نمایشگاه چاپ دستی باتیک مهدیه امینی به نقل از قلم جوان حسین قاسمی

به همت خانم مهدیه امینی هنرمند خوش ذوق رامسری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر نمایشگاه نقاشی چاپ دستی باتیک در کتابخانه فرید این شهرستان به مدت 5روز به نمایش گذاشته شد.

مهدیه امینی در گفتگویی کوتاه با قلم جوان بااشاره به اینکه 8سال در این رشته فعالیت حرفه ای دارد گفت:آثار این نمایشگاه نگاهی به ایران قبل اسلام دارد که روی پارچه طراحی شده است.

وی افزود:قصد دارم در نمایشگاه های بعدی کارهای خود را روی بوم نیز به اجرا درآورم که به صورت حجمی و سه بعدی طراحی می شود و در حال حاظر در حال انجام این پروژه هستم.

امینی با قدردانی از حمایتهای اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین اداره کتابخانه ها گفت:متاسفانه نبود مجتمع فرهنگی در شهرستان رامسر باعث شده آثار هنرمندان این شهرستان کمتر در معرض نمایش قرار گیرد.

وی از مسئولان خواست هرچه سریعتر و با تدبیر  برای ایجاد مجتمع فرهنگی همت کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد رامسر  نیز در گفتگویی اذعان داشت:شهرستان رامسر در بحث فرهنگ و هنر دارای پتانسیل بالایی است که در دیگر شهرها کمتر دیده می شود.

محمد شریفی افزود:متاسفانه نبود مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان رامسر باعث شده هنرمندان این شهرستان به سختی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت نمایند.

وی در پایان با قدردانی از مدیرکل کتابخانه های استان مازندران و اداره کتابخانه های عمومی رامسر گفت:ما تمام تلاش خود برای حمایت از هنرمندان انجام می دهیم تا این عزیزان بتوانند آثار خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

ادامه نوشته

روایت دومین یادواره شهداء هنرمند ازپایگاه اطلاع رسانی نیمه پر :

دومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان رامسر به روایت تصاویر

نیمه پر/ دومین یادواره دو شهید هنرمند شهرستان رامسر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان در سالن آمفی تئاتر هتل آزادی با حضور هنرمندان و بسیجیان برگزار شد

در این یادواره که از حال و هوای معنوی خاصی برخوردار بود سرهنگ حمیدی ابتدا به سخرانی پرداخت و در ادامه هنرمندان بسیجی شهرستان  کارهای ارزشی خود از جمله شعر، موسیقی، نمایش و… را اجرا کردند

در آخر از هنرمندان فرهیخته در عرصه های نویسندگی، شاعری، خبرنگاری، نمایش و موسیقی تقدیر به عمل آمد

همچنین به مناسبت یادبود شهدای هنرمند شهرستان به خانواده هایشان هدایایی یه رسم یابود اهداء گردید

شهیدان امید زندی و محمد مهدی رحیمیان دو شهید هنرمند شهرستان رامسر هستند

IMG_9771

IMG_9781

IMG_9789

IMG_9790

IMG_9799

IMG_9815

IMG_9817

IMG_9822

IMG_9827

IMG_9851

IMG_9872

 

 

IMG_9748

IMG_9768

IMG_9858

IMG_9866

IMG_9869

مصاحبه سایت نیمه پر از سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رامسر در خصوص یادواره شهداء هنرمند :

هنرمندان شهرستان در این یادواره یک کار تأثیر گذار را به نمایش گذاشتند

محمد شریفی گفت:  با همه دغدغه های که در این زمینه داشتیم هنرمندان عرصه های مختلف پای کار آمدند و در اجرای برنامه هایی همچون موسیقی، نمایش، شعر و… یک کار تأثیر گذار را به نمایش گذاشتند که تقریباً برای اولین بار این نوع کار در رامسر اجرا شد

به گزارش نیمه پر، ریئس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه یادواره شهدای هنرمند به خبرنگار ما گفت:  در این  یادواره  تصمیم بر این شد که از ظرفیت های هنرمندان بومی استفاده بشود که خدا را شکر این کار به نحو احسن از سمت هنرمندان شهرستان اجرا شد

وی اظهار داشت: حتی این کارهای  تأثیر گذار بازخوردی را بهمراه داشت که رئیس بنیاد شهید شهرستان از این گروه جهت یادواره شهدای شهرستان دعوت به عمل آورد

محمد شریفی در ادامه بیان کرد:  این شهیدان بزرگوار از هنرمندان چیره دست، کاریکاتوریست و خوشنویس بودند که در صددیم تا نمایشگاهی از آثار این دو شهید را به زودی برگزار نماییم

وی در آخر خاطر نشان کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست  باید یاد و خاطره این عزیزان را با برپایی چنین برنامه هایی زنده نگه داریم

عیادت از یک خبرنگار پیشکسوت از قول قلم جوان حسین قاسمی

عصر روز گذشته دومین یادواره شهدا هنرمند رامسر برگزار شد.
در حاشیه این برنامه از چند هنرمند و خبرنگار نیز تجلیل به عمل آمد
علی مصباح شهرستانی خبرنگار پیشکسوت شمال کشور نیز یکی از تقدیر شوندگان بود اما به دلیل بستری بودن در بیمارستان جهت قطع پا (دیابت) نتوانست در این مراسم شرکت کند.
به همین جهت پس از پایان مراسم،محمدشریفی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر به همراه تنی چند از هنرمندان و خبرنگاران به ملاقات وی رفته ، لوح سپاس و قدردانی او را به پاس یک عمر تلاش صادقانه در عرصه خبر به وی اعطا نمودند.
لازم به ذکر است مصباح در طبقه سوم بیمارستان امام سجاد رامسر در بخش جراحی بستری می باشد.
عصر روز گذشته دومین یادواره شهدا هنرمند رامسر برگزار شد.
در حاشیه این برنامه از چند هنرمند و خبرنگار نیز تجلیل به عمل آمد
علی مصباح شهرستانی خبرنگار پیشکسوت شمال کشور نیز یکی از تقدیر شوندگان بود اما به دلیل بستری بودن در بیمارستان جهت قطع پا (دیابت) نتوانست در این مراسم شرکت کند.
به همین جهت پس از پایان مراسم،محمدشریفی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر به همراه تنی چند از هنرمندان و خبرنگاران به ملاقات وی رفته ، لوح سپاس و قدردانی او را به پاس یک عمر تلاش صادقانه در عرصه خبر به وی اعطا نمودند.
لازم به ذکر است مصباح در طبقه سوم بیمارستان امام سجاد رامسر در بخش جراحی بستری می باشد.

دومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان رامسر برگزار شد.  

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر دومین یادواره شهدای هنرمند در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر با حضور جمعی از هنرمندان ،خانواده محترم شهداء ومردم خوب وولایتمدار شهرستان رامسر برگزار گردید .این برنامه باهمکاری بسیج هنرمندان ویاد وخاطره دوشهید بزرگوار امید زندی ومحمد مهدی رحیمیان در فضایی معنوی وبا عطر وبوی ایثار برگزار شد ودراین مراسم سرهنگ حمیدی فرمانده محترم سپاه رامسر ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان وجود امنیت وآرامش امروز ما را مدیون از خود گذشتگی و ایثار شهداء دانسته واحترام گذاشتن به مقام شامخ شهداء را وظیفه همگی اعلام داشتند ودر پایان برنامه از هنرمندان فعال و پیشکسوت تقدیر گردید .

انجمن اهل قلم از آقای حسن رحیمیان – آقای عیسی خاتمی واز تلاش های  مرحوم سید محمد تقی سجادی تجلیل به عمل آمده ولوح وهدیه ایشان به خانواده محترم سجادی تقدیم گردید.

شورای مشورتی تئاتر از آقای جواد شریعتی

شورای مشورتی موسیقی از آقای هوشنگ حقیقت طلب

انجمن هنرهای تجسمی از انجمن خوشنویسان عادل مصطفی طالشی

انجمن شعرو ادب شالیزار کتالم از آقای عزیز قباحی

واز خبرنگاران، آقایان علی مصباح شهرستانی وعلیرضا عبدی ومحمد رضا بهرامی وحسین قاسمی 

واز خانواده دوشهید بزرگوار هم تجلیل به عمل آمد .

دکور این برنامه توسط گروه فرهنگی هنری گاتا اجراء گردید . مجری آقای احمد اسفندیاری بخش موسیقی ، نوازنده وتنظیم کننده مهرداد زکیان وخواننده امیر عسگری بخش نمایش ، جلال کرد رستمی ،سید غزاله سید زاده وسید سعید سیدزاده وبخش شعر خوانی توسط محسن فلاح صورت پذیرفته که جا دارد از همت بلند این عزیزان تقدیر وتشکر نمود .در پایان برنامه سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به همراه چند تن از هنرمندان به عیادت علی مصباح شهرستانی رفته که چند سالی است با بیماری دیابت دست وپنجه نرم میکند وامید واریم خداوند به ایشان واستاد رحیمیان سلامتی عنایت بفرماید .


ادامه نوشته

اولین یادواره شهدای هنرمند در رامسر برگزار میگردد.

فراخوان مسابقه قرآنی اسراء .

http://upcity.ir/images2/55006151199875989779.jpg

جلسه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برگرار گردید :


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر جلسه کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تاریخ 28 آذرماه با حضور اعضای کمیته برگزار گردید .در ابتدای جلسه محمد شریفی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ومسئول کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رامسر ضمن خیر مقدم حضور همه اعضای کمیته خواستار بهتر برپایی برنامه ها در این کمیته شد ایشان برنامه های اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر را به شرح ذیل اعلام نمود:

ششمین همایش بزرگ هنرمندان رامسر                                                

برگزاری یادواره شهدای هنرمند شهرستان رامسر

چهارمین همایش نگاهی نو به اشعار بومی ومحلی

دومین هما یش نگاهی نو به موسیقی بومی ومحلی

در ادامه جلسه اعضای کمیته نظرات وپیشنهادات خود را جهت هرچه با شکوه تر شدن برنامه های سی وپنجمین بهار انقلاب اعلام نمودند.

مسابقه شعار های انقلابی ،مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع تبیین شاخص های خط امام خمینی (ره)،مراسم عصری باشعر وخاطره انقلاب ،تجلیل از تاثیر گذاران وپیشگامان انقلاب در شهرستان رامسر بخشی از برنامه هایی است که کمیته فرهنگی هنری قصد اجرایی نمودن این مصوبات را در ایام الله دهه فجر دارد.

سومین جلسه شورای فرهنگ  عمومی در مصلی جواد ائمه برگزار شد :

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر این جلسه با سه دستور جلسه برپا گردید :

۱-  بررسی علل توقف ساخت مجتمع فرهنگی وهنری شهرستان رامسر

۲-  جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ، تشکیل شرکت تعاونی بزرگ با حضور فعالان صنایع دستی وگردشگری وهنرمندان عرصه های مختلف هنری با هدف حمایت ازاین قشر وکاهش آسیب های اجتماعی وبیکاری

۳-  اجرای طرح مهمان  ماه ودعوت از سخنرانان برجسته کشوری بصورت سه روز ثابت در هرماه واستفاده از این شخصیتها در دانشگاه ها مساجد ومدارس در قالب سخنرانی و پاسخ به شبهات

در ابتدای این جلسه محمد شریفی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن ارائه دستور جلسه در خصوص مجتمع فرهنگی وهنری جهت فعالیت بهتر همه هنرمندان نسبت به این موضوع تاکید جدی نمودند وادامه حجه الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه محترم رامسر ضمن تاکید دستورات جلسه خواستار یک برنامه واحد در شهرستان در سالهای آتی در عاشوراوتاسوعای حسینی وخواستار مکانی جهت تمرین وبرگزاری جلسات هنرمندان از طرف اداره کل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران شدند ودر ادامه همه نظرات وپیشنهاد ات خود را در خصوص دستور جلسه اعلام نمودند  .

