نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

یادداشت / مهرانه شامنصوری.

پس از آنکه مدت مدیدی شاهد انتشار تصاویر تجمیع زباله‌های روستای جواهرده درشبکه های اجتماعی و فضای مجازی بودم، برآن شدم تا با نگارش گزارشی پیگیرموضوع شوم و اینگونه در حفظ محیط زیست وجاذبه‌های گردشگری این روستا بکوشم.

اما پس از قریب به هفت روز از انتشار اولین گزارش با عنوان “سناریوی جمع آوری زباله های جواهرده “آنظورکه از اخبار وتصایر بروز پیداست، به تریج قبای آقایان مسولین مربوطه برنخورد ،هیچ تکانی هم به خودشان ندادند.تا هم اکنون ندیدیم اقدامی برای حل این معضل صورت گرفته باشد.

شاید این رفتار گونه‌ای ازمقاومت در برابر رسانه باشد، اما به نظر نمی رسد چنین رفتارهای کودک مآبانه ای از مسولین مربوطه” عروس شهرهای جهان “ساطع شود.

من هم برای بقای محیط زیست روستای مربوطه مشغول سناریو نویسی شده ام.آنطور که پیداست تاحل مساله مجموعه سناریو هایی آماده خواهد شد که احتملا به همت اداره محیط زیست چاپ خواهیم خواهد گردید و با توجه به شهرت جهانی رامسر در سایر کشورها هم منتشر خواهد شد
به بازگویی مطالبی که در گزارش پیش مطرح شد نیازی نیست.

مطالعات نشان می دهند انواع آلودگی های زیست محیطی مانند تخریب اراضی زراعی و باغی ، تخریب چشم انداز ساحل وروستا ، انباشت زباله و افزایش ساخت و ساز بی رویه ، آلودگی آب ، رکود فعالیت های کشاورزی و دامداری ، دست اندازی به حریم منابع طبیعی نظیرجنگل ودریا در منطقه مورد مطالعه از جمله اصلی ترین پیامدهای منفی گردشگری بوده است.
در جهت روشن شدن خطر جدی انباشت زباله ها در روستا و پیامدهای آن باید گفت:
“انواع زباله های تولیدی از مهم ترین عوامل آلودگی وتخریب محیط زیست روستاها هستند

یکی از عواقب عدم جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها در مناطق روستایی آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی است آلوده شدن آبها توسط زباله‌ها و همچنین فاضلاب‌ها
می تواند به صورت فیزیکی و میکروبی باشد.

آلودگی میکروبی آبها می توان باعث انتقال بیماری نظیر حصبه: وبا، انواع اسهال، یرقان، بیماریهای ویروسی و عفونت های پوستی و چشمی می شود. همچنین آب آلوده باعث جلب و تکثیر انواه ناقلین بیماری مثل پشه ها می گردد.

علاوه بر آلودگی میکروبی، پخش زباله در اطراف منابع آب باعث آلودگی آنها به انواع سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی شده و اثرات کوتاه مدت و دراز مدت جبران ناپذیری در محیط ایجاد می نماید.

عدم جمع آوری و دفع بهداشتی و تلمبار کردن زباله در داخل و یا اطراف روستاها باعث پخش گاز ها وبوهای تولیدی و عوامل بیماری زا توسط باد و سایر عوامل در هوا می شود.

از وظایف زیست محیطی دهیاران در روستاها عبارتند از:بهبود وضع زیست محیطی روستاو

ومراقبت بر اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تأمین بهداشت محیط
_/آریانی ،سیف الله” تجربه ی جدید در مورد پسماند زباله های روستایی”/

امید است بزودی جواهرده و کوچه پس کوچه های آن را پاکیزه ومطبوع ببینیم .
تا حل مساله محیط زیست جواهرده
سناریوی سوم بزودی در راه است….

photo_2015-08-20_01-12-04

بازدید میدانی دهیاران باتّفاق بخشدار و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر از روستاهای دهستان اشکور.

به منظور آشنایی دهیاران با عملکرد شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان، باتّفاق بخشدار، رئیس و اعضای شورای اسلامی بخش و جمعی از دهیاران روستاهای شهرستان در روزهای چهارشنبه 21 و پنجشنبه 22 مرداد 94 از روستاهای میج، تمل، سپارده و یازن از توابع دهستان اشکور بازدید و از نزدیک عملکرد دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای یاد شده مورد ارزیابی و توجه قرار گرفت.

در این بازدید نشست مشترکی در مسجد روستای یازن با حضور شوراهای اسلامی دهستان اشکور و دهیاران و جمعی از اهالی منطقه مسائل و مشکلات دهستان اشکور بررسی و به تعدادی  از سؤالات شوراهای اسلامی و دهیاران اشکور پاسخ داده شد.

گزارش عملکرد شهرداری رامسر در آماده سازی پلاژ ساحل طلایی طرح دریا 1394

ردیف

عنوان

مجری و محل تاًمین اعتبار/ ریال

1

بازسازی طرح برادران و خواهران شامل اجرای لوله گذاری ، بازسازی فرمان های جمع کننده چادر ، جوشکاری ، نصب حلب (پوشش قسمت بیرونی طرح) و نصب چادر (پوشش داخل آب)

شهرداری رامسر

720000000

2

ساخت دکل دیدبانی مخصوص ناجیان غریق بصورت مجزا  برای هر دو طرح (خواهران و برادران)

شهرداری رامسر

50000000

3

استقرار دوش (کانکس 5 چشمه) بصورت مجزا برای هر دو طرح (خواهران و برادران) و احداث چاه جذبی برای هر کدام از آنها و راه اندازی سیستم آبرسانی دوش ها

شهرداری رامسر

50000000

4

راه اندازی سیستم صوتی (محوطه و داخل طرح ها)

شهرداری رامسر

100000000

5

باز سازی و بهسازی دفتر مدیریت پلاژ و دفتر کار نیروی انتظامی ( کف سازی و رنگ آمیزی ساختمان های اداری و نماز خانه و ...)

شهرداری رامسر

20000000

6

رنگ آمیزی جداول محوطه ، کاشت درختچه و گل فصلی

شهرداری رامسر

50000000

7

نصب پارچه های الوان ، پارچه نوشت های فرهنگی در محوطه

شهرداری رامسر

20000000

8

راه اندازی واحد فرهنگی در محوطه

شهرداری و سپاه رامسر

9

راه اندازی واحد صنفی و خدماتی در محوطه شامل ( صنایع دستی ، بستنی فروشی ، میوه فروشی ، لوازم شنا ، ساندویچی)

شهرداری رامسر

10

راه اندازی یک واحد عکاسی سنتی

شهرداری و بخش خصوصی

11

راه اندازی یک واحد تفریحی برای کودکان و نوجوان

شهرداری و بخش خصوصی

12

تقویت تجهیزات مورد نیاز طرح دریا شامل ( جت اسکی ، قایق موتوری ، موتور سیکلت ، بویه شنا ، لوازم غواصی ، کپسول امداد و نجات ، برانکو ، لوازم پزشکی ، بویه خط شنا ، کانکس مدیریت ، کانکس سرویس بهداشتی دو چشمه ، سایبان و صندلی

استانداری مازندران

1875000000

 

گزارش عملکرد شهرداری رامسر در آماده سازی پلاژ ساحل طلایی طرح دریا 1394

ردیف

عنوان

مجری و محل تاًمین اعتبار/ ریال

13

پروژهای در دست اقدام شهرداری در سال 94 بمنظور ایجاد مجتمع تفریحی ، توریستی ساحل طلایی با جذب اعتبار از وزارت کشور (استانداری مازندران) توافق نامه فی ما بین شهرداری رامسر و استانداری مازندران به مبلغ 000/000/000/10 ریال

( پیاده رو سازی ساحلی شامل گابیون بندی ، دیوار سازی ، مخلوط ریزی ، کف سازی ، نصب مبلمان ، نصب سایبان ، محوطه سازی ، اجرای کانال هدایت آب های سطحی و اجرای کانال عبور تاًسیسات

شهرداری رامسر

3200000000

استاداری رامسر

3200000000

14

تعویض تیر چراغ های محوطه پلاژ و نصب برج های نوری به تعداد 5 دستگاه

شهرداری رامسر

100000000

15

پیگیری نصب و راه اندازی انشعاب گاز پلاژ

شهرداری رامسر

16

فنس کشی ضلع غربی و شرقی طرح دریا به منظور جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق ممنوعه شنا( جلوگیری از غریق)

شهرداری رامسر

10000000

17

ساخت سایبان  در داخل محوطه طرح ها ( برادران و خواهران

شهرداری رامسر

10000000

 

18

حفر چاه جذبی به منظور تخلیه فاضلاب آب خوری محوطه پلاژ

شهرداری رامسر

10000000

 

*هزینه کرد شهرداری بابت تجهیزات و مبلمان تا تاریخ 15/5/94    1140000000ریال

* هزینه کرد شهرداری بابت عملیات عمرانی

 3200000000ریال

*تامین اعتبار برای عملیات عمرانی محوطه طرح ساحل طلایی از طرف استانداری

                                                                             3200000000ریال


*تامین اعتبار برای تجهیزات طرح دریا از سوی استانداری         1875000000ریال

ادامه مطلب ...

برگزاری مرحله کشوری بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد.

مرحله کشوری بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد در بخش دختران از تاریخ 03/06/94 لغایت 05/06/94 و در بخش پسران از تاریخ 06/06/94 لغایت 08/06/94 با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله نهایی (قطبی) در استان کردستان شهر سنندج برگزار خواهد شد. قرآن آشنایی با سوره های قرآن؛ سوره مبارکه « اسراء »

این کنگره به عنوان با سابقه ترین فعالیت قرآنی مدارس استعدادهای درخشان در طول 23 سال متوالی از سال 1370 تا 1393 با هدف شناسایی و گزینش دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف قرآن کریم در مدارس استعدادهای درخشان ، توجه به آموزه های قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان،  تقویت مهارت های سواد قرآنی در رشته های حفظ،‌ حفظ‌ ویژه،‌ قرائت و معارف قرآن کریم به شرح زیر برنامه ریزی و اجرا می شود.

 مسابقات با حضور دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلی دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم در دو بخش دختران و پسران و در رشته‌های حفظ ، حفظ ویژه ، قرائت و معارف قرآن کریم براساس محدوده و محتوای آموزشی تعیین شده در دستورالعمل ارسالی از سوی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، برگزار می شود.

دانش آموزان با شرکت در مراحل مقدماتی ( مدرسه ای) ، میانی(استانی) و نهایی (قطبی) به رقابت پرداخته و برگزیدگان مرحله نهایی به مرحله کشوری برگزیدگان که هر ساله به میزبانی یکی از استان ها برگزار می شود راه می‌یابند.

آمار دانش آموزان شرکت کننده درمرحله کشوری بیست و سومین کنگره

جنس

تعداد

پسر

200

دختر

205

جمع

405

شایان ذکر است مرحله نهایی(قطبی) این مسابقات مرداد ماه سال جاری در 6 منطقة کشوری و 12 استان میزبان با حضور 2594 دانش‌آموز برگزار شد.

جواهرده در مه .

جواهرده در مه
در یادداشت پارسال در همین نشریه تحت عنوان " مدیریت جواهرده نیاز به تحول دارد " به کم و کاستی های که در جواهرد ه و نقش مدیریت دهیاری و شورای جواهرده با آن دست به گریبان هست اشاراتی داشتم.
اما آنچه موجب این یادداشت شد ؛ بحث انتظارات و توقعی بود که از مجموعه دهیاری می رفت. در تقدم والویت این انتظاراین بود و هست . آنچه در ابتدا بر مدیریت جواهرده ضرورت می یابد هماهنگی بیشترو ملموس تر با مدیران کلان و نهاد های مرتبط با شورا من جمله شورای بخش و شورای شهرستان است، تا در ذیل توجهات مدیریت کلان شهرستان وبه تبع آن درسطح استان و ملی تغییرات زیر ساختی جواهرده عنایت بیشتری گردد، در ورای این هماهنگی انتظار می رود تا از وضعیت روزمرگی گذشته فاصله گرفته ، تا فردای بهتری را که برای این روستای فرا ملی در ذهن شهروندان متصور می باشیم سریعتر محقق گردد .
اما تجربه عینی شهروندی نشان از آن دارد که هنوز همان نوع نگاه مقطعی شورای روستا وبه تبع مدیریت آن که درکسوت دهیار ، از سردرگمی اولیه تا بی هدفی دربرنامه ریزی کلان حکایت دارد.
مدیریت ناشی از من شایسته نهفته ی در اعضای درون شورا که در پیگیری های نهاد مرتبط با دهیاری ها در شهرستان نشان از آن دارد شورای بخش ، شورای شهرستان و بخشداری از منظر شورای دهیاری جواهرده محل از اعراب نداشته و نامه نگاری مستقیما ً بر خلاف رویه و قوانین با مقامات بالادستی می باشد . از این منظر شورای جواهرده نوعی تبخر و منیت رنج می برد. این گونه منیت و خود برتربینی که به ظاهر از نوعی ارتباط قوی به زعم این مدیران است ، درست نقطه ضعف این نوع برداشت های مدیریتی است . چرا که شوراهای بخش و شهرستان که ناظر بر تصمیمات و مصوبات دهیاری و شورا های روستا ها ست در تصمیمات درون شورایی خود سهمی برای جواهرده لحاظ ننموده و این روزنه قانونی سیر گذار جواهرده را در مجموعه شهرستان به هیچ می انگارند. ودر زمان مقتضی فرصت های قانونی دریافت های و بودجه های دولتی را به چالش می کشاند و این می شود که دهیاری از سهم مالی نسبت به مناطق گردشگری شرق شهرستان به شدت آسیب پذیر و غیر قابل دفاع می گردد.
این فرصت سوزی ها مدیریتی در جواهرده بهانه ی گشته است تا نگاه مردمی بر این حکم قرار گیرد ، که جریان مدیریتی در کلیت شهرستان منتسب به شرق شهرستان هستند. طرح ها وبرنامه های تغییرات زیر ساختی رابرای مناطق روستایی بدان سوی هدایت می نمایند. این صغری و کبری مقدمه چینی اشارت دارد وقتی نگاه روستای گردشگری از سر جواهرده می پرد و می رود با تخصیص یک میلیارد تومانی دردامن جنت رودبار می نشیند ، واین کار را با اقداماتی ساده و با معنای با تخریب محیط آن شاخص های یک روستای گردشگری که می توان از جاده ، کوه ها و منابع جنگلی و... اکو سیستم تا زیر ساخت های شهری مورد ارزیابی قرار می گیرد کاسته می شود در حال پیشروی است .
در ادامه سیطره بخشی این نگاه حذفی روستای نمونه گردشگری و پایین کشیدن تابلوی جواهرده این قطعه بهشت به جا مانده بر زمین شهروندان رامسر و ساکن در جواهرده متاسفانه شاهد هستیم دوباره مدیران شهرستان بدون درنظر گرفتن زخمی که به طبیعت روستای گردشگری جواهرده که ده سال قبل بعنوان اولین گزینه انتخاب روستای نمونه گردشگری استان مازندران مطرح بوده است ، امروز درسایه بی تدبیری به فراموش سپرده شد ولی روستای کندلوس با تدبیر از این روستا فاصله گرفت. بدون اینکه متوجه باشند هنوز زخمی های که برش های بریدگی سر پیچ ها مسیر جواهرده برآن وارد شده است بدون هیچ نگاه کارشناسی هنوز ترمیم نشده است . دوبار می خواهند زخم عمیق تر در دل جواهرده بنشانند!؟.
متاسفانه مدیریت در جواهرده هنوز بر منوال مدیریت عملگی درون شورایی تا مدیریت اقتدارگرایی حاکم دهیار بر خود رنج می برد . امروز فرصت تغییر جواهرده در روند توسعه روستا به نمونه گردشگری بدلیل انتخاب سبک مدیریت بی هدف و باری به هرجهت ، در عدم بکارگیری از تجربیات مردان دیروز و شایستگان و مهندسین حوزه های دانشگاهی ، گردشگری در حال سوختن کامل است.
درآمد شورا به نوعی از مدیریت بردرآمد های مردمی وعوارضی ورودی گردشگران د ر مسیر جاده جواهرده حکایت دارد. اما نوع ، نحوه و میزان درآمد ها و هزینه ها پس از دوسال هنوز نامکشوف است . و حرف و حدیث های مبنی برنحوه ومیزان دریافت ها و هزینه ها بدلیل عدم شفافیت بیلان کاری نیز بسی جای تامل است!؟.
مدیریت کلان شهرستان نیز به نظر می رسد نظارت بر مدیریت دهیاری و شورای جواهرده را به خود وا نهاد ه ، نظارت خود را بر آن چیده است . در حالی که قول بررسی اسناد آن را با استفاده حسابرسان حرفه ی به فراموش سپرده و یا شاید !!؟؟
در حالی که در سایه دولت تدبیر و امید تفکرات و اندیشه های تعاملی را به شدت در حال گسترش است ، اصرار بر مدیریت خود محورانه که مدیریت مجموعه را به فساد تهدید می کند معنای جز این برداشت نداشته و ندارد. وگرنه می بایست تا به امروز مدیریت در جواهرده در مسیر قانونمند و در سایه حاکمیت مدیریت شهرستان قرار می گرفت .
استمرار و اصر ار بر مدیریت غیر شفاف به تبع القای این اینگونه تفکرات به جامعه عادی راه جایی نخواهد برد وزمان آن رسیده است تا مدیریت در جواهرده به نظم مطلوب برسد زمانی هم این نظم مدیریتی می تواند در یک فضای محدود محقق گردد که مدیریت نظم و قانونمند از ابتدا دریافت عوارضی ورودی که می توان با نصب دروبین های ثبت پلاک ماشین ها تعداد گردشگران و میزان دریافت ها مدیریت و امنیت های اجتماعی و جاده ای را در رقم بزند و همچنین هزینه ها ی اجرایی و عمرانی شفاف و شهروند نیز برآن آگاهی و واقف گردند. که ظاهراً نشانه ها دال بر آن نیست که جواهرده از مدیریت منسجم و علمی تر بهره خواهد برد و مدیریت جواهرده امروز نه گم گشته درمه گم گشته در مدیریت غبارآلوده ی است که تن شاداب وزیبا آن رنجور و بیمار کرده است . جلیل پورمنصوری مدرس دانشگاه.

عزیزپور خبر داد: انجام ثبت‌نام مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در رامسر .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ابراهیم عزیزپور در گفت و گو با ما با اشاره به آغاز ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در شهرستان رامسر آغاز شد. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر با بیان اینکه این دوره از مسابقات در بخش برادران و خواهران برگزار می شود، افزود: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رده سنی بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.
 
عزیزپور تصریح کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام می‌توانند به سایت www.s-qc.ir و یا امور فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر مراجعه کنند.
 

وی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‎های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می‎شود، گفت: بخش‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت، معارف از دیگر قسمت های این دوره از مسابقات می باشد.

املاک 19موقوفه شهرستان رامسر با مساحت بیش‌از 77 هزار متر مربع رسیدگی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مجتبی باقرزاده در گفت و گو با ما به برگزاری نشست مشترک اوقاف و منابع طبیعی غرب مازندران اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور مهندس منصور معاون حفاظت و اراضی سازمان منابع طبیعی کشور و حجت الاسلام شمس‌الدینی دبیر کارگروه مشترک در سازمان اوقاف کشور برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه این جلسه یکشنبه 25 مرداد 93 در اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران شهرستان نوشهر برگزا شد، افزود: نشست مشترک اوقاف و منابع طبیعی غرب مازندران در راستای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و سازمان منابع طبیعی کشور برگزار گردید.
 
معاون حقوقی، ثبتی و امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در این نشست به املاک وقفی در شهرهای نوشهر، عباس‌آباد، نور، تنکابن، چالوس و رامسر رسیدگی شد، گفت: در این جلسه به 19 مورد از املاک وقفی شهرستان رامسر با مساحت 77 هزار و 547 متر مربع رسیدگی شد.


دیدار با آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی.

به مناسبت 26مرداد سالروز بازگشت ازادگان صورت گرفت.
به مناسبت 26مرداد سالروز ورود آزادگان معاون پرورشی آموزش وپرورش شهرستان رامسر به همراه مسوول بازرسی سپاه ناحیه و کارشناسان اداره در دیدار با دو خانواده ایثارگر آزاده با خانواده های آنها دیدار کرده و یاد و خاطره ایثار گری این عزیزان را گرامی داشتند.

به مناسبت 26مرداد سالروز ورود آزادگان معاون پرورشی آموزش وپرورش شهرستان رامسر به همراه مسوول بازرسی سپاه ناحیه و کارشناسان اداره در دیدار با دو خانواده ایثارگر آزاده با خانواده های آنها دیدار کرده و یاد و خاطره ایثار گری این عزیزان را گرامی داشتند. "حسین کوزه گر: گفت: لحظه لحظه امنیت و آرامشی که در کشور اسلامی ایران وجود دارد مدیون فداکاری شهدا ،ایثارگران ،آزادگان و جانبازان است. همچنین آزاده البرز عبداله پور که در عملیات طریق القدس به مدت هشت سال و میوه علی حقی گوراب که مدت 2 سال در اسارت رژیم بعث عراق بودند از خاطرات آن دوران مطالبی را عنوان کردند.

آموزش های فنی و حرفه ای برای بهبود یافتگان کمپ های کتالم و رامسر .

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوثر رامسر جلسه ای روز جاری با حضور ایوب ولیپور رئیس مرکز، حبیب اللهی رئیس بهزیستی شهرستان رامسر، شاه منصوری مسئول آموزش بهزیستی و مرادیان مسئول کمپ بهبود یافتگان بهزیستی شهرستان رامسر برگزار گردید.            

                                        

 

در این جلسه مقرر شد کلاس های جوشکاری و کشاورزی برای بهبود یافتگان کمپ های کتالم و رامسر با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان برگزار گردد.

ایوب ولیپور رئیس مرکز در این جلسه بیان کرد: سعی این مرکز بر این است تا بخشی از دغدغه بهبود یافتگان که مهارت آموزی و اشتغال است را برطرف کند و در نهایت به این افراد پس از قبولی در آزمون گواهینامه پایان دوره اعطا می شود تا بتوانند از مزایای آن نظیر دریافت تسهیلات خود اشتغالی از دستگاهها متولی استفاده کنند

حبیب اللهی رئیس بهزیستی ضمن استقبال از آموزش های فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: این آموزش ها نه تنها می تواند کمک شایانی به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بهبود یافتگان کند بلکه از برگشت این قشر به سمت اعتیاد جلوگیری کرده و روحیه خودباوری، شناخت استعداد و توانمندی‌ها را در این افراد افزایش می دهد.

