نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

جلسه معارفه ریاست واحد تهران شرق با کارکنان این واحد در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی برگزار شد.

 

 فف

دکترابراهیم حلاجیان ریاست این واحد هدف از

برگزاری مراسم را اهمیت بخشیدن به قشری دانست که بقای

مدیریتی هر سازمان است . وی در خصوص کارمندان سه نظریه

کلی را مطرح کرد و گفت: کارمندان یا هزینه اند یا سرمایه و یا

در دسته اخر ذخیره محسوب می شوند. کارمندانی ذخیره

وسرمایه ای هستند که از پتانسیل مثبت در جهت تعالی خود و

سازمان برخوردارند و کارکنانی که در تولید ارزش افزوده مادی

و معنوی یک نظام اداری سیرکاهنده ای را در پیش می گیرند

عمدتا به علت نداشتن مهارت و دانش و کم کاری جزء دسته

کارکنان هزینه بر محسوب می شوند و به نوعی بار هزینه ای

سازمان را افزایش می دهند.

ادامه مطلب ...

حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان رامسر .

 شهیدان بر حسب ظاهر از میان می روند و پیکر پاک آنها هم به خاک سپرده می شود اما شهیدان همیشه و در هر کجا متعالی و حاضر هستند و در نزد خداوند روزی می خورند.گلزار شهدا دانشگاه انسان سازی است/ منابع مالی دولت به تنهایی برای توسعه کشور کافی نیست

وی افزود: اگر نقش شهیدان در احیای انسان ها و در احیای روح آزادگی و بشری از تاریخ برداشته شود تاریخ جز مردابی پر از آلودگی نخواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر از خود گذشتگی شهیدانی که به پیام امام که در ۱۴ خرداد سال ۴۲  پاسخ دادند و این راه را ادامه دادند و شهادت را برگزیدند نبود و اگر در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این فداکاری ها نبود امروز هوای معنوی و هوای انسانی و از خود گذشتگی و ایثار برای انسان معنایی نداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادمه بیان داشت: گلزار شهدا فقط صرفا یک قبرستان معطر و منور نیست بلکه یک دانشگاه انسان سازی و یک پایگاه تزریق انرژی معنوی به جامعه است.

ادامه مطلب ...

شر یعت نژاد : غرب استان از بی کاری رنج می برد.

شمال نیوز : نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد با بیان اینکه بخش کمی از منابع طبیعی توسط زمین خواران تخریب می شود، گفت: عمده ترین تخریب منابع طبیعی از سوی افرادی صورت می گیرد که دچار فقر، کاهش قدرت خرید و بیکاری هستند و برای تامین معیشت و نیاز روزمره خود دست به این اقدام می زنند.

شمس اله شر یعت نژاد در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی که در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی (ره) شهرستان تنکابن برگزار شد ، افزود : غرب مازندران با جمعیت ساکن حدود 300 هزار نفر از متراکم ترین نقاط جمعیتی در کشور است که تاکنون هیچ اقدام موثری در زمینه اشتغال و رفع بیکاری مردم منطقه صورت نگرفته و همین مسئله باعث تشدید تخریب محیط زیست شده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی دولت موظف به تامین اشتغال ، معیشت و مسکن مردم است، اظهار داشت : عدم توجه به این قانون سبب شده که 90 درصد زمین های جلگه ای منطقه توسط مردم تخریب شود.

شریعت نژاد تصریح کرد: باید برنامه ریزی ها در این بخش بر اساس استعدادها و مزیت های منطقه ای صورت گیرد تا خروجی مثبتی که همانا حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است تحقق یابد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر وعباس آباد در مجلس ، ادغام دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست را اصولی ندانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از اهرم فیزیکی نمی توان منابع طبیعی را حفظ کرد و باید با فرهنگ سازی و نگاهی نو و مترقی به فکر حفظ آن بود .

وی یادآور شد : باید به فکر فقر زدایی و ایجاد اشتغال در کشور بود تا در راستای حفظ منابع طبیعی گام های موثری برداشته شود .


اعلام برنامه های سازمان بسیج کارمندان کشور به مناسبت روز شهید.

به گزارش «ایثار»، سازمان بسیج کارمندان کشور ویژه برنامه های روز 22 اسفند، روز شهید را به منظور ترویج معارف شهدا و تبیین حق عظیم شهدای ایران اسلامی اعلام کرد.

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک با حضور آحاد بسیجیان و قرائت وصیت نامه و زندگینامه شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران با عنوان «طرح سپاس» با هماهنگی و تعامل با بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها، ارسال پیامک با مضامین شهید و شهادت به جامعه ایثارگران و بسیجیان و برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه ها به شمار می آیند.

همچنین غرس نهال به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهید، برگزاری نمایشگاه با مضامین تمثال و آثار و دست نوشته های ارزشمند شهدای والامقام، هماهنگی لازم برای حضور آحاد بسیجیان در گلزار معطر شهدا و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای والامقام، هماهنگی لازم به منظور بازدید بسیجیان از موزه شهدا در تهران و استان ها، برگزاری برنامه کوهپیمایی توسط بسیجیان و فضاسازی محیطی و تهیه بنر با مضامین شهید و شهادت و نصب آنها در سازمان ها و ادارات مربوط از دیگر برنامه های بسیج کارمندان کشور است.

دکترابراهیم حلاجیان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق منصوب شد.

 

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با حضور حجت الاسلام عسگری معاون

پارلمانی ریاست دانشگاه، دکتر نوابخش معاون هماهنگی استان تهران و دکتر دانیالی مدیر کل انتصابات و جمعی از مدیران دانشگاه

آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب ...

زنگ طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی.

زنگ طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی و به نمایندگی از غرب مازندران روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه شهید رجایی چالوس نواخته شد.                                                                                                       

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر، در این آیین گفت: بهترین مکانی که می‌توان برای ترویج و توسعه منابع طبیعی سرمایه گذاری کرد مدارس هستند که امروز زنگ طبیعت در آستانه روز درخت کاری در دبیرستان پسرانه شهید رجایی نواخته شد.

کورش خلعتبری  لیماکی افزود: فرهنگ‌سازی از اهمیت وی‍ژه‌ای در حفاظت از منابع طبیعی برخوردار است و باید به دانش آموزان که آینده‌سازان ایران هستند آگاهی لازم داده شود تا از هر فرصتی با توجه به شرایط اقلیمی کشور که نیمه خشک و خشک است، در راه توسعه فضای سبز استفاده کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه‌ای است که در نزد ما امانت است و باید به دست آیندگان بسپاریم و امروز زنگ طبیعت به صدا در آمد تا به همه اعلام کنیم که منابع طبیعی و محیط زیست در خطر است و اگر این روند ادامه یابد با رشد بتون و آهن جایی برای کاشت درخت نخواهد ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، با اشاره به جایگاه ویژه طبیعت در دین مبین اسلام افزود: در آموزه‌های دینی بر درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و همچنین بر آبیاری و حفاظت از آنها تاکید فراوان شده است.

خلعتبری ادامه داد: درخت مظهر پاکی و حیات است که با توجه به فواید بسیاری از جمله تولید اکسیژن و حفظ خاک توسط ریشه آن و به کار گیری چوب آن در امور زندگی و صنعت جایگاه خاصی در زندگی انسان‌ها دارد که باید علاوه بر حفظ منابع موجود به دنبال توسعه آنها باشیم.

وی با اشاره به دو هزار متر مربع سرانه فضای سبز برای هر نفر در کشور  گفت: این درحالی است که میانگین آن در جهان هشت هزار متر مربع برای هر نفر است که علی‌رغم بی‌مهری‌های سال‌های گذشته در این زمینه امروز ما شاهد تلاش و همت دولت تدبیر و امید و مردم طبیعت دوست کشور هستیم که با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به دنبال توسعه سرانه سبز کشور هستند.

او افزود: برای تحقق این هدف باید از هر مکان خالی استفاده کرد و در هر جایی از جمله مسجد و حاشیه جاده‌ها، باغ‌ها و از هر جایی که قابلیت دارد به کاشت و مراقبت از نهال بپردازیم تا آینده به مراتب بهتر را برای مردم ایران رقم بزنیم.

فحاشی ،بد دهنی و ناسزاگویی از خصایص شیطان است.(به قلم حجت السلام قاسمی).

فحاشی ،بد دهنی و ناسزاگویی از خصایص شیطان است


گسترش فرهنگ دشنام در جامعه افزون بر نشانه جهل، کم سوادی و نافرهیختگی جامعه، نشانه انحطاط فرهنگی در جامعه نیز می باشد؛ زیرا دشنام گویی نشانه افراد بی تمدن، ناپخته و بی نزاکت است که آثار آن در فروپاشی اجتماعی و ایجاد تضاد و درگیری ها خود را نشان می دهد و موجب بروز خشونت در جامعه می گردد و گسترش و تداوم آن شرایط اجتماعی جامعه را بحرانی تر می سازد.

دیدگاه قرآن درباره فحش و ناسزا

خداوند در قرآن می فرماید:«معبود کسانی را که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید مبادا آنها (نیز) از روی ظلم و جهل خدا را دشنام دهند، این چنین برای هر امتی عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و آنها را از آنچه عمل می کردند آگاه می سازد.»(انعام 108) 

ناسزاگویی در روایات 

ادامه مطلب ...

گرامی داشت شهادت معلم اخلاق شهید مرتضی ربانی.

                                                                     

دومین سفر معاون رئیس جمهور به مازندران.

دومین سفر معاون رئیس جمهور به مازندران؛
ابتکار فردا به رامسر می آید+ برنامه ها ناصر مهردادی اظهار داشت: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار است صبح فردا به شهرستان رامسر سفر کند.قرار است با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، ساختمان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در این شهر گردشگرپذیر غرب مازندران بهره‌برداری شود.

وارش نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان رامسر در غرب مازندران خبر داد.

ناصر مهردادی اظهار داشت: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار است صبح فردا به شهرستان رامسر سفر کند.

وی افزود: قرار است با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، ساختمان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در این شهر گردشگرپذیر غرب مازندران بهره‌برداری شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: در این مراسم مسئولانی از سازمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، وزارت خارجه نیز حضور دارند.

مهردادی افزود: افتتاح این مرکز نقطه عطفی در حفاظت از تالاب‌ها به ویژه در کشور خواهد بود، زیرا این کنوانسیون تنها کنوانسیونی است که در جهان به نام ایران است و می‌تواند با بلند کردن پرچم کنوانسیون رامسر در شهر رامسر با قوت بیشتری برای حفاظت از تالاب‌ها در ایران و منطقه اقدام کند.

کنوانسیون رامسر حدود ۴۴ سال قبل برای نخستین بار در دنیا با حضور ۱۸ تن از نمایندگان کشورهای دنیا در شهر رامسر تشکیل شد.

در حال حاضر ۱۶۸ کشور دنیا عضو این کنوانسیون هستند و دبیرخانه این کنوانسیون در ژنو مستقر بود اما در سال ۲۰۰۲ مرکز منطقه ای غرب و آسیا در ایران مستقر شد.

با افتتاح این کنوانسیون در رامسر، ایران به عنوان میزبان این کنوانسیون پیگیر اجرای برنامه‌های حفاظتی و حمایتی از تالاب‌ها در کشورها خواهد شد.

نقش کنوانسیون نقش مشاوره ای است اما اگر اراده و تصمیم جدی در کشوری برای حفاظت از تالاب ها وجود نداشته باشد این کنوانسیون نمی تواند اجباری داشته باشد.

با توجه به ظرفیت نادری که این کنوانسیون دارد می‌تواند در مورد تالاب‌هایی مانند هامون که معضلات بین المللی موجب خشکیده شدن آنها شده است اعلام موضع کند و سازمان‌های بین المللی برای رفع این معضلات درخواست کمک داشته باشند./

انتصاب در دانشکده پرستاری رامسر.

 با حکم جناب آقای دکتر عباس شمسعلی نیا رئیس دانشکده جناب آقای علی اصغر سلیمان نژاد به عنوان مسئول روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه زهرا (س) رامسر منصوب گردید .

تجلیل از مهندس چاوشی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان رامسر.

فرماندار رامسر با تقدیر ویژه از تلاش های رییس و کارکنان اداره راه و شهرسازی شهرستان رامسر در بازگشایی مسیر جواهرده ظرف مدت یک هفته گفت:رییس اداره راه و شهرسازی رامسر مدیری بی ادعا و جهادی است که در بازگشایی مسیر جواهرده در مدت یک هفته با تلاش شبانه روزی همکارانشان و سایر نهادهای ذیربط نمونه ای از مدیریت جهادی را به تصویر کشاند.

"حسین سروری"در یازدهمین جلسه شورای اداری و تجلیل از مهندس چاوشی رییس اداره راه و شهرسازی رامسر افزود:در شرایطی که کارشناسان استان مدت زمانی را که نیاز بوده تا مسیر جواهرده بازگشایی شودیک ماه اعلام نمودنداما این عزیزان در ظرف یک هفته این کار بزرگ را انجام دادند.

همچنین در این جلسه از روسای آب و فاضلاب روستایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رامسر نیز تجلیل شدند.

قائم مقام وزیر علوم منصوب شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناو ری با صدور حکمی قائم مقام خود را منصوب کرد.

به گزارش اخباردانشگاه ،دانشگاه نیوز با حکم دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقائم مقام وزیر علوم منصوب شدقیقات و فناوری، دکتر محمد سعید تسلیمی به عنوان قائم مقام وی منصوب شد.

دکتر محمد سعید تسلیمی استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بوده و تحصیلات وی مدیریت دولتی گرایش توسعه سازمانی از آمریکا، از سوابق شغلی  زمینه های تخصصی تحقیقاتی وی می توان به توسعه سازمانی - سیاستگذاری عمومی - مدیریت اسلامی اشاره کرد.

تمدید مجدد مهلت حذف و اضافه .

                                         

 

عباس گل بداق مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور از تمدید مجدد مهلت حذف و اضافه خبر داد و گفت: با توجه به عدم موفقیت برخی از دانشجویان جهت حذف و اضافه در نیمسال دوم 94-93، زمان حذف و اضافه به مدت دو روز ازتاریخ10/12/1393 تا پایان روز 12/12/1393تمدید شد.

دو دستگاه فرهنگی و آموزشی مازندران ؛ در گیر و دار گمانه زنی ها .

شمال نیوز : به نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز باید هر چه سریعتر برای حصول نتیجه حلقه گزینه های مطرح را تنگ تر و در نهایت به گزینه نهایی برسد . کاری که این روزها در خصوص دانشگاه پیام نور مازندران انجام شده است ....

شمال نیوز: هر چند توجه جدی مردم به موضوعات معیشتی سبب شد تا همواره مدیریت های اقتصادی و انتصابات در پست های اقتصادی و عمرانی و حتی سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد اما آنان که فرهنگ را پایه و اساس توسعه می دانند به خوبی واقفند که بدون فرهنگ دست یابی به پیشرفت های اقتصادی هم امکان پذیر نخواهد بود .

از این رو انتصاب مدیران دستگاههای فرهنگی و دانشگاهها همیشه به عنوان یکی از دغدغه های دلسوزان و نخبگان جامعه به شمار می رود .

در استان مازندران هم که متاسفانه از توسعه اقتصادی قابل توجه ای نسبت به دیگر استان ها برخوردار نبوده ، شاید یکی ازدلایل آنرا باید عدم وجود دستگاههای فعال و پویای فرهنگی دانست که غالبا محصول مدیریت های ناکارامد یا فقر منابع تخصیصی و یا هر دو می باشد .

تودیع دو مدیر فرهنگی و دانشگاهی در استان مازندران در یک روز و همزمان با سفر استاندار به خارج کشور ، اگر چه سئوالاتی را به اذهان متبادر می سازد اما پرداختن به آن در این برهه خالی از فایده است و تنها باید از اداره این دو دستگاه بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر و آموزش و پژوهش به صورت سرپرستی متعجب بود و برلزوم پایان هر چه سریعتر آن تاکید کرد !

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که این روزها با سرپرستی یکی از معاونین اداره می شود یکی از ذغذغه های اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه است  و اینکه چه کسی در ملوان کشتی فرهنگ استان خواهد شد چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و بی تفاوت بود .

