برگزاری همایش نکوداشت استاد حسن رحیمیان در رامسر

خبر : عباس احمدی ماچیانی             عکس: حسین قاسمی

همایش نکوداشت استاد حسن رحیمیان با رویکرد ترویج فرهنگ قدرشناسی از خادمان عرصه های اجتماعی و فرهنگی 21 اسفندماه برگزار می گردد.

"حجت الاسلام صفر قاسمی" مسول همایش ،روز پنج شنبه درحاشیه جلسه شورای پشتیبانی این آیین در سالن اجتماعات مجمع امور صنفی رامسر در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار ما افزود:سپاسگزاری از خدمات و تلاش های علمی ،فرهنگی و اجتماعی،معرفی هرچه بیشتر استاد به اقشار مختلف ،الگو سازی برای نسل جوان و آینده ساز جامعه و ارج گذاری به مقوله دانش و فرهنگ در جامعه از اهداف برگزاری این همایش است.

وی اظهار داشت:چهره هایی که عمری را در راه خدمت به عرصه های فرهنگی ،اجتماعی و پاسداشت آیین ها و سنت های بومی و منطقه ای صرف می نمایند به عنوان سرمایه های اجتماعی ارزشمند جامعه می باشند که باید به نحوه شایسته تکریم شوند.

وی بیان داشت:این اقدام فرهنگی گامی کوچک در مقابل کارهای ماندگاری کسی است که با قدم هایش ،قلم هایش و آثارش در ذهن و و حافظه تاریخی مردم رامسر باقی می ماند.

وی ادامه داد:جامعه ما مدیون چنین شخصیت های بزرگی است که مسیر روشنی را برای تعالی و فرداهای بهتر ترسیم نمودند.

وی در خصوص جزییات بیشتر این آیین نیز گفت:انجمن های دوستداران میراث فرهنگی سخت سر ،اهل قلم و یاران اردیبهشت،جمعیت نگاه سبز،فصل نامه سمن رامسر،شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر،موسسه فرهنگی هنری نسیم رامسر،مجمع امورصنفی مشترک شهرستان رامسر،شورای اسلامی و شهرداری رامسر،شورای اسلامی و شهرداری کتالم و ساداتشهر،شورای اسلامی بخش مرکزی ،کانون دوستی رامسر،شورای اسلامی شهرستان و هتل رستوران خلج  از برگزار کنندگان این آیین می باشند.

وی بیان داشت:مراسم از ساعت 15 روزچهارشنبه 21اسفند در سالن آمفی تئاترهتل رامسرآغازو برنامه هاشامل پخش کلیپ و نماهنگ از استاد رحیمیان،پیام دکتر منوچهر ستوده ،سخنرانی یکی از همکاران ، چهره های علمی و فرهنگی یا یکی از مسولان فرهنگی ،اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ،سخنرانی استاد رحیمیان می باشد.

استاد حسن رحیمیان متولد 1309رامسر دارای مدرک فوق لیسانس فلسفه و علوم تربیتی ،مولف کتاب فرهنگ زبانزدهای رامسر جلد 1و2 که جلد 3 آن نیز توسط انتشارات معین اردیبهشت 93 آماده توزیع می گرددهمچنین دبیر انجمن اهل قلم رامسر،رییس هیئت امنای انجمن دوستداران  میراث فرهنگی سخت سر،رییس هیئت مدیره انجمن یاران اردیبهشت،رییس هیئت مدیره کانون توسعه،رییس هیئت امنای جمعیت نگاه سبز،رییس شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد رامسر،مدیر مسول فصل نامه سمن رامسر می باشند.وی همچنین مدیر کلی فرهنگ و هنر گرگان و اولین مدیر کل فرهنگ و هنر مازندران را در کارنامه مسولیتی خود دارد.

نمایشگاه چاپ دستی باتیک مهدیه امینی

به همت خانم مهدیه امینی هنرمند خوش ذوق رامسری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر نمایشگاه نقاشی چاپ دستی باتیک در کتابخانه فرید این شهرستان به مدت 5روز به نمایش گذاشته شد.

مهدیه امینی در گفتگویی کوتاه با قلم جوان بااشاره به اینکه 8سال در این رشته فعالیت حرفه ای دارد گفت:آثار این نمایشگاه نگاهی به ایران قبل اسلام دارد که روی پارچه طراحی شده است.

وی افزود:قصد دارم در نمایشگاه های بعدی کارهای خود را روی بوم نیز به اجرا درآورم که به صورت حجمی و سه بعدی طراحی می شود و در حال حاظر در حال انجام این پروژه هستم.

امینی با قدردانی از حمایتهای اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین اداره کتابخانه ها گفت:متاسفانه نبود مجتمع فرهنگی در شهرستان رامسر باعث شده آثار هنرمندان این شهرستان کمتر در معرض نمایش قرار گیرد.

وی از مسئولان خواست هرچه سریعتر و با تدبیر  برای ایجاد مجتمع فرهنگی همت کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد رامسر  نیز در گفتگویی اذعان داشت:شهرستان رامسر در بحث فرهنگ و هنر دارای پتانسیل بالایی است که در دیگر شهرها کمتر دیده می شود.

محمد شریفی افزود:متاسفانه نبود مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان رامسر باعث شده هنرمندان این شهرستان به سختی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت نمایند.

وی در پایان با قدردانی از مدیرکل کتابخانه های استان مازندران و اداره کتابخانه های عمومی رامسر گفت:ما تمام تلاش خود برای حمایت از هنرمندان انجام می دهیم تا این عزیزان بتوانند آثار خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

برای دیدن گزارش تصویری به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

خبر و گزارش تصویری برگزاری استاژ فنی کیو کوشین کاراته کشور

به گزارش امتداد استاژ فنی مربیگری و داوری و کمپ زمستانه کیو کوشین کاراته کشور 23 لغایت 25 بهمن ماه در رامسر برگزار شد.

مسول امور استان های کیو کوشین کاراته کشوربا اعلام این خبر افزود:در این دوره سید داوود محمدی نماینده ارشد سازمان جهانی و تعداد 150 نفر از آقایان و 50 نفر از بانوان حضورداشتند.

"داوودیوسفی" گفت:این دوره در اردوگاه های شهدای هفتم تیر بسیج و شهید چمران برگزارشد.

مسئول سبک استان و رییس هیئت کاراته رامسر ادامه داد:تا کنون کمپ های تابستانه ،زمستانه ،مسابقات کشوری بانوان در رامسر میزبانی شده است.

وی  بیان داشت:مسابقات منطقه یک کشور نیز به میزبانی رامسر16 اسفندماه در سالن شهید صدر ساداتشهربرگزارمی شود

همچنین به گزارش قلم جوان به مناسبت ایام ا... مبارکه دهه ی فجرمسابقات قهرمانی چهارجانبه ی استانی با حضور 100 شرکت کننده از شهرهای چابکسر، رامسر، چالوس ونوشهردرسالن تختی شهرستان رامسر با مسئولیت شی هان گیتی علیخانیان مسئول کیوکشین کاراته بانوان استان مازندران  و نائب رئیس کیوکشین کاراته شهرستان رامسر در کمپ استاژ فنی داوری برگزار گردید

برای دیدن گزارش تصویری به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

حرکت قابل تحسین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر

عصر روز گذشته دومین یادواره شهدا هنرمند رامسر برگزار شد.
در حاشیه این برنامه از چند هنرمند و خبرنگار نیز تجلیل به عمل آمد
علی مصباح شهرستانی خبرنگار پیشکسوت شمال کشور نیز یکی از تقدیر شوندگان بود اما به دلیل بستری بودن در بیمارستان جهت قطع پا (دیابت) نتوانست در این مراسم شرکت کند.
به همین جهت پس از پایان مراسم،محمدشریفی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر به همراه تنی چند از هنرمندان و خبرنگاران به ملاقات وی رفته ، لوح سپاس و قدردانی او را به پاس یک عمر تلاش صادقانه در عرصه خبر به وی اعطا نمودند.
لازم به ذکر است مصباح در طبقه سوم بیمارستان امام سجاد رامسر در بخش جراحی بستری می باشد.

برای نخستین بار به اجرا در آمد : یادواره ای هنرمندانه برای شهدای هنرمند

عصر امروز دومین یادواره دو شهید هنرمند شهرستان رامسر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون بسیج هنرمندان و با دکور و اجرای بسیار زیبای گروه فرهنگی هنری گاتا رامسر با حضور هنرمندان در آمفی تئاتر هتل بزرگ این شهرستان برگزار شد.

اجرای موسیقی توسط ارکست و گیتاریست،آوازخوانی،اجرای نمایش،پخش کلیپهای زیبا،موسیقی پاپ،شعرخوانی و ... از برنامه های این یادواره بود.

تجلیل از حسن رحیمیان ، عیسی خاتمی، جواد شریعتی،مصطفی طالشی،عزیز قباحی،علیرضا عبدی،علی مصباح شهرستانی،حیاتبخش،محمدرضا بهرامی،حسین قاسمی از دیگر برنامه های این مراسم بود

امید زندی و محمدمهدی رحیمیان دو شهید عرصه هنر شهرستان رامسر می باشند

محمد شریفی گفت:  با همه دغدغه های که در این زمینه داشتیم هنرمندان عرصه های مختلف پای کار آمدند و در اجرای برنامه هایی همچون موسیقی، نمایش، شعر و… یک کار تأثیر گذار را به نمایش گذاشتند که تقریباً برای اولین بار این نوع کار در رامسر اجرا شد

به گزارش نیمه پر، ریئس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه یادواره شهدای هنرمند به خبرنگار ما گفت:  در این  یادواره  تصمیم بر این شد که از ظرفیت های هنرمندان بومی استفاده بشود که خدا را شکر این کار به نحو احسن از سمت هنرمندان شهرستان اجرا شد

وی اظهار داشت: حتی این کارهای  تأثیر گذار بازخوردی را بهمراه داشت که رئیس بنیاد شهید شهرستان از این گروه جهت یادواره شهدای شهرستان دعوت به عمل آورد

محمد شریفی در ادامه بیان کرد:  این شهیدان بزرگوار از هنرمندان چیره دست، کاریکاتوریست و خوشنویس بودند که در صددیم تا نمایشگاهی از آثار این دو شهید را به زودی برگزار نماییم

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست  باید یاد و خاطره این عزیزان را با برپایی چنین برنامه هایی زنده نگه داریم


                

برای دیدن گزارش تصویری به ادامه مطلب رجوع نمایید

      عکسها :سیاوش زمانزاده - عادل لاریجانیان - پوریا جنت صادقی                               


ادامه نوشته

نامه سرگشاده دو شهروند رامسری (حسن جمالی و حسین قاسمی)به شیخ اصلاحات

نامه زیر توسط حسن جمالی کارشناس ارشد منابع طبیعی و کارمند ترافیک فرودگاه مهرآباد تهران و همچنین حسین قاسمی دانشجو کارشناسی پرستاری و خبرنگار غرب مازندران نگاشته شده است و سعی شده اکثر مسائل از کلان تا خرد شهرستان رامسر را در بر بگیرد.

این نامه پس از ارسال به مقصد قرار بود در تاریخ 12 بهمن رسانه ای شود اما به دلیل بارش برف و ایجاد بحران در منطقه کمی به تعویق افتاد.

لازم به یاد آوریست این نامه به شیخ صفر قاسمی مسئول شورای راهبردی کانون تدبیر و امید شهرستان رامسر نوشته شده و تقدیم ایشان گردیده است لذا اگر نهادی که نامشان در مطلب اشاره شده است قصد اعتراض دارد میتوانند به صورت مکتوب و با عنوان تکذیبیه به شیخ صفر قاسمی ارسال  نماید تا ایشان پاسخ به این نامه را برای ما ارسال نمایند.


بسمه تعالی
ما ایقن بالله من لم یرع عهوده و دممه ﴿حضرت علی علیه‌السلام/ غررالحکم/ص٣۶۶
کسی که عهد و پیمان خود را رعایت نکرد، به خدای سبحان یقین نیاورده است.
محضر ارزشمند حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ صفر قاسمی
با سلام وتحیت
این روزها که لطف حضوردولت تدبیر وامید  جهانیان را وادار به لبخند به دیپلماسی ایرانی کرد وپیروزی بزرگی را نصیب ایران نمود  سخن گفتن از کارهای کوچک استانی و شهرستانی شاید حلاوتی نداشته باشد امابعد ازحماسه سیاسی در میهن عزیزمان ایران و پیروزی گفتمان اعتدال شوقی وصف ناپذیر در جامعه نمایان گردید و همه دست دردست هم برای کمک ،جهت ساختن میهن عزیزمان دادیم . آن‌چه را که در این نامه با شما در میان می‌گذاریم حرف امروز و دیروز نیست بلکه مدتهاست که در ما نضج گرفته، رشد کرده و مکتوب گردیده لذا برآن شدیم تا به واسطه جایگاه اجتماعی ومقبولیت مردمی جنابعالی و مسئولیتتان در شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان رامسر مطالبی را از روی بغض و به دور از کینه برشته تحریر در آوریم تا شاید با مخاطب قرار گرفتنتان توفیقی حاصل شود واندک التیامی با نفیرهای این جانبان برنفرت های این روزهای ما ومردممان فائق آید.
شنیده ها و گمانه زنی ها حاکی از آن است که فرماندار محترم شهرستان رامسر طی روز های آتی معرفی خواهند گردید.ضمن تشکر و سپاس ویژه از جناب آقای فلاح استاندار محترم به خاطر این تصمیم مهم شجاعانه ، تاثیر گذارو احساس تکلیف به موقع و تبریک به فرماندار جدید امیدواریم سیاست ها و تصمیماتی اتخاذ گردد تا شاهد اعتلا ، پیشرفت و توسعه بیش از پیش شهرستان رامسر باشیم که این مهم امکان پذیر نیست مگر با اتخاذ شیوه ها و روشهای نوین مدیریتی در چهارچوب شایسته سالاری و انتصاب مدیران غیر سفارشی ،کارآمد و توانمند در راس ادارات و نهاد های شهرستان.

جناب آقای قاسمی:
جایگاه فرهنگ و هنر و آموزش و پرورش و کتاب و کتابخوانی در شهرستان رامسر کجاست؟آیا از وضعیت اسفبار این روزهای این عرصه مهم مطلعید؟آیا از تعداد و تعدد شاعران،نویسندگان،هنرمندان که سالها میسازند و میسوزند مطلعید؟آیا از بی سرو سامانی ،بلاتکلیفی و عدم توجه ادارات ذیربط به گروه های مذکور با خبرید؟ کدام یک از ادارات شهرستان پاسخگوی نیازهای طیف مذکور و تامین کننده ی خواسته هایشان میباشند؟از بیان حس و حالمان عاجزیم وقتی میبینیم که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هنوز هم مستاجر ملکی استیجاری است و معلوم نیست امروزدر کدام خیابان و فردا در کدام کوچه اسباب و اثاثیه پهن کند؟به نظر شما میتوان از اداره فرهنگ شهرستان که سکاندار فرهنگ است و در این شرایط ناگوار دست و پا میزند انتظار دستگیری داشت؟ فرهنگ که مجموعه ای پیچیده از دانش ها ،باورها ،قوانین،هنر ها ،اخلاقیات،عادات و راه مشترک اندیشه ،زندگی و کنش انسان است و هر چه را که فرد به عنوان عضوی از جامعه از جامعه خویش فرا میگیرد چه جایگاهی در رامسر امروز دارد؟این را از آن جهت معروض میداریم که خدمات جنابعالی در زمان تصدی بر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بر هیچ کس پوشیده نیست و انتظار آن میرود مسئولین مربوطه فعلی هم همتی بکاربندند و تدبیری بیندیشند.

وضعیت اسفبارتر کمبود نیرو ی انسانی کتابدار و همچنین گزینشی شدن کتاب ها در کتابخانه ها و همینطورفقدان منابع و کتب مورد نیاز مراجعین کتابخانه های شهرستان ،کمبود بودجه وکندی توسعه کتابخانه ای بویژه توسعه کتابخانه احمری نژاد کتالم،عدم بهره مندی روستاهای منطقه از فضای کتابخانه ای و جالب تر اینکه توسط سرپرست اداره شدن کتابخانه های شهرستان و یا خیلی دیگر از مسائلی که حتما بیشتر از ما مطلعید دردهایی است که در حوزه فرهنگ درمان میطلبد.تازه وضعیت اسفبار بازیگران ،شاعران، نویسندگان ،خبرنگاران ،وبلاگ نویسان و یا خیلی از مسائل نگران کننده مربوط به آموزش و پرورش شهرستان نیز صحت گفته هایمان را تایید مینماید که از بیانشان میگذریم.

جناب آقای قاسمی:
وقتی به دور و برمان نگاه می کنیم افرادی را می بینیم که اغلب پست های مهمی را اشغال کرده اندکه حقیقتاً نه برای این کارها مناسبندو نه سوادش را دارند که نتیجه اش این میشود که حوزه هایی که درآن مشغولند روز به روز رو به خرابی و ویرانی می رودو متاسفانه طیف این پست ها و مشاغل یکی دو تا نیست و به این محیط و دنیای کوچک اطراف ما منحصر نمی شود. متاسفانه بخشی از این آسیب هایی که در سالیان گذشته متوجه شهرمان بوده ناشی از انتخاب نا آگاهانه و شاید توام با اشتباه مردم شهرستان بوده که ماحصل آن ،چیزی نیست جز عدم استفاده از ظرفیت های کرسی مجلس شورای اسلامی توسط بعضی ازنمایندگان ناکارآمد پیشین شهرستان که کف مطالبات شهروندان را حضور در مراسم های ختم وعروسی و سقف مطالباتشان را احیا  آرزوی چندین ساله شان جهت قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس میدانستند که الحمدالله رب العالمین به مجرد ناتوانی بی حد و حصرشان، این مهم هیچگاه اتفاق نیفتاده است.ضمنا چنانچه نماینده فعلی شهرستان را حتی در مراسم های مذکور هم میبینید سلام ما را نیز برسانید.
مقصر تر از ما و مردممان شما و بسیاری از نخبگان محترم شهرستان هستید که یا از پذیرش مسئولیت های مهم در شهرستان امتناع میکنید و یا اینکه ظرفیت ها و توانمندیتان در شهرهای دیگر بکار گرفته میشود  و یا مثل خیلی های دیگر که چنان به گوشه ازلت روی میآورند و هیچگاه خود را در معرض انتخاب مردم قرار نمی دهند و باز هم محصولش  چیزی نیست جز دور ماندن از کانون مدیریت و عرصه تصمیم گیری و در انتها مهجور تر شدن شهرستان به کنج نظاره گری روی میآورید و پلک نمیزنید.میطلبد هم شماها تدبیری بیندیشید و یا علی گویان وارد گود شوید و هم ماها به بعضی هایتان که جسارت حضور پیدا میکنید قوت قلب بدهیم و درست انتخاب کنیم گرچه بعضی ها خالصانه حضور پیدا کردند و ما متاسفانه ندیدیم مع الوصف باید به نحوی دیگر بیندیشیم تا امروزمجبور نباشیم از نداشتن کرسی در دولت و یا حتی همین استانداری خودمان شکوه کنیم!
شیخ بزرگوار : خدمت صادقانه به مردم وکمک به توسعه کشور آرزو وخواسته شهداست و مسئولین امروز در سنگر خدمت رسانی ،رسالتی عظیم را بر عهده دارند و در قبال مسئولیتی که دارند باید خالصانه و با تمام قوت و قدرت به حل مشکلات مردم بپردازند.این دردناک است وقتی بعضی از مسئولین محترم شهرستان به جای ارتقا شهر به ابقا خود  می اندیشند و دردناکتر اینکه ابقایشان مولود تکدی گری های سیاسی و بعضی از لابی های پشت پرده با بعضی از دست های ناپاکی است که سالها  با شعار خیر خواهی و دلسوزی ، بر اموال مردم در شهرستان چنبره انداخته اند و روز بروز بر شهرتشان می افزایند و ثروتشان را فزونی میبخشند.
شاید دوران قحط الرجالی است و شاید هم نه.براستی چرا وزن تاثیر گذاری شورای شهر و شهرداری های شهرستان تا بدین اندازه تنزل پیدا کرده و یاچرا بعضی ها یادشان رفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر شرع اسلام است توفیق یک مدیر توفیق شخصی نیست بلکه موجب سربلندی جامعه اسلامی می‌شود لذا نباید تواما بعد از هر اقدامی هر چند ناچیز منتظر تبریک ها و شادباش ها از جانب شهروندان به پاس قدردانی از صلابت افکار مدیریتی ناشی از توهمشان  باشند و یادشان برود که بهره مندی از بهترین امکانات و شرایط رفاهی در حوزه شهرسازی حق مردم است و اجابت خواسته حقه مردم و خدمت بی منت به آنان وظیفه شهرسازان.
جناب آقای قاسمی:
به نظر شما آیاچشم انداز و برنامه مدونی از سوی شوراهای محترم و شهرداران عزیز برای رامسر سالهای آینده تدوین گردیده است؟اگر جوابتان آری است خواهشمندیم بفرمایید جایگاه ووضعیت واقعی حمل ونقل عمومی و شهری رامسرو حومه کجاست و در سالیان آینده چگونه باید باشد؟آیا درد دل رانندگان زحمتکش تاکسی و مسافران را شنیده اید؟آیا از سرنوشت زباله های خشک و تر تولیدی مردم که متولی جمع آوری  و سازماندهی اش شهرداری است مطلعید؟از نحوه جذب سرمایه گذار دلسوز  وتعدادشان به غیر از یک نفر معروف ،در راستای احداث پروژه ها و طرح های جدید چطور؟راستی آیا میدانید شهرداری های شهرستان درنحوه عملکرد منوط به امور فرهنگی، ورزشی و دینی سر سوزنی با شهرداری های مطرح کشور قابل قیاس نیستند؟البته در راستای توسعه شهر سازی ،اعطای مجوز های ساخت ساختمان ها ،میزان عقب نشینی های حوزه شهری توسط شهرداری ،قوانین مربوط به تعریض خیابان ها یا احداث پل ها و همینطور ایجاد پارک ها و اماکن ورزشی و قوانین متناقضی که با تغییر شهردار دستخوش تغییر میشود که بحثی کارشناسی است سخنی نمی گوییم و یا نخواهیم گفت نظرات مردم نسبت به نحوه رسیدگی به خواسته هایشان در حیطه شهری و پاسخگویی ارگان مربوطه چیست و میزان رضایتمندیشان تا چه حد؟ چرا که بیان این مسائل جدا از ایجاد چالش جدید و تبعات و عواقبی نا معلوم برای نگارندگان مستلزم مطالعات میدانی و ارائه اسناد و شواهدی است که فعلا مجالش نیست.
سالهاست که شهرداران محترم یکی یکی منصوب میشوند و سپس با عزل نابهنگام که گاها آبستن شایعات و اخبار ضدو نقیض و گاها خجالت آور بسیاری هم هست دیگری بر مسند سکانداری شهر مینشیند و بعد از مدتی با تایید و یا بعضا رد خدمات انجام شده و یا نشده گذشتگان همان میکند که گذشتگان میکردند.
مثلا:حتما با قوانین و قواعد مزایده و منانقصه کم و بیش آشنایید؟آنچه قانون درباره مزایده ومناقصه میگوید بشرح ذیل است:
مزایده، عبارت است از این که مالی از طریق تشریفات و در جلسه ای رسمی به بالاترین قیمتی که خریدار پیدا کند به فروش برسد و از قیمت مبنا شروع می شود. حراج به معنای فروش یک جنس یا مال به بالاترین قیمت پیشنهادی است، بدون این که این مال قیمت مشخصی از ابتدا داشته باشد. در حراج یک مال قیمت مبنایی وجود ندارد و هر فردی که بالاترین پیشنهاد را مطرح کرد برنده است و مال به او تحویل داده می شود. مزایده به 2 شکل حضوری و کتبی انجام می شود، مزایده ای را که به صورت ساده و بدون تشریفات و در موارد فوری و غیرمهم از آن استفاده می شود، مزایده حضوری یا حراج می گویند یکی از محاسن مزایده و مناقصه این است که از طریق رقابت می توان به بهترین گزینه دست یافت. هم چنین اصل برابری میان افراد به وجود می آید یکی از معایب مزایده و مناقصه سوق دادن شرکت دهندگان به کمیت و توجه نکردن به کیفیت کالاها و خدمات است.و اگر خریدار، مال یا خدمتی را که مورد نیازش است به کمترین قیمت پیشنهادی تهیه کند، به آن مناقصه می گویند که به طور معمول دستگاه ها و سازمان های دولتی برای تهیه کالا یا خدمات مورد نیاز خود از طریق مناقصه اقدام می کنند مانند ساختن سد، نیروگاه و جاده .طبق قانون برگزاری مناقصه ها مصوب سال 1383 مجلس شورای اسلامی، تمام دستگاه های دولتی و نهادها و موسسه های عمومی غیردولتی موظفند در برگزاری مناقصه ها طبق این قانون عمل کنند
حال جناب آقای قاسمی  با عنایت به این تفاصیل خالی از لطف نیست اگر شما و یا هر یک از مسئولان محترم شهرداری بفرمایید که شهرداری های محترم شهرستان چه در گذشته و چه حال از کدام قانون مربوط به مزایده ها نسبت به واگذاری آبگرمهای معدنی شهرستان پیروی میکنند؟به نحوی که درست به اندازه سنمان  ازمدت تملک برنده مزایده آبگرم ها میگذرد و گویا قرار نیست این مزایده علی اصغری برنده دیگری به خود ببیند؟باور بفرمایید هراس آن داریم که مالکیت این اماکن موروٍثی شود,و هراسان تر از اینکه در آینده شاهد مالکیت فرزندانشان باشیم. با توجه به تعداد و تعدد شرکت های تعاونی توسعه و عمران و بعضی دیگر از شرکت های سهامی خاص و عام از واگذاری چه تعداد مناقصه در شهرستان به شرکت های مذکور مطلعید؟رامسر و رامسری تا چه حد در احداث پروژه های معروف و نیمه کاره و یا در حال ساخت دخیل بوده است؟سهم مردم و شرکت های خصوصی از پروژه میلیاردی فرودگاه ،سدمیجران و... چقدر است؟در هزینه کردن و یا جذب بودجه های اختصاص یافته به شهرستان چقدر موفق بوده ایم؟چقدر از بودجه هزینه گردیده در رامسر به پویایی اقتصاد شهرمان کمک نموده است؟ عملکرد اداره محترم تعاون شهرستان در سازماندهی شرکت های فوق تا چه میزان بوده است؟ ضمنااز نحوه واگذاری پلاژها و اماکن تفریحی دیگر و همینطور میزان مداخله واشراف سازمان بازرسی بر این قرداد ها  میگذریم.
در حوزه سلامت ، پزشکی  پیرا پزشکی حراست از محیط زیست وضعیت نگران کننده سواحل  و... جایگاه رامسر کجاست؟
حتما از حال وروز بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر هم اطلاع کامل و وافر دارید که کم کم در حال تغییر کاربری به درمانگاه و یا شاید کشتار گاست.چرا که تکلیف امروز این بیمارستان درمان سرما خوردگی و بستری کردن تعدادی از بیماران قلبی و عروقی و تا حدودی هم درمان بیماران ارتوپدی است.با احترام کامل به همه ی خادمان عرصه سلامت در شهرستان بویژه پزشکان زحمتکش سوال این است چرا بیمارستان رامسر از پذیرش بیمارانی با وخامت اوضاع جسمانی عاجز است؟چرا بیشتر مراجعین بیمارستان رامسر به شهرهای مجاور پاسکاری میشوند؟جدا از تحمیل هزینه های گزاف و تحمل شدائد و مصائب ناشی از این انتقال نا خواسته آیا مطلعید چه تعداد از همشهریانمان به همین علت از ادامه حیات بازمی مانند؟آیا حق رامسر نیست از یک آمبولانس icu   تمام مجهز بهره مند باشد؟آیا حق رامسر نیست که حضور پزشکانی خبره و چیره دست را در کالبد مدیریتی حوزه سلامتش ببیند؟به نظر شما آیا بیمارستان رامسر پاسخگوی نیازها ی دانشجویان دانشگاه بین الملل و دیگر دانشجویان پزشکی و پرستاری بومی و غیر بومی  میباشد؟چند عمل جراحی موفقیت آمیز مغز در رامسر بیاد میآورید؟چند پیوند کلیه؟چند پیوند قلب؟چند پیوند مغز استخوان؟به چند بیمار سوختگی بالای 50 درصد در رامسر خدمات داده شده است؟آیا تمام بیماران رامسر از سرماخوردگی و یا شکستگی سرو دست رنج میبرند؟براستی بیماران سرطانی هموفیلی تالاسمی و... در رامسر با چه معضلاتی روبرو میباشند؟وضعیت انتقال دانشگاه بین الملل و احداث بیمارستان جدید و یا حتی وضعیت قبرستانها هم بماند برای بعد.
در حوزه مربوط به ورزش و جوانان که حرف بسیار است ودرد بسیار تر.
نداشتن تیمهای ورزشی و یا حمایت از تیمهای خصوصی و خلق الساعه ای که عمر دوامشان به چند سال هم قد نمیدهدو از هم میپاشد و یا نحوه انتخاب روسای هیئت های ورزشی که آن هم بحثی چالشی است،سازماندهی مربیان بازیکنان داوران و... سوالاتی است که ذهنمان را قلقلک میدهد و قلممان را به تقلا وا میدارد!
آیا میدانید شهرمان با توجه به مجموعه های متعددورزشی استاندارد موجود از داشتن حتی یک تیم درجه چندمی در لیگ دسته چندمی فلان رشته های ورزشی هم بی بهره است؟عارمان می آید و قتی صحبت از قهرمانان عرصه ورزش شهرمان میشود آنقدر میگردیم و میگردیم تا در آخر فقط به یکی دو نام معروف میرسیم.آیا میدانید خیلی از ورزشکاران آینده دار شهرستان به واسطه سهل انگاری متولیان امر یکی یکی از عرصه ورزش حذف میگردند؟مصداقشان حال این روزهای بعضی از همترازان و همبازیان بازیکن رامسری تیم فوتبال معروف پایتخت است که به واسطه همین بی توجهی ها تباه شده اند.در رشته های مختلف ورزشی از مادر ورزشها دوو میدانی که افتخار داشتن قهرمانی چون حسین فاضلی را دارد و حسین فاضلی هایی را هم به واسطه همین ضعف های سازمانی و مدیریتی از دست میدهد گرفته تا شنا و ورزشهای گروهی ،چند مدال و عنوان کشوری ،آسیایی و یا جهانی عاید رامسر میشود؟ شهری چون جویبار و یا مثلا ایزه از چه امکاناتی بهره میبرند و ما بی بهره ایم؟ورزشکاران شهرهای مذکور چه کرده اند که هم در مهمترین رقابت های ملی و بین المللی حاضرند وهم بارها بواسطه همین حضور، سرود ملی و پرچم کشورمان را به احتزاز در می آورند و ورزشکاران شهر مان  فقط نظاره میکنند؟آیا تفاوت در ذکاوت ،استعداد، توانمندی ویا خلاقیت ورزشکاران است و یا عدم بهره مندی ازامکانات در خورتوجه و یا بی اهمیتی بعضی از زمامداران اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت ها؟تمام همت وعزت اداره ورزش و جوانان شهرستان و افتخارش این شده که سالی یک دوره مسابقات بی فایده جام رمضان را برگزار میکند و به نوعی رفع تکلیف.جایگاه ورزش پهلوانی و سنتی و... در رامسر کجاست؟جایگاه ورزش همگانی چطور؟ورزش بانوان و یا حتی ورزش پایه  در شهرستان از چه حال وروزی برخوردار است؟
در امور مربوط به جوانان :متولی امر چه تدابیری اندیشیده است؟در زمینه ازدواج و حمایت از زوجهای تازه مزدوج چه برنامه ای اجرا گردیده؟حتما از اپیدمی شدن اتفاق نامبارک طلاق در شهرستان کوچکی چون رامسر نیز با خبرید؟از افزایش سن ازدواج جوانان چطور؟از کاهش زاد و ولد؟از خیلی از مسائل دیگری که متاسفانه امروزه جنبه ملی نیز پیدا کرده و شهرمان را نیز آزار میدهد نیز میگذریم
 راستی چند NGO در رامسر سراغ دارید؟چند تشکل مربوط به جوانان در رامسر فعال میباشد؟چه تعداد همایش از سوی متولی مربوطه در سال با موضوعات مختلف برگزار میگردد؟چند سخنران مدعو ملی بنام اعم از کشوری و لشگری در همایش های مذکور به ایراد سخن میپردازند؟این مسائل و قصورها ناشی از چیست؟ضعف از رامسر است یا ضعف از بعضی از مدیران قبلی و فعلی رامسر؟
جناب آقای قاسمی:
آیا میدانید چند درصد از جوانان فارغ التحصیل شهرستان در راستای تخصص و دانش خود در محل زندگیشان مشغول کارند؟و یا مثلا چند درصد بیکار؟آیا اصلا کاری هست؟و یا میدانید چند درصد از جوانان منطقه به واسطه نداشتن شغل و عدم ایجاد شرایط مناسب از سوی بعضی از مسئولین بی کفایت گذشته و فعلی و بعضی از نمایندگان نا کار آمد ی که علیرغم حضور چند باره شان در مجلس شورای اسلامی میتوانستند نگاه نوین مدیریتی و اقتصادی به شهرستان عرضه نمایند وننمودند و در نهایت کژخیالی گاها زمزمه هایی مبنی بر حضور دوباره شان در عرصه تصمیم گیری مدیریتی شهرستان نیز به گوش میرسد راه غربت در پیش گرفته اند؟آیا از سهم مهاجرت جوانان شهرستان در کلانشهر ها مطلعید؟آیا میدانید خیل متعددی از همین جوانان متخصص و متعهد منطقه که فقط و فقط بخاطر بعضی نا دانسته ها و ندانم کاریهای بعضی از مدیران و سردمداران شهرستان مورد بدترین بیمهری ها قرار گرفته اند امروز به عنوان مدیرانی موفق در ساختار سازمانی که مشغولند شناخته میشوند؟در هر سازمان ،نهاد وادارات دولتی و نیمه دولتی که بنگریم  حتما به واهی نبودن این مدعا پی خواهیم برد.از مدیر کلی فلان سازمان ها  تا معانت وزارتخانه ویا شهرداری و فدراسیون های ورزشی از ریاست بخش فلان بیمارستان تا ریاست دانشگاه ها.
آیا میدانید با بعضی از همین مدیران موفق  که دیگر رغبتی برای بازگشت ندارند چه رفتار ها و احانت هایی صورت پذیرفته است؟آیا میدانید بعضی شان را تا مرز بی آبرویی پیش برده اند؟برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان دیگری از این دست از سوی مسئولین مربوطه چه برنامه ها و راهکارهایی تدوین گردیده است؟برای استفاده از ظرفیت های آنان که رفته اند چطور؟آیا میدانید چند طرح مصوب دولتی و غیر مصوب از سوی برخی از متخصصین جوان و نخبگان بی ادعای شهرستا ن ارائه گردیده و معلوم نیست در کدام کشو ی میز فرمانداری محترم شهرستان خاک میخورد؟ویا از تعداد طرح های ارائه گردیده از سوی بعضی از شرکت تعاونیهای سهامی خاص و عام به ارگان های مربوطه چطور؟ویا از بی توجهی ارگانهای ذیربط در مواجهه با حد اقل های  مورد تقاضا چطور؟...
امیدواریم از وضعیت بغرنج ونگران کننده محدود کارخانجات شهرستان همچون کارخانه افشره کوثر،کارخانجات چای و... هم اطلاع کامل داشته باشید و یا از شرایط تاثر برانگیز کشاورزان و کشاورزی.از جنگل ،محیط زیست و یا روستاها.بلی در این همهمه ی مشکلات شهری نباید از روستاهای رامسر نیز غافل بمانیم . روستاهایی که روز به روز از جمعیت آن کاسته می شود و مهاجرت امری طبیعی برای روستا نشینان  قلمداد میشود.روستاهایی که با فشردگی تنها در یک بخش گنجانده شده اند و با کمترین امکانات درحال فراموش شدن هستند. وجود مسائل حاشیه ای در شهر رامسر باعث شده است که توجه به روستاهادر حاشیه ی حاشیه ها قرار بگیرد که کم کاری اصحاب رسانه که زبان گویای مردم هستند در انعکاس مشکلات روستاها مشهود است و به جرات میتوان گفت شهر رامسر باعث شده حتی کتالم و ساداتشهر نیز حاشیه نشین شوند .
آیا از سهم درآمد شهرستان از صنعت توریسم و گردشگر با خبرید؟از نحوه سازماندهی مسافران چطور؟متاسفیم  از اینکه اقرار کنیم بواسطه بعضی ازهمین بی توجهی ها و بی برنامگی ها و کاستی ها نه تنها سهمی از درماندگی اقتصاد منطقه بواسطه  جذب توریست درمان نمیگردد  بلکه گاها بواسطه برخی از رفتار های کریه و زشت  برخی از سود جویان و ناملایماتی که از جانبشان روا میشود تصویری زشت از رامسر و رامسری بجا میماند که گاها هوس رجعت دوباره به ذهن بعضی از مسافران خطور نمیکند.البته جای بسی خوشحالی است که شهرمان آنقدر از زیبایی ها و طبیعت بکر و مواهب بینظیرخدادادی بهره مند است که مجال ایجاد هیچگونه تکدر خاطرو اندیشه منحرف و مسمومی را به بیننده اش نمیدهد.
ریاست سابق ستاد انتخابات دکتر روحانی:
حال که مجال طرح این معضلات مطرح گردید ضمن پوزش از بعضی از مدیران زحمتکش شهرستان که فرصت مدح و تقدیرشان میسر نشد و ضمن سپاس از شول های گاه و بیگاهتان که بعضا محرک و بعضا تلنگر منتقدانه است تقاضامند است ضمن طلب استمداد از استاندارعزیزجهت اتخاذ نگاه ویژه و سیاست منفعلانه و مخصوصا همراهی باامام جمعه محترم شهرستان که ایمان داریم بیش از ما به کاستی هایی که شمرده شد وشمرده نشد  اشراف کامل دارند تدبیری عقلانی بیندیشید و ضمن ایجاد شرایط مساعد و در خور نام و نشان رامسر و رامسری با تجدید عهد و پیمانی همگانی ودر خور انتظار  در ساختن رامسری آباد پیشگام باشیم. چرا که رامسر امروز علاوه بر بیگانگی باذات و سرشت در خورش در کورس پیشرفت و پویایی نه تنها از اکثریت قریب به اتفاق شهرهای کشور بلکه از خیلی از روستاهای استان و یا حتی همین شهرستان تنکابن خودمان نیز عقب مانده است.خاطر نشان میگردد اگر این بی ملاحظگی و بی تفاوتی نسبت به آینده شهرستان همچنان استمرار یابد نه تنها به مهجور تر ماندن رامسر سرعت بخشیده ایم بلکه با فربه تر کردن بعضی از فرصت طلبان و ویژه خوارانی که نه به رامسر می اندیشند و نه رامسری ،هم بر خلاف سیاست های دولت حاکم سلب امید کرده ایم و هم کمتر از چند صباحی با  پیکر فرتوت از فرم در رفته  وبی جان  و مستاصل شهرمان فاصله ای نخواهیم داشت.
و اما سخنی با فلان مسئول محترم شهرستان:
جناب آقای .... بخشی از معضلات برشمرده فوق میتوانست با درایت و مدیریت هوشمندانه و در خور انتظار حضرتعالی از انتخاب وچینش درست مدیران توانمند و کارآمد  گرفته تا تشکیل کار گروه ها ی مختلف و یا حتی برنامه ریزی جامع مرتفع گردد که مع الاسف این خواسته منطقی و به حق محقق نشد لذا از جایگاه یک شهروند تقاضا میگردد بهترین تصمیم و راهکار را اتخاذ فرمایید تا بیش از این به تاریخ و مظلومیت شهرستان مدیون نمانید.
در پایان از حسن توجه و بذل عنایت و حوصله جنابعالی نهایت سپاسگذاری را بعمل آورده و توفیق و بهروزی جنابعالی و شهرستان رامسر و مردم نجیبش را از آستان اقدس الهی خواستاریم.

