نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

تشریح برنامه های هفته وقف شهرستان رامسر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر ضمن اشاره به وجود بقاع متبرکه و امام زادگان بویژه در مناطق زیبای روستایی و ییلاقی بر ضرورت تقویت گردشگری مذهبی تاکید نمود.

ابراهیم عزیز پور در حاشیه دیدار ایشان و کارکنان این نهاد با فرماندار به مناسبت هفته وقف در گفت و گو با ایرنا افزود:وجود امام زادگان و سادات  در مناطقی چون جواهرده ،زرودک،چاک ،آغوزکی  که در طول سال میزبان مسافران،گردشگران و زایران زیادی است می توان  با کمک خیران و مردم با ساخت زایر سراهابیش ازپیش از ظرفیت آنها استفاده نمود.

وی بیان داشت:خوشبختانه با مشارکت مردم و خیران و همکاری مسولان این نهاد در ارزیابی فعالیت ها دو سال متوالی عناون رتبه برتر شهرستان های  کشور را بدست آورد.

وی اظهار داشت:نیازمندی های این شهرستان با نیات جدید و به روزواقفین  اعم از ازدواج جوانان،اشتغال آنان ،دارو ودرمان بیماران نیازمند،هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت  می باشد.

وی گفت:هم اینک در این شهرستان11پروژه عمرانی با 65 درصد رشد فیزیکی در حال اجرا بوده که تاکنون 25 میلیارد ریال هزینه و برای تکمیل به همین میزان اعتبار نیاز است.

وی گفت:در سال جدید دو مورد وقف شامل اهدای 1200 متر مربع زمین و یک قطعه باغ وقف آقا سید محمد اشکونکوه توسط فاطمه رودخانه و اهدای یک قطعه زمین در روستای تمل دهستان اشکور علیا توسط خواهران شاهنظری جهت احداث ساختمان محیط بانی صورت گرفت.

وی بیان داشت:در سالجاری حسین زبرجد رتبه سوم کشوری 20 جز قرآن، حفظ  و 3 رتبه برتر استانی شامل رتبه اول قرائت قرآن توسط هاجر عسکری،رتبه دوم حفظ رحمت الله بازیار و رتبه دوم ترتیل نصیبه گلین مقدم بدست آوردند.

عزیزپور با بیان آنکه هفته وقف با شعار همه واقف باشیم از 18 آذر شروع و تا 24 آذر ادامه دارد افزود:حضور در گلزار شهدا،دیدار با امام جمعه شهرستان و گزارش عملکرد در نمازجمعه،دیدار با فرماندار شهرستان،بهره برداری ازساختمان جدیدالاحداث بقعه سید حسین لپاسر،برگزاری مراسم رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در امام زاده سید فاطمه و سید محمد پتک واجرای آیین سنتی پخت آش نذری ،برگزاری همایش یاوران وقف شهرستان از جمله برنامه های این هفته می باشد.

رامسر غربی ترین نقطه استان مازندران دارای 79 موقوفه ،57 بقعه ،104 مسجد و 3 حسینیه می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد