نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

شریعت نژاد : ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگل‌ها و مراتع حلال مشکلات نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشوربه طورحتم به ضرر محیط زیست است زیرا سازمان جنگل ها و مراتع 83 درصد خاک کشوررا داشته و یک سازمان وسیع،  حاکمیتی و اجرایی است، ازاین رو ادغام باعث هضم محیط زیست در سازمان جنگل ها و مراتع  شده و اقتدار این سازمان تحلیل می رود.


                         3179 

ادامه مطلب ...

آرزوهای بزرگ فراروی ایران با همکاری و اعتماد متقابل دولت و ملت دست‌یافتنی است.

                                                

3چیز است که زیباست.

۱=بی خبردعایت کنند. 

2=نبینی نگاهت کنند. b442399feb8548663089f7e86dfad9c0

3=ندانی یادت کنند.

شریعت نژاد:همه تحریم‌ها در توافق نهایی مذاکرات هسته ای باید لغو شود.

نماینده مردم شریف  تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همه تحریم‌هایی که به بهانه انرژی هسته ای به کشور ما تحمیل شده است، باید همزمان با توافق نهایی مذاکرات هسته ای لغو شود.             

 

شمس الله شریعت نژاد به لغو کامل تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع مذاکره درباره بحث انرژی هسته ای است و در واقع اختلاف ما با آمریکا اختلافی است که مورد مذاکره ما درهمه موارد نیست، مذاکره صرفا برای انرژی هسته ای است و انتظار ما این است که همه تحریم‌هایی که به بهانه انرژی هسته ای وضع شده و به کشور ما تحمیل شده است، باید همزمان با توافق نهایی لغو شود این یک امر منطقی و معمول است چرا که تعهداتی که برای کشور ما وضع شده هزینه‌هایی را برای ما در بر دارد و نمی شود این هزینه را انجام دهیم و کشورهای طرف مذاکره تمکینی به لغو تحریم‌ها نکنند.

 

وی در ادامه گفت‌وگو با توجه به درگیری‌ها و ترورهای اخیر در شرق کشور که همزمان و بعد از مذاکرات انجام شد را مربوط به مذاکره ندانست و یک جریان ضد بیداری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: جریان ضد بیداری اسلامی به رهبری ارتجاع عرب و با تحریک کشورهایی که از آن سود می برند مثل آمریکا موجب بروز فرقه‌های مختلف در کشور‌های اسلامی است و تحرکات شرق کشور ما هم متاثر از همین بحث‌ها است که از خارج از کشور نفوذ می کند، بحمداله با بیداری مردم ما در نطفه خفه می شود.

 

نماینده مردم شریف  تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس درباره جنایات آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: نهضتی که در یمن شکل گرفت نهضت بیداری اسلامی است که سلطه حاکمان وابسته را نمی پذیرد.

 

وی افزود: نهضت بیداری اسلامی مربوط به حاکمانی است که می خواهند مردم شان در جهل بسر برند آنها از ارتقاء سطح آگاهی مردم وحشت دارند، منافع خود را در معرض تهدید می بینند به همین دلیل است که آن منش مخفی خود را با حرکاتی که می بینیم به ظهور رساندند.

 

شریعت نژاد یادآور شد: چگونه در عراق علمای شیعه و علمای اهل تسنن با هم متحد در مقابل داعش می جنگند، فتوا در مورد آنها می دهند عین همین حرکت در مورد یمن است، انصارالله یمن به عنوان جمعیتی است که فرهنگ مبارزه با ارتجاع عرب را اشاعه می دهد.

 

نماینده مردم شریف  تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس با اشاره به عدم صلاحیت حاکمان کشورهایی مثل عربستان خاطر نشان کرد: عربستان و کشورهایی مثل آن به ظاهر حاکمان کشور خود هستند، در واقع آمریکا و استکبار جهانی بر این کشورها حکومت می کنند و مردم‌شان متوجه شدند و این حاکمان در بحث و مذاکره با مردم خودشان نمی توانند در آنها اقناع ایجادکنند بنابراین به این جنایات دست زدند.

 

وی ادامه داد: امروز عربستان در یمن از داعشی‌ها حمایت می کند نه سنی‌ها و عربستان در مقابل یمن است، این تقابل میان شیعه و سنی نیست.

