نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

پیام تبریک نوروزسال1392.

پیام تبریک نوروزسال (1392).

نوروزفصل رویش،زایش وتحول طبیعت است.ونوروزدرواقع نوشدن وآراستگی است واین درس بزرگ طبیعت به انسان بشری است تاکمی به تفکربیاندیشد وبه طبع آن بشریت نیزبابهارطبیعت باید به بهارنوشدن وانسانیت برسد وهرروزی که درآن معصیت ونافرمانی خدادرآن نباشد آنروزعید ونوروزاست وهمه انسانها برای رسیدن به مرزخلیفةالهی باید دواصل مهم صله رحم ونزدیک کردن دلها وقلبها وهمدلی وهمراهی انسان کرۀخاکی به معشوق الی الله رادردستورکارقراردهد.کوتاه سخن که این جانب نوروزباستانی سال 92رابه همه مردم ایران خصوصاًشهروندان فهیم وآگاه ودوست داشتنی شهرستان رامسر

شادباش وتبریک عرض می کنم وبهترینها رادراین سال برای همه مسئلت می نمایم وامیدوارم درسال جدید همه باهم بارهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم بیش ازگذشته گامهای مثبتی درراه اعتلاءوسربلندی وتوسعه شهرستان برداریم.انشاءالله-ارادتمند وخدمتگزارشما:احمد برفی.

آخرین نشست مطبوعاتی سال91خبرنگاران بارئیس ارشاد رامسر.

ریاست اداره فرهنگ وارشاد شهرستان رامسر درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی خبرداد.

21فروردین 92نمایشگاهی ازتوانمندیهای هنرمندان درحیطه های مختلف درمجموعه جهاد کشاورزی شهرستان رامسربرگزارخواهد شد

حاج محمد شریفی ریاست اداره فرهنگ وارشاد شهرستان رامسردرآخرین نشست مطبوعاتی سال 91 درجمع اصحاب رسانه وخبرنگاران گروهی ضمن تبریک ولادت شیرزن کربلا حضرت زینب(س)وروزپرستاراظهارداشت:خبرنگاران کمک حال وبازویی قوی وتوانمند درعرصه اطلاع رسانی برای ما بودند وباانتقادهای به موقع وسازنده وحضورپررنگ درهمه برنامه های ارشاد وپروژه های شهرستان همچون مشاوری امین یاریگرمان بودند.شریفی درادامه همین بخش افزود:ازاطلاع رسانی خوبتان درخصوص انتشارنشریه طلوع فجربه عنوان کاری نو ازخبرنگاران شهرستان که درجایگاه خود بی نظیربود تقدیرنمود ودرادامه سخنان خود تصریح کرد:کارهای ثبتی آگهی که تادیروزدرتنکابن انجام می شد به حول قوه الهی با پیگیریهای اداره ارشاد ازاین پس درشهرستان انجام خواهد شد.

وی درادامه بیان عملکرد اداره ارشاد شهرستان افزود:کمیته فرهنگی مبارزه بامشروبات الکلی درواقع 2مصوبه داشت که درپی اجرای آن

یک همایش درشهرستان گذاشته می شود تا مباحث آیات وروایات درحرام بودن این ماده الکلی ودعوت ازیک کارشناس درخصوص موارد بهداشتی این مواد ویک کارشناس نیزبه لحاظ اثرات روحی وروانی جهت تنویرافکارعمومی به نمایش گذاشته خواهد شد.حاج آقاشریفی درادامه سخنان خود درراستای عملکرداداره ارشادبیان داشت:انجمن شعرهر15روزیکباربرگزاروانشاءالله کارشعردرسال جدید بومی اجراخواهد شد.رئیس ارشاد درادامه افزود:مسابقه نامه به یک جوان بحرینی که جوایزنفیسی نیزبرای آن تعریف شده برگزارشد.-برنامه 13سیزدهمین انجمن شعرشالیزاردرکتالم-دوم عید کنسرت موسیقی پاپ درپارک آبی-اجرای جشنواره نوروزی درشهرستان-برگزاری نمایشگاه کتاب درسه راه آبگرم وتله کابین-اجرای موسیقی سنتی بومی درتله کابین-21فروردین افتتاح نمایشگاه توانمندیهای هنرمندان شهرستان-اجرای اولین کنسرت آموزشی وپژوهشی باحضورهنرمندان عرصه موسیقی درفروردین ماه-احیاءهمه انجمنهای فرهنگی وهنری درسه ماه اول سال 92-فعالیت انجمن خوشنویسان وانجمن شعروانجمن اهل قلم،اهم فعالیتهای ارشاد بود.رئیس پرتلاش دستگاه فرهنگ وارشاد ضمن تشکرازمجمع امورصنفی شهرستان بخاطرتأدیه نام اصناف قبل ازصدورجوازکسب ویژه تشکرنمود ودرپایان سخنان خود برای همه خبرنگاران درسال جدید بهترین حالات درونی راازخدای سبحان مسئلت نمود.