با تجدید احترام
شهروندان جوان شهرستان
حسن جمالی-حسین قاسمی

بهار انقلاب و پیام های حضور مردم/علی اکبر سبزیان

علی اکبرسبزیان/فعال فرهنگی حوزه علمیه خراسان

22بهمن92،مردم ،ایران اسلامی را در سردترین ماه سال یکپارچه بهاری کردند. همه در بهاری کردن این هوا ایفای نقش کردند. مردوزن،پیروجوان،روحانی و دانشگاهی،شهری و روستایی،کشاورز و صنعتگر،دانش آموز و دانشجو،اصولگرا و اصلاح طلب و خلاصه هرکسی با هرجایگاه و تفکر و سلیقه ای.
این اولین بار نیست که مردم اینگونه آمدند،چراکه آن ها بارها نشان دادند که در *صحنه های نیاز * مردانه پای انقلابشان می ایستند.
شاید این 22بهمن،اولین باری بود که حتی شبکه های اجتماعی هم مکانی برای فراخوان حضور در* بزرگترین مانور سیاسی *شده بود واز همان جا می توان حدس زد که چه غوغایی خواهد شد 22بهمن92.
22بهمن 92مردم ایران یکبار دیگر در مقابل سنگ اندازی منافقان و جنگ روانی دشمنان انقلاب اسلامی با حضوری پرشور ،انقلابی و حماسی پاسخ کوبنده و تاریخی دادند و اقتدار و عظمت و وحدت وانسجام و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.
فریاد انقلابی مردم ،آنقدر بلند بود که گوش آمریکایی های یاوه گو خصوصا*جان کری*و*وندی شرمن*را کرکرد،آن چنان که از ناشنوایی امید آن می رود زبانشان هم پس از مدتی لال شود.
این حضور تاریخی ودرس آموز برای دشمنان به نوعی پاسخ به گزینه های روی میز آقای باراک اوباما بود که همه یک صدا و بلند یک جمله را گفتند که: ما با *ایستادگی بر سر اصول*و*پایداری برسر ارزش ها* و*تدبیر امور* و *اعتدال و عقلانیت* ذره ای ازاهداف و آرمان های بلند انقلابمان  و همچنین حق هسته ای مان کوتاه نیامده و دشمنان باید از گزینه‌های روی میز ایران که حضور پرشور ملت در صحنه راهپیمایی بوده، عبرت بگیرند.
اما این حضور تاریخی و ماندگار پیام هایی نیز در برداشت:
1- ملت بزرگ ایران به نصرت الهی و وعده خدا که فرمود *ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم* ایمان راسخ دارد .
2-هیچ گاه زیر بار زور و ظلم نمی رود و اجازه ظلم را هم نمی دهد.
3-تحت هیچ شرایطی دست از اصول و مبانی انقلاب برنخواهد داشت و *هست برعهدی که با امام امت بست*
4-حفظ نظام را از اوجب واجبات می داند وبرای این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
5- *لحظه* را خوب می شناسد ودر *بزنگاه های تاریخی* ،حضور پرشور تر و حماسی تری دارد.
6-برای حفظ نظام، وحدت و یکپارچگی خود را حفظ می کند.
7- بنا به توصیه امامشان ،برای اینکه به مملکتشان آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه هستند و به میدان آمدند تا این پشتیبانی را ثابت کنند.
8-اصولگرا و اصلاح طلب شان، اجازه ندادند اختلاف سلیقه های جزئی  و مشکلات کوچک داخلی و درون خانوادگی انقلاب  خللی در شکوه حماسی حضو ملت ایجاد کند و سران احزاب و گروه های سیاسی مختلف قدرتمند تر از همیشه پای کار آمدند.
9-فریب *نجواهای شیطانی* رسانه های خبیث استکباری را نخوردند.
10- فریاد های انقلابی شان از نعره های شیطانی استکبار جهانی و همپیمانانشان ،بلند تر و رساتر بود.
11- کسی نمی‌تواند به این مردم چیزی را تحمیل کند، این مردم فقط شایسته تکریم هستند و با این مردم با زبان زور و تهدید نمی‌شود صحبت کرد.
امید آنکه دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران این پیام ها را دریافته و به درستی تحلیل کند تا در دام اشتباهات استراتژیک نیفتد ومسئولان و دولت خدمتگذار نیز  به نحو شایسته و عملی و نه زبانی  از این  مردم آگاه و همیشه در صحنه به خاطر خلق این حماسه قدردانی نماید

در گفتگوی پژواک رامسر و قلم جوان با غرضی عنوان شد:دو نفر باختند

سید محمد غرضی نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر در شهمیرزاد سمنان در خصوص اتفاقات سال 88 گفت:مردم از شر گرانی به خیابانها ریختند و وقتی مردم دیدند در برابر نظام ایستادند آن سه میلیونی هم که آمده بودند عقب نشینی کردند و تنها 30 الی 50 هزار نفر ماندند.

به گزارش خبرنگار "آینده"، وی گفت:ما در تهران 3 میلیون مخالف انقللاب و نظام نداریم .

غرضی اظهار داشت: در انتخابات سال 88 دو نفر باختند که یکی احمدی نژاد بود که 4 سال با ذلت و بدون پشتوانه اجتماعی حکومت کرد و دیگری موسوی بود که اگر صبر و حوصله می کرد الان با 40 میلیون رای رئیس جمهور بود.

وی گفت:اکنون اختلافات بیشتر بر سر آزادی افراد در حصر است که آیا اگر آنها آزاد شوند مجددا مردم را به خیابان خواهند کشید؟ ولی اگر طرفین دعوا دست از سر مردم بردارند، قضیه حل است و مشکلی وجود ندارد.

غرضی گفت:محاکمه هم زمان احمدی نژاد ،موسوی و کروبی تطبیق نمی کند زیرا نمی شود به آنها اتهامی وارد ساخت زیرا یک انتخاباتی برگزار شد و دعوایی صورت گرفت و یک نفر را خانه نشین کردند و در این خصوص موضوع محاکمه روشن نیست.

وی گفت:اگر عده ای اطلاعیه بدهند و مردم به خیابان بیایند در این موضوع نمی شود محاکمه ای برگزار کرد و اگر هم محاکمه ای باید انجام شود در مورد کسانی است که کشته شدند ودر این صورت هم ، نمی توان احمدی نژاد یا موسوی را محاکمه کرد .

غرضی اظهار داشت:اگر بخواهیم به واسطه دستورات عده ای که مردم به خیابان آمدند کسی محاکمه شود عین محاکمه جریان محمد مرسی می شود.

وی افزود:جریان سال 78 و سال 88 سیاسی نبود و وقتی مردم دیدند که جریان می خواهد به سیاست وصل کنند خود را کنار کشیدند.

جشن بزرگ انقلاب شهمیزاد با حضور مهندس غرضی

با حضور مهندس سیدمحمد غرضی یار و یاور امام خمینی و همچنین با حضور هنرمندان مطرح کشور جشن بزرگ انقلاب در شهمیرزاد سمنان برگزار شد.

مهندس علی امینی شاد شهردار شهمیرزاد در این مراسم انقلاب را انفجار نور دانست که نور آن ولایت است.

وی افزود:دهه فجر یادآور پیروزی اسلام ناب بر کفر جهانی و پیروزی ولایت و امامت بر جبهه استکبار، استبداد و نفاق است.

امینی شاد رمز پیروزی انقلاب را ولایتمداری مردم ایران دانست و گفت: اگر تقوا نداشته باشیم، بصیرت نخواهیم داشت و بدون بصیرت نمی توان امام خود را انتخاب کرد.

وی همچنین به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و گفت:شعار شهری امن ، پویا برای تمامی فصول تمام ابعاد را در بر میگیرد تا شهری نمونه داشته باشیم.

یار انقلاب و امام ،مهندس سید محمد غرضی نیز طی سخنانی گفت: نسل ما سه  ویژگی داشت ؛ نسل ما انقلاب کرد ، نسل ما هشت سال دفاع مقدس در جنگ بود و دوران سازندگی در کشور به سازندگی پرداخت

لازم به ذکر است مهندس علی امینی شاد متولد رامسر و 6سال عضو شورای شهر رامسر بود که مسئولیتهای دیگری نیز بر عهده داشت و 2ماه پیش با اکثریت آرا به عنوان شهردار شهمیرزاد سمنان انتخاب شد که بر اساس مشاهدات و بررسی ها توانسته در این مدت کوتاه کارهای عمرانی و فرهنگی بسیاری را در این شهر انجام دهد و پروژه هایی بزرگی  را در این شهر درحال انجام است که مورد تحسین مقامات استان سمنان و همچنین مردم این شهر قرار گرفته است.

وی در بحران اخیر برف غرب مازندران کمکهای و رایزنی های قابل توجهی را برای شهرستان رامسر انجام داده است.

برای دیدن گزارش تصویری از این مراسم به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان رامسر

قدردانی از تلاش بخشداری و شورای بخش مرکزی رامسر

خبرنگار بازوی توانمند مسئولین و یا و یاور مردم است و در این نوشته کوتاه قصد حمایت و یا تخریب شخص و گروهی وجود ندارد بلکه به واسطه تماسهای مردم ، شوراها و دهیاران روستاهای رامسر جهت درج قدردانی از شورای بخش مرکزی و بخشداری این مطلب،عکس و صدا در قلم جوان درج می شود.

اگرچه بحران برف در شهر پس از 5روز به حالت عادی برگشت اما روستاهای رامسر متاسفانه به دلیل بی توجهی مدیران ارشد و تبعیض بین مردم شهر و روستا باعث شد خسارات بسیاری در روستاهای رامسر بر جای گذاشته شود.

کمبود امکانات در روستاهای رامسر و بی توجهی باعث شد حتی راه های ارتباطی نیز پس از 7 روز بازگشایی شود.

در این بین بخشدار و رییس شورای اسلامی بخش و همچنین دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تمام تلاش خود را برای گذراندن این بحران انجام دادند.

نشستن پای صحبتهای این عزیزان و گوش دادن به درد و دل هایشان بسیار تاسف برانگیز بود چرا که هیچ راهی برای امدادرسانی نداشتند و  تنها کاری که از دستشان بر می آمد دلداری دادن و حضور در بین مردم روستاها بود.

حتی زمانی که برخی از مدیران شهرستان ما در رستوران کشتی جلسه برگزار کردند ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار و مصطفی مکارمی رییس شورای اسلامی بخش در بین مردم در روستاهای دور دست بحران زده شهرستان حضور داشتند و با نان و خرما رفع گرسنگی می کردند.

اگرچه تلاش همه مدیران شهرستان حاضر در ستاد بحران را ارج می نهیم اما برخی از اعضا تنها به شهر متمرکز شده بودند و خبری از روستاها نداشتند.

امیدواریم مدیران بعدی شهرستان نگاه ویژه و متوازنی بین شهر و روستاهای رامسر داشته باشند.

همچنین بخشدار و رییس شورای اسلامی بخش در جلسات ستاد بحران از نحوه عملکرد این ستاد در بخش روستاها گلایه می کردند که مورد بی توجهی قرار میگرفت.در این راستا قلم جوان در یکی از جلسات با اجازه بخشدار و رییس شورای بخش و همچنین به صورت آشکار اقدام به ضبط صدا نمود که جهت اطلاع بازدید کنندگان از اعتراض و گلایه بخشدار و رییس شورای بخش به ستاد بحران در صورت نیاز در  وبلاگ قلم جوان قرار خواهد گرفت.


برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

حماسه حضور مردم رامسر در یوم الله 22 بهمن /تصاویر

بلاغ / مردم رامسر در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن باپشت سر گذاشتن بحران برف حماسه سیاسی دیگری خلق کردند.

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

تصاویری ناب از تظاهرات مردم و جوانان رامسر در بهمن ۵۷

به نقل از سایت نیمه پر / تصاویری بسیار زیبا و قدیمی از تظاهرات و راهپیمایی های مردم و جوانان شهرستان رامسر بر علیه نظام ستم شاهی با عکاسی شهید محمد رحیمیان توسط بنیاد شهید و امورایثارگران و کاخ  موزه شهرستان رامسر گردآوری شده که برای نمایش منتشر شد

111

برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر در بحران برف

اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر در بحران سفید رامسر به نقل از سایت این دو نهاد

برای دیدن عکس و مطالب به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

بدون شرح سبد کالا در رامسر

چند روزی است شاهد چنین تصاویری در شهر رامسر هستیم...

عکس : علی امیری فر

قدردانی کانون مهندسین شهر رامسر از شهردار شهمیرزاد

به دنبال ارسال ماشین آلات جهت کمک به مردم برف زده رامسر صورت گرفت :

قدردانی کانون مهندسین شهر رامسر از شهردار شهمیرزاد

جناب آقای مهندس علی امینی شاد

شهردار محترم شهر شهمیرزاد سمنان

با سلام و دعای خیر

بدینوسیله  از زحمات جنابعالی و کلیه پرسنل محترم  آن شهرداری جهت خدمت رسانی و ارسال ماشین آلات در رفع مشکلات چند روز اخیر شهرستان رامسر که به علت شرایط نامساعد جوی پیش آمده بود قدردانی می نماییم و از درگاه حق توفیق روز افزونتان را خواستاریم

                                                                                               عباس ذبیحی

مسئول کانون مهندسین شهر رامسر

وقتی یک متر برف شهرم را فلج کرد...

مطلب یکی از همکاران خوبم را در فضای مجازی مطالعه می کردم که مختص چالوس بود اما سعی کردم رامسر را درونش حس کنم و به جای چالوس ، رامسر را در نظر بگیرم...

به دلیل مفید بودن مطلب که هر دو گروه مسئولان و مردم در نوشتار مخاطب قرار گرفته بودند در قلم جوان جهت مطالعه دوستان درج شد.

یادداشتی از  : لاله انگورج تقوی - خبرنگار چالوس و نوشهر

می گویند برفی که در چند روز گذشته نوشهر، چالوس، عباس آباد و تنکابن و رامسر را سپید پوش -که چه عرض کنم- غرق سپیدی کرد، در 50 سال اخیر بی سابقه بود...
گیرم که اینطور باشد اما آیا بازهم باید اینگونه دست پاچه می شدیم...
در چند سال گذشته به بحران عادت کردیم...از سیل های پیاپی در کلاردشت و چالوس و نوشهر و تنکابن گرفته تا سالهای قبلتر زلزله و... برای هرکدام هم چند روزی در بحران بودیم و خبر پشت خبر و گزارش پشت گزارش...از آن بدتر وعده و وعید برای جبران خسارت...
من می خواهم فقط از برف در نوشهر و چالوس بگویم. همینهایی که خودم به چشم دیدم. پس خیلی یادداشتم شاید غرب استانی نباشد که از دوستان خوبم در آن شهرها می خواهم با قلم خود به صداقت بنویسند...
راستش این بار یعنی در این بحران نخواستم خبرنگار باشم.دلم میخواست جزئی از مردم باشم. به خاطر همین کمتر سراغ خبر رفتم و در دل خانواده ام و مردم ماندم...البته اگر اعتیاد خبرنگاری بگذارد که سراغ خبر نروی!
چقدر حال و هوای در بطن مردم بودن با حال و هوای خبرنگاری فرق دارد...مردم چقدر حرف دارند برای گفتن و شنیدن...چقدر با مشکلات خانواده های اطرافم آشنا شدم...
شاید برای منی که در کلاردشت بزرگ شدم دیدن این حجم از برف و چند شبانه روز باریدن پشت سرهمش خیلی اتفاق نادری نبود ولی برای همشهریانم جزء عجایب روزگار بود...
مردمی که حتی یک پارو در خانه هایشان نداشتند...کسانی که یک ظرف اضافه برای نگهداری آب تعبیه نکرده بودند...حتی شال گردن و کلاه و دستکش هم در بعضی خانه ها نبود...
برفی که آمد همه را غافلگیر کرد...مادربزرگم نگران سقف خانه قدیمی اش بود، برادرم سقف پارکینگ خانه را پارو میکرد... پدر همسرم برای تامین آب برف تمیز جمع می کرد و در قابلمه روی بخاری آب می کرد...خواهرم با پای پیاده و در بوران برف به بیمارستان می رفت، چون پرستار است و باید به شیفتش برسد...
احساس خوبی نداشتم از خانه ماندن و دلم میخواست مثل سیل سال گذشته در بطن حادثه باشم...اما یادآوری زجر مردم و مشکلات روحم را آزار می داد...وقتی به سوپرمارکت نزدیکی محل زندگیمان رفتم و دیدم بیشتر قفسه هایش خالی است دلم گرفت. نه اینکه از نداشتنش دلم بگیرد. برای مردمی دلم گرفت که ترس از نداری را تجربه کردند، وحشت از بحرانی که شاید به زودی تمام نشود...
پشت هم برایم پیامک می آمد، آبمعدنی بسته ای 8 هزار تومان...نون بسته ای 3 هزار تومان...گوشت کیلویی 45-50 هزار تومان!!! نمیدانم چرا نمی خواستم اینها را باور کنم....
یعنی باور کنم در شهر من هستند کسانی که از این وضع سوء استفاده می کنند یا نکند آنها هم فکر زندگی خود هستند که ممکن است چند روز فروشی نباشد و حالا که همه مجبور به خرید هستند قیمت چند برابر شود؟؟
نه، من مردم شهرم را اینگونه باور ندارم...خبر می دادند همشهریانم در کوچه و خیابان علیه مسئولین حرف می زنند...
می گفتند کسی کاری نمیکند، خبری از باز کردن مسیر نیست، شهر فلج شده، می گفتند هیچ کس به فکر نیست...
اما من که می دانستم حتی در بدترین شرایط هم اینطور نیست... می دانستم امکانات شهر من محدود است. من که می دانم ماشین آلات مورد نیاز آن تعداد که باید باشد نیست...اما در برابر این مردم حق دفاع از مسئولین نداشتم...هرچه باشد اینها مردم اند و ولی نعمت ...
شهردار دو روز بعد از شروع بارندگی گفت هنوز یک ماشین از جائی نرسیده...خودمان یا از اجاره کردیم یا از ماشین آلات محدودمان استفاده می کنیم....
برق هم یکی دو روز در نوسان بودن یا نبودن بود و شبکه آبرسانی هم که وابسته به برق...
روستاها اما وضعیت بدتری داشتند....
این روزها یکی دو سوال بدجوری ذهنم را درگیر کرده... با این همه امکانات و تجهیزات و تکنولوژی های جدید چطور امکان غافلگیری وجود دارد؟؟
این روزها که بیشتر مردم-به جز خودم!- گوشی های مجهز به سیستم اندروید دارند و برای خیلی ها برنامه هواشناسی نصب است...
این بارش برف از روزها قبل ذکر برنامه های هواشناسی سایتها و شبکه های داخلی و خارجی و برنامه های تلفن همراه بود...پس چرا ستاد بحران استان از کنار آن گذشت تا بیاید و بحران درست کند و بعد هم کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم؟؟
چرا وقتی مشکلی به وجود می آید تازه یادمان می افتد زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات نداریم؟ چرا وقتی سیل آمد و رفت و کلی خرابی به جا گذاشت و شرایط عادی بازگشت به فکر نبودیم؟؟
آمد و سال دیگر هم گردش سال و ماه و خواست خدا و چرخه روزگار خواست بازهم برفی به همین میزان..نه بیشتر..بیاید و این نعمت خدادادی نازل شود... آیا برای سال بعدمان برنامه ای داریم؟ یا باز هم باید بنشینیم و نگاه کنیم کی از استانهای اطراف برایمان ابزار و ماشین آلات ارسال می کنند که ....
مسئولان محترم، آقای رئیس جمهور، وزرای گرامی، استاندار گرانقدر، مدیران کل محترم و فرمانداران پرتلاش.... کسی منکر تلاش شما نیست و نمی توان هم بی انصاف بود اما دستپاچگی تا کی؟ بی برنامگی و آماده نبودن تا کی؟؟
باید چند بحران دیگر در مازندران بوقوع بپیوندند که برنامه ای مدون برای مقابله با بحرانهای مختلف برای آن داشت؟ کارگروه ها و ستادهای مقابله با بحران تا چقدر کارآمد و مفید بوده است؟ چقدر توانستید صورتجلسات ستادهای بحران را عملیاتی کنید؟ زیرساخت های پدافند غیرعامل استان تا چه حد آماده است؟ ابزار و ماشین آلات مورد نیاز آیا در استان وجود دارد؟ اگر هست آیا پراکندگی آن برای این استان به این امتداد زیاد که فاصله غرب تا شرق آن زیاد است، به اندازه و کافی است؟
برف آمد، به اندازه یک متر، یک متر و نیم..دومتر و شاید در بعضی جاها بیشتر... این جامه سپید رنگ طبیعت با همه زیباییش تلنگری بود...که به یادمان بماند برف فقط برای ساختن آدم برفی نیست...برای سرسره بازی و دنبال هم دویدن نیست...تلنگری زد تا یادمان بماند این برف زیبا هم می تواند نفس مردم را تنگ کند، می تواند ضربان شهر را به شمارش بیاندازد، آمد و تلنگر زد به منِ خبرنگار...به شهروندانی که کمترین تمهیدات خانگی را ندارند، به مسئولینی که شاید غافلگیر می شوند...
کسی چه میداند...معلوم نیست کی و کجا و چگونه این بحران ها تکرار شود...وقتی در خبرها دیدم کویر لوت هم سپید پوش شد...دیگر چه ضمانتی به این است که شمال احاطه شده با این همه کوهستان سالهای بعد روزهای برفی تری نداشته باشد...فردا دیر است. از همین امروز باید به فکر بود ...حالا که قدری فضا آرامتر شده و ارامشی نسبی به شهرها و روستاها برگشته است...
جبران خسارات و تمهیدات مالی برای رفع آن که نباید فراموش شود...مردم این روزها بسیار مشکل دارند و نباید دغدغه رفع مشکلات ناشی از برف را هم به دغدغه هایشان افزود. باید در کوتاهترین زمان ممکن به یاریشان شتافت. اما نباید فراموش شود که این بحران آخرین بحرانی نبود که با آن دست و پنجه نرم کردیم. از همین امروز باید به فردایی اندیشید که شاید اتفاقی دیگر در راه باشد...
با برنامه ریزی اصولی ، کاربردی و حرکتی کارشناسی می توان از بروز یک بحران غافلگیر نشد. به امید آنروز...

ما با هیچ کسی عهد اخوت نبسته ایم

تهدید خبرنگاران و فعالان راستگوی فضای مجازی و مسدود کردن فضای نقادی در دولت تدبیر و امید تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست و ما عقد اخوت با هیچ کس نبستیم و در مقابل انحراف وخطای دولتمردان درهرپست و مقامی که باشندسکوت نخواهیم کرد. و به آقایان مسؤول اخطار میکنیم ادامه رفتارهای تهدید آمیز اصحاب خبر و رسانه تاوان سنگینی را برای تهدیدکنندگان خواهد داشت.