مصوبات ذیل در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر به تصویب رسید :

1-     مصوب شد ساختمانی جهت استفاده هنرمندان و انجمنهای هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان تهیه گردد.

2-     مصوب شد  در سالهای بعد در شعاع 500 متری  مساجد ،تکایا و ایستگاه صلواتی  بر پا نگردد.

3-     مصوب شد اجتماع عزاداری شهرستانی در ساعت 5/9 صبح روز اربعین در مکان مصلی رامسربرگزار شود.

4-     در ماه محرم و صفر چند مکان مشخص ازسوی شهرداریها برای برپایی تکایا و ایستگاههای صلواتی تعیین گردد.

5-     در جلسه بعدی از مدیر کل صدا و سیما جهت پیگیری  نصب آنتن دیجیتال واختصاص ساعاتی از پخش برنامه های شبکه استانی  به شهرستان رامسر دعوت گردد.

6-     کلیه ادارات شهرستان در برنامه های شهرستانی و همایشها برای اهدای جوایز از محصولات صنایع دستی و فرهنگی تولید کنندگان شهرستان رامسر استفاده نمایند.

7-     مصوب شد کلیه هزینه های چاپ دعوتنامه و پوستر مراسم اربعین را بخشداری محترم پرداخت نماید.

53095893548997807162[1].jpg

dsc_0433.jpg

dsc_0438.jpg

dsc_0439.jpg

dsc_0441.jpg

 

دیدار صمیمی با خبرنگاران واصحاب رسانه به نقل از پژواک

خبرنگاران شهرستان رامسر در نشستی با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامسر از عدم پاسخگویی مسئولان شهرستان رامسر گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، نشست خبرنگاران با محمد شریفی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با گلایه خبرنگاران از عدم پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران ختم شد.

محمد شریفی در نشست با خبرنگاران گفت: ‌مهم‌ترین دغدغه امروز هنرمندان رامسری داشتن مکانی برای عرضه و تولید آثار هنری‌شان است.

وی افزود: رامسر جزو شهرستان‌هایی است که هنری مانند نمدبافی در آنجام شده و در این هنر سرآمد بوده و در کشور و جهان شناخته شده است.

این مسئول افزود: تمام تلاش از سوی این اداره برای رفع مشکلات خبرنگاران انجام می‌شود و مطمئن باشید دقیقه‌ای را هم تا حل مشکلات شما  تلف نمی‌کنم و سخن شما را به گوش مسئولان زیربط می‌رسانم.

در ادامه این نشست خبرنگاران مجتمع فرهنگی هنری را نیاز مهم شهرستان رامسر دانسته ‌و از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامسر پیگیری این موضوع را خواستار شدند.

یکی از خبرنگاران با ابراز گلایه از نداشتن مجتمع فرهنگی هنری در این شهرستان گفت: شهری در مازندران سه مجتمع فرهنگی هنری دارد اما رامسر حتی در آرزوی یک مجتمع فرهنگی هنری محروم است.

یکی دیگر از خبرنگاران پاسخگویی مسئولان شهری و استانی را نامطلوب دانسته و گفت: هر مسئول استانی و ملی که به رامسر وارد می‌شود، مسئله امنیتی می‌شود و حق هر‌گونه ‌ارسال خبر و گزارش از ما سلب می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید از دیوار و سیم خاردارها و مانع‌های متعدد پریده تا شاید مسئولی را رو در رو دیده و سئوالی بپرسیم.

یکی دیگر خبرنگاران به سرقت از بانک ملت رامسر اشاره کرده و اظهار داشت: بارها با فرماندار و فرماندهی انتظامی تماس گرفته و دیدار کردیم ولی با ما ذره‌ای همیاری نکردند

img_0017.jpg

img_0019.jpg

img_0021.jpg

img_0023.jpg