نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نماینده مردم رامسر ،:حداقل انتظار مردم از مسولان تواضع ،فروتنی و خادم بودن است و باید خدمتگزار مردم در عمل و رفتار باشیم.

شمس الله شریعت نژاد"روز پنج شنبه در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان رامسر در کانون شهید سلیمان نژاد افزود:غرب مازندران و رامسر قطب کشاورزی بوده  ،زمانی به خاطر کشاورزی صنایع نیاوردیم  و امروز نیز چوب توریستی بودن خود را می خورد.

وی اظهار داشت:از مزیت های شهرستان رامسر بحث گردشگری سلامت بوده  و زمانی نیز بیمارستان رامسر در غرب مازندران و شرق گیلان حرف اول را می زد و باید دوباره این ظرفیت شکوفا شود.

وی اظهار داشت :رامسر زمانی در حوزه سلامت شاگرد اول بود و باید این مزیت شکوفا شود و بسباری از عرب ها علاقمند هستند که به کشور ما بیایند و باید در غرب مازندران و رامسر با توجه به موقعیت ممتاز گردشگری به این مهم توجه شود.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به وجود 2 دانشگاه علوم پزشکی در استان مازندران افزود: این 2 دانشگاه فقط برای ساری و بابل نیست بلکه برای کل استان مازندران است و باید کمک نمایند تا امکانات و اعتبارات به منطقه بیاید.

وی ادامه داد:سال گذشته در اثر برف خسارت های زیادی بر مردم وارد شد ،صنعت گردشگری هم اینجا وجود ندارددر آمدمردم  عمدتا از راه کشاورزی بوده  و آنهایی که از گردشگری نان می خورند تعدادشان اندک است.

وی گفت:کشاورزان با توجه بارش های سنگین برف متحمل سختی های زیادی شده اند و باید به آنها توجه ویژه شود.

 

محمد صادق امینی نیا "مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: بازدید مستمر از مدارس درجهت شناسایی نقاط و رفع مشکلات و نواقص موجود است.

 مصاحبه اختصاصی مدیر آموزش و پرورش با روابط عمومی. 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت رامسر در گفت و گویی اختصاصی با روابط عمومی بیان داشت : برنامه بازدید مستمر از مدارس با هدف ارتباط با مدیران ، دبیران، دانش آموزان و اولیاء آنان و در جهت شناسایی نقاط قوت وضعیت موجود و رفع مشکلات و نواقص موجود است . وی با بیان اینکه هر طرح و برنامه ای، تا در درون کلاسها نرود اثر بخش و اجرایی نخواهد بود افزود : کشف ، شناسایی و تقویت استعدادهای دانش آموزان از مهمترین انتظارات آموزش و پرورش است و در این راه معلم نقش سازنده و موثری دارد که نیازمند حمایت همه جانبه مدارس اولیا و جامعه می باشد .

وی لازمه موفقیت در اجرای شدن امور تعلیم و تربیت را برگزاری جلسات توسعه مشارکت ، ساماندهی نیروی انسانی، تمرکز زدایی، بهبود مدیریت آموزشگاه و بودجه ریزی و ... را از مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش در سال جاری دانست .وی از اختصاص یافتن مبلغ 30 میلیون تومان برای رفع مشکلات مدارس خبر داد و گفت : مدارس تخریبی و فاقد امکانات نمی توانند محل مناسبی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند و همکاری همه دستگاه ها به نوعی با آموزش و پرورش را بسیار ضروری دانست و خاطر نشان نمود : مردم و خیرین نیز باید در توسعه ی فضاهای آموزشی و تربیتی مشارکت بیشتری داشته باشند .


فرهنگ تدبیروامید ونقش آن درتوسعه شهرستان رامسر.

فرهنگ تدبیروامید ونقش آن درتوسعه شهرستان رامسر  

 

 

فرهنگ تدبیروامید فرهنگی سازنده ،اعتدال وپیشرفت همه جانبه درپرتونظام ارزشی جامعه است.نهادینه کردن فرهنگ تدبیروامید قدم اصلی درراه رسیدن به توسعه پایداردرشهرستان می باشد ،زیرا باعث می شود همه دلسوزان باهمدلی ،هم فکری ،همیاری زمینه های توسعه جامع رادرشهرستان فراهم نمایند.رسیدن به توسعه فراگیردرمنطقه تعیین متغیرهای فرهنگ تدبیروامید می باشد که باید توسط نخبگان ونهادهای دانش بنیان ونهادهای توسعه گراونهادهای تولید علم مشخص شده ونهاد سازی گردد درغیراین صورت فرهنگ تدبیروامید نه تنها زمینه های توسعه پایداررادرمنطقه فراهم نخواهد کرد بلکه فرایند توسعه رانیزبه تأخیرخواهد افکند.تعیین متغیرهای فرهنگ تدبیروامید درپرتوتعهد وتخصص ومدیریت همه جانبه نهادهای تولید علم ورفتارهای عاشقانه وعاقلانه وعرفانی فرزندان بومی مسئول درنهادهای ذیربط است.اگرمدیران ومسئولین نهادهای مسئول درتوسعه شهرستان رامسرنگاه عاشقانه ،جمع گرا،دلسوزانه،متعهدانه،متفکرانه وخلاقانه نداشته باشندونتوانند امکانات ومنابع مادی نهادهای مسئول درتوسعه شهرستان رادرجهت نهادینه کردن فرهنگ تدبیروامیدبه کارگیرند ومنابع وامکانات مادی رادرجهت توسعه متوازن درشهرستان مدیریت نمایند.وبه روزمرگی وتوسعه فردی واتلاف منابع وامکانات مادی واتلاف نیروهای انسانی دچارشوند زمینه های توسعه نیافتگی بیشترشهرستان رافراهم نموده اند که چندان زیبنده فرزندان بومی شهرستان نیست.مدیریت متحول باید درساختارهای تولید علم حاکم شود تابتواند ضمن تولید فکرواندیشه وتعامل باعمل به دانش افزایی نیروهای انسانی وتوسعه انسانی که مهمترین رکن درتوسعه پایداربه حساب می آید بپردازد.همچنین باید نهادهای تولید علم درشهرستان علاوه برکمیت گرایی به کیفیت گرایی بپردازند وبه پویائی توسعه انسانی پرداخته ومنابع وامکانات رادراین مسیرهدایت نمایند که یکی ازمهمترین اهداف فرهنگ تدبیروامید می تواند باشد...ادامه دارد...

باتشکرازمخاطبین نفوذقلم:ارادتمند:حمید فهیمی مدرس دانشگاه پیام نور.

مسئولیت فرمانداران باابلاغ جدید استاندارمازندران سنگین ترشد.

با اعلام استاندار مازندران.
ساعت کار جدید فرمانداران سراسر استان
شمال نیوز: استاندار مازندران گفت: فرمانداران مازندران برای ارائه خدمات مناسب به مردم قبل از اذان صبح در محل خدمت حاضر شوند.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در ستاد خدمات سفر استان مازندران اظهار داشت: سال 93 توسط رهبر انقلاب اسلامی به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شد و باید برای اجرایی شدن فرمان ایشان تلاش شود.

وی با اعلام اینکه برای رسیدگی به امور استان مشکلات و مسائل باید بررسی شود، تصریح کرد: مسئولان اجرایی باید در حیطه وظایف خود پاسخگو باشند.

ادامه مطلب ...

اداره کل منابع طبیعی نوشهر باید یک فروند بالگرد داشته باشد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: حفظ جنگل‌ها و مراتع و به ویژه مقابله با آتش‌سوزی نیازمند امکانات لازم از جمله بالگرد است و تلاش می‌کنیم یک فروند بالگرد برای حوزه منابع طبیعی غرب مازندران تامین کنیم. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، 'کورش خلعتبری لیماکی' در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی نوشهر افزود: پاییز، فصل خزان درختان و زمانی بحرانی از نظر وقوع آتش‌سوزی در جنگل است و با این که خوشبختانه در پاییز امسال باران خوبی بارید، همیشه احتمال دارد حریق‌های گسترده‌ای در جنگل روی دهد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: حفظ جنگل‌ها و مراتع و به ویژه مقابله با آتش‌سوزی نیازمند امکانات لازم از جمله بالگرد است و تلاش می‌کنیم یک فروند بالگرد برای حوزه منابع طبیعی غرب مازندران تامین کنیم. 

ادامه مطلب ...

مجمع اصلاح طلبان جوان مازندران اعلام موجودیت کرد .

به گزارش اصلاح نیوز:

نویسندگان این بیانیه در بخشی از آن آورده اند: «نمی توان و نباید منکر نقش جوانان اصلاح طلبی شد که در آن روزهایِ بی بهارِ مردم سالاری، مردانه و بدون چشمداشت، هزینه ها را به جان خریدند، انگ ها، توهین ها و برخوردها را به مثابه ی درس زندگی و تمرینِ مدارا پنداشتند و در هنگامه ی پاسداشت ارمان ها، کورسوی امید همگان را به پایانِ چرخه ای معیوب مبدل ساختند.»

نویسندگان بیانیه ادامه داده اند: «عدم شفافیت در تمامی حوزه ها اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی طی نزدیک به یک دهه، مناسبات نامبارکی را حتی به ساحت نخبگان منتقد و تحول خواه وارد نمود که در صورت عدم اهتمام به آسیب شناسی دانش محور، ضربه های جبران ناپذیری را بر روندهای دموکراتیک حاکم بر مجموعه های اصلاح طلب وارد خواهد کرد.

نویسندگان بیانیه بیان داشته اند: «همواره خود را به مشورت های بزرگان اصلاح طلب استان نیازمند دانسته و توصیه های آنان را چراغ راه خود می دانیم.»   

ادامه مطلب ...

با ابلاغ رئیس جمهور؛احکام روسای دانشگاه "فنی و حرفه ای" و "هنر" صادر شد.

روسای "دانشگاه فنی و حرفه ای" و "دانشگاه هنر" با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط رئیس جمهور، منصوب شدند.

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز ازمهر، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابلاغیه های جداگانه ای دکتر مسعود شفیعی را به ریاست "دانشگاه فنی و حرفه ای" و دکتر غلامرضا اکرمی را به ریاست "دانشگاه هنر" منصوب کرد.

پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست دکتر مسعود شفیعی و دکتر غلامرضا اکرمی را تأیید کرده بود.با ابلاغ رئیس جمهور؛

احکام روسای دانشگاه

انتخاب دکتر موسوی چلک به عنوان رئیس نمونه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مازندران.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران؛دکتر سید افشین موسوی چلک رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رامسر  به عنوان رئیس نمونه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مازندران انتخاب شد.

 

دکتر موحد منش رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اهدای لوح تقدیراز زحمات ایشان در جلسه رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور مازندران که در رامسر برگزار شد قدردانی کرد.

 

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است:"نظر به فعالیت  انجام  شده  در  خصوص  کیفی  سازی  فرآیندهای  دانشگاه ،  توسعه  تحصیلات   تکمیلی  تکمیلی و جذب  کمک ها  و  هدایای  مردمی  به  عنوان  رئیس  نمونه  مراکز  و  واحدهای  دانشگاه  پیام نور  استان  مازندران  معرفی می  شوید.امید است در سایه الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) همواره در  پیشبرد  اهداف  و  برنامه  های          دانشگاه موفق و مؤید باشبد.

نقاط ضعف وقوت اجتماع بزرگ عاشورائیان رامسر/شیخ صفر قاسمی.

شیخ صفر قاسمی

به نام خدا
* حضور مردم شریف و آگاه و مسلمان وانقلابی و عاشق اهلبیت (ع) در اجتماع بزرگ عاشورائیان رامسر و تشییع جنازه دو شهید گمنام ، بی نظیر وستودنی بود.
* همت همه مسئولان محترم وافراد دخیل در این رویداد بزرگ فرهنگی ومذهبی بویژه هیات رزمندگان اسلام جای سپاس ویژه دارد.
* رسانه ها واصحاب خبر شهرستان در اطلاع رسانی و پوشش خبری ،سنگ تمام گذاشتن وبه همه این عزیزان دست مریزاد میگویم.
*مراسم از نظم لازم برخوردار نبود.
* جایگاه مراسم بسیار شلوغ وخسته کننده وبعضا آزار دهنده بود.
* حضور بعضی از مقامات محلی و چهره های نظامی و روحانی در محل جایگاه مراسم غیر ضروری ونامناسب و ناشیانه بود.
* رفت و آمدهای پی در پی مجریان برنامه وحرکات اضافی بعضی افراد حاضر در جایگاه وحتی خنده ها ولبخند های نامناسب این افراد از نکات منفی مراسم ومورد اعتراض بعضی از حاضران در مراسم بوده است.
* زمان مراسم بسیار طولانی شد و تشییع جنازه دو شهید گمنام بسیار عجولانه انجام شد.
* متاسفانه بعضی از مداحان از اشعار و مراثی خوبی استفاده نکردند و حتی از صوت مناسب برای این همایش بزرگ برخوردار نبودن وتعدد مداحان بعضا غیر حرفه ای هیچ ضرورتی نداشته است وبهتر بود بیشتر مرثیه ها به گویش محلی رامسری خوانده می شد ومداح محترم مشهدی نمی تواند نماینده مردم رامسر باشد.
* این مراسم معنوی بیش از 2 ساعت طول کشید و چندین مداح مرثیه خواندن ولی روضه ای خوانده نشد البته محدودیت پخش رسانه ای نیز در این ارتباط دخیل بوده است.
* بهتر آن بود همانند دیگر شهرهای کشوردر جایگاه مراسم فقط مداح حضور می یافت و جایگاه مراسم با حضور افراد شلوغ نمی شد.
* برنامه سنتی کرنا نوازی بسیار ارزشمند و بجا بود.
* سینه زنی در جلوی جایگاه مراسم هیچ نظمی نداشت وکسی نبود عزاداران و سینه زنان را مدیریت نماید.و مسئولان محترم برگزاری مراسم می توانستند این مسئولیت را به هیات های عزاداری وجوانان فعال درهیئات مذهبی شهرستان واگذار نمایند . که اگر این کار انجام میشد قطعا شکوه و عظمت کار چندین برابر میشد.
 "رحمت رحمان پاداش همت همه زحمت کشان"

قدردانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامسر از مردم.

محمد رحیمیان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامسر با ارسال یادداشتی به رامسر نیوز از حضور پر شور مردم رامسر در تشییع دو شهید گمنام قدردانی کرد.

بسم رب الشهدا والصدیقین
من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق
خداوندمنان را شاکر و سپاسگزاریم که بار دیگر این توفیق نصیب مردم فهیم و ولایی و شهید پرور رامسر شد که میزبان دو شهید گمنام از دوران دفاع مقدس باشند.شهیدان بزرگی که عزیزترین سرمایه خود یعنی جان را در طبق اخلاص نهادند و با خالق خود معامله کردند که چه سعادت عظیمی است و خوشا به حال آنان که در اربعین سید و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع) میزبان خوبی برای این مهمانان آسمانی بودند تا بار دیگر شهرستان رامسر به زیور پیکر پاک و مطهر این کبوتران عاشق آراسته گردد.جا دارد به عنوان یکی از خدمتگزاران کوچک این مردم شهیدپرور و متدین در نهاد مقدس بنیادشهید و امورایثارگران از همه اقشار مردم و امت شهیدپرور و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و آزادگان سرافراز تشکر و از کسانی که در خلق این حماسه زیبا و به یاد ماندنی نقش به سزایی داشتند خصوصا از اصحاب رسانه که در اطلاع رسانی قبل و بعد از مراسم تشییع و اربعین امام حسین(ع) و به تصویر کشیدن این حماسه جاویدان زحمات بسیاری متحمل شده اند بنابر فرموده امام رضا(ع) :"هرکه سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید سپاس خدای بزرگ را نگفته است" تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.
بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامسر

چکیده هایی از اندیشه های آیت الله العظمی بهجت (رحمة الله علیه).

چکیده هایی از اندیشه های آیت الله العظمی بهجت (رحمة الله علیه) 

 

 معرفة الله اعظمُ العبادات است و همه ی تکالیف، مقدمه ی معرفت خدا هستند. 

باید دستگیری وتوفیق از ناحیه ی خدا باشد، تا با اعمال اختیار و اراده ازناحیه ی بنده، کارهای اختیاری انجام گیرد. 

خدا کند این توجه و ارادت وَ محبت به اهل بیت (علیه السلام) در دلهای ما باقی بماند و با محبت آنها از دنیا برویم. 

 نماز، اعظم مظاهر عبودیّت است که در آن ، توجّه به حقّ می شود. 

انسان باید در کار خیر و نحوه ی انجام آن فکر کند و فکرش موجب ابتکاری باشد که برای رسیدن به هدف، مفید باشد.

- انسان چقدر به مرگ نزدیک است و درعین حال، چقدر آن را دور می پندارد و از آن غافل است!

- هرشب، در عوالمی از برزخ می رویم که هیچ اختیارش دست ما نیست... با اینهمه، اینگونه از مرگ غافل هستیم! 

انسان باید در کار خیر و نحوه ی انجام آن فکر کند و فکرش موجب ابتکاری باشد که برای رسیدن به هدف، مفید باشد.

دین داری و آزادگی به قلم مدیرمسئول ساحل دریا،مهندس مهدی حلاجیان.

در تاریخ اسلام فراز و نشیب های بسیاری رخ داده است. نقطه ی عطف تاریخ اسلام دهم محرم سال 63 هجری قمری است که شهادت مظلومانه ی امام حسین علیه السلام  و 72 تن از یاران با وفایش رخ داد.


با آن که به زعم مخالفین و معاندین ، این پایان ماجرای حکومت اسلامی علویان بوده است ، عاشورا مبدا حرکت های بزرگ اسلامی شد که اولین آن ها ، قیام مختار ثقفی و آخرین آن در عصر حاضر ، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را می توان سراغ گرفت. در گوشه ای کوتاه از سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی جمله ای کلیدی می درخشد " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. "


محرم و صفر فرصت دوباره اندیشیدن به ریشه های اساسی اسلام و حرکت هوشمندانه ی حسین ابن علی علیه السلام و دعوت به خوبی و پاکی ها و انزجار از بدی و پلشتی ها ست. مهمترین درس امام حسین در این حرکت ماندگار تاریخی ، آزادی و آزادگی است ، جائی که به همه نهیب می زند ؛ اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید.


گمشده ی امروز و دیروز انسان ها ، آزادگی و آزادی است. چه بسا دین داران متظاهری که برای جیفه ی دنیا ، شرف خویش را نیز به مزایده گذارده اند. آن گاه است که اشاره ی معنا دار ؛ اگر دین ندارید... ، به دینداران منفعت طلب هشداری موثر و کارآمد ، در تاریخ به یادگار می گذارد.


وجدان های آگاه هیچ وقت در تشخیص تظاهر و منفعت طلبی اشتباه نکرده اند . عوام فریبی ها کاملا به چشم می آید و دل آزار است. اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان رامسر و اقصی نقاط ایران و جهان ، فرصتی است که ؛ آن هائی که دین دارند و آن هائی که دین ندارند ، یاد بگیرند آزاده باشند و حرف و تصمیمی را به جامعه تحویل دهند که در خلوت خود و خدای خویش ، مدیون کسی نباشند.


توصیه ی سخنوران ، مداحان  رعایت عدل ، انصاف و کار بر اساس وجدان باشد و حضار در مجلس وعظ اربعین فقط یک نکته را اگر به جان و دل بپذیرند برای اصلاح امور کافی خواهد بود: آزاده باشند و برای حفظ موقعیت ، دین خود را ارزان نفروشند.

دولت تدبیر و امید راه خود را در همه زمینه‌ها با کمک و حمایت مردم ادامه خواهد داد.

متن کامل گفتگوی زنده تلویزیونی رییس جمهوری با مردم:

دولت تدبیر و امید راه خود را در همه زمینه‌ها با کمک و حمایت مردم ادامه خواهد داد

رییس جمهوری در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به تبیین برنامه‌ها و اهداف و دستاوردهای دولت در عرصه اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

ادامه مطلب ...

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تقویت رسانه های محلی رویکرد دولت یازدهم است .

،معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت یازدهم از نظرات و پیشنهادات نخبگان و صاحب نظران در امور مختلف کشور استفاده می کند که این موضوع در حوزه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی وجود دارد.

 

دکتر انتظامی با بیان اینکه در فضای عمومی رسانه در کل دنیا، نفوذ رسانه ملی روز به روز در حال کاهش است، تصریح کرد: چهار رسانه فرصت خوبی برای نفوذ و فعالیت دارند که رسانه های بین المللی، رسانه های اجتماعی، رسانه های تخصصی و رسانه های محلی از جمله این چهار رسانه است.

ادامه مطلب ...

اختصاص حداقل 15 درصد از کل بودجه اعتبارات دانشگاه ها به پژوهش .

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم،تحقیقات و فناوری از الزام دانشگاه ها به اختصاص حداقل 15 درصد از کل بودجه اعتبارات دانشگاه ها به بخش پژوهش خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پانزدهمین هفته ملی پژوهش و فناوری در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: امسال بحث پژوهش و فناوری با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اهمیت دو چندان یافته و این امر نیازمند حضور همه جانبه در ابعاد مختلف فرهنگی جهت توسعه فرهنگ سازی در خصوص انجام امور پژوهشی است.
وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در آستانه تحویل و تصویب برنامه بودجه سال ۹۴ و همچنین شروع تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه هستیم و مجموعه‌ای از پارامتر‌ها در رابطه با پژوهش و فناوری،  دارای حساسیت بالایی است.

ادامه مطلب ...

برگزاری چهارمین جلسه شورای اداری کارکنان آموزش و پرورش رامسر.

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان رامسر با حضور "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر ، معاونین و کلیه کارکنان اداری در محل نماز خانه این مدیریت برگزار گردید.
 

در این جلسه "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسرضمن عرض سلام و خدا قوت خدمت تمامی همکاران بیان داشتند:به عنوان همکاران حوزه ستادی در تمامی زمینه ها علی الخصوص در بعد تربیتی باید سرآمد همگان باشیم تا بتوانیم به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت برسیم.ایشان ارتقاء شان و جایگاه معلم را اولویت خود دانست و افزود:باید بتوانیم فضایی مناسب برای تمامی معلمان ایجاد نماییم تا بتوانند در دو بعد اموزش و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.                             

مدیر آموزش و پرورش رامسر ضمن تقدیر از همکاری ها و تلاش های انجام شده معاونین و کارشناسان ارتقای کیفی آموزش و پرورش را اولویت مهم کاری برشمرد و خاطر نشان کرد:مبنای عمل ما بر حفظ کرامت و مقام معلم است به گونه ای که با تکریم وتعلیم معلمان فضای مناسبی را برای خدمت به دانش آموزان فراهم نماییم.

این مقام مسوول با توجه به بحث تکریم و رضایت ارباب رجوع ابراز داشت:اخلاق حسنه وتکریم ارباب رجوع را باید سر لوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم جهت رشد و شکوفایی در دو بعد تعلیم و تربیت گام های موثری را برداریم.گفتنی است در این مراسم موضوعات متنوع اهمیت برگزاری مناسبت ها و ایام الله،نشست ها و گفتمان های دینی،سازماندهی همکاران آموزشی،طرح تعالی مدیریت مدرسه،طرح جشنواره جلوه های معلمی،عیادت از فرهنگیان مریض بازنشسته و سایر مسایل و مشکلات جاری و آموزشی و اداری مورد بحث ، تبادل نظر و تصمیم گیری قرار گرفت.

دکترابراهیم حلاجیان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهرمنصوب شد.

 

به گزارش اصلاح نیوز:پیش از این دکتر محمد رضا باقرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر را بر عهده داشت. 

حمید میرزاده در حکمی دکتر ابراهیم حلاجیان را به عنوان رییس دانشگاه آزاد واحد قائمشهر منصوب کرد.

حلاجیان پیش از این رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر ، عضو هیات علمی دانشگاه و صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه حلاج در مازندران بوده است

پیش از این دکتر محمد رضا باقرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر را بر عهده داشت.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر در محل  این دانشگاه طی  هفته آینده با حضور مسئولان برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام تسخیری درمراسم آیین تجلیل ازپیرغلامان وذاکرین جوان: ذاکرامام حسین (ع)بودن یک افتخاربزرگی است که نصیب هرکسی نمی گردد.

حجت الاسلام تسخیری درمراسم آیین تجلیل ازپیرغلامان وذاکرین جوان منطقه لپاسر:ذاکرامام حسین (ع)بودن یک افتخاربزرگی است که نصیب هرکسی نمی گردد.

کربلائی علی کوزه گرمسئول برگزاری این مراسم به خبرنگارماگفت انشاءا...بنا براین است که ما هرسال مصادف بااربعین سروروسالارشهیدان امام حسین (ع) این آئین باشکوه رابه جهت زنده نگه داشتن نهضت عاشوراوالگوسازی ازآن برای نسل جوان برپانمائیم.

حجت الاسلام شیخ حسن تسخیری دراین آیین تجلیل که باشکوه خاصی درمسجد حسینی لپاسررامسربرگزارشد ابتدا ضمن تجلیل ازپیرغلامان وذاکرین جوان ازهمه دست اندرکاران این کارزیبا سپاسگزاری نمود واظهارداشت:ائمه ما باشیوه های مختلفی برای برپا نمودن عزای امام حسین اتخاذ می کردند ودرزندگانی امام موسی کاظم(ع) نیزآمده است که پدرم هروقت محرم می شد تبسم برلبان آن دیده نمی شد تا این که به روزعاشورا می رسید.وی درادامه افزود:یکی ازروشها برپاکردن اقامه عزابود،که ذاکرین به نوعی تجلیل می شدند ودعبل نیزیکی ازشعرایی بود که برای امام حسین بسیارشعرمی سرود واگرشکراین نعمت رابجا آورید نعمتتان افزون می شود.

حجت الاسلام تسخیری درادامه سخنان خود بیان داشت:ذاکرامام حسین بودن یک افتخاری است که نصیب هرکسی نخواهد شد وشهادت امام حسین باهدف بوده تامابه هدایت برسیم.وی دربخشی دیگرازسخنان خود افزود:کسی که به شهید ومسجد بی احترامی نمی کند ومهم این است که ما چگونه وچطورمسجد وشهید رابه نسل جوان جامعه تفهیم نمائیم.

تسخیری درپایان یادآورشد:وظیفه همه ماهاست که عشق به امام حسین رابه نسل جوان کشورمان تبیین نمائیم.

شریعت نژاد گفت: چرا مدیران ما اعتراض نمی کنند، آیا از این می ترسند که پستشان را از دست بدهند.

وارش نیوز: در میان نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی هیچ کس به اندازه شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن به دولت روحانی نزدیک نیست. گرچه وی به وقت انتقادهایی را نیز به دولت وارد کرده است اما تمام سعی اش بر این بوده که به قصد امتیازگیری های سیاسی به سمت دولت یازدهم نرود چون همانگونه که در گفتگویش با خبرنگار ما گفت به این دولت اعتقاد دارد و آگاه است که در شرایط سختی کار را تحویل گرفته است.

در حالیکه معاونین استاندار از جمله خیریان پور و احسانی به همراه فرمانداران شهرستان های غربی استان و دلاور حیدرپور؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی از حاضرین جلسه بودند شریعت نژاد با اشاره به اینکه هیچ خبری از حمایت از تولید و کشاورزی در غرب استان نیست گفت:  تغییر کاربری ها و شیوه برخوردها بلای جان مردمان ما شده است و  گویا ما تنها یاد گرفته ایم ویران کنیم نه اینکه بسازیم. 

ادامه مطلب ...

مرقومه رهبر معظم انقلاب برای همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی مرقومه‌ای برای همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، این سوال را مطرح کردند که چرا اقدام قاطع و اساسی در امر مبارزه با فساد انجام نمی‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.

متن مرقومه رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (دوشنبه) توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، به شرح زیر است:
مرقومه رهبر معظم انقلاب برای همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

چرا اقدام قاطع و اساسی در امر مبارزه با فساد انجام نمی‌گیرد؟/ لزوم اجرای تصمیمات عملی و بدون ملاحظه در مبارزه با فساد
«بسم الله الرّحمن الرّحیم

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

آقای جهانگیری در نامه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، به برگزاری همایش ملی "ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" با حضور مسئولان قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و عمومی، تشکل‌های خصوصی، گروه‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه اشاره کرده و محورهای کلی همایش را «برنامه و راهبردهای حاکمیت در مبارزه با فساد»، «نقش جامعه مدنی در مقابله با فساد»، «مبارزه مردمی و نقش فرهنگ در مقابله با فساد» برشمرده بود

روسای دانشگاه ها علاقه شدیدی به پول پیدا کرده اند.

مازندنومه:

سیف الله فرزانه: متاسفانه روسای دانشگاه های ما علاقه شدیدی به پول و مادیات پیدا کرده اند که خود از دلایل مهم سطح علمی پایین دانشگاه های مان است. 

با حضور جمعی از نخبگان و اندیشمندان شهرستان محمود آباد جلسه هم اندیشی برای تشکیل اتاق فکر شهرستان محمودآباد برگزار شد.

  سیف الله فرزانه -فرماندار شهرستان محمودآباد- در این نشست گفت: این اتاق فکر به دور از هر گونه گرایش فکری و سیاسی برای ارتقای هر چه بهتر و بیشتر شهرستان محمودآباد تشکیل خواهد شد.

فرزانه ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این ستاد در آینده مدیران خوبی از نسل جوانان و نخبگان خواهیم داشت.

ادامه مطلب ...

مقاله ای تحت عنوان هنرکتاب نخواندن به قلم دکترمحمود رنجبرعضوهیأت علمی دانشگاه گیلان.



دکتر محمود رنجبر
رنجبر 012

شمال ما: در ملاّ خانه های قدیم، آن زمان که دفتر مشق و تمرین دانش آموزان صرفاً تخته پاره ای بود؛ با رنگ گیاهی ثابت و به خطی خوش می نوشتند: «بدان ایدک الله تعالی» دانستن اما آغازی بر اندیشیدن است و تا کودکِ مکتبی، واژه ای را نمی بویید ؛ نمی توانست قرآن بیاموزد و گلستان و مثنوی بخواند، این بود که نوشته می شد: «بدان!» و نمی نوشتند: «بخوان !!» البته ترجمه آن ساده بود چون هر دانستنی خواندن است در حالی که هر خواندنی دانستن نیست این اما تمام ماجرای ماست. خواندن از جنس موضوع است، خواندنی کلی ودانستن همه چیز در حدی که بگویند او همه چیز دان! است.

ایرانی جماعت- به هر تقدیر- موضوع محور است! فقط می خواهد از مسایل کلی چیز بداند و حرف بشنود، دقَت در جزییات، نیازمند حواسی جمع و هوشیاری قابل تاملی است.بنابر این آنچه که امروز علم را از غیر علم جدا می کند، همین نگاه به مسایل پیرامونی است؛ معلمان، بیش از آنکه بخواهند از جزییات یک مساله سخن بگویند، به کلیاتی بسنده می کنند که خاص سیستم آموزشی ماست؛ موضوع محور؛ اما حقیقت آن است که در کشور های توسعه یافته میزان ثروت و گستره خاک را ملاک قدرت نمی دانند! اگر اینگونه باشد؛ اصلاً ژاپن با ایالت متحده قابل قیاس نیست، آنچه که در آنجا اهمیت دارد، عطف توجه به انسانهای دانشمند است، دانش آنجا، مطمئنا همچون دانش امروز ما نیست، بل دانشی است که به جزئیات و تلاش در حل مسئله توجه دارد، پیرامون ما هزاران موضوع نهفته است حرف های کلی و گنده گویی هایی که اگر البته خوب ادا شود، فقط حیرت جمعی را در بر خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

روابط عمومی شهرداری رامسر.


فرهنگ شهر را با هم بسازیم، متحول کنیم و ارتقاء دهیم. 

 با مشارکت و همیاری تمامی شهروندان می توان شهری توسعه یافته و زیبا داشت.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر


انتصاب دکتر زهرا قنبری به سمت مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان مازندران.

                                                                

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران،بنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران و به موجب صدور حکم از سوی دکتر فراهانی ریاست عالیه دانشگاه پیام نور، سرکار خانم دکتر زهرا قنبری مله به سمت مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان مازندران منصوب شد.

 

در این حکم ابراز امیدواری شده است با استمداد از عنایات حق تعالی، درایت و تدبیر و بهره مندی از توانایی همکاران ارجمند در راه تحقق اهداف دانشگاه موفق و مؤید باشند.

 

 

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز رامسر .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در مورخه 93/9/16 مراسم گرامیداشت روز دانشجو با شرکت جمع کثیری از مسئولین شهرستان رامسر و مسئولین ،اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار گردید.  

در این مراسم ابتدا آقای دکتر افشین موسوی چلک ریاست محترم دانشگاه ،ضمن خیر مقدم گویی به حضار، یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشتند.سپس آقای دکتر رضایی نژاد برادر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان ، در جایگاه حاضر شدند و در خصوص عقل و عشق وارتباط آن با معنویت و شهادت صحبت نمودند.در این مراسم همچنین آقای امیر کاظمی مخترع برگزیده دانشگاه از اختراعات خود صحبت کردند ، در پایان ضمن پذیرایی از مهمانان از برترین علمی فرهنگی ورزشی و قرآنی دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

16 آذر روز دانشجو، نماد و جلوه حرکت­های اصیل و ماندگار و تبلور آرمان­گرایی و استکبار­ستیزی مجاهدان عرصه اندیشه و خردورزی است.

16 آذر روز دانشجو، نماد و جلوه حرکت­های اصیل و ماندگار و تبلور آرمان­گرایی و استکبار­ستیزی مجاهدان عرصه اندیشه و خردورزی است

دانشجویان سرمایه­های معنوی و انسانی ارزشمند کشورمان در جهت تحقق اهداف متعالی جمهوری اسلامی و یاوران توسعه فکری و علمی و حرکت در مسیر رشد همه­جانبه ایران اسلامی می­باشند.

پویایی، خلاقیت، حقیقت­جویی و حق­طلبی، شاخصه اصلی جنبش دانشجویی است که همواره می­کوشند در جهت عزتمندی و عظمت میهن اسلامی گام­های سترگ و اثربخشی بردارند.

بدون تردید در شرایط کنونی حفظ و تقویت آرمان­های نظام مقدس جمهوری اسلامی و معمار کبیر آن امام خمینی (ره) و منویات رهبر فرزانه انقلاب در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه­های داخلی و بین­المللی و تعمیق فعالیت­های علمی، فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد.

در شرایطی که دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت­ها برای استیفاء حقوق حقه ملت بهره می­جوید، آحاد جامعه بویژه نسل فرهیخته، پویا و بالنده­ی دانشجو باید نقش خود را  به درستی در این برهه­ی حساس تاریخی ایفا نماید.

اینجانب بر خود لازم می­دانم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز دانشجو بویژه شهدای 16 آذر1332 این روز بزرگ و ماندگار را به همه­ی دانشجویان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و برایتان بهروزی و سربلندی در جهت پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی را آرزومندم.

 

حسین سروری

فرماندار شهرستان رامسر

یا حسین فرماندهی ازآن توست.

السلام یا اباعبدالله (علیه السلام)السلام یا اباعبدالله (علیه السلام) 

 

کربلا وحسین(ع) بالاترین وبهترین دانشگاه انسان سازدرطول قرنها تاریخ بشریتند.