نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نقش دانش آموزان در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی بسیار مهم است .

مدیر آموزش و پرورش رامسر بیان نمود.
اولین جلسه ستاد پروژه مهر 94با حضور "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر و سایر اعضاء برگزار شد.
 

در این جلسه "محمد صادق امینی نیا "مدیر آموزش و پرورش رامسر ضمن تبیین اهداف و سیاست های اداره خود در سال تحصیلی 95-94 خواستار اجرای خوب و با برنامه پروژه مهر94 بر اساس پنج محور سازماندهی،تعمیر و تجهیز،توجیه و تبلیغ،تایید صلاحیت و نظارت وارزیابی شد. وی با بیان اینکه نقش دانش آموزان در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی بسیار مهم است گفت : پروژه مهر باید دانش آموز محور و نقطه عطف آغاز یک سال تحصیلی موفق باشد . در ادامه جلسه"سید صادق میر ابوطالبی" مسئول ستاد پروژه مهر94 آموزش و پرورش رامسر ضمن معرفی مسئولین کمیته های این پروژه برخی وظایف آنان را متذکر و خواستار تشکیل حداقل سه جلسه اختصاصی هرکمیته تا قبل از شروع سال جدید تحصیلی شد . تشکیل کمیته ی مربوط به پروژه ی مهر در هر حوزه -صدور ابلاغ جهت اعضای اصلی ستاد -تنظیم و صدور اولین صورت جلسه -ارسال دستورالعمل پروژه ی مهر تا سطح مدارس -بازدیدکمیته ها ازروند پروژه مهر در مدارس تا بازگشایی -زمان بندی جلسات کمیته ها و ارسال آن به دبیرخانه -تشکیل ستاد پروژه مهر در مدارس بخشی از برنامه های این جلسه بود.

سطح تعامل با مردم را باید بالا ببریم و مدیران دستگاهها اجرایی باید مردمدار باشند،

شریعت نژاد نماینده مردم شریف تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس خطر بروز سیل ناشی از آب شدن برف یخچالهای طبیعی بالادست را جدی دانست. 

                                            

به گزارش خبرگزاری مهر، شمس الله شریعت نژاد صبح پنجشنبه در جمع مسئولان شهرستان تنکابن در سالن اجتماعات فرمانداری، درخصوص وضعیت یخچالها بالادست گفت: باید در این زمینه فکر جدی کرد زیرا وقوع سیل جدی است.

وی همچنین با تاکید بر افزایش سطح تعامل مسئولان با مردم تصریح کرد: سطح تعامل با مردم را باید بالا ببریم و مدیران دستگاهها اجرایی باید مردمدار باشند، همچنین درد مشترکمان را بشناسیم تا بتوانیم سطح همدلی و همزبانی را ارتقا دهیم.

شریعت نژاد به وضعیت، پلی کلینیک تامین اجتماعی منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود جمعیت زیاد بازنشستگان هنوز فاقد پزشکان متخصص بوده و رادیولوژی پلی کلینیک نیز راه اندازی نشده است،

این نماینده مجلس با اشاره به بحران برف سال ۹۲ گفت: پرداخت تسهیلات خسارات برف هنوز ادامه دارد و مدیران ادارات باید مردم را برای رفع این مشکلات حمایت کنند.

شریعت نژاد با بیان اینکه سفر دولت به استان در پیش است گفت: مباحث در خصوص بحث سفر ریاست جمهوری به مدیران گوشزد شود و باید هم افزایی در سطح درخواستها وجود داشته باشد.

وی در سال 1375 عضو هیات علمی دانشگاه شد و در سال 1392 به درجه ی پروفسوری ( استاد تمام دانشگاهی ) رسید.

محمد پور کاظمی فرزند شادروان حسین پورکاظمی است. مادرش  بانو ذبیحی دختر عباس ذبیحی است. او در نهم شهریور 1339 در آخوند محله ی رامسر زاده شد.کلاس های ابتدائی را در دبستان خواجه نصیر ، دوره ی راهنمائی را در مدرسه ی پروین اعتصامی ودوره ی دبیرستان را در " اردیبهشت " رامسر ( امام خمینی ) گذراند.Image result for ‫محمد پورکاظمی‬‎


در سال 1357 بالاترین معدل دیپلم منطقه را اخذ و در همان سال در کنکور دانشگاه در رشته ی منابع طبیعی – شیلات دانشگاه گیلان پذیرفته شد. دانشگاه گیلان در دست آلمانی ها بود و پیش نیاز درس خواندن در آن ، فراگیری زبان آلمانی بود.پس از طی دوره ی آموزشی زبان آلمانی و پیش از شروع درس های دانشگاهی ، تعطیلی دانشگاه ها در ابتدای انقلاب ، باعث تعطیلی دانشگاه گیلان نیز شد. وی در نهاد نوپای جهاد سازندگی شاغل شد و به جهاد رامسر رفت. چند سال بعد و پس از شهادت شهید مفتح در 27 آذر و به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه ، دانشگاه ها باز شدند. محمد به دانشگاه گیلان مراجعه کرد، اما اعلام شد ؛ رشته ی شیلات به دانشگاه منابع طبیعی گرگان در استان مازندران منتقل شده است. ایشان در سال 1364 از دانشگاه گرگان ، دانش آموخته شد.

ادامه مطلب ...

حلول ماه ضیافت الهی،ماه نزدیک شدن به تنهاخالق هستی برتشنگان معرفت خودشناسی وخداشناسی مبارک باد.

 

اللهمَّ اجعل صِیامی فیهِ صِیامَ الصائِمین، وَ قِیامی فیهِ قِیامَ القائِمین، وَ نَبِّهنی فیهِ عَن نَومَةِ الغافِلین، وَ هَب لی جُرمی فیهِ یا اِلهَ العالَمین، وَاعفُ عَنّی یا عافِیاً عَنِ المُجرِمین. »


خدایا روزه مرا در این روز مانند روزه داران حقیقی که مقبول توست قرار بده ، واقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی مقرر فرما ، ومرا از خواب غافلان "از یاد تو " هوشیار وبیدار ساز و هم در این روز جرم و گناهم را ببخش ای خدای عالمیان و از زشتی هایم عفو فرما ای عفو کننده از گنهکاران.

باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل افراد جامعه جهت کیفی سازی نظام تعلیم و تربیت اسنفاده نماییم.

جلسه کمیته برنامه ریزی وهماهنگی آموزش وپرورش شهرستان رامسر.
جلسه کمیته برنامه ریزی وهماهنگی آموزش وپرورش شهرستان رامسر به منظور ساماندهی نیروها وفضا های آموزشی ،برنامه های معاونین وکارشناسان در سال تحصیلی جدید با حضور مدیریت ،معاونین ،کارشناسان واعضای این کمیته در دفتر مدیر برگزارشد.
 

در این نشست که در دفتر مدیریت آموزش و پرورش رامسر برگزار شد، اعضای کمیته برنامه ریزی به بررسی وضعیت نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، تجهیزات و امکانات و آماده سازی مدارس توسط ستاد پرورژه مهر تا قبل از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی95-94 پرداختند. مدیرآموزش وپرورش شهرستان دراین جلسه با اشاره بر استفاده مطلوب از تمامی ظرفیت های موجود برتشکیل کارگروههای تخصصی این کمیته تاکید کرد وگفت : اید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل افراد جامعه جهت کیفی سازی نظام تعلیم و تربیت اسنفاده نماییم. وی بیان نمود: آموزش و پرورش زیرساخت و پایه توسعه هر کشور است و معلمان نیز بالاترین جایگاه و منزلت را دارند. شایان ذکر است دراین جلسه وضعیت ابلاغ نیروها همچنین وضعیت فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی جدید(95-94) مورد بررسی قرار گرفت وکارشناسان مربوطه نظرات خویش رابیان داشتند . در ادامه در رابطه با بازنگری سازماندهی فضا و نیروی انسانی با توجه به تغییر ساختار نطام آموزشی (عدم تشکیل پایه اول متوسطه نظری و ایجاد پایه سوم متوسطه دوره اول)، تدوین برنامه های عملیاتی شاخص های ( عمومی و اختصاصی) ارزیابی عملکرد و همچنین نحوه¬ برگزاری جشنواره دانش آموزی نوجوان خوارزمی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

برگزاری همایش افتتاحیه طرح نشاط معنوی اوقات فراغت تابستان و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان ازسوی اداره اوقاف رامسر.

-کسب رتبه برتری کشوری در اجرای برنامه های مصوب شهرستان رامسر ابلاغی از سوی سازمان در سال 93
                                                              

                                                                            

2-اهداء لوح سپاس توسط فرماندار بابت کسب مقام برتری رامسر به آقای عزیزپور در مراسم افتتاحیه طرح نشاط و ضایفت الهی مورخ94/03/25درمصلی رامسربقاع مجری طرح آقاپلاسید و آقابسمل ساداتشهر-سیدکیاء بریشی-سیدعلی علوی-سیدمحمد باقرکوزه گر محله-پیر بشیر یازن اشکور-ملک محمد سبز پوش-سیدمحمد لمتر-بی بی سکینه رمک-سیدمحمد گالش محله
3-برگزاری همایش افتتاحیه طرح نشاط معنوی اوقات فراغت تابستان و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه باحضور بیش از200نفر از هیئت امنائ و خادمین و مسئولین شهرستان امام جمعه و فرماندار در تاریخ 94/03/25در مصلی رامسر منعقد گردید
4-ثبت نام بیش از 500نفرازحافظین قران در سامانه اطلاعات اداره اوقاف رامسر
5-تشکیل کمیسیون تعیین هیئت امناء برای مساجد وبقاع متبرکه در خردادماه سالجاری. 