شیخ صفر قاسمی دبیر شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر با آغاز و ادامه بحران سفید در شهرستان رامسر 5 مطلب را در روزهای مختلف در خروجی وبلاگ شخصی اش (شول) قرار داد که جهت مطالعه مخاطبان قلم جوان در وبلاگ درج می شود.

جا دارد از شیخ صفر قاسمی که همیشه دغدغه مردم و مردمی بودنش زبانزد است قدردانی نماییم.



برای خواندن مطالب به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

گزارش تصویری خدمات قابل تقدیر هلال احمر رامسر در بحران سفید

پس از درج گزارشهای مختلف تصویری از برف شهرستان رامسر ، از سوی تعدادی از دوستان تماسی تلفنی و همچنین درج نظرات در وبلاگ به قلم جوان انتقاد شد که گزارشی از تلاشهای هلال احمر انعکاس داده نشد.

قلم جوان این انتقاد بجا را تایید نموده و سعی کرد با درج خبر و گزارش تصویری در وبلاگ مذکور گوشه ای از خدمات و تلاشهای امدادگران هلال احمر را به نمایش گذارد.

همچنین طی صحبتها و نظر سنجی های مردمی و ستاد مدیریت بحران متوجه شدیم هلال احمر نمره بسیار خوبی در امر خدمت رسانی کسب نموده است و لازم میدانیم به نوبه خود از زحمات و تلاشهای مدیریت و جوانان امدادگر هلال احمر شهرستان رامسر مراتب قدردانی و تشکر را مبذول داریم .

به شخصه از نزدیک شاهد این بودم که مدیریت خوب آقای شیروانی رییس جمعیت هلال احمر رامسر و همچنین امدادگران هلال احمر این شهرستان یک هفته بطور شبانه روزی و به دور از خانه و خانواده بدون هیچ چشم داشتی و تنها در جهت امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم و مناطق بحرانی رامسر که بعضا صعب العبور و بسیار دشوار و سخت بود و تنها ایثارگران هلال احمر از عهده آن بر می آمدند خدمات خوبی را ارائه نمودند.

جا دارد به عنوان یک رسانه از زبان مردم و مسئولین خسته نباشید و خداقوت بگویم به همه عزیزان و دوستانم در هلال احمر شهرستان رامسر....خدا قوت

 همچنین وبلاگ جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر به آدرس زیر فعالیت های خود را به طور مستمردرج می نماید          http://javanan-ramsar.blogfa.com                                                   

برای دیدن گزارش تصویری به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

مازندران با وضعیت موجود قابل مدیریت نیست!

یادداشت سید کریم بنی هاشمیان دبیر ستاد پیگیری استان ساحلی

مازندران با وضعیت موجود قابل مدیریت نیست!


استان ساحلی

مدیریت مازندران در شرایط مساعد نمیتواند غرب مازندران را مدیریت کند، چه رسد زمانی که شرایط بحرانی شود. مدیر ارشد مازندران ناتوانی خود را در شرایط جوی به وجود آمده یعنی بارش سنگین برف نشان داد!  اینکه جناب سعدی علیه الرحمه تاکید دارد که : به کارهای گران مرد آبدیده فرست ، حرف درستی است.

هر چند حضور استاندار را در منطقه داشتیم لکن عدم استقرار و وجود امکانات موثر و قابل استفاده در شرایط بحرانی تاثیر چندانی نداشته و بحران غرب مازندران ، مدیر ارشد استانی را مغلوب و درمانده ساخته است.

مردم در شرایط بسیار بد و بحرانی روز و شب برفی را پشت سر می گذرانند. کمترین اطلاعات از روستاها در اختیار مدیران است. رفت و آمد و تردد در روستاها تقریبا قطع می باشد و اقدام موثری از ناحیه مسئولین در بازگشائی راهها در روستاها صورت نگرفته است!

در حالیکه با توجه به هشدارهای کارشناسان هواشناسی می بایست از آغازین روزهای بارش سنگین برف ، ستاد بحران با حضور چند وزارتخانه در غرب مازندران - فرمانداری ویژه تنکابن شکل می گرفت!

اما دریغ از این اقدام! مسلّماً خسارت و زیانهای ناشی از عدم مدیریت صحیح مضاعف و جبران آن نیز وفق روال گذشته غیر ممکن خواهد بود.

و این استکه باید تسلیم خواست و اراده بحق مردم غرب مازندران شد و با ایجاد استانی جدید در گستره جغرافیایی غرب مازندران و شرق گیلان مدیریت این مناطق را مستقل تا در شرایط بحرانی دچار درماندگی نشود و به شایستگی مدیریت شود.

قسمت ششم بحران سفید در رامسر

برای دیدن قسمت دوم گزارش تصویری گوشه ای از جلسات،بازدیدها و فعالیتهای ستاد بحران شهرستان رامسر به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

قسمت پنجم بحران سفید در رامسر

برف باعث شد مدیریت مدیران شهرستان رامسر برای همگان مشخص شود.

در این بحران برخی مدیران واقعا مدیریت و پیگیری هایشان را ثابت کردند و برخی مدیران نیز بی تدبیری و  بی تفاوتی خود را نمایان ساختند.

در این خصوص مطلبی جداگانه اختصاص داده خواهد شد اما به هرحال قسمت اول بحران سفید به پایان رسیده است و از شورای راهبردی تدبیر و امید شهرستان رامسر تقاضا مندیم تدبیری برای این مدیران که معظلی برای پیشرفت شهرستان هستند اتخاذ نمایند


                          

برای دیدن قسمت اول گزارش تصویری گوشه ای از جلسات،بازدیدها و فعالیتهای ستاد بحران شهرستان رامسر به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

قسمت چهارم بحران سفید در رامسر

در سومین شب بحران توانستم به منزل برسم و تعدادی از اخباری که به صورت تلفنی برای خبرگزاری ها فرستاده بودم در وبلاگ قلم جوان درج نمودم اما خستگی باعث شد نتوانم عکسها را آپلود کرده و در وبلاگ قرار دهم.
روز چهارم روستاهای منطقه میرزاکوچکخان را پیمودم تا وضعیت را از نزدیک ببینم و پس از آن به ستاد بحران رفتم...
جلسات ستاد بحران،بحث های درون ستادی،حضور ,وزیر راه،معاونین وزیر راه،معاونین وزیر نیرو،ماموران وزارت کشور و ستاد بحران وزارت کشور، استاندار گیلان،استاندار مازندران،مدیران کل که به صورت جدا در ستاد بحران حاضر می شدند و برای بحران سفید تصمیماتی را اتخاذ میکردند.
شهر از بحرانش کم شده بود اما از روستاهای رامسر خبری نبود.
عشوریان و مکارمی کاری از دستشان بر نمی آمد زیرا امکاناتی نداشتند.
هر مسئولی که به رامسر می آمد ابتدای سخنانش را اینگونه آغاز میکرد که رامسر وضعیت مطلوبی دارد و نسبت به بقیه شهرها خوب عمل کرده است و این باعث شده بود اعتماد به سقف کاذب در برخی ایجاد شود و همه چیز را مطلوب ببینند با اینکه هنوز مردم ما در بحران بودند.
روز چهارم و پنجم هم با بازدید ها و جلسات پیاپی برگزار شد و داستان های واقعی زیادی را از نزدیک مشاهده کردم که در وقتی دیگر بازگو خواهم کرد.
برای دیدن قسمت چهارم گزارش تصویری از بحران سفید به ادامه مطلب رجوع نمایید.

ادامه نوشته

قسمت سوم بحران سفید در رامسر

برای دیدن قسمت دوم از  گزارش تصویری روز دوم و سوم به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

قسمت دوم بحران سفید در رامسر

روز دوم بارش برف یعنی 13بهمن ماه سال 1392...

امروز بحرانی بودن شهرستان نمایان شد و ستاد بحران شهرستان نیز تشکیل جلسه داد و کار خود را به زور رسمی آغاز کرد با اینکه در دیگر شهرستانها اینگونه نبود....

بحران سفید آغاز شد...

در این روز مدیریت قلم جوان از کتالم به سمت شهر رامسر حرکت کرد...بررسی وضعیت شهرهای کتالم،سادات شهر و رامسر که تا دریاپشته ختم شد در دستور کار قرار دادم...سعی کردم کل مسیر را پیاده بروم تا بتوانم از نزدیک موارد را لمس کنم...غروب به منطقه دریاپشته رسیدم و اولین خبر رسمی ام را با موضوع بحران سفید برای دو خبرگزاری و سایتهای محلی ارسال نمودم...

برق که از غروب روز اول قطع شده بود باعث شد شارژ وسایل ارتباطی قطع شود و از دسترسی به اینترنت برام مقدور نبود و مجبور شدم با استفاده از تلفن همراه که آخرین درصدهای شارژ برقی اش را طی می کرد اخبار را بفرستم...

شب را در دریاپشته ماندم زیرا راه دسترسی به محل سکونتم بسیار دور شده و همچنین بتوانم در سومین به سرعت خود را به ستاد بحران برسانم.

صبح روز دوشنبه 14بهمن باز با پای پیاده به ستاد بحران که در مهمانسرای اداره راه و ترابری تشکیل شده بود حرکت کردم،بحرانی بودن شهر کاملا احساس می شد اما خوشبختانه نیروهای امدادی که از روز دوم دست به کار شده بودند راه های بین شهری را باز نگه داشته بودند...

به ستاد بحران شهرستان رسیدم...جلسات پیاپی بود و تماسهای تلفنی از استانداری و وزارتخانه امان را بریده بود...استرس در چهره ها مشاهده میشد...وضعیت در ستاد نیز بحرانی بود...شاید بخواهم بنویسم سطرها جمله بازگو می شود اما سعی میکنم بیشتر به گزارش تصویری متمرکز بشوم.

دیگر کار خبری ما آغاز شده بود،روز سوم اخبار را برای خبرگذاری تسنیم فرستادم و در کنارش چند خبر به خبرگزاری فارس،ازآنجایی که ستاد بحران با موتور برق پشتیبانی می شد توانستم با شارژ کردن تلفن همراه اخبار را بصورت تلفنی به مرکز استان ارسال نمایم.

پوشش های صدا و سیما با اینکه توسط همکار ارجمندم آقای عباس احمدی انجام شد اما متاسفانه به دلیل بسته بودن راه ها هیچ خبر تصویری از رامسر نمی توانست خارج شود...