برگزاری جلسه هماهنگی حسابرسی مالی دهیاران بخش مرکزی شهرستان رامسر.

جلسه هماهنگی حسابرسی مالی دهیاران بخش مرکزی شهرستان رامسر روزچهارشنبه مورخه 94/05/21 با حضور بخشدار، سرپرست ارشد حسابرسی آقای عباس عیسائی، دهیاران و مسئولین مالی دهیاران بخش مرکزی رامسر در فرمانداری برگزار شد. 

                                         

مستند معرفی امامزاده بی‌بی سکینه رامسر ساخته و از شبکه تبرستان پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ابراهیم عزیزپور در گفت و گو با ما به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در رامسر اشاره کرد و گفت: فرهنگ وقف در جامعه نیازمند ترویج و تبلیغ است و این امر تنها با مشارکت همه مردم و مسئولان تحقق می یابد.         
 
وی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند معرفی به مردم و مسافران هستند، افزود: برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به قابلیت بالا به مردم، زائران و عاشقان خاندان اهل بیت معرفی نشده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر با اشاره به اینکه بقاع متبرکه شهرستان رامسر قابلیت تبدیل به قطب فرهنگی را دارند، ادامه داد: برای تبدیل برخی از بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند معرفی آنان به مردم در رسانه ها هستیم که این امر با مشارکت روابط عمومی اوقاف مازندران و صدا و سیمای مرکز مازندران تحقق می یابد.
 
عزیزپور از معرفی بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی سکینه رمک شهرستان رامسر از شبکه تبرستان خبر داد و گفت: این برنامه در قالب مستند تولیدی به همت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ساخته می‌شود.


ایجاد کیوسک بانکی در جلوی شهرداری رامسر .

نصب باجه شهر نت بانک شهر. 

به منظور ارائه خدمات نوین و افزایش رضایتمندی شهروندان ، شهرداری رامسر با مشارکت بانک شهر اقدام به ایجاد کیوسک بانکی در جلوی شهرداری رامسر  نموده که این امر منجر به سهولت در انجام امور پولی و بانکی و ارائه ی خدمات به صورت ۲۴ساعته می شود.
                                         

شهردار رامسر: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه اند.

                                                           

شهردار رامسر اصحاب رسانه را تصویرگران هنرمند زمان نامید و با برشمردن نقش اثرگذار آنان در جامعه گفت : خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند.

 نصرت الله کوزه گر روز شنبه همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان و روز خبرنگار افزود : ۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش بی وقفه انسان های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می زنند.

وی ادامه داد : طلایه داران راستین خدمت به نظام خبر رسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی بر آن داشته اند که با تلاش وافر، جهان را با هاله ای از قداست در هم آمیزند، تا آنچه را که عرضه می دارند ارزش خدایی به خود گیرد.

شهردار رامسر گفت : خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

کوزه گر افزود : این روز، یادآور حماسه آفرینیهای آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند.

پیام دکترشریعت نژاد درپی درگذشت مرحوم مهندس راهب.

 

 انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مهندس جعفر قلی راهب چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند،ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

شمس اله شریعت نژاد

نماینده مردم شریف شهرستانهای تنکابن،رامسر و عباس آباد

و دبیر مجمع نمایندگان شمال کشور،سمنان،فیروزکوه و عضو کمیسیون کشاورزی و تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی

برگزاری جلسه توجیهی پروژه مهر 94مدیران مدارس رامسر.

با حضور نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت.
با محوریت پروژه مهر ۹۴ و با حضور اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل، جلسه توجیهی مدیران مدارس شهرستان رامسر برگزار شد.

                                         
 

"اسفندیار نظری" معاون متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در این همایش گفت : پروژه مهر اقدامی عملی در راستای شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان دانست و افزود اجرای پروژه مهر ایجاد تحولی نوین در نگرش دانش آموزان است بطوریکه مناسب ترین شرایط تحصیل آنان را تضمین و فراهم خواهد نمود . وی پروژه مهر را نماد مدیریت، برنامه‌ریزی، ساماندهی، راهبری و ارزشیابی عنوان کرد و گفت: پروژه مهر مظهر کارآیی، اثربخشی و تغییر در آموزش و پرورش است، زیرا ماه مهر نوروز آموزش و پرورش بوده و زمان کلید خوردن دانش و آگاهی در روز نخست مهر ماه است. دبیرپروژه مهراستان گفت: اول مهر، نوروزدانش وآگاهی آموزش وپروش است. وی افزود : اگر توسعه پایدار درکشوری می خواهد صورت بگیرد مسیراصلی این توسعه از آموزش وپرورش می گذرد.آموزش وپرورش درتربیت انسا ن های اندیشمند که مایه ی سربلندی هرقوم وملتی هستند نقش وتاثیربه سزایی دارد. اگر اهمیت این نقش درجامعه به درستی شناخته شود مسلماً شکوفایی استعدادها، نتیجه آن خواهد بود. "نظری " خاطر نشان کرد : هدف اصلی پروژه مهر در مدارس با توجه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت تحول در ساختار های فیزیکی و دورنی و معنوی مدارس است. در ابتدای این مراسم "سید صادق میرابوطالبی"معاون آموزشی آموزش و پرورش رامسر ضمن تقدیر و تشکر از مدیران به جهت فعالیت ها و تلاش های آنان در طول سال ، هدف از تشکیل جلسه را توجیه برنامه های پروژه مهر 1394و کسب آمادگی های لازم مدیران برای شروع سال تحصیلی آینده با توجه به فرصت دوماهه مرداد وشهریور ماه بیان کرد و خطاب به مدیران شرکت کننده در این نشست گفت: مدیران رکن اصلی مدارس هستند وشما باید از هم اکنون برنامه عملیاتی خودرا برای سال تحصیلی آینده تنظیم کنید و درتدوین این برنامه از همفکری وهمیاری معلمین وانجمن اولیا ومربیان مدرسه در قالب ستاد پروژه مهر 94 استفاده کنید. در حاشیه این مراسم نماینده مدیران و نماینده سرگروه های آموزشی شهرستان رامسر دقایقی را به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

معرفی چهره های برترعلمی ومدیریتی بومی خارج ازشهرستان-دکترنقی شعبانیان-دانشیارورئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان.

                                       

نام و نام خانوادگی: نقی شعبانیان

  

سمت: رئیس دانشکده

مدرک: دکتری ( PHD )


مرتبه علمی: دانشیار

زمینه تخصصی: جنگلکاری ،اصلاح نژاد و اکولوژی جنگل

                                                        

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان: لزوم گسترش علم و فرهنگ نیازمند عزمی جدی و انقلابی است.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان وجه دیگر حرکت جهاددانشگاهی را تمرکز بر فرهنگ دانست و گفت: این همان دغدغه‌ای بود که به واسطه آن انقلاب فرهنگی صورت گرفت. محمود رنجبر ۰۲۵

                                                         

دکتر محمود رنجبر، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه گیلان، جهاددانشگاهی را تحقق بال دانش‌مداری انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر در ایده تشکیل جهاددانشگاهی دقیق شویم معلوم می‌شود که این نهاد انقلابی در زمانه‌ای پا به عرصه وجود نهاد که دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، نیازمند رنسانس علمی و فرهنگی بودند.
وی با بیان اینکه لزوم گسترش علم و فرهنگ نیازمند عزمی جدی و انقلابی است، افزود: به هر حال ما در دوره رژیم طاغوت اگرچه صنایع مختلف داشتیم، اما غالب این صنایع مانند حباب بر وجه مونتاژکاری تمرکز داشتند و تولید علم نیز وضعیت مناسبی نداشت لذا این دغدغه از سوی جوانان مومن و دانشگاهی درک و زمینه بالندگی در حوزه دانش آغاز شد.
دکتر رنجبر تصریح کرد: وجه جهادی که در نام جهاددانشگاهی جای گرفته، خصلت وظیفه‌مندی و شرعی این حرکت را می‌رساند. در واقع جهادی با هدفگذاری تحول در دانشگاه‌ها صورت گرفت که شاخصه آن وجه شرعی و جهادی آن بود. بر پایه همین حرکت نبوغ‌مند جوانان بود که بسیاری از چهره‌های علاقمند به توسعه ایران اسلامی از خارج از کشور گرد جهاددانشگاهی آمدند تا این نهاد انقلابی به عنوان شاخصی در توسعه دانش و گسترش پژوهش مطرح شود.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان وجه دیگر حرکت جهاددانشگاهی را تمرکز بر فرهنگ دانست و گفت: این همان دغدغه‌ای بود که به واسطه آن انقلاب فرهنگی صورت گرفت. جهاددانشگاهی با در دست گرفتن فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بر این نکته تاکید داشت که توسعه فناوری و مرزهای دانش بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست از همین رو بسیاری از برنامه‌های شاخص فرهنگی که امروزه در دانشگاه‌ها مستقل شده‌اند و به نام تشکل‌ها یا بخش‌های مختلف دانشگاهی اداره می‌شود، ریشه در حرکت نخستین جهاددانشگاهی دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز که از سویی دچار هجمه فرهنگی شده‌ایم و بسیاری از پژوهشگران حوزه مناسبات اجتماعی دغدغه گسست فرهنگی را مطرح می‌کنند، باید بر امر جهاد و حرکت جهادی در دانشگاه‌ها تاکید کنیم که این حرکت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها میسر است.
رنجبر با بیان اینکه جهاددانشگاهی گیلان بر همان ایده آغازین تشکیل این نهاد تاکید دارد، یادآور شد: پویایی جهاددانشگاهی چه آن زمان که نخستین گام‌های تحول‌ساز خود را در دانشگاه‌ها می‌نهاد و چه امروز که در عرصه‌های نانوفناوری و پزشکی مولد دانش است، متکی به جوانانی است که دغدغه توسعه مرزهای دانش را دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان اضافه کرد: جهاددانشگاهی گیلان در مقاطعی نشان داده که با اعتماد به نفس و باوری که مسئولان استان به آن داشتند، تحولات ماندگاری را برای استان رقم زده‌ است لذا به نظر می‌رسد با کم کردن حاشیه‌های این نهاد انقلابی و اعتماد سازنده‌ای که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌تواند به آن داشته باشد، شاهد تحولات چشمگیر و روزافزون این هسته علمی باشیم.

فرماندار رامسر:تاکید بر جذب اعتبارات جهت اتمام هر چه سریعتر فاز اول پروژه مرکز آموزش هتلداری و گردشگری.

                                                          http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8901/Gardashgari-0106-as.jpg

فرماندار رامسر:تاکید بر جذب اعتبارات جهت اتمام هر چه سریعتر فاز اول پروژه  مرکز آموزش هتلداری و گردشگری

سروری فرماندار شهرستان رامسر مورخه 17/05/1394 از پروژه در حال ساخت مرکز آموزش هتلداری و گردشگری  بازدید بعمل آورد.

ایشان ضمن بازدید از روند رو به پیشرفت پروژه ابراز خرسندی کردند و بیان نمودند:باید تمام تلاش خود را جهت جذب اعتبار به منظور اتمام یکساله فاز اول پروژه بکار بگیریم.در ادامه خاطر نشان کردند:احداث این رونق صنعت گردشگری و هتلداری را در این شهرستان رقم خواهد زد. همچنین ایشان از نظارت و حضور فعال مسئول دفتر فنی اداره کل آقای مهندس علیپور و تلاش های کارکنان مرکز در حیطه آموزش و کارآفرینی قدردانی کردند.

 در پایان ایوب ولیپور رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای رامسر از کمی و کاستی های موجود در مرکز و کارگاههای آموزشی صحبت کردند و خواستار کمک و همراهی فرماندار و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شدند.

جامعه روستایی هماهنگ ونقش آن درتوسعه پایداردرشهرستان رامسر.

 

جامعه روستایی هماهنگ ونقش آن درتوسعه پایداردرشهرستان رامسر. 

نقش جامعه روستایی پویا درتوسعه متوازن درشهرستان رامسرحائزاهمیت است،زیراجامعه روستایی درسایه فرهنگ پویا وهماهنگ بانظام ارزشی می تواند زمینه های رسیدن شهرستان رامسررابه توسعه متعادل فراهم کند،جامعه روستایی بامیراث فرهنگی ودستاوردها وخلاقیتهای بازمانده ازگذشتگان باتحول فرهنگی ومهندسی فرهنگی می تواند پتانسیلهای درونی خود راآشکارکرده وزمینه های رشد وپیشرفت رادرحوزه روستایی وشهری فراهم نماید.

فرهنگ روستایی زمانی می تواند درتحول فرهنگی جامعه روستایی تأثیرگذارباشد که به انسجام درونی پرداخته وتقوای الهی رابا تقوای اجتماعی هماهنگ وبا روحیه همکاری وهمدلی وجمعی وترکیب خلاقیتهای الهی وطبیعی وانسانی زمینه های توسعه متعالی رافراهم نماید.فرهنگ پویا روستایی باید بین خرده نظامهای اقتصادی وفرهنگی واجتماعی تعادل وهماهنگی ایجاد کند دراین حالت آحاد مردم جامعه روستایی درسایه اتکا به خداوند وآموزه های دینی وقرآنی به وحدت جمعی رسیده وبا روحیه اکتشاف وتفکرانتقادی؛تواضع وسعه صدرباواقعیتهاوآسیبها ومسائل اجتماعی روستایی برخورد اساسی کرده وباپشتوانه جمعی به دنبال راه حلهای منطقی می باشند.منابع مالی وانسانی زمانی می توانند درتوسعه پایداردرجامعه روستایی مثمرثمرباشند که بافرهنگ معنوی که ارتباط اساسی باانگیزه های درونی می باشد خود راهماهنگ سازند.

جامعه روستایی شهرستان رامسرباید درسایه تحول فرهنگی وصنعت توریسم وگردشگریهای جامع روستایی،مذهبی،سلامت و...وتعادل بین آنها به انسجام درونی پرداخته وضمن پالایش فرهنگی به افزایش درآمدهای اقتصادی پرداخته وعلاوه برتوسعه روسایی به رونق جامعه شهری رامسرنیزبپردازند.اگرجامعه روستایی رامسردچارفرسایش فرهنگی ناشی ازقوم گرایی،طایفه گرایی تعصب محلی،روحیه فردگرایی ویگانگی متخصصان واندیشمندان روستایی ازمحل خود وعدم تعادل دراجزای فرهنگی گردد نه تنها به رشد وپویایی نمی رسد بلکه میراث فرهنگی پیشینیان رابه فراموشی هدایت می کند.ودردرون خود باآسیبها ومسائل روبرو می شود.وفرصتهای توسعه رابه تهدید تبدیل می کند دراین حالت که جامعه روستایی رابا اتلاف هزینه مالی وانسانی روبرو می سازد ودرنهایت شهرستان رامسر دررسیدن به توسعه پایداردچارمشکلات اساسی خواهد شد وزمینه ها وفرصتهای رشد وتعالی درابعاد مادی ومعنوی وکمی وکیفی ازمردم رامسرگرفته می شود وشهرستان رامسرازجایگاه ویژه برخوردارنخواهد شد.

باید جامعه روستایی به مهندسی پویا اجتماعی روآورد وباهماهنگی با حوزه شهری خود رادرتوسعه جامع سهیم نماید.            حمید فهیمی:پژوهشگرمسائل اجتماعی.

عدم توسعه یافتگی جواهرده.

              

جواهرده یکی ازدهکده های توریستی شهرستان رامسر دراستان مازندران است که به تعبیراین جانب به بهشت زمینی خدادررامسرلقب گرفته است که اختلاف دمایش تاشهرحدود 10تا12درجه می باشد واین دهکده توریستی درفاصله 27کیلومتری رامسردرارتفاعات بیش از2000مترازسطح دریای آبهای آزاد قراردارد ودارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که ازآن جمله می توان به آبشارهای زیبا،پارک جنگلی ،آبهای معدنی وصنایع دستی وکشاورزی وجنگلهای پهن برگ شاداب ومفرح بخش وغیره را نام برد.

جواهرده این منطقه فوق العاده رویایی به لحاظ تأثیرات آب وهوایی وگردشگری تفریحی وتوریستی و...!دیگرمتعلق به خود نیست بلکه مروارید وگنجی است وبه عنوان قطب توریستی ایران وجهان مورد استقبال واستفاده گردشگران داخلی وخارجی ازاقصی نقاط کشوروجهان قرارگرفته است.

امروزجواهرده نه فقط آبروی رامسربلکه آبروی کشوراست که به عنوان یکی ازمناطق زیبا ودیدنی ومقصد گردشگری گردشگران داخلی وخارجی بااقامتهای چند روزوچند شب قرار می گیرد ودرکوتاه سخن اینکه جواهرده یکی ازنعمات وشاهکارهای خالق هستی به بندگان زمینی است،وبااین تفاصیل جواهرده بااین شهرت جهانی زیبنده آن نیست که با کمبود امکانات واعتبارات وضعف درمدیریت مشارکتی وراهبردی رنج ببرد ودراین راستا ناگزیرم ازعدم امکانات وفراهم نبودن زیرساختهای توسعه وازهمه مهمتربکارنگرفتن مدیران باتجربه وجوانان متخصص وتحصیل کرده (مهندسی عمران،سازه،معماری،محیط زیست،منابع طبیعی،فنی و...) وداشتن برنامه واستراتژی راهبردی،گلایه نمایم واین حق هرشهروندی است ولی بنده ازاین حق شهروندی برای اعتلاءخود شهروندان استفاده خواهم کرد.امروزکه من باشما سخن می گویم هرکسی که دستی برقلم وآتش دارد ودرراه خدمت به مردم مهمان نوازوباصفا جواهرده کوتاهی کند خیانت به خود ونفی موجودیت انسان نموده است ودراین مسیرهمه باید درحفظ وآبروی جواهرده بکوشیم که دراین راه مسئولیت همگان بویژه مسئولین شهری واستانی وکشوری دوچندان خواهد بود.

برای توسعه جواهرده نیازبه مدیران عاشق،صادق،متخصص وایثارگرنیازمندیم وکارهای برزمین مانده درجواهرده این بهشت زمینی رامسربسیارزیاد است وهمه ما امروزشاهدیم که دریک تعطیلی پنج شنبه یاجمعه میلیونها نفرمسافروگردشگربرای گذران آرامش جسمی،روحی وروانی راهی جواهرده می شوند واین وظیفه ذاتی مسئولان ودست اندرکاران است که به شهروندان وگردشگران خدمات شایسته ارائه نمایند وهمه دراین پیک شلوغی شاهد ونظاره گریم که باحجم ترافیک بالا وآلاینده های متعدد وانبوهی ازانباشت زباله وکمبود خدمات وسرویسهای رایگان ازسوی شورای جواهرده هستیم،دراین مقال نمی خواهیم خدمات آنان رانادیده بگیریم،می خواهم بگویم امروز جواهرده به خود جواهرده اختصاص ندارد که مانسبت به آن بی توجه باشیم.

باید شورای جواهرده ودهیاربامشارکت وفراخوان عمومی وشفاف سازی درمنابع اموربودجه ای ودرآمدی واعلام کمبودها وامکانات ودرخواست مشارکت ازشهروندان ومسئولین شهری،استانی،کشوری وجذب سرمایه گذاران لایق وکننده کار،جواهرده راازاین بن بست ذکرشده ونشده خارج نمایند.دوستان اگرتوان این برنامه ریزی راندارند کاررابه اهلش واگذارتاپاسخگویی ازدوششان ساقط وبین وجدانهای بیدارخود راهت باشند وراهت بخوابند.

درتوسعه ابنه راهها وافزایش حریم جاده ها ورعایت مقررات ساختمانی وفنی،آسفالت بین راه جواهرده وآبعلی تابالادست جواهرده،توسعه فضای بین مبلمان میدان جواهرده وکاشت سبزه،سیستمی نمودن عوارض اتومبیلها،سرویس بهداشتی بین راهی واحداث نمازخانه،جمع آوری بهنگام ومکانیزه زباله به نحومطلوب،توسعه وهزینه کرد برنامه های فرهنگی وورزشی،احداث پارک جنگلی مدرن درچند نقطه وپولی نمودن آن به عنوان یکی ازمنابع درآمدی جواهرده،سنگفرش نمودن ونامگذاری تمامی کوچه ها که برزیبائی جواهرده خواهد افزود باید همت مظاعف وایثارشبانه روزی داشت.

من متواضعانه ازدهیاروشورای جواهرده می خواهم که باغیبت بیش ازحد وصرف نشستن پشت میزجواهرده معمای مسئله حل نخواهد شد،برقراری دیالوگ دوطرفه بین مردم ومسئولین وخبرنگاران رسانه ها می تواند شما رابه موفقیتهای چشمگیری نائل نماید،عزیزان ،سالهاست که من درتشکیلات سیاسی واداری جامعه درحال تجربه اندوزی هستم،وشماهاباید نیتهایتان راپاک وصادقانه وبیش ازتوان موجود باید درراه نام وآوازه این دهکده فوق العاده زیبای طبیعی خدادادی تلاش نمائید ودراین راه من ازبخشدارجوان وپرتلاش ونماینده پیگیردرخانه ملت وفرمانداردلسوزوپای کارمی خواهم نگاه وهمتتان برای توسعه وپیشرفت وآبادانی جواهرده بیش ازگذشته باشد تادراین مسیررضایت همگان وازهمه مهمترخداوند حی وحاضرحاصل گردد.

به امید تحقق فردایی بهتربرای آبروی رامسریعنی بهشت زمینی خدا(جواهرده).

                                                          باتقدیم احترام:احمد برفی.

پیام تبریک ریاست دانشگاه پیام نور به مناسبت روز خبرنگار.

پیام تبریک ریاست دانشگاه پیام نور به مناسبت روز خبرنگار

.

در متن پیام دکتر سرلک آمده است:
17 مرداد روز خبرنگار، فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته از جمله شهید محمود صارمی است که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
بدون تردید حضور اصحاب رسانه در عرصه های مختلف خبر رسانی و انعکاس شفاف، صحیح و به موقع اخبار نقش بسزا و تعیین کننده ای در رشد آگاهی مردم ، مسئولین و سازمان‌ها دارد، ضمن اینکه اطلاع رسانی صحیح خدمات مسئولان و سازمان ها از یک سو و پیگیری و حل مشکلات مردم از سوی دیگر زمینه رشد و توسعه همه جانبه جامعه را فراهم می آورد.
امروز دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه مولود انقلاب اسلامی و یک دانشگاه مردم نهاد که در اصل پشتوانه آن مردم می باشند، رشد چشمگیری در عرصه های علمی، پژوهشی و فناوری داشته و شایسته است این تحولات مهم و پیشرفت های چشمگیر با قلم گویای خبرنگاران فرهیخته در سطح ملی و بین المللی انعکاس یابد تا همگان از جایگاه علمی این دانشگاه و کشور عزیزمان ایران مطلع شوند.
از درگاه خداوند متعال برای همه خبرنگاران و زحمت کشان این عرصه که در اعتلا بخشی ایران اسلامی و حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی، با بینشی عمیق می نگارند، توفیق مستمر و روزافزون خواهانم.
محمد علی سرلک
17/5/94
دکتر سرلک رئیس دانشگاه پیام نور در پیامی روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

فرمانداررامسر:روز خبرنگار در واقع روز تجلیل از ساحت اندیشه ،خردورزی و حرمت قلم است.

                                     

 حسین سروری در آستانه ۱۷ مردادروز خبرنگار افزود: تقارن روز خبرنگار با سالروز شهادت شهید صارمی بیانگر آن است که رسالت معرفت بخشی اصحاب رسانه برگرفته از آموزه های دینی و اخلاقی و  رسالتی تاریخی است.

وی بیان داشت: تلاش های خبرنگاران در تنویر افکار عمومی ،بیان خدمات و همچنین انعکاس مطالبات عمومی مهم و اثرگذار است.

وی تأکید نمود: روز خبرنگار در واقع روز تجلیل از    ساحت   اندیشه ،خردورزی و حرمت قلم است.

وی تأکید نمود: خبرنگاران رسالت بسیار سترگی دارند و در عصر ارتباطات و ارسال لحظه ای اخبار این نقش مهم تر جلوه گری دارد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران از یک سو مطالبات عمومی مردم را انعکاس می دهند و از سوی دیگر ارائه دهنده خدمات هستند و این  وظیفه مندیشان  قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و حمایتی در حوزه رسانه و خبرنگاران دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه های جدی دارد.

وی گفت: تکریم از جایگاه خبرنگاران نباید فقط به روز خبرنگار منتهی شود بلکه این باور باید به فرهنگ عمومی  و اعتقاددر مدیران تبدیل شود.

وی افزود: مسئولان دستگاههای اجرایی باید به جایگاه ویژه رسانه اهتمام ویژه و تعامل شایسته داشته باشند.

در دستگاههای اجرایی باید دلسوزترین ،علاقمندترین و بهترین نیروها در روابط عمومی ها بکار گرفته شوند.

احمد یحیایی ایله ای" افزود:روابط عمومی باید همسو با تحولات اجتماعی به آموزش مستمر روی بیاورد و اگر یک روابط عمومی کارآمد باشد سیستم آن سازمان نیز رشد می نماید.

وی ادامه داد:مخاطبان امروز ما با سال های گذشته فرق دارند مردم به شدت باسواد شده اند  و امروز ما 3 میلیون وبلاگ و وب سایت فعال داریم و 250 هزار کودک زیر 10 سال وبلاگ دارند.

وی بیان داشت:تجاری سازی،مخاطب محوری،بحران زدایی ،ارتباطات الکترونیک ،مسولیت اجتماعی و مدیریت کیفی از رویکردهای نوین در روابط عمومی است.

وی افزود:روابط عمومی باید تحلیل گربوده  و از تکنیک های  روابط عمومی استفاده نماید و  و به مخاطبان خود توجه نماید.

وی گفت:روابط عمومی ها باید به اطلاع رسانی توجه ویژه نمایند و از شایعات جلوگیری نمایند.

وی اظهار داشت:شایعات قدرتشان از خبر بیشتر است و بعد از تخریب آباد نمی شودبهترین ابزار برای اطلاع رسانی اینترنت و موبایل است.

فرماندار شهرستان رامسر نیز گفت:روابط  عمومی در عصر کنونی باید برنامه محور ،مخاطب مدار و خلاق و نو آور باشند.

"حسین سروری"افزود:روابط عمومی ها باید با کسب دانش و مهارت ،خلاقیت  در عصر تبادل سریع داده ها و اطلاعات پیشتازباشند.

وی ادامه داد:روابط عمومی بازوی مدیران و باید تبیین گر اهداف ،برنامه ها و سیاست های سازمان باشد.

وی اظهار داشت:مدیران روابط عمومی باید با کارآمدی و بهره مندی از تمام فضاها، اطلاع رسانی اقدام نمایند.

وی افزود:در دستگاههای اجرایی باید دلسوزترین ،علاقمندترین و بهترین نیروها در روابط عمومی ها بکار گرفته شوند.

این کارگاه آموزشی توسط اداره کل روابط عمومی استانداری مازندران و نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اجراشد.

اگر منابع طبیعی و جنگلها این اندازه برای کشور مهم بوده٬ پس سهم مازندران و استان های شمالی از درآمد این جنگل ها چه اندازه است.

شمس الله شریعت نژاد ظهر امروز در همایش بررسی طرح تنفس جنگل اظهار کرد: اپوزیسیون موضوع منابع طبیعی به ویژه درباره جنگل ها در مجلس را گاهی نمایندگان شمال کشور باعث می شوند.

وی با بیان اینکه طرح توقف بهره برداری از جنگل را برخی نمایندگان مازن13931218000423_PhotoAدران در مجلس بیان می کنند که نمی دانیم چه اهدافی دارند٬ افزود: وقتی نماینده جنوب کشور ببیند نماینده مازندران این مسئله را بیان می کند٬ به نظر این نماینده گرایش پیدا می کند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره برداران و فعالان حوزه جنگل٬ ارتباط بسیار کمی با نمایندگان مجلس دارند٬ گفت: اگر منابع طبیعی و جنگلها این اندازه برای کشور مهم بوده٬ پس سهم مازندران و استان های شمالی از درآمد این جنگل ها چه اندازه است.

این مسئول با بیان اینکه تأکید رهبری بر مزیت های منطقه است٬ تصریح کرد: هیچ یک از ما طرفدار افراد متجاوز نیستیم و هدف گیری فرمایشات رهبری به تجاوز در زمین خواری و کوه خواری شمال تهران است.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه عده ای نشانی را نادرست آمده اند٬ ادامه داد: مزیت شمال کشور دریا و جنگل است که یک قایق از دریا نمی گذرد و طرح تأثیرگذاری در جنگل ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری در این حوزه دچار مشکل اساسی است٬ خاطرنشان کرد: از سویی در اینجا این سوال مطرح است که به چه دلیل مجوز چرا در مرتع داده می شود و از سویی دیگر دامدار اجازه چرای دام در بالادست را ندارد٬ در حالی که سیستم دامداری در اینجا به صورت ییلاق و قشلاق است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس با اشاره به اینکه اطلاعات نادرست به مسئولان ارشد کشور داده می شود٬ اظهار کرد: سیاست گذاری های ما همیشه پشت سر و عقب است و اکنون هم چشم از واقعیت می بندیم و سیاست جلگه را در جنگل استفاده می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سیاستی در کشور این موضوع را دنبال می کند مردم شمال کشور را در جلگه حبس کند٬ افزود: طرح صیانت دستاوردی برای ما نداشت چون نظام جمهوری اسلامی اراده ای برای حفظ جنگل ندارد٬ اکنون که وضع مالی دولت خوب نیست اما در زمانی که دولت اعتبار داشت هم اقدامی صورت نگرفت.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه اگر طرح جنگلداری مشکلی دارد باید رفع شود٬ گفت: یک مصوبه درباره جنگل نوشتند اما از روز نخست به دنبال اجرایی کردن ماده ۶ هستند.

وی با بیان اینکه در عصر جدید مروج دامداری سنتی شدیم و در این حوزه به سال ۳۷ برگشته ایم٬ تصریح کرد: نمایندگانی که طرح توقف بهره برداری از جنگل را ارائه می دهند به علت ناآگاهی در این حوزه است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق مردم شمال کشور در اجرای این طرح تضییع شده است٬ ادامه داد: ۴۵ درصد از جنگل های ما طرح ندارند چون توجیه اقتصادی نداشته و جزو اراضی پرشیب هستند که امکان اجرای طرح اقتصادی را ندارند و نمایندگان ما حتی در کمیسیون کشاورزی٬ خالی از اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن بهره برداری از جنگل٬ سیاست انحرافی است٬ ادامه داد: باید گزارش قابل ارائه برای مخاطبان مختلف از سوی فعالان حوزه جنگل تهیه شود تا اطلاعات کافی در این زمینه به جامعه و به ویژه نمایندگان ارائه شود.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مشکل اساسی این است که در سازمان جنگل ها افرادی داریم که با ژست سیاسی٬ منتقد عملکرد این سازمان هستند.

شکارچیان غیرمجاز دررامسر دستگیرشدند.

                                                               

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامسر از دستگیری شکارچیان غیرمجاز پنج راس کل وحشی از گونه های تحت حفاظت خبر داد.

به گزارش رامسر آنلاین، محمدرضا نیاستی در گفتگویی افزود: با تحقیقات و سرنخ های واصله، شکارچیان غیرمجاز و حرفه ای در شهرستان رامسر که با اعمال بی رحمانه و غیر انسانی به قتل و عام حیات وحش می پرداختند دستگیر شدند.

نیاستی اظهار داشت: شکارچیانی که در ارتفاعات شهرستان رامسر اقدام به شکار غیر مجاز پنج راس کل وحشی (پازن) از گونه های تحت حفاظت که زیستگاه آن صخره های صعب العبور کوهستانی است، کرده بودند، به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بعدی و بازسازی صحنه های جرم در بازداشت به سر می برند.

وی افزود:با توجه به گزارشات مردمی و دوستداران محیط زیست، این شکارچیان که از مدت ها قبل تحت تعقیب مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قرار داشتند بالاخره دستگیر شدند که بررسی ها و مستندات بدست آمده حکایت از سه مرحله تخلف شکار غیر مجاز دارد.

نیاستی ادامه داد: این اقدام با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و پلیس آگاهی و نیروی انتظامی انجام شد و در بازجویی های بدست آمده تاکنون سه نفر از متخلفین شناسایی و تحقیقات همچنان تا بدست آمدن کامل جزئیات و شناسایی کلیه همدستان شکارچیان ادامه دارد.

نیاستی گفت:از جمله تحقیقات در اینگونه تخلفات، واگذاری غیر مجاز اسلحه توسط صاحبان به غیر و ورود موتورسیکلت های سنگین به مراتع و ارتفاعات است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر از مردم خواست همکاری نزدیکی را با اداده محیط زیست برای کوتاه کردن دست متخلفین داشته باشند.

بازدید رئیس آموزش وپرورش ازنمایشگاه دستاوردهای فنی وحرفه ای رامسر.

                                                       

مهندس ولی پور" رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای رامسر که در این بازدید مدیر و معاون آموزشی آموزش و پرورش رامسر را همراهی می نمودند گارگاههای مختلف این مرکز از جمله جوشکاری ،رایانه کار ،چرم دوزی ،الکترونیک و...را بازدید کردند واز نزدیک آنان را با فعالیتها وظرفیتهای آموزشی این مرکز آشنا کردند . وی در این بازدید آمادگی کامل خود را برای ارائه آموزشهای مهارتی برای صاحبان صنایع ونیروی انسانی کارخانجات مختلف اعلام کرد . "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر نیز ارئه آموزش های مهارتی بر حسب نیازجامعه و درخواست مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی راگام مهمی در توانمند سازی نیروی انسانی دانست وخواستار تعامل دوسویه مرکز آموزش فنی وحرفه ای وآموزش و پرورش در بخش هنرستان ها شد .

ولیپور افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه گردد رعایت نظم، اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع است.

                                                                                                                      

وی ضمن تشکر از حاضرین در جلسه و آرزوی قبولی طاعات بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد فضایی آرام در کنار یکدیگر باعث تجلی، پویایی، اثربخشی و انگیزه گردیم.

ولیپور افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه گردد رعایت نظم، اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوثر رامسر به اهمیت المپیاد مهارت اشاره کرده و اظهار داشت: سعی خواهد شد مواد مورد نیاز کلاس های مربوط به المپیاد تهیه گردد و از مربیان مربوطه نیز درخواست می شود تمام تلاش های خود را جهت آموزش به این افراد به کار گیرند.

همچنین وی برنامه های هفته ملی مهارت را تشریح کرد و عنوان کرد: در این هفته باید در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، ارتقا جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و اجرای برنامه های متنوع تلاش شود تا مخاطبان و گروه های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شوند.

در این جلسه به طرح موضوعاتی از جمله آموزش های بازار محور، ماده 17، آموزش های بدون هزینه برای سازمان و آموزش روستایی جهت بالا بردن عملکرد مرکز نیز پرداخته شد.

در انتها مربیان از مسایل و مشکلات پیش روی تدریس خود صحبت کردند و پیشنهادهایی نیز برای ارتقا سطح آموزشی ارایه دادند.

توسعه بوم گردی در روستاهای مازندران با تهیه طرح هایی در این بخش آغاز شده است.

                                                     photo_2015-07-30_02-38-16

مازندران بیش از سه هزار روستا با جاذبه های مختلف دارد که توسعه بومگردی در این بخش می تواند به رونق اشتغال و وضعیت اقتصادی روستاها کمک کند.برای توسعه وضعیت اقتصادی و رونق گردشگری در روستاها، طرح بومگردی روستایی در این مناطق از استان مازندران شروع شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی رامسر گفت:اگر همدلی و همکاری بین شورا و دهیار در روستا حاکم باشد شاهد رشد و توسعه روستا خواهد بود و این موضوع نیز منطبق بر شعار سال است.

جان الله عبدی اظهار داشت:۴۵ درصد از جمعیت استان مازندران جمعیت روستایی است و ما در بحث میزان جمعیت روستاهایی در کشور رتبه خوبی داریم.

وی ادامه داد:با توجه به آمار سرشماری که از جمعیت روستا در سال ۱۳۹۰ در دسترس است باید اقدامات خود را به سمت و سویی ببریم که حفظ روستاها را شاهد باشیم و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده شاهد افزایش جمعیت روستا و مهاجرت معکوس در روستاها باشیم.

وی گفت:افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس به این معنی نیست که خانواده های خوش نشین زیاد شود بلکه باید در روستا شغل ایجاد کرد و خانواده های روستایی را شاغل کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران ادامه داد: از سال گذشته دولت سیاست توسعه پایدار در روستاها را در دستور کار خود قرار داده و این امر مستلزم ماندگاری جمعیت در روستاها و ایجاد شغل است.

وی یکی از کارهای پیگیری شده در سطح روستاهای استان مازندران را بخش بوم گردی در روستاهای استان بر شمرد و افزود: در این زمینه از سال گذشته پیگیری های جدی صورت گرفت و استان مازندران در زمینه تشکیل این کمیته در کشور اول بود.

ادامه مطلب ...