فرماندار شهرستان رامسر گفت:باید با روش های نوین تبلیغی برای جذب جوانان در مساجد تلاش ویژه نماییم و مساجد ما باید کانون برنامه های غنی فرهنگی و تبلیغی باشند.

"حسین سروری" در گردهمایی هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان رامسر  در مصلی امام جواد (ع) رامسرافزود:دشمن با مدرنترین و پر جذبه ترین روش ها و ابزار تبلیغی از دریچه ماهواره ها ،فضای مجازی ،اینترنت ،گوشی همراه، لحظه به لحظه سعی در انحراف نسل جوان و نفوذ در دل آنا ن دارد.

وی ادامه داد:مساجد با آن جایگاه عظیم و تاریخی خود می توانند در تربیت نسل دین مدار و مدافع ارزش های اسلامی همچون خط مقدم هجمه فرهنگی عمل نمایند.

وی اظهار داشت:توسعه فضاهای مجازی نسل جدید را تنها و درون گرا نموده و مساجد ما بهترین مکان برای جذب جوانان است.

وی تاکید نمود:هیات امنای مسجد جوانان را هم در کنار خود داشته باشند و در تربیت آنها برای قبول مسولیت آینده همت بگمارند و در جذب جوانان در مساجد دغدغه داشته باشند.

وی  گفت:باید جوانان را با روش و منش اسلامی با اخلاقی مهربان  به سمت مسجد،نماز و قرآن جذب نمود.

وی دربخش دیگری ضمن اشاره به گردشگری بودن شهرستان و وجود بقاع و امام زادگان بویژه در دل طبیعت خواستار تقویت گردشگری مذهبی شد.

در پایان لوح تقدیر فرماندار شهرستان رامسر به ابراهیم عزیزپور رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر به خاطر کسب رتبه شهرستان برترکشور در ارزیابی فعالیت های سال 1393 اهدا شد.

کدام نمایندگان مازندران حداد، و کدام لاریجانی را انتخاب کردند؟+ جزئیات.

وارش نیوز: این رزوها همه جا صحبت از انتخابات مجلس شورای اسلامی است. شاید به نظر ناظران بیرونی کمی برای این حرف ها زود باشد، اما آنهایی که قصد کاندیداتوری دارند از مدت ها قبل سوار بر توسن مبارزه شده اند و از این مسجد به آن خانه و از این روستا به آن دهستان در رفت و آمد هستند.

در میان نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، دو گروه عمده اصولگرا به مرادی علی لاریجانی و حداد عادل وجود دارند که به جز رایزنی های خارج از مجلس و کسب آرای انتخاباتی در حوزه های مختلف، سیاست ها و حمایت های درون پارلمانی نیز در بقای نمایندگان فعلی بسیار اثر گذار خواهد بود. 

شمس الله شریعت نژاد: مرد آرام اما گاهی پر سرو صدای غرب مازندران که از حامیان جدی دولت و درگروه اصولگرایی علی لاریجانی قرار دارد. او از جمله حامیان تیم مذاکره کننده هسته ای بشمار می آید و قصد دارد با جلب حمایت لاریجانی و تکرار شعارهای روحانی مجددا به عنوان نماینده تنکابن و رامسر وارد مجلس شورای اسلامی شود.وی با بسیاری از نظرات فراکسیون اصولگرایان مخالفت دارد ورابطه اش با پایداری چی ها چندان خوب نیست. 

ادامه مطلب ...

عیادت دکترشریعت نژاد ازاستاد حسن رحیمیان.

ازخدای رحمان ورحیم وبخشنده شفای عاجل استاد فرزانه وخستگی ناپذیر ومدافع حقیقی مردم راخوستاریم. 

                                                           

کسب رتبه اول کشوری توسط آموزشگاه نمونه دولتی امام خمینی (ره) شهرستان رامسر در تجزیه و تحلیل امتحانات.

مدیر آموزش و پرورش رامسر خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش رامسر از افتخار آفرینی آموزشگاه نمونه دولتی امام خمینی (ره) شهرستان رامسر در تجزیه و تحلیل امتحانات 93 خبر داد.
 

"محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر در گفت و گویی با روابط عمومی بیان داشت: آموزشگاه نمونه دولتی امام خمینی (ره) شهرستان رامسر در تجزیه و تحلیل امتحانات 93 در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد."مدیر آموزش و پرورش رامسر همچنین از کسب رتبه 13 کشوری این آموزشگاه در رشته ریاضی خبر داد.

غنی سازی اوقات فراغت از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی و تربیتی است.

                                                      

مدیر آموزش و پرورش رامسر بیان نمود.        
جلسه برنامه ریزی کانون فرهنگی تربیتی کانون شهید سلیمان نژاد جهت غنی نمودن اوقات فراغت تابستان 94با حضور "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان رامسر، "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر در این جلسه ابراز داشت: غنی سازی اوقات فراغت از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی و تربیتی است و این کانون ها نقش مهمی در پوشش فعالیت های فراغتی دانش آموزان دارند. وی افزود:اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های برنامه‌های این طرح می باشد که زمینه‌ساز رشد و پویایی جوانان است. وی بیان نمد : تابستان فرصت مناسبی است تا از طریق مشارکت داوطلبانه و علاقه مندانه دانش آموزان ،برنامه های سازنده ،پر تحرک ،پویا ،همراه با برنامه های مفرّح تقدیم دانش آموزان گردد. در ادامه این جلسه علی کرد طاهر مسوول کانون فرهنگی و تربیتی شهید سلیمان نژاد از برنامه های متنوع این کانون در اواقات فراغت تابستان 94 خبر داد.

جولان مدیران غیر بومی در رامسر .

جولان مدیران غیر بومی در رامسر  

موج شمال:از زمان استقرار دولت روحانی در سال 92 متاسفانه اکثر مدیرانی که در رامسر معارفه شده اند غیر رامسری بوده و این باعث نگرانی مردم ،فعالین اجتماعی و حتی طرفداران و حامیان گفتمان اعتدال در این شهرستان شده است.

این انتصابات تا جایی پیش رفت که حتی شیخ صفر قاسمی مسئول کانون تدبیر و امید رامسر نیز در فضاهای مجازی اعتراضات خود را عنوان کرد و اظهار داشت که " بعضی از انتصاب ها اشتباه بود. ای کاش در بعضی موارد تغییری صورت نمی گرفت و بعضی از قبلی ها شاید بهتر عمل می کردند."

ادامه مطلب ...

دبستان تربیت درمجموع رتبه اول شهرستان رامسر را در آزمون پیشرفت تحصیلی بدست آورد.

نتایج آزمون پیشرفت تحصیلی در دبستان تربیت رامسر بشرح زیر است:

رتبه اول شهرستان در کلاس چهارم ( میانگین هر دو کلاس )

رتبه سوم شهرستان در کلاس پنجم

رتبه اول شهرستان در کلاس ششم

دانش آموزان برتر کلاس چهارم : آقایان آریا اسدیان ، سپهر رضی کاظمی ، کسری مجاوری ، پرهام شعبانی ، بردیا نوروزیان ، امیرمحمد رمضانی ، امیررضا پورعسگری و امیرحسین پروانه

دانش آموزان برتر پایه پنجم : آقایان محمدجواد عباسی ، حسام نعمت سروش ، علیرضا دولتی

دانش آموزان کلاس ششم : آقایان امیرحسین برفی ، آرین صارمی ، عرشیا احمدی تنکابنی و محمدعلی شمس برزگر

دبستان تربیت درمجموع رتبه اول شهرستان رامسر را در آزمون پیشرفت تحصیلی بدست آورد.

این اتفاق فرخنده را به دانش آموزان دبستان تربیت و همچنین خانواده های محترم و نیز معلمان ارجمند ایشان تبریک عرض می نماییم.

تجلیل از شهردار رامسر .

 شهردار رامسر در سومین نشست فرمانداران، شهرداران، مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرهای نمونه گردشگری توسط  معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تجلیل بعمل آمد. 

                                           

رامسر، شیراز، ری، نیشابور، بسطام، لاهیجان، تفت، ابرکوه، میبد، سرعین، ماهان و دماوند و مشهد از جمله شهرهای نمونه گردشگری کشو

سعید شیرکوند سومین نشست تخصصی فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در رامسر گفت: باید رویکرد به شهرهای نمونه گردشگری کشور به گونه ای باشد که با ورود به این شهرها نمونه گردشگری بودن آن احساس شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ارائه تسهیلات بانکی و همچنین ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی را از برنامه های حمایتی سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاران در شهرهای نمونه گردشگری برشمرد.

وی با تاکید به لزوم توجه ویژه فرمانداران، شهرداران و مردم شهرهای نمونه گردشگری کشور به ارتقای زیرساخت های گردشگری ، استقلال ادارات این سازمان را در شهرهای نمونه گردشگری خواستار شد.

شیرکوند هدف از سومین نشست تخصصی فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور را در رامسر هویت بخشی به این شهرها اعلام کرد و گفت: قابلیت و ویژگی های شهرهای نمونه گردشگری در حوزه گردشگری بی نظیر است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور نگاه پیش از این به موضوع گردشگری در کشور را سمبولیک دانست و گفت باید مسوولان با دیدگاه مشترک نسبت به رفع نیازمندی های این شهرها اقدام کنیم.

وی استقلال ادارات میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، ایجاد چارت جدید سازمانی و ایجاد معاونت های گردشگری در فرمانداری ها و شهرداری های شهرهای نمونه گردشگری را ضروری دانست و گفت با برنامه ریزی در این خصوص تلاش می شود با حضور صاحبنظران، کارشناسان و متخصصان، اتاق فکر تشکیل دهیم و به الگوهای مشترک گردشگری دست یابیم.

شیرکوند با استناد به مطالعات انجام شده این سازمان طی سالهای گذشته گفت: ۱۲ شهر و ۲ شهرستان نمونه گردشگری انتخاب شده و همچنین ۱۱۶۸منطقه، حدود ۱۰۰روستا و ۱۱محور نمونه گردشگری نیز تعریف شده است.

وی با بیان اینکه قصد نداریم شهرهای نمونه گردشگری کشور را افزایش دهیم از شهردارهای ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور خواست تا منطبق با طرح جامع گردشگری در صورت وجود در هر شهر، نقشه راه شهرهای نمونه گردشگری را برای سه سال آینده ترسیم کنند.

شیرکوند در عین حال خواستار ایجاد مراکزی برای راهنمایی و مشاوره گردشگران در ورودی های شهرهای نمونه گردشگری شد و از مسوولان و ساکنان بومی این شهرها خواست با سرمایه گذاری و کمک به زیرساخت ها بیش از پیش در جذب گردشگران فعالیت کنند.

شهرهای رامسر، شیراز، ری، نیشابور، بسطام، لاهیجان، تفت، ابرکوه، میبد، سرعین، ماهان و دماوند و مشهد از جمله شهرهای نمونه گردشگری کشور اعلام شده است 

مدیریت خیلی پول نمی‌خواهد بلکه نیازمند تدبیر و درایت است،

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه از رئیس‌جمهور گلایه‌مند هستیم، گفت: روحانی رای نخست را در مازندران آورد ولی تاکنون به استان سفر نکرده است.
آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌‌جمهور برگزار شد، با انتقاد از عدم توسعه مازندران طی سال‎های اخیر اظهار کرد: مازندران در این سال‌ها در بخش صنعت، کشاورزی و ‌گردشگری نه تنها به رونق نرسید بلکه مشکل بیکاری این استان نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد از زمین‌های کشاورزی مازندران قابل کشاورزی است در حالی که 17 درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود، افزود: مازندران برای رسیدن به توسعه ظرفیت و نیرو دارد و باید عمده نگاه‌ها در داخل استان بر مبنای خودکفایی تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت خیلی پول نمی‌خواهد بلکه نیازمند تدبیر و درایت است، ادامه داد: در جریان مشکلات دولت و نداشتن پول هستیم، اما ملت را نباید ناامید کرد چون دولت مورد اعتماد مردم است.

به گزارش فارس، آیت‌الله طبرسی با بیان اینکه از رئیس‌جمهور گلایه‌مند هستیم، گفت: روحانی رای نخست را در مازندران آورد ولی تاکنون به استان سفر نکرده ‌و چون دیر شد، این گلایه را مطرح کردم.

مازندران قطب گردشگری و کشاورزی نامیده می شود ولی آثاری از این حوزه ها در استان دیده نمی شود.

شریعت نژاد نماینده مردم شریف تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران گفت : دکتر نوبخت ظرفیتی برای نمایندگان شمال کشور محسوب می شوند.                    

 

شمس الله شریعت  نژاد با بیان اینکه بعد از انقلاب در حق مردم شمال کشور جفا بسیاری شده است ،  افزود : به دلیل اینکه در مازندران ظرفیت سازی برای اشتغال نشده است امروز شاهد بیکاری در این استان هستیم .

 

وی ادامه داد : چرا با این همه جاذبه های گردشگری در مازندران شاهد سرمایه گذاری حداقلی در حوزه گردشگری نیستیم؟

 

شریعت نژاد در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه مازندران قطب گردشگری و کشاورزی نامیده می شود ولی آثاری از این حوزه ها در استان دیده نمی شود ، اظهار داشت : نگاه دولت به استان های شمالی باید عوض شود و نگاه سنتی جایش را به نگاه نو بدهد.

 

شریعت نژاد تصریح کرد : کشاورزان مازندران بعد از برف سال 92 نتوانستند محصولات خوبی برداشت کنند و انتظار می رود دولت در سال 94 با عدم واردات بی رویه با کشاورزان و باغداران مازنی همراهی کند.

 

شریعت نژاد با اشاره به ماده 180 گفت : ای کاش این قانون اجرا نمی شد و به نمایندگان ریالی برای کارهای عمرانی تعلق نمی گرفت هرچند که بنده تمام این پول را در حوزه انتخابیه ام برای پروژه های نیمه کاره اختصاص داده ام.

 

سروری گفت:باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل افراد جامعه جهت کیفی سازی نظام تعلیم و تربیت اسنفاده نماییم.