                                  

برای دیدن قسمت اول از عکسهای روز دوم و سوم به ادامه مطلب رجوع نمایید

 

ادامه نوشته

قسمت اول بحران سفید در رامسر

قسمت اول عکسها مربوط به آغاز برف در روز شنبه 12بهمن ماه است.

در این روز برف به صورت عادی بود و تفکر مردم این بود که برف شب بند می آید اما...

مدیریت قلم جوان در این روز به چند روستا و شهر رفت اما غروب شدت بارش طوری شد که به علت لغزنده بودن جاده و دید کم نتوانست به منزل خود برگردد و در بین راه برف گیر و مجبور شد در شهر کتالم در منزل یکی از بستگان شب را سپری کند.

برای دیدن این قسمت از گزارش کامل تصویری به ادامه مطلب رجوع نمایید

ادامه نوشته

عکسها در راه است/منتظر بمانید

مدیریت قلم جوان از آغاز بارش برف با پای پیاده در کل شهرستان و در محدوده های روستایی و شهری حضور پیدا کرد و به تهیه گزارش های میدانی و تصویری پرداخت.

همچنین حضور در تمامی جلسات ستاد بحران و پای در پای مسئولین و مردم حضور داشت و اخبار را به صورت آنلاین برای خبرگزاری ها و سایتها ارسال نمود.

قلم جوان امشب پس از پایان یافتن آخرین جلسه ستاد بحران که با حضور استاندار و مدیران کل استانی برگزار شد به منزل بازگشت و اخبار ارسالی اش در طول این سه روز را به صورت متن در قلم جوان قرار داد.

اما گزارش کامل تصویری را در اسرع وقت در قلم جوان و همچنین خبرگزاری ها و سایتها قرار خواهد داد.

درصورت هرگونه سوال و یا تهیه گزارش می توانید با شماره همراه مدیریت قلم جوان که در گوشه سمت راست وبلاگ درج شده است تماس حاصل فرمایید.

انتقاد بخشدار و رییس شورای بخش مرکزی رامسر از بی توجهی به روستاهای رامسر

اختصاصی قلم جوان / ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار رامسر در جلسه کمیته بحران این شهرستان با انتقاد از عملکرد ضعیف مدیریت بحران در بخش روستاهای رامسر گفت:در بخش شهر خوب عمل شد اما در بخش روستایی بسیار ضعیف عمل شد و مدیران پای کار نبودند.

وی با گله از اداره راه و شهرسازی گفت:متاسفانه با قرار گرفتن پسوند شهرسازی متاسفانه این اداره دست و پایش را گم کرده و مدیریتی ضعیف در بخش روستایی از خود نشان داد.

عشوریان گفت:پس از گذشت سه روز هنوز کمتر از 10 روستا آنهم در مناطق نزدیک به شهر راه ارتباطی آن بازگشایی شده است.

وی افزود:ما هنوز هیچ خبری از روستاهای بالادستی نداریم و حتی روستایی که در 10 دقیقه در وضعیت عادی به آنجا میرسیم الان کاملا از وضعیتش بی خبریم.

بخشدار رامسر اضافه کرد:روستائیان در بدترین وضعیت بهداشتی،درمانی و خوراکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پس از پایان بحران همه ادعای کمک رسانی میکنند گفت:همه مدیران و نیروها با تمام توانشان درحال تلاش و کوشش هستند اما متاسفانه این تلاشها مدیریت نشد

وی اضافه کرد:رزق و روزی روستائیان با دامپروری و کشاورزی می گذرد و جمعیت این مناطق تولیدی کشاورزی و دامپروری شهرستان را تامین می کند.

عشوریان با اشاره به اینکه تنها توانستیم چند پیامک با مدیران ارشد روستا ردوبدل کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم گفت:پیامهای آنها بسیار برای ما دردناک است

وی اضافه کرد :من نتوانستم برای روستائیان کاری جز دلداری دادن انجام دهم و در این بحران من شرمنده همه روستائیان هستم زیرا که هیچ امکاناتی برای کمک رسانی به آنها نداشتم.

عشوریان در ادامه انتقاداتش افزود:روستائیان من هیچگونه امکانات نظیر گاز،برق،آب ندارند و از همه نظر در محرومیت به سر می برند و ما باید قبول کنیم نتوانستیم بحران را مدیریت کنیم.

وی اذعان داشت:ما اینجا درحال صحبتیم ولی روستائیان در زیر زیر آوار و سرما زندگی می کنند و اگر در شهر 10خانه خراب شده در روستاها 100خانه ویران شد

عشوریان گفت:ما تا اینجا کاری نکردیم امابیاییم از این به بعد مدیریت شهرستانی داشته باشیم و توزیع امکانات به صورت عادلانه باشد.

مصطفی مکارمی رییس شورای بخش مرکزی رامسر نیز در این جلسه گفت:پیش از آغاز بارش برف در روستاها توسط اطلاعیه ها و اعلام عمومی به مردم اطلاع داده شده بود اما کسی انتظار چنین برف بی سابقه ای را نداشت.

وی افزود:ما دستگاههای اجرایی خودمان را برای این برف سنگین نکرده بودیم و انتقادات آقای بخشدار واقعا از روی دلسوزی و تحت فشار بودن است که جای تشکر و قدردانی دارد.

مکارمی افزود:روستائیان واقعا گرفتارند و تقاضا مندیم به دادشان برسید،مردم بیمار دارند ولی دسترسی به بیمارستان و مرکز درمانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد:درحال حاضر اولویت ما باید بازکردن راه های روستایی باشد و نباید تعداد جمعیت را ملاک قرار داد بلکه میزان آسیب دیدگی را باید دید.

رییس شورای اسلامی بخش با انتقاد شدید از تقسیم بندی مردم به درجات شهری و روستایی گفت:همه مردم چه شهر نشین و چه روستا نشین ملت ایران هستند و در موقع بحران نباید تفکر شهری و روستایی در ذهن مسئول وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت:متاسفانه تاکنون در مدیریت بحران در بخش روستایی ضعیف عمل شد و این باعث شده روستائیان ما بیش از 20کیلومتر راه را پیاده طی کنند تا بتوانند ارزاق برای معیشت بحرانی خود تهیه کنند.

مکارمی گفت:ما نماینده مردم روستا هستیم و نتوانستم در دوروز اول در شهرحاضر شوم اما امروز با پای پیاده آمدم تا فریادهای مردم را در این جلسه بازگو کنم.

وی با بیان اینکه ما باید با تدبیر به این بحران بپردازیم گفت:درست است که حجم حادثه وسیع بود اما ما با تفکر وارد نشدیم .

وی اضافه کرد:تمام سرمایه های دامداری و کشاورزی در خطر است و باید هرچه سریعتر به این مسئله پرداخته شود.

مکارمی تصریح کرد:ما تقاضامندیم تمام تجهیزات اداره راه به سه محور روستایی جواهرده،دالخانی،و اربکله رامسر وارد شوند تا محورهای روستایی برای مردم باز شود.

امام جمعه :به اندازه جهاز یک پیرزن بیوه مواد غذایی به رامسر رسید

اختصاصی قلم جوان / امام جمعه رامسر در جلسه کمیته بحران شهرستان رامسر که با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران،تنی چند از مدیران کل استان و اعضای ستاد بحران شهرستان رامسر برگزار شد گف: با توجه به مشکلات زیادی که رامسر پس از بارش برف بوجود آمده متاسفانه امکانات بسیار کم و با ضعف بسیاری به شهرستان می رسد .

سیدجلیل مرتضوی افزود:در این سه روز که شهرستان رامسر به طور کامل در زیر برف رفته است تنها یک بالگرد آنهم به اندازه جهاز یک پیرزن بیوه به شهرستان مواد غذایی تعلق گرفته است.

وی با انتقاد از نرسیدن مواد غذایی به رامسر گفت:محموله های غذایی زیادی ازمرکز استان به طرف رامسر حرکت کرده است اما در بین راه از تعداد آن کاسته می شود و دیگر به رامسر نمی رسد.

مرتضوی از مسئولین استان خواست محموله ها را مختص رامسر بفرستند و در بین راه بین دیگر شهرها تقسیم نشود.

امام جمعه رامسر با تشکر از مسئولین شهرستان رامسر گفت:اگر محموله های ارسالی به شهرستان نرسد معضلات زیادی در پیش خواهیم داشت.

وی گفت:از 137روستای شهرستان رامسر تنها به تعداد انگشت شماری از روستاها راه های  ارتباطیشان بازگشایی شده است و ما از روستاها به دلیل قعطی راه و وسایل ارتباطی بی خبریم.

مرتضوی خطاب به استاندار گفت: واقعا به غرب مازندران بی مهری می شود و ما استدعا داریم زیر ساختهای شهرستان را هرچه زودتر فراهم نمایید.

وی در پایان گفت:در این زمان بحرانی واقعا جدایی غرب مازندران و تشکیل استانی جدید که برای مردم خواسته ای بحق است کاملا احساس می شود.

لزوم امدادرسانی استانها به مناطق بحران زده غرب مازندران/ برق بیمارستان رامسر قطع است

 نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد بر لزوم امدادرسانی از دیگر استانها به مناطق غرب استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در جهت تامین امکانات در منطقه کار محسوسی صورت نگرفته است.

شمس الله شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات موجود گفت: علت عمده قطعی برق عدم وجود زیرساختها در منطقه است و پست های اساسی برق را در منطقه نداریم و برق شهرستانهای رامسر و تنکابن از نوشهر تامنی می شود.
وی با بیان اینکه برق این مناطق به نوشهر وابسته است، عنوان کرد: متاسفانه زیرساختهای لازم در مواقع بحران پیش بینی نشده است.

شریعت نژاد تصریح کرد: نیازهای اورژانسی مردم در درجه اول تامین برق و بازگشایی راههاست تا امکانات اولیه تغذیه و ... تامین شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه عملکرد مخابرات محسوس نیست، اظهار داشت: تلفن ثابت منطقه نیز قطع است.

شریعت نژاد یادآورشد: بیشترین مشکل ما در حال حاضر در رامسر و در مناطق راههایی است و تمامی راههای منطقه بسته است، حتی در داخل شهر نیز امکانات مناسب بازکردن معابر را نداریم و باید در این زمینه تلاش شود.

شریعت نژاد گفت: تامین سوخت و نان از دیگر نیازهای مردم منطقه است که باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.
نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس ادامه داد: تامین ژنراتورهای برق برای نانوائیها بسیار کند صورت گرفته است، درحالیکه این مسائل قابل پیش بینی بود و معلوم نیست ستاد بحران استان از قبل چه تصممیاتی را برای شرایط بحران گرفته بود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر و عباس آباد در مجلس گفت: بیمارستان رامسر از داشتن ژنراتور  مناسب برق محروم است و با مشکل قطع برق مواجه است.