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر مطرح شد؛

منطقه گردشگری آزاد اسلامی با محوریت رامسر ایجاد شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.

دستور کار این جلسه که به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر بررسی اجمالی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و چگونگی اجرای آنها از ابتدای سال 91 تا بهمن 91 ، برنامه ریزی ستاد تسهیلات نوروزی و بزرگداشت ایام فاطمیه بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تشکر از حضور فعال اعضا، گزارشهایی در خصوص مصوبات اجرا شده این شورا در شهرستان رامسر ارائه داد.

محمد شریفی تشکیل کار گروه مدیریت فرهنگی ، تشکیل کارگروه نامگذاری اماکن ، هماهنگی با اداره صنعت و معدن و تجارت در خصوص استعلام تاییدیه نام اماکن فرهنگی و اصناف از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از صدور جواز کسب، مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص نگارش تابلوهای اماکن عمومی و فرهنگی به 3 زبان فارسی- عربی- انگلیسی جهت رفاه حال مسافرین داخلی و خارجی را از جمله موارد مورد پیگیری و اجرایی شده این شهرستان نام برد.

ادامه مطلب ...

15اسفند روزدرختکاری برهمگان مبارک باد.

۱۵اسفند روزدرختکاری برحافظان وسخت کوشان احیاءعرصه منابع طبیعی کشورمبارک باد.

ادامه مطلب ...

فرماندارسابق رامسررئیس کاخ سعدآبادشد.

فرماندار رامسر هم کاخ نشین شد

فرماندار رامسر با حکم ملک زاده بر کرسی ریاست کاخ سعدآباد تکیه می زند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مرات ؛«رضا خانی» با حکم محمد شریف ملک زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان رئیس کاخ موزه سعدآباد منصوب شد.

خانی، پیش از این انتصاب، فرماندار رامسر بوده است.

علی عبدالله نژاد، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون همزمان سرپرستی کاخ سعدآباد را برعهده داشته است که از این پس، تک‌شغله خواهد شد.

قرار است امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کاخ سعدآباد برگزار ‌شود./350

دومین جلسه کارگروه نامگذاری اماکن رامسر.

برگزاری دومین جلسه کارگروه نامگذاری اماکن رامسر

دومین جلسه کارگروه نامگذاری اماکن شهرستان رامسر با حضور اعضای این کارگروه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، در این جلسه نمایندگان شهرداری، صنعت، معدن تجارت، سپاه پاسداران، مجمع امور صنفی و  نظارت بر اماکن عمومی رامسر حضور داشتند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در این جلسه با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای صنفی شهرستان در خصوص نامگذاری دارای تخلفاتی هستند اظهار داشت: راه کارهای اجرایی به منظور برخورد با این تخلفات فرهنگی ارائه شود.

محمد شریفی افزود: پیشنهاد می شود جلسات متعددی با روسای واحدهای صنفی و به صورت مجزا برگزار شده تا در خصوص اهمیت موضوع با آنان هم اندیشی شود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش همراه با سخنرانی یک کارشناس متخصص در این خصوص با حضور صاحبان مغازه های متخلف نیز می تواند اثربخش باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: در این جلسه هریک از اعضای حاضر نسبت به ارائه پیشنهادات و نظرات خود اقدام کرده  و در نهایت مصوب شد لیست مغازه های متخلف از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجمع امور صنفی ارسال شود تا از سوی آن مجمع اقدامات لازم به عمل آید.

وی همچنین تصریح کرد:  با توجه به حساسیت مساله و امکان مخالفت با تصمیم کارگروه از سوی صاحبان مغازه های متخلف و حفظ آرامش جامعه در این برهه زمانی اجرای این اصلاحات به بعد از برگزاری انتخابات موکول شد.

21فروردین 92آغازرسمی فعالیتهای انتخاباتی شوراهای شهروروستا.

۲۱ فروردین آغاز فعالیتهای انتخابات شوراها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت : بنا بر ابلاغ رسمی ستاد انتخابات کشور از تاریخ ۲۱ فروردین ۹۲ با تشکیل دبیرخانه ، فعالیت هیأتهای اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهرستانها آغاز خواهد شد.

"علیرضا جمشیدی" در جلسه ای با فرمانداران و مدیران کل حوزه سیاسی امنیتی استانداری افزود : ثبت نام داوطلبان واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز از تاریخ ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ۹۲ که در آگهی های مربوطه در همان ایام اعلام می شود ، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : زمان رسمی تشکیل دبیر خانه و آغاز بکار هیأت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز از تاریخ ۱۷ اردیبهشت۹۲ و ثبت نام داوطلبین از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز خواهد بود .

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد : از تاریخهای ابلاغی جمعاً ۶۶ روز زمان فعالیت  دبیرخانه انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و۳۹ روز هم برای انتخابات ریاست جمهوری تا روز اخذ رأی  زمان وجود دارد.

جمشیدی اظهار داشت : با توجه به برگزاری توأمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قطعاً اینبار در استان گلستان نسبت به آخرین انتخابات برگزار شده به تعداد بیشتری شعب اخذ رأی و به همین تناسب نیروی انسانی ، امکانات و تجهیزات نیاز داریم که باید با همت دو برابر از همین حالا نسبت به برطرف کردن نواقص و کاستی ها اقدام کنیم.

وی خطاب به فرمانداران گفت : یکماه قبل از آغاز زمان رسمی فعالیت هیأتهای اجرایی یعنی تا تاریخ ۲۱ اسفند باید تمامی امکانات ، خطوط ، تلفن ،
vpn  ها  و ... آماده باشد تا در زمان شروع با مشکلی مواجه نباشیم.

معاون استاندار یادآور شد : قطعاً کسب رتبه اول کشور در برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظارات ستاد انتخابات کشور را از استان گلستان بالا خواهد برد که کسب موفقیت دوباره تنها با همت مضاعف همه دست اندرکاران انتخابات در استان میسر خواهد شد.  

وی خاطر نشان کرد : دو نکته در حوزه انتخابات بسیار حائز اهمیت است که بخش اول آن شامل مدیریت افکار عمومی و بخش دوم آن شامل مدیریت اجرایی انتخابات می شود که فرمانداران عزیز به عنوان والی شهرستانهای خود وظیفه خطیری را در این دو حوزه بر عهده خواهند داشت.

جمشیدی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی معرفت ، انسانیت و مردم مداری حاکم است تصریح کرد : ممکن است که در شرایط فعلی به دلیل فشارها و تحریمهای دشمنان اسلام مردم در وضعیت معیشتی مناسبی بسر نبرند ولی ما مسئولان می توانیم با استفاده از اخلاق خوب با مردم و درکنار مردم باشیم و تمام توانمان را برای آسودگی خاطر هر چه بیشتر این مردم ولایتمدار و با بصیرت بکار بگیریم.

وی در پایان تأکید کرد : مدیریت بازار و برخورد جدی با گرانفروشان و محتکران بویژه در ایام خریدهای نوروزی ، آمادگی ستاد دائمی سفرهای نوروزی شهرستانها برای اسکان مسافرین در ایام نوروز ، مدیریت وضعیت بنگاههای تولیدی و پرداخت حق و حقوق کارگران ، مدیریت چهارشنبه آخر سال ، طرد اتباع بیگانه و مبارزه جدی با مواد مخدر مهمترین مواردی است که فرمانداران باید در کنار آمادگی انتخابات در دستور کاری خود داشته باشند.

دومین یادواره شهدای شهرستان دردانشگاه پیام نوررامسر.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه بندرانزلی دریاد واره شهدای دانشجوی شهرستان دردانشگاه پیام نوررامسر:

یادواره شهداء گزارش عملکرد ما به شهداءاست.

دومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان رامسرباشکوه خاصی باحضورامام جمعه بندرانزلی،امام جمعه رامسر،فرماندار،معاون فرماندار،بخشدار، رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران ،روئسای دانشگاههای شهرستان وخانواده های شهداءوایثارگران ودانشجویان واساتید درسالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزارشد.

سید جواد سمائی رئیس دانشگاه دراین نشست ضمن خیرمقدم به حضاروعلودرجات ورحمت واسعه به روان پاک امام وشهدای جنگ وشهدای علمی دانشگاه بیان داشت:برحسب وظیفه معلمی به دانشجویان عرض می کنم که به پاسداشت جانفشانیهای شهداء ودفاع ازارزشهای انقلاب رانمی توان باتصویروجلسه ودینی که آنان برگردن مادارند ادانمود.وی درادامه تصریح کرد:ولی می توان دریک محیط علمی با جنبش نرم افزاری ونهضت علمی،سند راهبردی ارزشهای علمی وانسانی رادردانشگاههاشکوفا ساخت.سمائی همچنین بیان داشت:تکریم وتعظیم ازمقام شامخ شهدایک وظیفه وضرورت غیرقابل انکاراست.

ادامه مطلب ...