چهره های مطرح نیز در شرایطی به عنوان گزینه های تصدی این سمت مطرح می شوند که از ماهها قبل یکی ازمدیران ک ستادی استانداری توانسته بود حکم خود را از وزیر دریافت دارد اما بنا به دلایلی این حکم مسکوت ماند و در شرایطی که انتظار می رفت پس از تودیع عباسعلی ابراهیمی در طبقه سوم اداره کل ارشاد مازندران مستقر شود اما این روزها در نمودار گمانه زنی ها جایگاه ضعیف تری را از خود نشان می دهد و برخی حتی از وی به عنوان گزینه چهارم نام می برند .

به روی این روزها نام های متعددی برای تصدی دیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است که از احد جاودانی ( معاون اسبق فرهنگی ارشاد استان و اهل غرب استان ) و محمود دیانی ( معاون دانشگاه مازندران و اهل ساری ) ، نیکزاد ( از مدیران سازمان تبلیغات استان تهران و اهل بهشهر و کمال الدیت علاالدینی ( پزشک و فعال فرهنگی و هنری و اهل قائم شهر) برخی از این گزینه ها هستند .

از نکات قابل تامل ، عدم ورود مجمع نمایندگان استان به موضوع جدی انتصاب مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران است و برخی منابع اعلام کردند که هنوز هیچ یک از نمایندگان در این خصوص رایزنی با استاندار و وزارتارشاد انجام نداده است ! و این نشان می دهد مقوله فرهنگ و هنر چندان جذابیتی برای آنان ندارد .

دانشگاه پیام نور استان مازندران

دانشگاه پیام نور استان اما مورد توجه مجمع نمایندگان مازندران قرار گرفته  و ساکنان مازنی خانه ملت هفته پر دغدغه ای را پشت سر گذاشته اند .

این در حالی است که در جدیدترین نشست مجمع نمایندگان سه گزینه بهارستانی ها برای ریاست دانشگاه پیام نور استان نهایی شد .

لحمیان ( رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مازندران )  ، رضایی کلانتری ( معاون سابق دانشگاه پیام نور استان کرمان و معاون فعلی دانشگاه پیام نور ساری ) و نجفی ( عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان ) ، سه گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان مازندران برای ریاست این دانشگاه مهم و بزرگ استان هستند .

در این بین بدون تردید نظر استاندار مازندران در تصمیم سازی برای قرد نهایی از بین این گزینه بیشترین تاثیر را خواهد داشت .

آنچه مسلم است انتخاب در بین سه گزینه نهایی به مراتب سهل و آسانتر از تعداد زیادی از گزینه هاست وبه نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز باید هر چه سریعتر برای حصول نتیجه حلقه گزینه های مطرح را تنگ تر و در نهایت به گزینه نهایی برسد . کاری که این روزها در خصوص دانشگاه پیام نور مازندران انجام شده است .

مجموعه کاخ موزه رامسر برای سال جدید نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران تدارک دیده شده است.

مهرداد افتخاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در یازده ماهه نخست امسال، ۳۹۳ هزار گردشگر و از کاخ موزه رامسر بازدید کردند که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.رشد ۵۵ درصدی بازدید گردشگران خارجی از کاخ موزه رامسر

وی افزود: از این تعداد بازدید کننده، بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی و ۵ قاره جهان بازدید کننده داشتیم که این آمار نیز نسبت به مشابه سال گذشته رشدی ۵۵ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: اکثر بازدید کنندگان خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عرب زبان بوده اند که با تورهای گردشگری و یا به صورت مستقل از کاخ موزه رامسر دیدن کردند.

رئیس کاخ موزه رامسر در ادامه بیان داشت: در یازده ماهه امسال پر بازدید ترین روز در تاریخ ۳ فروردین ۹۳ با بازدید بیش از ۷۴ هزار نفر گردشگر بوده و کمترین بازدید هم در روز ۲۵ آذر ۹۳ با تعداد ۴۵ بازدید کننده بوده است.

وی در پایان گفت: مجموعه کاخ موزه رامسر برای سال جدید نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران و بازدید کنندگان می باشد و برنامه های متنوعی هم در ایام عید نوروز ۹۴ برای گردشگران تدارک دیده شده است.

رییس دانشگاه پیام نور همسو با دولت باشد.

رییس دانشگاه پیام نور همسو با دولت باشد.

نامه تعدادی از استادان و دانشجویان پیام نور استان مازندران به وزیر علوم/انتظار داریم که ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و مدیریت ارشد سیاسی استان این بار تحت فشار جریان های تمامیت خواه قرار نگیرند و در دانشگاه پیام نور، فضا را برای مدیران بازمانده و باقیمانده دوران دولت گذشته مهیا نکنند.


 

مازندنومه، سرویس اجتماعی: در پی تودیع رییس دانشگاه پیام نور مازندران و تحرکات اخیر مجمع نمایندگان مازندران در انتخاب گزینه/گزینه هایی برای انتصاب ریاست این دانشگاه، نامه تعدادی از استادان و دانشجویان پیام نور استان مازندران به وزیر علوم انتشار یافت که یک نسخه از آن به دست ما نیز رسید. در این نامه خطاب به وزیر علوم چنین امده:

: جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری

با سلام واحترام؛

اینک که نمود تحقق ملت ایران را در فضای دولت تدبیر وامید و بازگشت اعتدال و شادابی به فضای جامعه وبالاخص دانشگاه را نظاره گر می باشیم، دانشگاه پیام نور استان مازندران به عنوان نماد آموزش عالی و بزرگترین دانشگاه دولتی در این استان در وضعیت نامشخص مدیریتی قرار دارد.

مدیران وابسته به دولت احمدی نژاد در این دانشگاه شرایط نامطلوبی را به وجود آوردند.

حال که مدیر سابق این دانشگاه از سمت خود کنار رفت ، انتظار می رود که بر اساس سیاست های وزارت علوم، گزینه ای از جنس تدبیر و امید، چهره علمی، پاکدست، مستقل، اخلاق مدار که از سوی استادان و دانشجویان به ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور معرفی شده، در اسرع وقت منصوب شود.

اعضای هیأت علمی و دانشجویان با عنایت به بررسی های فراوان و شناخت گسترده از سوابق گزینه های ریاست این دانشگاه و برنامه های آنان و با توجه به ویژگی های نظیر عقلانیت ،تخصص، تعهد، تدبیر، اعتدال و دارا بودن سوابق اجرایی و روحیه کار جمعی و استفاده از همه ظرفیت های دانشجویی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی و سیاسی و اجتماعی چهره ای را بدون وابستگی سیاسی به کانون های قدرت و ثروت معرفی کردند.

انتطار می رود که نمایندگان محترم مردم مازندران در راستای توجه به اصل تفکیک قوا، شرایطی را فراهم کنند تا در راستای کمک به دولت و شتاب بخشی به فرآیند توسعه علمی کشور و استان، چهره ی آکادمیک و صلاحیت دار در رأس دانشگاه قرار گیرد.

بیم آن می رود که در صورت تعلل و مماشات، سکان دانشگاه به دست کسانی سپرده شود که محیط بانشاط علمی را به باشگاه سیاسی و پاتوق گروه ها و احزاب سیاسی تبدیل کنند و به حیاط خلوت سیاست بازان حرفه ای درآید.

بدین جهت اکثریت اعضای هیأت علمی ودانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن حمایت جدی و همه جانبه از چنین رویکردی، انتظار دارند که ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و مدیریت ارشد سیاسی استان که تاکنون هوشمندانه در راستای آرمانها 24خرداد و پیشبرد اهداف و برنامه های دولت گام برداشته اند، این بار تحت فشار جریان های تمامیت خواه قرارنگیرند و فضا را برای مدیران بازمانده و باقیمانده دوران دولت گذشته مهیا نکنند.

انتظار می رود که مبادا گزینه ای از جنس دلواپسان و همسو با دولت سابق به دانشگاه تحمیل شوند و به بهانه حفظ قدرت، همواره قدر ببینند و ارج گیرند.

نگذارید اعتماد قاطبه دانشگاه پیام نور به دولت تدبیر و اعتماد فروکش کند. دانشگاه نباید قربانی توافق برای رهایی از قدرت شود.

مسیری که دلواپسان و برخی از افراد همسو با جریان افراط گرایی در پیش گرفته اند با خواست اکثریت مردم در انتخابات 24خرداد همسوئی ندارد و در صورت تمکین به این خواسته موجی از دلسردی و سرخوردگی جامعه دانشگاه پیام نور مازندران ایجاد خواهد شد.

از جناب عالی انتظار داریم که به شعار ها و برنامه های رئیس جمهور محترم پایبند باشید و اجازه ندهید برخی عناصر تندرو که جایگاه و پایگاهی نزد مردم ندارند، میدان داری کنند.

از مسئولان ارشد استان و به ویژه استاندار محترم به خاطر همراهی با مردم تشکر می کنم و از آنان انتظار داریم که به نمایندگی از مردم، جامعه دانشگاهی (استادان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان )مصرانه بر موضوع خود که دفاع ازکیان علمی و استقلال فکری دانشگاه است، ایستادگی کنند.

از نماینده های محترم مازندران در مجلس شورا اسلامی هم درخواست داریم با در نظر گرفتن منافع مردم و ترجیح آن بر خواست های شخصی و با احصای شاخص ها ومتغیرهای خدمتگزاری صادقانه، مسیر را نشان دهند و از خود یادگار ارزنده را برجای بگذارند.

جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مازندران

رونوشت به:

استاندار محترم مازندران

ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور

کسب رتبه نخست کشوری در آزمون پیشرفت تحصیلی توسط دانش آموز رامسری.

مدیر آموزش و پرورش رامسر از کسب رتبه نخست آزمون پیشرفت تحصیلی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش کشور توسط دانش آموز رامسری خبر داد.
 

؛محمد صادق امینی نیا؛در این رابطهبه خبرنگار ما گفت :  معصومه انصاری فرد هنرجوی پایه سوم هنرستان مهندس شهید گازرموفق به کسب این توفیق شد.

؛امینی نیا؛ توجه ویژه مدیریت و همکاران آموزشگاه را از عوامل کسب این موفقیت دانست . وی ضمن تقدیر از زحمات مدیر،معاونین و دبیران مربوط ابراز امیدواری کرد با ادامه ی این روند شاهد تداوم این موفقیت ها در مراحل بعدی آزمون پیشرفت تحصیلی باشیم.

تقدیرو تشکرمعاون فرهنگی دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور کشور از مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مازندران.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران دکتر کریم نجفی برزگرمراتب تقدیر و تشکر خود را از همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مازندران اعلام کرد.متن تقدیر نامه به شرح زیر است

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دانشگاه پیام نور مرکز رامسر .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در مورخه 93/11/30 ساعت 8 صبح مصادف با 29ربیع الثانی مراسم زیارت عاشورا و مداحی با حضور ریاست و جمع کثیری از کارکنان دانشگاه در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.در این مراسم معنوی که با استقبال گرم کارکنان همراه بود ،از حاضرین به صرف صبحانه پذیرایی بعمل آمد . 

طی حکمی دکتر اسد الله دیو سالار به عنوان مسئول امور جاری دانشگاه پیام نور استان مازندران منصوب شد.

طی حکمی دکتر اسد الله دیو سالار به عنوان مسئول امور جاری دانشگاه پیام نور استان مازندران منصوب شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران،طی حکمی از سوی دکتر سرلک ریاست دانشگاه پیام نور،  دکتر اسد الله دیو سالار به عنوان مسئول امور جاری دانشگاه پیام نور استان مازندران منصوب شد.


در این حکم آمده است امید است با استمداد از عنایات حق تعالی، درایت و تدبیر و بهره مندی از توانایی همکاران واعضای هیات علمی در ارتقا جایگاه آموزشی و پژوهشی آن استان و تحقق بخشیدن به فعالیت های مراکز و واحد های تابعه اهتمام ورزید.


در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تو فیق جنابعالی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال خواهانم.

 

بر اساس این گزارش، همچنین دکتر سرلک ریاست دانشگاه پیام نور کشور  طی حکمی دکتر صادق علی موحد منش را به عنوان سر پرست دفتر برنامه ریزی آموزشی منصوب کرد. 

 

 


در این حکم آمده است امید است با استمداد از عنایات حق تعالی، درایت و تدبیر و بهره مندی از توانایی همکاران ارجمند، در راه تحقق اهداف دانشگاه و تعالی بخشی به اهداف دانشگاه موفق و موید باشید.