 

شریعت نژاد اظهار داشت: اهل سنت کشور ما پیش‌تازان مقابله با داعشی و تفکر داعشی‌ها هستند پس امکان نفوذ این تفکر و عوامل آنها در مرزهای کشور ما نیست.    


مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با اشاره به اینکه خبرنگاران چشمان بصیر و گوش شنوا برای مردم و مسئولان هستند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: در دولت تدبیر و امید خبرنگار برای پرسش از مسئولان انتخاب و سئوال به او دیکته نمی‌شود و همه مسئولان باید به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند زیرا خبرنگار از طرف مردم از مسئولان سئوال می‌کنند.

ادامه مطلب ...

معاون فرماندار و دبیر شورای اداری شهرستان رامسر گفت :سپاس از تلاش های مدیران فعال در هر جلسه شورای اداری.

                                                             

معاون فرماندار و دبیر شورای اداری شهرستان رامسر گفت:در راستای نهادینه سازی فرهنگ تقدیر و تشکر و سپاس از تلاش های مدیران فعال در هر جلسه شورای اداری، سه مدیر تجلیل می شوند.

"محمد آزاد"افزود:این کار به معنای آن است که باید تلاش های خالصانه در جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت:مدیران شهرستان رامسر باید مصوبات جلسات شورای اداری  و سایر جلسات را به دقت مورد توجه و اهتمام قرار بدهندو تقویم برنامه سال را به فرمانداری ارایه نمایند.

وی تاکید نمود:تقدیر از مدیران فعال به عنوان یک کار ابتکاری در واقع سپاس از تلاش های همه کارکنانی است که مدیر آن دستگاه مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی اظهار داشت:در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رامسر امروز پرویز سرایی ،علی اصغر وحدت و مهرداد افتخاری روسای ادارات کمیته امداد امام (ره)،گاز و موزه کاخ به عنوان مدیران فعال این ماه معرفی و تجلیل شدند.

سخنان پندآموز از پیامبر اعظم حضرت محمد (ص).

v   در روز رستاخیز ، همه دیدگان جز سه دیده ، گریان است :دیده اى که در راه خدا بیدار خوابى کشیده ، دیده اى که از محرّمات الهى فرو نهاده شده ، و دیده اى که از بیم خدا گریسته است.                                               فراخوان حمایت از رسول مهربانی

مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت:تمامی دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند زمینه بروز استعداد نوجوانان را فراهم سازند.

مدیر آموزش و پرورش رامسر خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: دانش آموز بهراد امیریان از آموزشگاه امید علیمحمدی موفق به کسب رتبه نخست مسابقات استانی پرسش مهر در رشته وبلاگ نویسی شد و به مرحله کشوری راه یافت.
 

وی افزود: غنای فرهنگی ما به فراخنای تاریخ است و در قالب چنین برنامه هایی باید به نسل آینده ساز منتقل شود و این فرهنگ است که هویت دینی و ملی ما را می سازد بنابراین تمامی دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند زمینه بروز و ظهور استعداد های فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان را فراهم سازند

وی ضمن تقدیر از این دانش آموز و زحمات همکاران ، اولیاء دانش آموز  ابراز امیدواری کرد و گفت :با ادامه  این روند شاهد تداوم این موفقیت ها در مراحل بعدی پرسش مهر در مرحله کشوری باشیم.

 

حسین سروری"در جلسه ستاد بزرگداشت هفته زن افزود:باید شعار سال به معنای واقعی عملیاتی شود.

                                                         

فرماندارشهرستان رامسر گفت:نامگذاری های سالانه توسط رهبر فرزانه و معظم انقلاب هدف دار و معنا دار بوده و شعار امسال نیز که ،دولت و ملت ،همدلی و هم زبانی است، از آرمان های ناب انقلاب اسلامی است.

آغاز برنامه های هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن از 20 فروردین ماه.

"حسین سروری"در جلسه ستاد بزرگداشت هفته زن  افزود:باید شعار سال به معنای واقعی عملیاتی شود  و طوری عمل نماییم که نگاه مردم نسبت به مسولان مثبت و سازنده باشد و مردم حلاوت و شیرینی خدمت را حس نمایند.

وی اظهار داشت :با گام های بزرگی که دولت تدبیر و امید برداشته باید با کنارگذاشتن کدورت ها ،کینه ها ،دلها به هم نزدیک تر شود و این شعار به صورت عملی در تمام سطوح محقق گرددو در سطح شهر و روستا ستادهایی تشکیل تا همدلی ها تقویت شود.

وی افزود:حضرت زهرا (س)الگوی تمام زنان و مادران است و باید سیره آن بزرگوار الگو قرار بگیرد.

وی تاکید نمود:جشن ها و برنامه های میلاد حضرت زهرا (س)باید به بهترین شکل و با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی اظهار داشت:نقش بانوان و زنان در تحولات اجتماعی ،نشاط و بالندگی جامعه بسیار اثرگذار است و باید جایگاه بانوان در جامعه و ادارات تقویت شود.

مسول امور خانواده و بانوان فرمانداری رامسر گفت:در هفته بزرگداشت مقام مادر و زن در شهرستان رامسر بیش از 20 برنامه شهرستانی برگزار می گردد.

"فاطمه زرگریان"افزود: این هفته از 20 فروردین ماه آغاز و تا 28 فروردین ادامه دارد ضمن اینکه ادارات شهرستان نیز خود برنامه های جداگانه ای  به اجرا در می آورند.

 

تحلیل نشانه شناختی شعر ایلمیلی.دکتر محمود رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان.


                                           رنجبر 012

ایلمیلی هَنده بهار راه دَکته

هَنده مِن دامن وَرف آب بُونه

ابرشون فرار کُنن فرار کُنن

ایلمیلی میشیم بُومه رُوخونه کنار

چتر بَزه مثل عُروُس

همه جار میلجِک­شُون ساز زَنن

هال سَر پِرچین سَر

**** 

تحلیل نشانه شناختی شعر ایلمیلی

 در آغازین سال­های قرن بیستم (۱۹۰۶ میلادی) فردینان دوسوسور (۱۸۷۵- ۱۹۱۳م) استاد دانشگاه ژنو در مجموعه بحث­های خود در کلاس درس، زبانشناسی نوین را طراحی کرد. آرای وی به همت دانشجویانش در کتابی به نام «دوره زبان‌شناسی عمومی» چاپ شد. سوسور ضمن تشخص بخشی به زبان با کاربرد اصطلاح «نشانه‌شناسی»[۱] برای پژوهش در نظام‌های دلالت معنایی زبان، هویت جدیدی به زبانشناسی داد. وی زبان را به منزله نظامی از عناصر با روابط متقابل نام می‌برد. مثلاً سیاه را وقتی می‌شناسیم که سفید را در ذهن تداعی نماییم. بر اساس اصل تقابل‌های دوگانه، زبان همچون نظامی از نشانه‌هاقابل‌بررسی است. او نشانه را متشکل از دو جزء دال( صورت ملفوظ یا مکتوب هر نشانه) و مدلول (مفهوم یا معنی نشانه که در ذهن یا اندیشه می‌گذرد) می‌دانست. نظام نشانه­های دال و مدلول زبانی بر این نکته تکیه داشت که اشیای منفرد نمی‌توانند واقعیت را بیان کنند، بلکه روابط بین آن‌هاموردنظر است.

ادامه مطلب ...

شریعت نژاد : رمز وحدت « همدلی و همزبانی» است.

                                                     

شمس اله شریعت نژاد نماینده مردم شریف تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با اشاره به شعار سال جاری گفت: شعار امسال بسیار کلیدی بوده زیرا رمز اتحاد و وحدت در همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

شمس اله شریعت نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت در همه زمینه ها، زمینه ساز وحدت و انسجام ملی است و می تواند پشتوانه قوی در مباحث داخلی و بین المللی باشد.

شریعت نژاد درباره مذاکرات هسته ای با بیان اینکه گروه مذاکره کننده سربازان ملت هستند، گفت: به آینده مذاکرات خوشبین هستیم و تحقق اهداف نیازمند وحدت ملی است.

وی اظهار داشت: باید به گروه مذاکره کننده اعتماد کنیم و گامهایمان واحد باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم و دشمنان بدانند، تحریمها بر اراده ملت خللی وارد نکرده و ملت پیشتیبان گروه مذاکره کننده هستند.

ادامه مطلب ...

احد جاودانی معاون مدیرکل دوران اصلاحات ،مدیرکل فرهنگ وارشاد مازندران شد.

