نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

اولین سالگردپا سداررشید اسلام حاج محمد رضا شریف نیا.

روحشان شاد وراهشان پررهرو باد.بانثارفاتحه روح پاک ومطهرشان.

حضوردرمجموعه شورای شهرداشتن فرهنگ جمعی است.

حضوردرمجموعه حضوردرمجموعه شورای شهروروستاداشتن فرهنگ جمعی است.

ازخصوصیات منحصربه فرد جامعه شهری امروزوجود خرده فرهنگ هادرمقوله های صنفی،گروهی،قشری،سنی،قومی،محلی،خویشاوندی و...می باشد که هرکدام فرهنگ ویژه خود رادارد وبازبانی مخصوص درمناسبات اجتماعی فعال می باشند.حضورفرزندان بومی شهردرخرده فرهنگ های مختلف لازمه جوامع شهری وروستایی امروزاست،ولی حضورخرده فرهنگهای متفاوت درمجموعه شورای شهرباید براساس فرهنگ همدلی وهمیاری وتبادل افکارباشد،تازمینه های رسیدن به اهداف جمعی فراهم شود.هرگونه نگاه یک جانبه اعضای شورای شهروروستا به خرده فرهنگهای ویژه خود زمینه های آسیب اجتماعی رادراین مجموعه فراهم می کند وباعث می شود که شورای شهرنتواند درجهت توسعه وآبادانی قدمهای مثبتی بردارد وباعث می شود سرمایه های اجتماعی وفرصت های باارزش وخلاقیتها ونوآوریها باآسیب های غیرقابل جبران روبروشود،دراین حالت نمی توان امیدواربود که فرزندان بومی شهربتوانند زمینه های توسعه همه جانبه رادرشهرفراهم نمایند.حضورفرزندان بومی شهرازخرده فرهنگهای متفاوت باید براساس فرهنگ جمعی باشد.(ادامه دارد.) نویسنده:استاد حمید فهیمی،مدرس دانشگاههای سطح شهرستان رامسر.پژوهشگرمسائل اجتماعی.

صفات مومن ازدیدگاه امام صادق(ع).

صفات مومن از دیدگاه امام صادق (ع)
پنجاه خصلت از صفات مومن است : امام صادق (ع) فرمود : صفت مؤمن این است در دین نیرومند است و در نرمى احتیاط کار و ایمانش به سر حد یقین است و در فهمیدن حریص و در هدایت با نشاط و در نیکى پایدار است و به هنگام شهوت چشم پوشى میکند دانشش آمیخته با بردبارى است در موردى که با او مدارا شود سپاسگزار است و نسبت به حق خودش سخاوتمند و در حال ثروتمندى میانه رو و در حال تنگدستى ظاهرى آراسته دارد و در حال قدرت می ‏بخشد و در مورد خیر اندیشى فرمانبردار است و رغبت به ورع دارد و در جهاد حریص است و در حالى که مشغول کار است از نماز غفلت نمی ‏کند و در مورد شدت بردبار است و در مقابل پیش آمدهاى سخت با وقار است و در ناملایمات صبر فراوان دارد و در فراخى شکرگزار است نه غیبت میکند و نه تکبر می ‏کند و نه ستم میکند و اگر بر او ستمى شد تحمل می ‏کند قطع رحم نمیکند سست نمیباشد بد خلق و سنگدل نیست چشمش را در اختیار خود دارد و شکمش او را رسوا نمی ‏کند مغلوب شهوت نمیشود به مردم حسد نمی ورزد افترا نمی ‏بندد بیهوده خرج نمی ‏کند و اسراف نمی ‏کند. بلکه میانه‏ رو است ستمدیده را یارى می ‏کند و تهى دستان را دلسوزى می ‏نماید به خاطر راحت مردم خود را زحمت می ‏اندازد، به عزت دنیا رغبتى ندارد و از درد آن بی ‏تابى نمی ‏کند مردم را هوائى در سر است که دنبال آن هواها هستند و او را هوائى در سر است که بدان مشغول است در حلمش کمبودى به نظر نمی ‏رسد و در رأیش سستى دیده نمی ‏شود و دینش را ضایع نمی ‏کند هر که با او مشورت کند او را راهنمائى می ‏کند و هر که با او همدست باشد مساعدتش می ‏کند و از باطل و دشنام دادن و نادانى گریزان است اینها صفت مؤمن است.  خصال شیخ صدوق جلد 2 صفحه 684
نقل ازوبلاگ تربیت:احسان

جلسه شورای اداری شهرستان رامسرباحضور2مدیرکل استانی.

جلسه شورای اداری رامسربا حضورمدیرکل اطلاعات مازندران.

حاج رستم زرودی فرمانداربسیجی وباکفایت شهرستان رامسردراین جلسه ضمن تسلیت رحلت جانگدازرسول اکرم(ص)وامام حسن مجتبی(ع)وشهادت امام رضا(ع)بیان داشت:تقدیروتشکرویژه ازامام جمعه شهرستان،بابت برگزاری باشکوه یادواره شهداءشهرستان که مراسم باعظمت وشکوه خاصی برگزارشد که انشاءا... قدرشناس نظام وخون شهداءباشیم وباتأسی ازفرهنگ عاشورا واباعبدالله ازاین فرصتها همه بهره کافی راببریم.نماینده عالی دولت درادامه افزود:تسهیلات نوروزی کارگروه شهرستان ازدی ماه قراراست شروع به کارنماید ودربحث گردشگری ،اداره مستقل گردشگری ومیراث فرهنگی درشورای اداری کارگروه مصوب وبا توجه به پیگیریهای متعدد درتهران درحال رایزنی جهت اخذ مجوزآن هستیم.وی درادامه همین بخش تصریح کرد:هنوزکتابچه طرح گردشگری به شهرستان ابلاغ نشده است وبناهای ثبتی دررامسرخیلی زیاد است وازآقای مهندس فرزانه می خواهیم ازبناهای ثبت شده دررامسرازتخریب آن جلوگیری نمایند.فرمانداررامسرادامه دادواظهارداشت:زنده نگه داشتن دهه فجروانقلاب یک وظیفه دینی ومیهنی است ودستگاهها دراین خصوص تلاشهای خود رادراجرای برگزاری برنامه های کیفی بعمل آورند که مادراین خصوص کمیته های 20گانه راتشکیل دادیم که درتنظیم تقویم روزنگاردهه فجر،پروژه های اجرایی رابه مااعلام نمائید.

ادامه مطلب ...

کنفرانس مطبوعاتی رئیس شورای شهررامسرباخبرنگاران.

کنفرانس کنفرانس مطبوعاتی رئیس شورای شهررامسرباخبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان.

مهندس علی امینی شاد دراین نشست 5ساعته باخبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان ابتداضمن تقدیروتشکرازهمه اصحاب قلم وضمن تسلیت اربعین حسینی اظهارداشت:امنیت ما بواسطه خون شهداءوجانبازان وایثارگران است که ناب ترین تفکرواستراتژیترین تفکرما راشهداداشتند وباهدف به لقاءا...پیوستند.عضوشورای سوم شهررامسردرادامه همین بخش بیان کرد:خبرنگاران درواقع حلقه واسط بین مردم بامسئولین وگفتگوبامسئولین وگوش وزبان مردم وبیان خواسته ها ومشکلات مردم به گوش مسئولینندوشما اصحاب رسانه بانقد منصفانه داده رابه اطلاعات تبدیل و برای بالارفتن سطح آگاهی مردم تلاش می کنید.

ادامه مطلب ...

داشتن روحیه مشارکت پذیری درمجموعه شورای شهررامسر.

حضور در مجموعه شورای شهر وروستا داشتن روحیه ما بودن است. شورای شهر تجلی روح جمعی است . مجموعه ای که وجدان جمعی افراد زمینه های توسعه شهر و روستا را فراهم می کند . شورای شهر پویا شورای است که افراد بادرایت و مدیریت صحیح با عشق و فداکاری من های فردی را به جمعی تبدیل می سازنند . در این حالت اعضا دارای پتانسیل اجتماعی قوی خواهند شد که زمینه های توسعه پایدار را در منطقه فراهم خواهند کرد . روحیه ما داشتن سرمایه ای است که اعضای شورای شهر قبل از انتخاب شدن در مجموعه شورای شهر باید در خود فرهنگ سازی نمایند. در این صورت شورای شهر محل تبادل نظر و اتاق فکر در جهت تحقق اهداف توسعه شهری و روستایی خواهد بود . فرزندان بومی ( بومی در معنای جامع ) با ما بومی وارد شورای شهر و روستا می شوند. اگر این روحیه تا پایان مسئولیت در آنان وجود داشته باشد شورای شهر و روستا مفید و مطلوب برای شهر و روستا خود خواهند بود . اگر اعضای شورای شهر با مای بومی در مجموعه شهر و روستا قرار گیرند ولی در رفتارهای خود فرهنگ من بودن را نشان دهند . زمینه های بروز آسیب های گروهی را در مجموعه فراهم نموده و مجموعه شهر و روستا را با مشکل روبرو می سازند که این امر باعث می شود توسعه شهری و روستایی در مسیر صحیح خود انجام نشود. روحیه من داشتن اعضای شورای شهر با اهداف شورای شهر که تحقق اهداف جمعی در جهت آرمانهای جامعه می باشد ناهماهنگ می باشد . اطلاعات با ارزش در مجموعه شهر و روستا باید در حهت اهداف جمعی بکار گرفته شئند . فرزندان بومی در شورای و روستا با مردم زندگی می کنند حل مشکلات مردم امری خداپسندانه و مردم پسند می باشد و مورد لطف خداوند و مردم می باشد . مردم از فرزندان بومی شهر انتظار دارند به عنوان اعضای شورای شهر امانت دار خوبی باشند . اگر اعضای شورای شهر خود را فرزندان بومی شهر بدانندباید تمامی سعی و تلاش خود را در حفظ این امانت بکار گیرند . پویایی در مجموعه شورای شهر زمینه های پویایی را در ساختار شهرداری بوجود خواهد آورد و مردم در چنین ساختاری بهتر و سریعتر مشکلات خود را حل خواهند کرد و شهر و روستا در جهت توسعه شهری و روستایی پیشرفت مطلوبی خواهند داشت. حمید فهیمی مدرس دانشگاههای سطح شهرستان رامسر ، نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی.

ثبت نام رشته های بدون کنکور(کارشناسی)دانشگاه پیام نوررامسر.

دانشگاه پیام نور مرکز رامسر از بین دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی یا کاردانی برای تحصیل در رشته های کارشناسی ذیل بدون آزمون و کنکور دانشجو می پذیرد علاقه مندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه فرمایند .

۱- ریاضیات کاربردها                        ۲- مهندسی کامپیوتر نرم افزار

۳- فیزیک حالات جامد                      ۴-شیمی کاربردی

۵-زیست شناسی علوم گیاهی         ۶-مهندسی فناوری اطلاعات

۷-مهندسی منابع طبیعی - محیط زیست ۸- علوم کاپیوتر

۹- علوم اقتصادی -اقتصاد نظری           ۱۰- تاریخ

۱۱- زبان و ادبیات فارسی                     ۱۲-الهیات فقه و حقوق اسلامی

۱۳- الهیات علوم قران و حدیث             ۱۴- علوم اجتماعی برنامه ریزی و تعاون و رفاه

دومین نشست خبرنگاران بارئیس اداره فرهنگ وارشاد رامسر.

محمد شریفی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر خطاب به مدیران :اصحاب رسانه وخبرنگاران به عنوان یک فرصتند نه به عنوان تهدید،وی که دردومین نشست باخبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان سخن می گفت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن مجتبی ورحلت پیامبراکرم(ص) وشهادت امام رضا(ع) تصریح کرد:رامسریکی ازشهرهای نمونه درعرصه مطبوعات وخبردراستان وکشوراست وفضای مجازی شهرما فضای مطلوبی است واصحاب رسانه وخبرنگاران رانباید به عنوان یک تهدید دید بلکه یک فرصتند که مشاورانی امین وبدون مزد به تمامی ادارات مشاوره می دهند.محمد شریفی درادامه همین مطلب بیان داشت:درعرصه فرهنگی یکی ازبازوان فکری دراداره ارشاد دوستان خبرنگارهستند،

انشاءا...همه کمک کنید تاقدمهای مثبتی برای شهر برداریم.وی همچنین افزود:به لحاظ سخت افزاری فضایی ایجاد نمائیم تاهنرمندان شهرستان تیم جدید وانتخابات کانونهای خود رابرگزارنمایند.رئیس فرهنگ وارشاد درادامه بیان داشت:دردهه فجرامسال ارشاد رامسربرنامه های فرهنگی خوبی راتدارک دیده که ازآنجمله می توان به جشنواره نگاه نوبه موسیقی محلی وبومی،چهارمین همایش بزرگ هنرمندان درعرصه های مختلف،شب شعرآزاد،جشن بزرگ انقلاب،نقاشی خیابانی مهدهای کودک ودبستانی هاباموضوع انقلاب-جشنواره نمایشنامه خوانی دراسفندماه-جشنواره به استقبال بهاردراواخراسفندماه رااشاره کرد.شریفی درهمین راستاتصریح کرد:دردهه فجربرنامه های فرهنگی نیزبایدحتی درروستاهاخود رانشان دهد وتاپایان سال91تشکیل 20کانون فرهنگی وهنری مساجد به بهره برداری خواهد رسید ودراین ارتباط همه تلاش کنیم تاکیفیت برنامه هاافزایش ودربرنامه هایمان جامعه هدف نیزدیده ودرتجمیع فعالیتها،کارهای فرهنگی می بایست نهادینه وقانونمند گردد.متولی فرهنگ وهنرشهرستان درادامه سخنان خود باتوجه به ظرفیت هنری ورسانه ای توانمند دردرون شهرستان گفت:درنشستی بافرمانداردراولین فرصت،مشاوران رسانه ای دستگاههای اجرایی شهرستان راتشکیل،تاکارهای فرهنگی واطلاع رسانی هدفمند ونهادینه گردد.شریفی درادامه افزود:درمدیران ظرفیت نقد پذیری باید برود بالا وخبرنگاران واصحاب رسانه یک فرصتند وباید ازاین فرصت، مدیران نهایت بهره راببرند.وی درادامه همین بخش به خبرنگاران سفارش کرد:مردم راباتیترهای منفی نگران نکنید،ومی دانید که کارهای خوبی انجام شده ودرآینده نزدیک شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود،وبدانید مدیرانی که بیشترکارمی کنند قطعاًاشکالاتی هم خواهند داشت،وهمیشه نگاه مثبت به آینده داشته باشیم تاپروژه های اجتماعی،فرهنگی واقتصادی خوبی رونق بگیرد.

رئیس فرهنگ وارشاد رامسردرپایان این نشست خبری اظهارداشت:بانک اطلاعاتی جامع آماری ازخبرنگاران رسانه ها،هنرمندان،چاپخانه هاراجهت برنامه ریزی بهتردردستورکارخودداریم وماباید تقوای درقلم زدن رارعایت کنیم وتحت هرشرایطی حرمت هاباید حفظ گردد.

خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان رامسر.

حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه رامسردراین هفته ازنمازجمعه درجمع مردم باصفای شهرستان رامسرضمن رعایت تقواودوری ازگناه بیان داشت:سعادت درگروتقوای الهی وعمل به آن است که آخرت ودنیای انسانها راتضمین می کند وانسان رادرعالم فانی وعقبی سربلند می کند.وی درادامه افزود:من ویژه ازهمه مردم وفاداروخانواده های ایثارگران وشهداءوعلما ومسئولین به مناسبت اربعین حسینی ویادواره امیرسرلشکرخلبان شهید خلعتبری تشکر

می کنم ودراین یادواره همه زحمت کشیدند.نماینده ولی فقیه شهرستان درادامه گفت:من به فرمانداربسیجی عرض کردم که باید مابه این مردم افتخارکنیم واین مردم بهترین مردم زمانند.امام جمعه رامسرهمچنین گفت:شهررامسردارای زنانی پاکدامن وباعفت است که دراین راستا خانواده های اصیل رامسری به هیچ وجه تحت تأثیربی حجابیهای شهرقرارنگرفتند واین جای تقدیروخوشبختی است.سید جلیل مرتضوی درادامه سخنان خودافزود:مابدهکاربه شهداءوایثارگران وخانواده های آنان هستیم وانقلاب وما هرچه داریم ازخون پاک شهداءوایثارگری ایثارگران است وشهداءوایثارگران نوردیدگان ماهستند،که ماباید فردای قیامت ازشفاعت شهداءبهره مند باشیم.

ادامه مطلب ...

یادواره شهدای لپاسررامسر.

مراسم ارتحال پیامبراکرم(ص)وشهادت امام حسن مجتبی(ع)ویادواره شهدای لپاسررامسر.

دعوت کنندگان:28شهید لپاسررامسر

دعوت شوندگان:نیازمندان

علت دعوت:تقویت روحیه معنوی وبصیرت افزایی.

موضوع دعوت:مهمانی آلاله های آسمانی.

زمان دعوت:پنج شنبه 21/10/91ساعت 8شب.

مکان دعوت:مسجد حسینی لپاسررامسر.

سخنران:سردارمرتضی قربانی،فرمانده لشکرویژه25کربلادوران دفاع مقدس.

مداح یادواره:کربلایی مقصودی.

              ستاد یادواره شهدای لپاسررامسر

نقش جدید شوراها پررنگ کردن حقوق شهروندی است.

نقش جدید شوراها پررنگ کردن حقوق شهروندی است.
از مهمترین دلایل شکل گرفتن نهاد مدنی - حاکمیتی شوراها مطابق با اصول قانون اساسی وحتی با توجه به تجربیات جهانی ، تحقق حقوق شهروندی ورفع نارسایی ها دراین خصوص است .بر اساس اصل های هفتم قانون اساسی شوراها لازم است دراداره امورمحل ، روستا ،شهر، بخش ،شهرستان واستان ،
اول آنکه مشارکت مردم را جلب کنند ،
دوم . از تبعیض جلوگیری نمایند،
سوم . به عنوان نمایندگان مردم از حقوق همه گروه ها وافراد صیانت نمایند،
چهارم . به عنوان نماینده مردم بر وضع مقررات محلی بپردازند،
پنجم . بر امور وبر اجرای امور نظارت اثربخش داشته باشند.

ادامه مطلب ...

یادواره امیرسرلشکرخلبان شهید حسین خلعتبری.

همزمان با افتتاح پروژه بازسازی مصلی جوادالائمه رامسر

با حضور فرماندهان لشگری و کشوری  ، مدیران استانی ، و مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان رامسر و با سخنرانی مهندس رحیمی معان اول رییس جمهور و مداحی علیرضا کارگر از مداحان کشوری


دیدارفرمانده سپاه ومسئول یسیج هنرمندان بارئیس ارشاد رامسر.

در دیدار فرمانده سپاه ، مسئول بسیج هنرمندان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر مطرح شد:

رامسر 110 عضو بسیج هنرمندان دارد

فرمانده سپاه ناحیه رامسر و مسئول بسیج هنرمندان این شهرستان با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر با اشاره به لزوم هماهنگی هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی در راستای اجرای برنامه های این حوزه گفت: اگر هماهنگی بین نهادهای فرهنگی شهرستان، همچون ادارات ارشاد، تبلیغات اسلامی، اموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، سپاه، دفتر امام جمعه محترم و... صورت گیرد، میتوان کارهای تاثیرگذاری زیادی در این حوزه را اجرایی کرد.

محمد شریفی با اشاره به سابقه حضور بسیج در این عرصه و همچنین حضور پررنگ بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزود: بسیج در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرید و امروز نیز در تمامی صحنه ها حتی سازندگی وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: این نهاد مقدس در جبهه فرهنگی نیز توانسته فعالیتهای مثمرثمر بسیاری داشته باشد که به طور مثال می توان از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری طرح ساحل سالم در تابستان اشاره کرد.

شریفی بسیج هنرمندان را پل ارتباطی بین این نهاد مردمی و هنرمندان عنوان کرد و اذعان داشت: شهرستان رامسر 110 عضو بسیج هنرمندان دارد که می توان از این ظرفیت برای ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای اهداف عالیه نظام اسلامی استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم جذب حداکثری هنرمندان متعهد و مخلص در بسیج هنرمندان و هدایت مضامین هنری به سمت و سویی که به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازد بیان داشت: مردم و خصوصا جوانان ما علاقمند به نظام و ارزشهای آن هستند، بنابراین  باید کاری کرد تا با استفاده از ابزارهای فرهنگی وهنری به هنر آنها جهت دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه رامسر نیز در این دیدار با اعلام امادگی برای هرگونه همکاری برای بهبود وضعیت هنرمندان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر از آمادگی در اختیار قرار دادن سالن اجتماعات و اتاق جلسات و دیگر امکانات بسیج رامسر خبر داد.

سرهنگ صادق حمیدی ابراز امیدواری کرد که همکاری و ارتباط بیشتری بین بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و هنرمندان کشور، استان و به ویژه شهرستان ما بسیار خوب و توانمند هستند بیان داشت: اگر کمی به این جوانان توجه شود و دیده شوند و به نظرات آنها احترام گذاشته شود توان ارائه برنامه های فرهنگی و هنری متناسب و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی را دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون مقر بسیج هنرمندان در سپاه است ترتیبی اتخاذ شود که این کانون اتاقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته تا ارتباط بین بسیج هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر بیشتر و بهتر شود.

خانم حلاجیان مسئول بسیج هنرمندان نیز گفت: امیدواریم ارتباط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  بسیج تنگاتنگ و بیشتر از گذشته شود.

وی بااشاره به اینکه تعداد زیادی از هنرمندان این نهاد دانشجو هستند ودر حال حاضر در فصل امتحانات به سر می برند اذعان داشت: ترتیبی اتخاذ شود تا بعد از امتحانات این هنرمندان، جلسه مشترکی با آنها برگزار شود تا در آن جلسه در خصوص دغدغه ها، مشکلات و راهکارهای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری تبادل نظر شود

شرایط نامزدهای انتخابات شورای شهردوره چهارم شهروروستا.

جزئیاتی از انتخابات شورای شهر در سال 92
انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری  در
۲۴ خرداد اخذ رأی می‌ شود.
ثبت‌نام از داوطلبان از روز دوشنبه 24 فروردین تا روز یکشنبه 30 فروردین 92 به مدت هفت روز در ساعات اداری ادامه دارد.
با توجه به مفاد ماده 26 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، داوطلبان عضویت درشورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت باید حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شورای شهرهای بیش از 20 هزار نفر جمعیت باید دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و هنگام ثبت‌نام نیز سن آنان 25 سال تمام باشد و کسانی که به عضویت شوراها انتخاب می‌شوند باید در محدوده حوزه خود سکونت اختیار کنند.

ادامه مطلب ...

تحلیل جامع شناختی درخصوص اعضای شورای شهربومی درتوسعه رامسر.

اعضای شورای شهربومی درصورتی می توانند درتوسعه رامسرموفق باشند که ازفرهنگ بومی برخوردارباشند.(تحلیل جامع شناختی)قسمت اول.

درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسرنقش شوراهای شهروروستا مهم به نظرمی رسد زیرامی توانند به عنوان سرمایه های اجتماعی که مهمترین عامل درتوسعه پایداربه حساب می آیند دررشد وتوسعه فراگیردرشهرستان ایفای نقش نمایند.فرهنگ بومی وبومی بودن به معنای جامعه شناختی ازعناصراصلی درسرمایه اجتماعی به حساب می آید،فرهنگ بومی درمحلی بودن ورامسری بودن خلاصه نمی شود بلکه فراترازآن چیزی است که ما فکرمی کنیم.فرهنگ بومی فرهنگ احساس وتکلیف ،ایثاروفداکاری وتعهد،تخصص،داشتن اطلاعات کافی ازنظرساختارظاهری وبنیادی شهر،داشتن برنامه استراتژیک وچشم اندازهای آینده،داشتن روحیه حفظ امکانات ومنابع،ترجیح دادن منافع عمومی برمنافع فردی ووفاق جمعی ودوری ازهرگونه رفتارفردی افراط گونه می باشد.

درشورای شهر،وجدان جمعی برای منافع جمعی درجهت اهداف توسعه گرانه باید به وجدانهای فردی ترجیح داده شود دراین حالت فرزندان بومی شهرفرزندان مفید برای توسعه شهروروستا خواهند بود وبه عنوان سرمایه اجتماعی مطلوب می توانند دررشدوآبادانی شهروروستا موفق باشند ودرکنارساختارشهرداری درجهت رشد وتوسعه شهری گامهای مطلوب بردارند.فرهنگ بومی فرهنگ همکاری ،همدردی،وفاق ودوری ازهرگونه اختلاف وتضاد می باشد.فرهنگ بومی فرهنگ اختلاف نظرفقط برای اهداف جمعی می باشد فرزندان بومی شهرزمانی می توانند خود رابه عنوان اعضای شورای شهربومی بدانند که با اطلاعات دقیق وارتباطات اجتماعی مطلوب وبا روحیه جمعی وعقلانی زمینه های تبادل آرا وابراز عقیده درجهت اهداف جمعی رادرمجموعه شورای شهرفراهم نمایند وبتوانند باهرگونه مشکلات احتمالی که شهروساختارشهرداری رادررشد وتوسعه شهری با مشکل روبرومی سازد تصمیمات مطلوب اتخاذ نمایند.شهرتوریستی رامسردارای پتانسیلها وظرفیتهای منحصربه فرد است که ازموهبات الهی به حساب می آید وفرزندان بومی شهروروستا زمانی می توانند ازاین موهبات درجهت توسعه همه جانبه استفاده نمایند که بادرایت ولیاقت خود زمینه های رشدوترقی رابرای همه مردم بوجود آورند.

نویسنده:حمید فهیمی مدرس دانشگاههای سطح شهرستان رامسروپژوهشگرمسائل اجتماعی.(ادامه دارد.)

نگاهی گذرابه فرصت ها،چالش ها وچشم اندازآینده ی شورای شهر.

نگاهی گذرا به فرصت ها، چالش ها و چشم انداز آینده ی شوراها
بنام خدا
توجه به جایگاه شوراهای اسلامی شهروروستا و شناخت وظایف و تکالیف آنها از یک سو و شناسایی اختیارات و امکانات از دیگر سو در راستای دست یابی به اهداف مذکور در قانون اساسی با عملکرد مناسب بر اساس آیین نامه های اجرایی امری لازم و ضروری است و اینک که یک دهه از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا سپری شده یقیناً نتایج حاصله از ارزیابی عملکرد ها و روشن شدن نقاط ضعف و قوّت آنها می تواند برای ادامه ی راه در بستر مدیریت های محلّی مفید و مؤثر باشد.
در اصل هفتم قانون اساسی به طور کلّی شوراها از جمله شورای شهر از ارکان تصمیم گیری در اداره ی امور کشور تلقّی شده اند و نیز اصل یکصدم ، هدف از تشکیل شوراها را پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق مشارکت مردمی با توجه به مقتضیّات محلی دانسته است. بنابراین نباید شوراها یک مقام تشریفاتی تلقّی شوند و با عنایت به آموزه های دینی و نیز نظام اجرایی ما، مسؤولان باید تحلیل درستی از و ظیفه و جایگاه شوراها داشته باشند و شوراها را سدّ راه قلمداد نکنند و از صمیم قلب بپذیرند که تقویت و توانمندسازی شوراها و واگذاری تکالیف اجتماعی به آنها به نفع حاکمیّت سیاسی ایران است و در همین راستا، بیان مقام معظّم رهبری قابل توجه است که فرمودند:«مسؤولان محترم دولتی، شوراها را مشاور و امین خود بدانند و تا سرحدّ امکان به آنها در عمل به وظایف خود کمک کنند.»

ادامه مطلب ...

اعضای شورای روابط عمومی دستگاههای اداری مشخص شدند.

انتخابات شورای روابط عمومی شهرستان رامسر +حاشیه

انتخابات شورای روابط عمومی شهرستان رامسر با حضور زرودی فرماندار ،خلعتبری معاون فرماندار،وزیر مقدم رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر برگزار و به ترتیب داریوش قانع با 30 رقیه پروانه با 27 ،عباس احمدی با 24 ،مصطفی پاکزاد با 21 و محمد امیری با 12 رای به عنوان اعضای اصلی این شورا انتخاب شدند.

به نقل ازوبلاگ اطلاع رسانی پژواک(محمد رضا بهرامی)

سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان رامسر.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر خبر داد:

مازندران:رامسر،احمدبرفی،خبرنگارونماینده رسانه های گروهی شهرستان.

اجرای نمایش "من قاضی القضاتم..." به مناسبت اربعین حسینی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر از اجرای نمایش «من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر» به مناسبت اربعین حسینی در شهرستان رامسر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، محمد شریفی در حاشیه بازدید از اجرای این نمایش در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد رامسر، با اشاره به اجرای تاثیرگذار و نمایشنامه پرمحتوای این نمایش گفت: نمایش «من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر» به نویسندگی نصرالله قادری مدرس دانشگاه و کارگردانی هوشنگ امیدی نژاد و بازیگری طیبه علیخانیان و هوشنگ امیدی نژاد برای اجرا به مناسبت اربعین حسینی با همکاری فرماندار و امام جمعه محترم در یکی از سالنهای مرکز شهر اجرایی خواهد شد

ادامه مطلب ...

چرا رامسرتوسعه نیافته است؟وعلت توسعه نیافتگی آن چیست.قسمت سوم

چرارامسرتوسعه نیافته است!وعلت توسعه نیافتگی آن چیست؟

 1)=رامسربانگاه مدیران شهری:

زمان به سرعت درحال سپری شدن است وزمان رانمی توان به دلیل کوتاهیهای گذشته وگذشتگان وحال متوقف کرد،و

آیندگان نیزدراین خصوص قضاوت خواهند نمود که چرامدیران شهری درراستای توسعه یافتگی پایدارشهری ،فرصتهای طلائی رایک به یک ازدست دادند،واین مسئله بیش ازگذشته متوجه بالاترین مسئول تصمیم گیری درشهراست که باید نسبت به همه زوایای توسعه شهری ومدیران تحت امرش پاسخگووحساس باشد؟امروزه چرخش زمان به سمت جلوباسرعت تمام وتطبیق دادن هریک ازمدیران بازمان دردست مدیریت خود، تحت عنوان موتورمحرکه توسعه وسرعت بخشیدن به آن درراه پیشرفت وآبادانی ،شکوفایی ،حفظ ونشاط وشادابی مردم وهمچنین تنظیم عقربه های ساعت به نفع مردم دردست مدیران شهری است،که مدیریت باید بتواند براساس مقتضیات زمانی ومکانی ازفرصت به وجود آمده که به عنوان امانت نزد اوازسوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ودیعه گذاشته شده برای خدمتگزاری وحرکت شهربه سمت ایده های مطلوب وتأمیین منافع مردم نهایت بهره رابرد،ولی متأسفانه !آفت وویروس ناعلاجی که امروزه متآسفانه دامنگیرتعدادی ازمدیران شهری است،فرصت سوزی،روزمرگی،خود بزرگ برتربینی،تحقیر

وتخریب وپرونده سازی انسانهای بزرگ،بکارگیری آدمهای نالایق وچاپلوس،عدم انتقاد پذیری ونداشتن روحیه مشارکت پذیری وپاسخگویی،نابسامانی دراعمال مدیریت داخلی دستگاهها،عدم تغییرواصلاح ساختاراداری،فقدان برنامه ریزی راهبردی،و...که همه این عوامل خود به خود درتوسعه نیافتگی وشکوفایی وپیشرفت شهردخیل ودامن زده خواهد شد.مدیران شهررامسرآویزه گوش خود قراردهند وفراموش نکنند که درشهرملی وبین المللی مدیریت می کنند ونگاه وتصمیمات آنان نیزباید دراین سمت وسوباشد وخود نیزبه لحاظ شایستگی،شایسته این جایگاه بوده وباشند،علی ایحال شهری که باید ساختارهای آن به سرعت دستخوش تغییروتحول گردد ومتناسب با امکانات ملی وبین المللی باشد باید خواب راازچشم مدیران ربود ونشستن صرف پشت میزمدیریت دردی رادوانمی کند.والسلام ،پایداروبرفرازباشید.ارادتمند همه خوبان:احمد برفی.            ادامه دارد.

یادداشتی تحت عنوان سخنی درباب شوراهای شهروروستا.


 
سخنی درباب شوراها

افرادشایسته باایمان کسانی هستند که اجابت نمودند ندای پروردگارشان را،نمازبه پاداشتند،وامورشان رابین خود به شوری می گذارند.(سوره شوری آیه 38)

بانزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یکی ازمهمترین ارکان نظام (شوراهای اسلامی شهروروستا ) ونقشی که شوراها درتحقق عدالت اجتماعی،ایجادفضای اجتماعی قابلیت زا،فقرزدایی وایجاد یکپارچگی اجتماعی دارند وباتوجه به چالش ها ومشکلاتی که گاه ممکن است به ناکارآمدی این نهاد مردمی بیانجامد راهکارهای زیررا درحرکت بسمت موفقیت هرچه بیشتر آن متذکر میشوم وبرای اعضا ازخداوند رحمان مسئلت خیرونیکی دارم.

1. توجه به شایسته سالاری و ورود نخبگان به عرصه شوراها

2.مرزبندی دقیق وظایف شوراها،وزارت کشور وشهرداریها

3.تقویت ارتباط با مجلس از طریق شورای های عالی استان وپیشنهاد طرحها ازاین طریق به مجلس

4.شفاف سازی روابط شوراها با وزارتخانه ها وارگانهای مختلف

5.تقویت فرهنگ شورایی ازطریق رسانه های جمعی وبویژه صدا وسیما

6.تقویت ارتباط شوراها با مردم

7.تهیه برنامه هایی برای آگاهی مردم از وظایف وعملکرد شوراها

8.تقویت دانش اعضای شوراها از طریق برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت
وبرگزاری نشستهای جمعی با مسئولین کشور
9.دور کردن شوراها ازتنش های سیاسی وآفت سیاست زدگی

10.تعدیل سازی توقعات وامید مردم از شوراها

11.تخصصی کردن اعضا شوراها

12.تقویت وفاق درعین رقابت سالم

13.تمام وقت نمودن ماموریت نمایندگان شوراها برای استفاده کامل ازظرفیت آنان

14.روی آوردن شوراهابه کارآفرینی وتبیین ابتکاراتی برای ایجاد منابع مالی ودرآمدهای منطقی با پرهیزاز فشاربیشتربه مردم


باآرزوی توفیقات روزافزون

ارادتمند شما . جنتی فر

آبان
۹۱