با حضور فرماندار شهرستان رامسر صورت گرفت.
دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رامسر در سال جدید با حضور"حسین سروری" فرماندار شهرستان رامسر"دکتراحسان برزگر" عضو شورای اسلامی شهرستان رامسر"مکارمی" رییس شورای بخش مرکزی رامسر اعضای انجمن اولیاء و مربیان مرکزی و دیگر مسوولین شهرستانی و محلی برگزار گردید.
 

"سروری" فرماندار شهرستان رامسر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان نمود:اگر تعامل و هم افزایی آموزش و پرورش در سطح کشور استان و شهرستان صورت نگیرد کشف استعدادها و تربیت دانش آموزان میسر نخواهد بود.سروری گفت:باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل افراد جامعه جهت کیفی سازی نظام تعلیم و تربیت اسنفاده نماییم."رئیس شورای آموزش و پرورش رامسر"گفت: آموزش و پرورش زیرساخت و پایه توسعه هر کشور است و معلمان نیز بالاترین جایگاه و منزلت را دارند.در ابتدای این مراسم "محمد صادق امینی نیا " مدیر آموزش و پرورش رامسرشعار سال جدید مدیریت آموزش و پرورش را توسعه مشارکت ها دانستند و معلمان را رکن اساسی و پیشرفت هر جامعه ای دانستند.ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید،اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 94،مدارس بلا استفاده و تبدیل نمودن آن به نحو احسن و دیگر مسایل جاری آموزش و پرورش بخشی از جلسه شورای آموزش و پرورش رامسر بود.

کمیته ۵ نفره امروز تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها را نهایی می‌کند.

اولین جلسه کمیته ۵ نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها برای بررسی وضعیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. کمیته ۵ نفره امروز تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها را نهایی می‌کند

اولین جلسه کمیته ۵ نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها برای بررسی وضعیت سرپرستان دانشگاه‌ها امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. 

در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورا مقرر کردند از این پس برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها کمیته‌ای متشکل از "رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها"، "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری"، "وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، "دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی" صلاحیت سرپرستان پیشنهادی را  بررسی کنند.

رأی این کمیته اجماعی است و اگر در مواردی بین اعضا اجماعی حتی با یک رای وجود نداشته باشد، موارد اختلافی برای تصویب نهایی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود. 

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از ایجاد این کمیته را تسریع در فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کردند.

به گفته محمد فرهادی وزیر علوم، هم‌اکنون ۳۳ دانشگاه کشور با حضور سرپرست اداره می‌شود که برخی از این سرپرستان از مهلت قانونی‌شان که ۶ ماه است گذشته است.


ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد.

                                     

پیام نماینده ولی‌فقیه و استاندار مازندران به همایش مشاهیر در رامسر؛تجلیل از مشاهیر، مسیر توسعه مازندران را هموار می‌کند.

ربیع فلاح استاندار مازندران در همین‌باره پیامی را صادر کرده است.

فلاح در این پیام اظهار می‌کند: جامعه بشری در حال تحول و گذار از جامعه صنعتی به جامعه دانش‌بنیان است؛ جامعه‌ای که بقای آن به تولید دانش، معرفت و فرهنگ و شکوفایی آن به نوآوری، تولید فناوری و ثروت مبتنی بر آن، بستگی دارد که بدون تردید معماری چنین جامعه‌ای را دانشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران به عهده دارند.

وی می‌افزاید: قرآن آخرین کتاب آسمانی نیز همه انسان‌ها را به پژوهش و شناخت اقوام و ملل به‌ویژه سیره دانشمندان و فرزانگان دعوت کرده است، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند؛ دانشمندان چراغ‌های فروزان زمین و جانشینان پیامبران الهی و وارثان من و وارثان پیام‌آوران وحی هستند، بنابراین نقش نخبگان و مشاهیر در جامعه بسیار حیاتی و استفاده از تخصص و تجارب گران‌سنگ آنها در سازندگی، پیشرفت و تعالی کشور دارای اهمیت بسیار است.

ادامه مطلب ...

اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر در اروگوئه برگزار می‌شود.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق حفاظت سازمان محیط زیست گفت:دوازدهمین اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر با حضور ۱۶۸ کشور در اروگوئه برگزار می‌شود.

به گزارش موج شمال ، مسعود باقرزاده در جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر هر سه سال در یکی از کشورهای عضو اظهار کرد: کنوانسیون رامسر یکی از قدیمی‌ترین کنواسیون‌های محیط زیستی در جهان محسوب می‌شود و به نام ایران ثبت شده است.

وی به ایجاد کنواسیون رامسر در سال ۱۹۷۱ میلادی در ایران اشاره کرد و افزود:تمام کشورهای عضو برای تبادل اطلاعات زیست‌محیطی و تصمیم‌گیری برای اجرا در تالاب‌ها در اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر شرکت می‌کنند.

 باقرزاده با بیان اینکه اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر در قاره‌های مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد:دهم خرداد ماه امسال اجلاس جهانی کنواسیون رامسر با حضور ۱۶۸ کشور در اروگوئه در قاره آمریکای جنوبی به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

 معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق حفاظت سازمان محیط زیست،برگزاری اجلاس دوره یازدهم کنوانسیون رامسر را در کشور رومانی در قاره اروپا عنوان کرد و گفت: ایران از کشورهای فعال در زمینه تالاب‌ها در کنوانسیون مذکور است.

 وی از تشکیل میزگرد تخصصی ویژه تالاب انزلی در اجلاس دوازدهم کنوانسیون جهانی رامسر خبر داد و بیان کرد:برنامه‌های اجرا شده در تالاب انزلی به عنوان اقدام مثبت در مورد احیای تالاب‌ها به کشورها معرفی می‌شود.

تقدیر از پیشکسوت فرهنگی حاج عیسی خاتمی به عنوان موزه دار برتر خصوصی کشور.

به همت شهرداری شهرستان رامسر صورت گرفت.
تقدیر از استاد حاج عیسی خاتمی پیشکسوت فرهنگی به عنوان موزه دار برتر موزه خصوصی کشور در روز جهانی موزه
 

به مناسبت پاسداشت روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و انجمن دوستداران میراث فرهنگی با حضور شهروندان و فرهنگ دوستان و مسافران و گردشگران با اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم های آیینی از پیشکسوت فرهنگی بنام حاج عیسی خاتمی بعنوان موزه دار برتر موزه خصوصی تاریخ شمال ایران تقدیر بعمل آمد.

نحوه تعیین روسای دانشگاه‌ها تغییر کرد.

تشکیل کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه تعیین روسای دانشگاه‌ها تغییر کرد

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 764 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: موضوع اصلی جلسه با توجه به اینکه انتخاب روسای دانشگاه ها به دلیل اینکه فرایند معرفی و تصویب آن سرعت پیدا کند و وقت جلسه شورا کمتر گرفته شود و در مواردی که نیاز به بررسی دقیق تر دارد کمیته ای بتواند این وظیفه را انجام دهد تشکیل کمیته ای در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد برای انتخاب روسای دانشگاه ها کمیته ای مرکب از "رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها"، "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری"، "وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، "دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی" تشکیل شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: این پنج نفر به عنوان اعضای دائم این کمیته هستند و وضعیت انتخاب روسای دانشگاه ها را بررسی خواهند کرد که رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد

مخبر دزفولی گفت: همچنین درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حسب مورد، (طبق ماده 12 اساسنامه این دانشگاه؛ روسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معمولا دانشجوی با تعداد بالای  پنج هزار نفر دارند و باید به تصویب شورا برسند) مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رای حضور داشته باشد.

وی افزود: در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بلافاصله بعد از جلسه هماهنگی با اعضای کمیته به عمل آمد و اولین جلسه این کمیته تخصصی در هفته آینده تشکیل خواهد شد و در آن نسبت به انتخاب روسای دانشگاه ها که تاکنون انتخاب آنها به تاخیر افتاده است تصمیم گیری خواهد شد.

مخبر دزفولی در پاسخ به سوالی درخصوص فرایند معرفی روسای دانشگاه ها به این کمیته گفت: معرفی روسای دانشگاه ها مانند گذشته از طریق وزرای مرتبط صورت خواهد گرفت.

محمد صادق امینی نیا از نخستین جشنواره فرهنگی و تربیتی و نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان مناطق اشکور رامسر خبر داد.

با حضور روسای غرب آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت.

جشنواره ابتکارات دانش آموزان منطقه اشکور رامسر برگزار شد. 

                                                


محمد صادق امینی نیا از نخستین جشنواره فرهنگی و تربیتی و نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان مناطق اشکور رامسر خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمد صادق امینی نیا از نخستین جشنواره فرهنگی و تربیتی و نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان مناطق اشکور رامسر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه و تقویت برنامه ها و فعالیت های مناطق روستایی و کشف استعدادهای دانش آموزان این می باشد.

وی تصریح کرد: آثار و تولیدات دانش آموزان در بخش های نمایشگاهی، فروشگاهی و سایر فعالیت ها در هر غرفه به نمایش گذاشته شد که مورد توجه مهمانان قرار گرفت.

امینی نیا افزود: این گونه برنامه ها موجب خلاقیت و نوآوری و همچنین اشتیاق و توانمندی جوانان برای مشارکت اجتماعی می‌شود.

وی گفت: این جشنواره با حضور روسای غرب آموزش و پرورش مازندران، اعضای شورای آموزش و پرورش، هیات خیرین مدرسه ساز شهرستان رامسر و مسولین محلی در روستای تمل مرکز دهستان اشکور رامسر برگزار شد.


شهردار رامسر گفت: امیدواریم برکت حضور جانبازان مستدام باشد و از تجربیات آنان در توسعه و ارتقاء شهرداری استفاده کنیم.

همزمان با میلاد سراسر نور مراسم تجلیل از مقام شامخ جانبازان شاغل در شهرداری رامسر. 

                                   

                                                              

همزمان با میلاد سراسر نور و سرور  امام حسین (ع) ، قمر بنی هاشم (ع) و حضرت زین العابدین (ع) مراسم تجلیل از مقام شامخ جانبازان شاغل در شهرداری رامسر و تقدیر از مجموعه روابط عمومی به مناسبت پاسداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در نمازخانه این اداره صورت پذیرفت.

نصرت اله کوزه گر شهردار رامسر در این مراسم ضمن تبریک روز جانباز، نامگذاری روز مبارک میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام روز جانباز را بیانی زیبا و عارفانه از حرکت جانبازان ایران اسلامی در مسیر آن حضرت دانست.

 وی بیان کرد:بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) خانواده های شهدا ، جانبازان و اسرا، جزو برجسته‌ترین انسانها و شریفترین و عزیزترین آنها هستند و باید همان گونه هم با آنها معامله شود.

 

وی تصریح کرد:البته، معامله‌ی خدا و آنچه خدا با این عزیزان خواهد کرد، از همه بالاتر و با ارزشتر و ماندگارتر است.

شهردار رامسر گفت: امیدواریم برکت حضور جانبازان مستدام باشد و از تجربیات آنان در توسعه و ارتقاء  شهرداری  استفاده کنیم.

 

در ادامه برنامه کوزه گر افزود: هفته ای را پشت سر گذاشتیم هفته ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده بود و ضمن خداقوت به همکاران واحد روابط عمومی شایسته است که از زحمات و تلاشهای این عزیزان که در جهت همدلی و وفاق این اداره تلاشهای بی شائبه ای را دارند تجلیل بعمل آید چرا که نقش برجسته روابط عمومی در هر مجموعه ای به عنوان آینه ای شفاف در دریافت و انعکاس واقعیت ها بر کسی پوشیده نیست و طراوت و بالندگی در تعامل سازمان ها و جامعه ، هنر بزرگ روابط عمومی است.

در خاتمه از مقام والای جانبازان و کارکنان مجموعه روابط عمومی در این اعیاد خجسته تجلیل بعمل آمد

مهندس سروری:رامسر قطب گردشگری شمال ایران و یکی از شهرستان های نمونه گردشگری کشور ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری دارد.

فرماندار شهرستان رامسر از برگزاری نشست تخصصی مشترک فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در روز پنج شنبه 7 خرداد به میزبانی این شهرستان خبرداد.

 

 

"حسین سروری"با اعلام این خبر به ایرنا در رامسر افزود:در این نشست که با حضور معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود علاوه بر فرمانداران ،شهرداران روسای ادارات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مناطق نمونه گردشگری نیز حضوردارند.

وی بیان داشت:درمجموع 12 شهر نمونه گردشگری و 2 شهرستان نمونه گردشگری در کشور وجود دارد و باید با برگزاری چنین نشست های  معرفی فرصت های  سرمایه گذاری و تبادل تجربیات فراهم گردد.

وی اظهار داشت:رامسر قطب گردشگری شمال ایران و یکی از شهرستان های نمونه گردشگری کشور ظرفیت های بالایی در زمینه  گردشگری دارد.

فرماندار رامسر در پایان گفت:نشست تخصصی از ساعت 9/30 الی 13 روز پنج شنبه  7خرداد به میزبانی رامسر برگزار و بازدید از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری رامسر ازجمله برنامه های این نشست است.

هرمز اردشیری، مسئول بنیاد مشاهیر و فرزانگان مازندران نیز گفت: دکتر نوبخت عصر پنج‌شنبه هفتم خرداد ماه به رامسر سفر می‌کند

 عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هفته آینده به مازندران سفر خواهد کرد.            

به گزارش موج شمال، محمد دامادی در گفت‌و گو با تسنیم اظهار داشت: محمد باقر نوبخت به منظور شرکت در چهاردهمین سالگرد درگذشت مرحوم عزت اله دامادی نماینده فقید مردم ساری در مجلس شورای اسلامی به مازندران سفر می‌کند.

وی افزود: چهاردهمین سالگرد درگذشت مرحوم عزت الله دامادی، شنبه 9 خرداد ماه با سخنرانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مسجد جامع ساری برگزار می‌شود.

مرحوم عزت الله دامادی، نماینده دوره‌های سوم و چهارم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی بوده است.

هرمز اردشیری، مسئول بنیاد مشاهیر و فرزانگان مازندران نیز گفت: دکتر نوبخت عصر پنج‌شنبه هفتم خرداد ماه به رامسر سفر می‌کند.

وی افزود: مراسم تجلیل 15 تن از مشاهیر و فرزانگان مازندران شامگاه پنج‌شنبه با حضور مسئولان ملی و جهانی مازندران و ایران در هتل رامسر برگزار می‌شود.