نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

سیاوش خاکپور : دانشگاه پیام نور پیشگام در عرصه فعالیت های قرآنی و عترت.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه پیام نور استان مازندران، سیاوش خاکپور  اظهار داشت:در سالی که بفرموده مقام معظم رهبری سال فرهنگ،اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، دانشگاه پیام نور مازندران میزبان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور است.

 

 

 

 

سیاوش خاکپور مدیر فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مازندران  با اعلام مطلب فوق افزود:این مسابقات به میزبانی دانشگاه پیام نور استان در اردیبهشت ماه سال 1394 در ساری برگزار می شود. 

وی تصریح کرد:این مسابقات که نوزدهمین سال خود را در این دانشگاه طی می کند از اعتبار خاصی برخوردار است و مبنای فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در گستره عظیم جغرافیایی ایران عزیزمان به تعداد 500 مرکز و واحد دانشگاهی و جمعیت حدود 850 هزار دانشجو می باشد.

 

خاکپور درباره روند برگزاری مسابقات اظهار داشت:این مسابقات در سه مرحله برگزار می شود.مرحله اول مسابقات در مراکز و واحدهای دانشگاه در سطح شهرستانی است.سپس افراد برگزیده شهرستانها در قالب مسابقات استانی به رقابت می پردازند و برترینهای هر رشته از این مسابقات برای مسابقه نهایی که در اردیبهشت ماه سال 1394 در استان مازندران برگزار می گردد، اعزام خواهند شد.

 

وی ادامه داد:با توجه به برگزاری منظم و همه ساله این مسابقات،دانشگاه پیام نور در مسابقات ملی دانشگاه ها از امتیازآورترین دانشگاه های کشور می باشد و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد:آئین نامه این مسابقات برگرفته از  مسابقات بین المللی قرآنی اوقاف و مسابقات ملی قرآنی دانشگاه های کشور می باشد.

 

مدیر فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مازندران افزود:بر اساس آئین نامه مسابقات،این مسابقات در شش بخش شامل شفاهی،کتبی،پژوهشی،ادبی،هنری و فناوری برگزار می گردد.

 

خاکپور محورهای مسابقات را به شرح زیر بیان کرد:

 

الف) بخش شفاهی شامل رشته های:1--قرائت به روش تحقییق  2- قرائت به روش ترتیل 3-  حفظ 5 جزء اول 4- -حفظ 10 جزء اول 5-  حفظ 20 جزء اول 6- حفظ کل 7-  مدیحه سرایی 8-  اذان

 

ب) بخش کتبی شامل رشته های: 1-  ترجمه و مفردات قرآنی 2-  آشنایی با مفاهیم قرآن 3- دیدگاه و سیره معصومین 4- آشنایی با احادیث و ادعیه 5-  احکام

 

ج) بخش پژوهشی شامل رشته های1-  مقاله قرآن و عترت 2- نقد و بررسی کتاب 3- تلخیص کتاب

 

د) بخش ادبی شامل رشته های : 1—شعر 2-  داستان نویسی 3- نمایشنامه نویسی 4- فیلمنامه نویسی

 

ه) بخش هنری شامل رشته های :1- خوشنویسی 2-  نقاشی 3-  نماهنگ  4- عکس 5- تذهیب 6-  فیلم کوتاه 7-  معرق 8-  پویانمایی 9-  طراحی پوستر

 

 و) بخش فناوری شامل رشته های: 1-  تولید نرم افزار 2-  وبلاگ نویسی

 

خاکپور ادامه داد: در سایت نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور به آدرس اینترنتی   http://www.pnuquran19.ir تمامی سازو کار مسابقات ارائه شده است و دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام در بخشهایی که علاقمند هستند اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد:تمام تلاش دست اندرکاران مسابقات بر این است که با بهره گیری از تجربیات برگزاری  18 دوره گذشته این مسابقات، و استقاده از کارشناسان و خبرگان قرآنی این دوره از مسابقات در ابعاد مختلف با کیفیتی بالا و در خور  شأن مسابقات قرآن و عترت و در خور شأن دانشجویان عزیز که سرمایه های عظیم ملی ما هستند،برگزار شود و ان شاالله مورد الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد.

 

مدیر فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مازندران ادامه داد:در پایان جا دارد از حسن اعتماد ریاست محترم دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر سرلک و معاونین ایشان،جناب آقای دکتر نجفی برزگر معاون محترم فرهنگی و دانشجویی دانشگاه،سرکار خانم رضایی مدیر کل محترم فرهنگی و فوق برنامه و همکاران زحمتکش ایشان خصوصا جناب آقای ابراهیمی مسئول فعالیتهای قرآنی سازمان مرکزی دانشگاه ،جناب آقای دکتر موحدمنش ریاست محترم دانشگاه پیام نور مازندران،جناب آقای دکتر دیوسالار معاون محترم دانشگاه پیام نور استان،حجت الاسلام مرادیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه استان و مدیران ستادی استان و مسئولان محترم ومدیران ارشد استان بویژه آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان،دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران،حجت الاسلام سهرابی مدیر کل اوقاف مازندران، و سایر عزیزانی که ما را در مسیر برگزاری هر چه بهتر مسابقات قرآن و عترت یاری می نمایند تقدیر و تشکر کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد