسلامي بيش از هر مورد ديگري تعيين كننده است و بايد به عنوان يك شاخص براي كشورهاي اسلامي خصوصاً جمهوري اسلامي در نظر گرفته شود. با اين نگرش اگر بخواهيم نسبت عربستان با بيداري اسلامي را بسنجيم، لازم است تا به برخي از موارد ارتباطي ميان عربستان و بيداري اسلامي اشاره شود: 

1- موضع‌گيري منفي عربستان در برابر بيداري اسلامي

2- تقابل سياست‌هاي عربستان با امواج بيداري اسلامي و هماهنگي با جبهه استكبار

3- كشتار مردم بحرين توسط نيروهاي اعزامي از عربستان 

4- پناه آوردن برخي ديكتاتورهاي فراري منطقه به خاك عربستان.

اكنون اگر نگاهي به چارچوب ارتباطات جمهوري اسلامي ايران و بيداري اسلامي بيندازيم، مواردي كاملاً مغاير با آنچه در خصوص چهارسوي ارتباطات عربستان و بيداري اسلامي گفته شد، ديده مي‌شود.

با وقوع تحولات سياسي در منطقه خاورميانه و پس از آنكه رنگ و بوي اسلامي آن نمايان شد، رهبر معظم انقلاب اسلامي حمايت خود و نظام جمهوري اسلامي از بيداري اسلامي را در عمل و كلام، اعلام كردند. از ديگر سو تأكيد همگان در داخل و از خارج بر اينكه انقلاب اسلامي ايران الگوي حوادث و تحولات شده است، شرايط را به گونه‌اي پيش برد كه نگاه پر از اميد جريان بيداري اسلامي به ايران و رفتارهاي جمهوري اسلامي دوخته شد و بر همين اساس رهبر انقلاب تأكيد كردند:«چشم ملت‌هاي بيدار شده منطقه، به كشور عزيز ما دوخته شده است.» بنابراين اگر انقلاب اسلامي را در مركز بيداري اسلامي قرار دهيم و ملت و دولت ايران را الگوساز تحولات اخير بدانيم، اين رابطه از چهار جهت بدين صورت قابل تعريف است: ?- الگوسازي ?- اميدبخشي ?- حمايت و ?- رفع موانع.

نوع نگاه عربستان به ايران چگونه است؟

اينك اگر بيداري اسلامي را شاخص سياست خارجي خود قرار دهيم بايد بنگريم كه تقويت روابط با عربستان، كداميك از جهت‌هاي چهارگانه ارتباط ايران با بيداري اسلامي را به جهات موردنظر عربستان مي‌رساند و اصلاً آيا كمترين زمينه‌اي براي قرينه‌سازي نگاه ايران و عربستان در قبال بيداري اسلامي را مي‌توان ايجاد كرد؟ مضاف برآنكه بايد ديد در اوضاع كنوني، تلاش ايران براي تقويت روابط با عربستان تا چه ميزان مي‌تواند ثمربخش باشد؟ در شرايطي كه عربستان: 

1- تبديل به يكي از بزرگ‌ترين پايگاه‌هاي نظامي دشمن اصلي ايران يعني امريكا شده است.

2-ملك عبدالله ذره‌اي نگاه مثبت به ايران و نظام جمهوري اسلامي ندارد.

3-با خريد چندين ميليارد دلار سلاح از امريكا و انباشتن آن در خاك خود، آرزوي نابودي ايران را در دل مي‌پروراند.

4-مدام در پي اتهام‌افكني عليه ايران است كه آخرين آن همدستي با امريكا و صهيونيسم بين‌الملل براي تروريست نشان دادن ايران بود. 

5- پس از گذشت بيش از 30سال از عمر انقلاب اسلامي ايران، هنوز رفتار مناسبي با زائران ايراني در حريم امن الهي ندارد. 

6- با آغاز ايام حج تمتع، سنت اعلام برائت از مشركان در موسم حج را بر هم زدن امنيت حجاج خوانده و هشدار داده است كه با هر اقدامي كه امنيت و سلامت حجاج بيت‌الله الحرام را تهديد كند، به شدت مقابله مي‌كند، حال آنكه در انديشه حضرت امام (ره) حج بدون برائت مقبول نيست.

توجيهاتي از باب انفعال سياسي، خمودگي ديپلماسي و خوش‌خيالي كاذب

پس از مرگ وليعهد عربستان و صدور پيام پرآب و تاب تسليت از طرف رئيس‌جمهور البته عده‌اي كه گويا انديشه‌هاي امام راحل درباره آل سعود كه آنان را به عنوان «خائن الحرمين» مي‌شناختند و نيز حج خونين زائران ايراني در سال ?? كه از قضا سلطان بن عبدالعزيز يكي از مسببان اصلي آن جنايت بوده است را فراموش كرده‌اند، پاسخ دادند كه «اين رفتار دولت، برابر با عرف ديپلماتيك بود» و ارائه توجيهاتي ديگر از اين قبيل از جمله «تقويت موقعيت ايران در منطقه»، «اعلام حسن نيت براي اثبات بي‌گناهي و دروغ بودن اتهام اخير عليه ايران»، «تغيير نگاه عربستان به ايران»، «تقويت رابطه با آن كشور همسايه براي رسيدن به يك نگاه مثبت جهاني» و در نهايت اينكه «خادم الحرمين، لقب و عنوان خطاب پادشاه عربستان است.»

ناگفته پيداست كه تمامي اين موارد توجيهاتي هستند از باب «انفعال سياسي»، «خمودگي ديپلماسي» و «خوش خيالي كاذب در عرصه بين‌المللي» كه خارج از حقيقت و مسير اصلي سياست خارجي ايران تنظيم و تدوين مي‌شود زيرا تجربه تاريخي جمهوري اسلامي ثابت كرده است كه هر كجا در برابر غرش‌هاي زورگويان موضع انفعالي اتخاذ كرده، دايره اتهامات عليه نظام وسيع‌تر شده است.

از سوي ديگر در برابر چنين توجيهاتي بايد پرسيد در دنياي امروز كه دشمنان ايران فارغ از هر عرف و قانون و بدون هيچ سند و مدرك متقني، بزرگ‌ترين اتهامات را عليه ايران مي‌زنند و ايران را تروريست و محور شرارت مي‌دانند و با خيال‌پردازي‌هاي كودكانه خود دست ايران را در يك اقدام تروريستي عليه سفير عربستان در امريكا متصور مي‌شوند، چگونه است كه عده‌اي براي خطاب قرار دادن پادشاه عربستان به دنبال لقب وي و عرف بين‌المللي مي‌گردند؟ مگر چه اتفاق تلخ و ناگواري مي‌افتاد اگر بعد از تصميم به صدور تسليت، عنوان ساده‌تري براي پادشاه عربستان انتخاب مي‌شد و حتي پيام تسليت هم به گونه‌اي تنظيم مي‌شد كه هم تسليت باشد و هم پر از عبارات عبرت‌آموز؟ نه آنگونه كه بيداري اسلامي به ديده اغماض نگريسته شود و موجبات ضعف و نااميدي شيعيان بحرين را به وجود آورد.

بي‌شك در شرايط فعلي، تقويت موقعيت ايران در منطقه و جهان وابسته به تقويت بيداري اسلامي و بيداري ملت‌هاي آزاده و عدالتخواه است و انتخاب رفتارهاي منفعلانه در سياست خارجي همچون گذشته نه تنها سودي ندارد كه پر از ضرر و زيان است و دايره اتهامات و اقدامات سوء عليه ايران را وسيع‌تر خواهد كرد. اين يك قاعده بدون استثناست كه نظام جمهوري اسلامي ايران با هر دولتي فقط در شرايط عادلانه و محترمانه كه عزت اسلامي‌مان حفظ شود، به برقراري رابطه يا تقويت آن وارد مي‌شود.

منبع: www.imamatjome.com

خطبه های نماز جمعه 24 تیرماه

حجه الاسلام و المسلمین عبدالرحمن باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک نیمه شعبان، میلاد امام عصر مهدی موعود (عج) گفت: انتظار منجی، انتظاری سازنده همراه با تلاش و حرکت و دارای برکاتی برای فرد و جامعه است و انسان منتظر دائما در تلاش برای اصلاح فرد و جامعه است.

وی در خطبه دوم با شاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بر اساس سوگندی که خوردند، باید نگهبان حقوق مردم بوده و در این راه ایستادگی نمایند.

وی گفت: متاسفانه اخباری می رسد که برخی از نمایندگان محترم در برهه ای از زمان، پای مطلبی مانند طرح سوال و ... را امضا می زنند که در بین راه آن امضا را پس می گیرند و در حقیقت عقب نشینی می کنند. اگر امضای شما از روی کارشناسی است چرا آن را پس می گیرید و اگر از روی کارشناسی نیست، چرا امضا می زنید؟ مگر یک نماینده محترم می تواند بسادگی پای هر برگه ای را امضا بزند؟!! وی افزود: احتمالی هم مطرح می شود که پس گرفتن برخی از امضاها بخاطر اعمال فشار از بیرون است. که اگر چنین اخباری صحت داشته باشد، بسیار نگران کننده خواهد بود. چرا باید چنین فشارهایی باشد و چرا یک نماینده محترم باید تحت فشار تصمیم بگیرد؟ مردم از نمایندگان خود در خانه ملت انتظار دارند تا با دقت و کارشناسی لازم و بعد از مشورتهای ضروری و به دور از فشارهای سیاسی، به مسئولیت خطیر خود عمل نمایند.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از خطبه ها، به مصاحبه ای از وزیر محترم کشور که گفته بودند: «وضعیت عفاف و حجاب در کشور بسیار عالی است» اشاره کرده و گفت: با وجود بدحجابی و بعضا بی حجابی گسترده در جامعه و هشدارهای مکرر مردم مومن و متدین، این ادعا از آقای وزیر واقعا دور از انتظار و کاملا خلاف واقع و غیر کارشناسی است. زیرا وضعیت حجاب نه تنها خوب نیست بلکه در مرز بسیار خطرناکی قرار دارد و نگرانی بسیاری از علما و مراجع عظام تقلید و سایر دلسوزان جامعه گواه این مدعاست.

وی افزود: به نظر ما این سخن از وزیری که باید پاسخگوی عملکرد ضعیف دولت در برخورد با بدحجابی گسترده باشد، نوعی فرافکنی و فرار از واقعیت و شانه خالی کردن از مسئولیت است.

ایشان همچنین به مناسبت سالروز تشکیل شورای محترم نگهبان به جایگاه رفیع این نهاد مقدس اشاره و آن را سدی در مقابل اراده زیاده طلبان و عناصر نامطلوب برای ورود به جایگاههای خطیر تصمیم گیری مانند مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: تضعیف این نهاد مقدس به فرموده امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مد ظله العالی امری خطرناک می باشد.

وزیر محترم راه و شهرسازی برادر ارجمند جناب آقای مهندس نیکزاد دام توفيقه

سلام علیکم احتراما با تبريك كسب آراي قابل توجه و اعتماد مجدد از سوي نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي جهت وزارتخانه جديد التاسيس، همان گونه که استحضار دارید در سفر سوم ریاست محترم جمهور به استان مازندران در مصوبه 9/9/1389 ردیف ج بند 27 «مطالعه و احداث راه جنت رودبار رامسر به الموت غربی» پیش بینی شده که نقش بسزایی در ارتباط نزدیکتر جاده ای بین رامسر قزوین و افزایش بهره وری از مناطق گردشگری و نیز بهره وری بیشتر اراضی منطقه با كمك به انتقال محصولات كشاورزي دارد ولی متاسفانه ظاهرا تاکنون اقدام ملموسی صورت نگرفته است. لذا با عنایت به مراتب درایت و دلسوزی جنابعالی استدعا دارد در اجرای مصوبه مزبور دستورات لازم را صادر فرموده موجبات خرسندی مردم منطقه را فراهم فرمایید.  

با تشکر

عبدالرحمن باقرزاده

امام جمعـه شهرستان رامسر

قدرت علمی عامل ایجاد اقتدار است

حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در مراسم زنگ سپاس معلم که در دبیرستان راه زینب شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار داشت: معلمان حق حیات به گردن ما دارند چراکه در اسلام علم حیات است و جهالت مرگ و آن کس که حیات به ما می‌بخشد، معلم است. وی با گرامیداشت این هفته افزود: امروز روز سپاس و تقدیر به ساحت انسان‌هایی است که تمام وجودشان شمعی است برای روشنگری و تمام عمرشان به منزله یک ساعتی است که در کلاس با عشق و محبت با شما دانش‌‌آموزان سپری می‌‌شود.

امام جمعه رامسر ادامه داد: دانش‌آموزانی که به ثمر می‌نشینند و موفقیت‌های خرد و کلان را در اجتماع کسب می‌کنند، چکیده عمر معلمان هستند.
باقرزاده در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: امروز سالروز شهادت استاد و معلم بزرگی است که خود معلم بزرگ‌تری را همچون امام خمینی (ره) را دیده بود.
وی اضافه کرد: فرق ما و سایر موجودات در یک کلمه است که آن هم سپاس است، علمای بزرگ در تاریخ اگر نبودند این میراث فرهنگی و معارف اهل بیت (ع) امروز به دست ما نمی‌رسید. باقرزاده تصریح مرد: معلم حق نورانیت به گردن ما دارد زیرا که علم نور است پس باید بهترین سپاس‌ها و تقدیرها را تقدیم او کنیم، ارج نهادن به زحمات معلمان در شکوفا شدن استعدادهای شما است. امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه جامعه ما در حال رشد و توسعه است، خاطرنشان کرد: در دنیا رقابت، رقابت علمی است و کشوری می‌تواند اقتدار داشته باشد که قدرت علمی بالایی داشته باشد و هر کشوری که قله‌های علمی را بهتر فتح کند آن کشور حرفی برای گفتن دارد.

انتقاد آيه الله مصباح يزدي مد ظله العالي

انتقاد شدید آيت‌الله مصباح يزدي:

تشکيلات فراماسونري در كشور در حال شكل گرفتن است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: خطري كه من احساس مي‌كنم، شديدترين خطري است كه تاکنون اسلام را تهديد كرده و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند.
به گزارش «تابناک»، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از مسئولان شوراي عالي زنان، با اشاره به نعمت پيروزي انقلاب اسلامي و رهبري حضرت امام خميني (ره) و جانشين شايسته‌اش گفت: امروز بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد و فعاليت‌هاي بسياري در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانيان شده است، اما هنوز تا رسيدن به نقطه ايده‌آل، فاصله بسياري داريم.
آيت‌الله مصباح يزدي، با بيان اين‌كه نواقص و مشكلاتي در اين سه دهه، باعث شده تا به اسلام ناب نرسيم، ادامه داد: بايد مسائل را ريشه‌اي حل كرد و مشكلات و نواقصي را كه جلوي تحقق اين امر را گرفته‌اند، شناسايي و در راستای رفع آنها برآمد.
وي با اشاره به وجود دو مشكل در بعد شناخت و بينش گفت: به اسلام بايد به عنوا.........

براي مطالعه بر روي ادامه مطلب كليك كنيد

ادامه نوشته

سخناني تازه از علامه جوادي آملي مد ظله

آیةالله جوادی:مکتب ایرانی هیچ وقت کارساز نبود

آيت‌الله جوادي آملي در ديدار آيت الله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و امام جمعه اراک، شعباني فرد استاندار مرکزي و هيات همراه با انتقاد از طرح مكتب ايراني گفت: در گذشته ايران، مکتب ايراني هيچ وقت کارساز نبوده است.....

براي مطالعه بر روي ادامه مطلب كليك كنيد

ادامه نوشته

بدون شرح...

روز پرستار در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر

در راستای ارج نهادن به تلاشهای شبانه روزی پرستاران سختکوش بیمارستان امام سجاد رامسر وگرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زینب(س) رییس و اعضاستاد برگزاری نماز جمعه  به نیابت از امام جمعه محترم ضمن بازدید از بخش های مختلف بیمارستان  ضمن اهدا شاخه گل پیام تبریک امام جمعه محترم شهرستان را به جامعه پرستاری تقدیم نمودند.در این بازدید که با استقبال گرم پرستاران و کادر درمانی همراه بود ،مدیریت بیمارستان و مدیران محترم بخش های مختلف از جمله جراحی،قلب،اورژانس و...ضمن همراهی توضیحات مبسوطی را ارایه نمودند.          

روز پرستار مبارک


http://mypictures.ir/images/93e10fqw7xtrre8tpwo4.jpg

بدون شرح

فاطمیه ( س )

ستاد فاطمیه ( س ) در رامسر تشکیل شد . 

http://mypictures.ir/images/ee1bonoiznjqz9aiewd.jpg

با نزدیک شدن ایام فاطمیه ( س ) بمناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا( س ) جلسه ای در روز پنج شنبه مورخه 18 / 1 / 1390 با حضور امام جمعه ، معاونت فرمانداری ، روسای ادارات تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، اوقاف ، دانشگاه ، هئیت رزمندگان اسلام ، نیروی انتظامی ، شورای هیئات مذهبی شهرستان،ستاد برگزاری نماز جمعه،اداره بازرگانی،مجامع امور صنفی شهردار کتالم و ساداتشهر،نماینده دانشگاهها و موسسات اموزش عالی، در دفتر امام جمعه  محترم برگزار شد . گفتنی است ، در ایام فاطمیه ( س ) هیئت رزمندگاه اسلام شهرستان نمایشگاهی با همکاری مسیولین شهری و استانی ، نمایشگاهی بنام فاطمیون در حاشیه مصلی حضرت جواد الایمه(ع) رامسر برگزار می کند.که شامل غرفه های متعدد از تولد تا شهادت آن حضرت  خواهد بود. بخش دیگر این نمایشگاه برگزاری یادواره شهدای روحانی غرب مازندران می باشد . در پایان ضمن تاکید بر اجرای برنامه های هماهنگ در سطح شهر و روستا بر هماهنگی هرچه بیشتر نهادها  با محوریت ستاد فاطمیه شهرستان  تاکید گردید

مقاله «كارآمدي و شايسته سالاري»

بسمه تعالي

«كارآمدي و شايسته سالاري»

عبدالرحمن باقرزاده امام جمعه رامسر

از جمله عوامل افزايش اعتماد مردم به هر نظام حاكم از جمله نظام مقدس جمهوري اسلامي، افزايش كارآمدي در عرصه هاي مختلف مي باشد. انتظار به حق همه علاقمندان به اين نظام الهي، آن است كه خدمتگزاران آنان دائما در تلاش و كوشش و پيگيري مطالبات عمومي بوده و موانع رشد و پيشرفت را بر طرف......

يكي از عناصري كه اصل كارآمدي نظام را تقويت مي نمايد، رعايت اصل شايسته سالاري در عزل و نصب مديران مختلف اعم از مديران.....

براي مطالعه ادامه مقاله بر روي ادامه مطلب كليك كنيد

ادامه نوشته

شبهه دینی

دليل شيعه بر اينكه امام دوازدهم آن‌ها هنوز زنده است چيست؟

جواب اجمالي:

در پاسخ اين سؤال بيان مي‌شود كه: اصل مهدويت و انتظار مصلح جهاني مورد اتفاق تمام ملل و اديان و مذاهب مي‌باشد و هر ديني منتظر منجي مي‌باشد و دربارة حيات امام زمان ـ عجل‌الله تعالي‌فرجه الشريف ـ اين امر غير ممكن نمي‌باشد ، زيرا در قرآن صريحاً افرادي از اولياءالله ذكر شده‌اند كه داراي عمري طولاني بوده‌اند و اهل سنت هرگز در صحت اين روايات شك نمي‌كنند به علاوه روايات زيادي نيز دلالت بر وجود امام عصر ـ عجل الله تعلي فرجه الشريف ـ دارد.

جواب تفصيلي:

يكي از مسائلي كه جزئيات آن مورد اختلاف شيعه و اهل سنت است مسئله مهدويت مي‌باشد. اين مسئله داراي ابعاد مختلفي مي‌باشد. مسائل مورد بحث در مهدويت عبادتند از: 1) اصل مهدويت و انتظار ظهور امام زمان ـ عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف ـ 2) امامت امام زمان(عج) درسن پنج سالگي و طـول عـمر امام زمان 3) فلـسفة عقيده شيـعه به وجـود امـام زمان(عج).

مسئله اول نه تنها مورد اتفاق شيعه و اهل سنت مي‌باشد بلكه....

برای مطالعه بقیه پاسخ بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

شبهه دینی

علماى اهل سنت و وهابيت مكرّر از بزرگان خود حكم تكفير شيعيان را با بيانهاى مختلف نقل كرده اند، و علت حكم به كفر و ارتداد شيعيان را بغض شيعيان به صحابه مى دانند آيا بغض به صحابه موجب كفر و ارتداد است؟

جواب اجمالى:

اولا: غير از وهابى ها، مذاهب ديگر شيعه را كافر نمى دانند.

ثانياً : خود علماى عامه هم اعتراف دارند كه صرف لعن و دشنام و بغض اصحاب باعث كفر نمى شود.

ثالثاً: اگر بغض اصحاب باعث كفر مى شود بايد معاويه را كافر بدانيد چون بغض على (ع) را داشت و عايشه را كافره بدانيد چون هم بغض على(ع) را داشت و هم بغض عثمان را.

رابعاً : عثمان را هم كافر بدانيد چون بغض اباذر در دل داشت.

خامساً : اگر همه صحابه خوبند، تكليف ارتداد عده اى از منافقين و... چه مى شود؟

جواب تفصيلى:

مقدمه: براى روشن شدن جواب در مقدمه به چند نكته اشاره مى شود.

1ـ صحابه در لغت: صاحب يعنى ملازم انسان يا حيوان مكان يا زمان و فرق نمى كند مصاحبت با بدن باشد و يا با عنايت و همت، در عرف به كسى صاحب مى گويند كه زياد همراه كسى باشد([1]) و فرق نمى كند خوب باشد يا بد مؤمن باشد يا كافر، چنانكه داريم «اذ يقول لصاحبه لا تحزن» و داريم فقال لصاحبه و هو يحاوره([2]) آن مرد كافر، بمصاحب و رفيقش كه مرد مؤمن فقير بود گفت: همچنانكه داريم «ما بصاحبكم من جنة([3])» صاحب شما رسول الله(ص) ديوانه نيست، در مقابل آمده «قال له صاحبه و هو يحاوره اكفرت([4])» رفيق (با ايمان فقير) گفت به رفيق (كافر) خود آيا كافر شدى، پس صحابه اختصاص به مؤمنين پاك دامن ندارد كه تمامى آنان اهل بهشت و مورد رضاى خدا باشند.

2ـ تنها صحابى كه بغضش و سب و حسادت با او كفر......

برای مطالعه ادامه پاسخ بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

معجزه قرآن در مشهد

چاپ ارسال به رفقا
۲۱ دي ۱۳۸۹
در پي وقوع يك مورد سرقت به عنف و آتش‌سوزي يك باب منزل مسكوني در مشهد در معجزه‌اي قرآن و عكس سه شهيد سالم باقي ماند.

به گزارش فارس به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستري خراسان رضوي معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد اظهار داشت: پس از اعلام گزارش يك مورد سرقت به عنف و سپس آتش‌سوزي در يك منزل مسكوني در خيابان حافظ مشهد و حضور مقامات مسئول در محل حادثه، شاهد معجزه‌اي ديگر از قرآن كريم بوديم.
هادي طباطبايي افزود: پس از انجام سرقت و آتش‌سوزي تمام اسباب و لوازم و حتي اشياي آهني كاملاً سوخته و ذوب شده بود اما يك جلد قرآن مجيد به همراه عكس سه شهيد كه متعلق به همين خانواده بود به طور معجزه آسايي سالم باقي مانده بود.
وي تصريح كرد: قطعاً اين رويداد آيت و نشانه‌هاي الهي است و پاسخي قاطع بر حقانيت قرآن مجيد و دين مبين اسلام در برابر توهين‌كنندگان و كساني‌كه قرآن كريم را به آتش كشاندند، است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد درباره اقدامات انجام شده در مورد اين پرونده گفت: با حضور مقامات انتظامي و قضايي در محل حادثه اقدامات قانوني انجام و سارق نيز دستگير شد.
قبلا هم در استان مازندران و گلستان طي حادثه آتش سوزي كه كل منزلي سوخته بود قرآن سالم مانده و نسوخته بود.
منبع: سایت الف

شبهه دینی (استعانت از غير خدا)

سؤال: آيا استعانت از غير خدا با توحيد منافات دارد؟

شبهه فوق از جمله شبهات مطرح از سوی مخالفان شیعه خصوصا وهابیت بر علیه شیعه می باشد. آنان شیعیان را بخاطر توسل به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اهل بدعت و حتی مشرک می خوانند. اما پاسخ و جواب مختصر به شبهه فوق:

جواب: موحّد، همان گونه كه جز خدا را نمى پرستد، در زندگى دنيوى و اخروى خود نيز جز از خداوند يارى نمى طلبد. از اين روست كه خداوند، توحيد در استعانت را به توحيد در عبادت عطف مى كند و مسلمان را فرمان مى دهد كه شب و روز در نمازهاى پنجگانه اش بگويد : (إِيّاكَ نَعْبُدُ وَإِيّاكَ نَسْتَعِينُ). جدا كردن اين دو و حرام دانستن....

برای مطالعه ادامه پاسخ بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

شبهه دینی

شبهه دینی: چرا شیعیان، همسران پیامبر (ص) را از دایره آیه تطهیر خارج می کنند؟

توضیح آنکه به اعتقاد همه شیعیان و بسیاری از دانشمندان اهل سنت آیه شریفه تطهیر (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیر- احزاب ۳۳) در شان پنج تن آل عبا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برخی از اهل سنت اصرار دارند تا شبهه ای را وارد کرده و برخی افراد از جمله همسران پیامبر اکرم (ص) را مصداق آیه شریفه دانسته و شبهه فوق را به شکلهای گوناگون مطرح می کنند و بعضا به آیه ای از سوره مائده تمسک می جویند که فرمود: (و لکن یرید لیطهرکم) و ....

جواب اجمالى:

آيه تطهير به طور قطع و يقين درباره اصحاب كساء و اهل بيت پيامبر اسلام (على و فاطمه و حسن و حسين) نازل شده است و اين مطلب نه تنها در ميان مفسران و محدثان شيعه بلكه در ميان مفسران و محدثان أهل سنت هم مورد اتفاق است([1]).

جواب تفصيلى:

اولاً داستان حديث كساء با تعبيرات مختلف، در روايات فراوانى وارد شده است و قدر مشترك همه آنها اين است كه پيامبر (ص) على و فاطمه و حسن وحسين عليهم السلام را فرا خواند ـ و يا به خدمت او آمدند ـ پيامبر (ص) عبا ـ يا پارچه اى بر آنها افكند و فرمود: خداوندا اينها خاندان منند، رجس و آلودگى را از آنها دور كن، و در اين هنگام آيه تطهير نازل شد.

قابل توجه اينكه، اين حديث را فخر رازى به مناسبتى در ذيل آيه مباهله (آيه 61 آل عمران) نقل كرده و بعد مى افزايد: «بدان كه اين روايت، همچون روايتى است كه صحت آن مورد اتفاق در ميان علماى تفسير و حديث است([2]).

زمخشرى در تفسير خود مانند فخر رازى باز در ذيل آيه مباهله داستان اصحاب كساء را نقل مى كند و مى گويد: «قويترين و محكمترين دليل بر فضيلت أصحاب كساء (ع).....

برای مطالعه ادامه پاسخ بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ادامه نوشته

عوامل بصیرت افزا

 

بحث بصيرت موضوعي است که هرچه در تبيين و واکاوي آن قلم‌فرسايي گردد بازهم کم بوده و نيازمند تبليغ گسترده رسانه‌اي است چرا که کار ويژه بصيرت به عنوان مهم‌ترين اصل در تاريخ اسلام بوده و عدم برخورداري از آن در حادثه کربلا شهادت فرزند رسول خدا را به دنبال داشته است و در عصر کنوني نيز اين رويکرد در برابر هجمه جنگ نرم دشمن بيشترين کارايي را داشته و مؤثرترين ابزار به حساب مي‌آيد. از اين رو رهبر فرزانه انقلاب در سال‌هاي اخير به ويژه در حوادث بعد از انتخابات و در جريان فتنه 88 در باب بصيرت بسترهاي فراواني را مطرح نمودند.

یکی از نکات مهم پیدا کردن راههای افزایش بصیرت بعنوان چراغ مه شکن زندگی است. با مراجعه به متون دینی (اعم از قرآن و روایات) عواملی را جهت بصیرت افزایی خواهیم یافت که باختصار عباتند از:  

1- تفکر وانديشه:

تفکر به عنوان يکي از ويژگي‌هاي خاص انسان نسبت به ساير موجودات است، تفکر روشني‌بخش انسان صاحب بصيرت است، همان گونه که نور، راه تاريک را بر رونده راه روشن مي‌کند. به همين جهت در قرآن کريم بارها از لفظ اولي‌الابصار سخن به ميان آمده است. (آل عمران آيه 13 – نور آيه 44 – حشر آيه 2 )

2- استفاده درست از حواس:

در رسيدن به بصيرت تذکر اين مسئله نيز گفتني است که درک حقيقت و مطالبه آن کاري سخت و دشوار نمي‌باشد و به تعبير رهبر فرزانه انقلاب نيز «مطالبه‌ بصيرت، مطالبه‌ يک امر دشوار و ناممکن نيست. . . انسان همين قدر نگاه کند و تدبر کند، مي‌تواند واقعيت را پيدا کند. مطالبه‌ بصيرت، مطالبه‌ همين تدبر است؛ مطالبه‌ همين نگاه کردن است؛ مطالبه‌ چيز بيشترى نيست و به اين ترتيب مي‌شود فهميد که بصيرت پيدا کردن، کار همه است؛ همه مي‌توانند بصيرت پيدا کنند» کلام وحي نيز در اين باره مي‌فرمايد: لَهُم قُلُوبٌ لَايَفقَهُونَ بِهَا وَلَهُم اَعيُنٌ لَايُبصِرُونَ بِهَا وَلَهُم آذانٌ لَايَسمَعُونَ بِهَا اُولئِک کَالاَنعامِ بَل هُم اَضّلُ اُولئِکَ هُمُ الغافِلوُن (اعراف: ‌179)

3- تقوا واخلاص:

اِنَّ الَّذينَ اتَقّوا اِذَا مَسَّهُم طَائِفٌ مِنَ الشَّيطانِ تَذَکَّرُوا فَاِذَا هُم مُّبصِرُون (اعراف: ‌201)

امام علي (ع): عِندَ تَحَقُقِ الاِخلَاصِِ تَستَنيرُ الضَّمائِر

4- ذکر و ياد خدا: ‌

امام علي (ع) يکي از راه‌هاي کسب بصيرت را ياد خدا مي‌داند و مي‌فرمايد: مَن ذَکَرَاللََّهَ اِستَبصَرَ. هرکس به ياد خدا باشد بينش و بصيرت يابد. (ميزان الحکمه، ج 4، ص 1848)

5- هم‌نشيني با علما:

بهره‌مندي از علماي امور در حوزه‌هاي مختلف ديني، فرهنگي، سياسي از راهکارهايي است که سنجش امور و نگاه صحيح در مصاحبت و هم‌نشيني با آنان تحصيل مي‌گردد. بنابراين اميرالمومنين علي (ع) در اين باره مي‌فرمايند: جَاوِرِ العُلَماء تَستَبصِر

6- ولايت‌پذيري:

ولايت‌پذيري موجب بصيرت انسان مي‌گردد چرا که بسياري از حقايق را ما نمي‌توانيم درک کنيم ولي با اتصال به کساني که از عقل و علم کافي برخوردار هستند و داراي عصمت هستند مي‌توان حقايق را درک کرد. حضرت علي عليه‌السلام در حديثي اين گونه مي‌فرمايند: کسي که به ولايت من اقرار کند حقيقتاً رستگار شده است و کسي که ولايت مرا انکار کند گمراه و زيان ديده و داخل آتش مي‌شود. ( بحار الانوار، ج 10، ص 83)

7- عبرت‌گيري: دانستن حوادث گذشته موجب بصيرت انسان مي‌گردد تا انسان از تکرار آنها خودداري کند، حضرت علي (ع) مي‌فرمايد: فِي کُلِّ اِعتِبَارٍ اِستِبصَارٌ در هر عبرت گرفتني بينا شدن است.

اهمیت نماز جمعه

نمازجمعه با خطبهٔ اول آغاز می‌شود و همهٔ نمازگزاران باید دو خطبه را در حالت آرامش گوش دهند. خواندن دو خطبه، توسط خطیب جمعه، قبل از نماز، واجب است. پس از خطبه‌ها نماز شروع می‌شود.

از آنجایی که نماز جمعه به جای نماز ظهر خوانده می‌شود، دو خطبهٔ نماز به جای دو رکعت اول نماز ظهر و نماز دو رکعتی جمعه، به جای دو رکعت دیگر نماز ظهر در نظر گرفته می‌شود. وقتی که امام جمعه، خطبه‌های نماز جمعه را می‌خواند، بر شرکت‌کنندگان واجب است، به خطبه‌ها گوش دهند، و سخن گفتن به هنگام ایراد خطبه‌ها مکروه است، بلکه اگر به سبب سخن گفتن، نتواند به خطبه‌ها گوش دهد، سکوت لازم است. همچنین هنگام ایراد خطبه‌ها، خواندن نماز مستحبی یا کتاب و روزنامه و انجام دادن کارهایی که مانع گوش دادن به خطبه‌ها است، خلاف است.

اگر کسی به خطبه اول یا هر دو خطبه نرسد، بازهم، شرکت در نماز جمعه فضیلت دارد و جایگزین نماز ظهر می‌شود.