                                                                    

بالاخره تکلیف مدیریت فائقه فرهنگ و ارشاد مازندران مشخص شد و یکی از چهره هایی که در ماه های اخیر، نام او به عنوان گزینه احتمالی این سمت بر سر زبان ها بود، بر صندلی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نشست.

احد جاودانی که اهل کجور و غرب استانی است، پیش تر و در دوره اصلاح طلب ها، معاون فرهنگی دلاور بزرگ نیا در فرهنگ و ارشاد استان بود. آن زمان جاودانی از اعضای فرادست جبهه مشارکت استان بود که خیلی زود به آذربایجان غربی و زنجان کوچید و مدیر کل فرهنگ و ارشاد آن مناطق شد.

 او مدرک کارشناسی ارشد تاریخ تمدن دارد و در حوزه آموزش عالی نیز به عنوان مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه مازندران، معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه رویان فعالیت داشت و عضو پاره وقت هیات علمی دانشگاه جامع علمی- کاربردی و مدرس مراکز آموزش عالی بود.

 جاودانی در اوایل فعالیت دولت نهم در خردادماه سال 1385 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شد.

او مدتی نیز دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی در استان های آذربایجان غربی و زنجان بود تا این که سال گذشته در چنین روزهایی با دریافت حکم معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی از سوی محمدحسین ملک احمدی -دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور- در این سمت مشغول به فعالیت شد.

در روزهای پایانی مدیریت حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در ارشاد مازندران، جاودانی عزمش را برای آمدن به استان جزم و با رایزنی های فراوان تلاش کرد تا نخستین مدیر کل دولت تدبیر و امید در این استان باشد

با این که در ماه  های گذشته نام برخی چهره های دیگر نیز به عنوان نامزد این پست شنیده شد، اما در نهایت احد جاودانی توانست برگ برنده اش را رو کند و در روزهای گذشته ابلاغ حکم مدیرکلی اش را از وزیر ارشاد بگیرد.

او  به احتمال چهارشنبه هفته جاری در ساختمان ارشاد مازندران معارفه می شود. مردی که سال هاست خارج از استان زندگی و کار می کند و از فضای فرهنگی و هنری مازندران، اندکی دور است.

باید منتظر شد و دید او که هم در دولت خاتمی و هم احمدی نژاد سمت مدیریتی داشت، آیا از اندیشه های اصلاح طلبی در دیدگاه های فرهنگی اش چیزی باقی مانده است یا نه؟ 

تالیف کتاب درسی پیام نور توسط دکتر محمد شورمیج عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر، کتاب تاریخ فرهنگ ایران توسط دکتر محمد شورمیج  عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه پیام نور مرکز رامسر به عنوان منبع درسی رشته مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی توسط انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ رسید.

                                                          

 

اطلاعیه اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال 1394 .

                                                                          

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان استخدام در دستگاه های اجرایی کشور می رساند، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان ملی بهره وری ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، مرکز اورژانس تهران، استانداری خراسان شمالی و برخی از دستگاه های اجرایی استان، سازمان علمی تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری، نیروی انسانی مورد نیاز خود را طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد واجد شرایط در دستگاه های اجرایی موضوع بخشنامه شماره 9757/93/200 مورخ 19/7/1393 و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (تبدیل وضع مربیان حق التدریس موضوع مصوبه شماره 122218/ت50947هـ مورخ 17/10/1393 هیئت محترم وزیران)، از محل مجوزهای استخدامی مأخوذه، از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور (به عنوان موسسه مجری) و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال 1394 و طی مراحل گزینش بصورت پیمانی تأمین خواهند نمود.

متقاضیان می توانند برای مطالعه شرایط و ضوابط استخدام هر یک از دستگاه های اجرایی مذکور، نحوه و زمان ثبت نام، از روز دوشنبه 10/1/1394 لغایت 17/1/1394 به آدرس www.Sanjesh.org مراجعه نمایند. توضیحات بیشتر در خصوص ضوابط و شرایط هر یک از دستگاهها و تاریخ برگزاری آزمون در دفترچه راهنمای آزمون و اطلاعیه ثبت نامی که در تاریخ 10/1/94 منتشر خواهد شد، درج می گردد.
ضمناَ چنانچه علاوه بر دستگاه های اجرایی فوق، دستگاه دیگری اضافه گردد، اسامی نهایی دستگاه های متقاضی استخدام در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد.
 
                                                                                                                     سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور