نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

دکترهادی حلاجیان رئیس شورای شهررامسر:هنوززیرساختهای شهرالکترونیک دررامسرمهیا نیست.

دکترهادی حلاجیان رئیس شورای شهررامسردردومین کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه وخبرنگاران جرائد:

هنوززیرساختهای شهرالکترونیک دررامسرمهیا نیست،وما صادقترین شورادرسطح استان مازندران هستیم وهیچ اختلافی هم باهم نداریم.

رئیس شورابه اتفاق چهارتن ازاعضای دیگردردومین نشست مطبوعاتی باخبرنگاران واصحاب جرائد به تمامی سئوالات آنان پاسخ دادند:دراین نشست که 3ساعت به طول انجامید دکترهادی حلاجیان ابتداعاً ضمن سلام وادب واحترام خدمت اعضای محترم شورای شهروخبرنگاران رسانه های مکتوب ومجازی اظهارداشت:ازاین جلسه به بعد جلسات ما ماهانه وکارگروهی وتخصصی به مسائل ومشکلات شهری باحضورخبرنگاران افکارعمومی که خود نیزازفرهیختگان ونخبگان شهری می باشند بررسی خواهد شد.وی درهمین راستا تصریح کرد:باید اطلاع رسانی راجدی گرفت ومادراین مسیرمصمم به شفاف سازی هستیم وهمه باکمک هم باید بتوانیم مسائل ومشکلات شهری راآنالیزودرتوسعه وپیشرفت شهرسهیم باشیم.وی درادامه درجواب سئوال خبرنگاری ،مهندس درجانی رادرکمیسیون توافقات وفنی،مهرافشان رادرحمل ونقل،برزگررادرکمیسیون ماده 77وسرمایه گذاری-روغنچی رادرکمیسیون معاملات-حاج آقا گوهرستمی،تجدید نظر-حاج آقا لطیف زاده ماده صد-وحلاجیان راکمیته سرمایه گذاری به خبرنگاران رسانه ها معرفی کرد.دکترحلاجیان درخصوص سوال خبرنگاری دیگردرمورد سرمایه گذارپدیده اظهارداشت:بحث پدیده تقریباً صحبتش ازشش ماه پیش به این وربوده ودریکسال اخیرسرمایه گذاران متعددی آمدند ولی کننده کارنبودند وسبک وسنگین کردیم وبه این نتیجه رسیدیم که اینها برای سرمایه گذاری مناسبند واین دفترپدیده فروش فقط منتهی به رامسرنیست بلکه برای کل کشوراست وطبق تفاهمنامه وباانجام کارها تا98درصد وپیش پول دومیلیاردی برای صدورپروانه به جهت امانت درشهرداری رامسرکارها درآن دودرصد درحال تکمیل واجرای قرارداد درآینده نزدیک می باشد.دکترحلاجیان درادامه همین بخش ازسخنان اظهارداشت:اگردرسرمایه گذاری پدیده زمین مال اشخاص بود مردم خودشان می دانند وبااین سرمایه گذارکنارمی آیند ولی اگرزمین مال شهرداری بود کارشناس دادگستری هرچه گفت آن ملاک است ومادراین راستا منافع افکارعمومی شهرستان رادرنظرمی گیریم.رئیس شورای شهردرادامه سخنان خود افزود:ماحرف توریست رامی زنیم ولی عملاًزیرساختهای آن درشهرستان مهیا نیست ،ماافکارعمومی رادرسرمایه گذاری درنظرومنافع شهررادراین قرارداد زیرپانمی گذاریم واستاندارنیزدراین زمینه به ما نامه زده که شما پروژه مشارکتی رانمی توانید تفاهمنامه ببندید ومادراین پروژه پدیده قرارداد راامضاء نزدیم وفقط تفاهمنامه راامضاء کردیم.دکترهادی حلاجیان همچنین بیان داشت:برآیند شهردردست ماست که مردم روی چه آیتمهایی حساسند وما درسرمایه گذاری کاررادرهمان اول تمام می کنیم یعنی ما اول پول می گیریم وبعد زمین رادراختیارآنان قرارمی دهیم.

مهرافشان دیگرعضوشورای شهردرسئوال خبرنگاری که بحث پارکومتربه یک معضل اساسی درشهرشده واکثریت مردم وبازاریان ازاجرای این طرح اعتراض دارند اظهارداشت:بحث پارکومترمکمل طرح پارکبان است ورامسرشهرگردشگری والکترونیک وعروس شهرهای ایران است وما ادعا داریم که سرمایه گذاران بزرگی باید دررامسرسرمایه گذاری بکنند ولی عملا ازاین طرح حمایت نمی کنیم.وی درادامه درهمین راستا تصریح کرد:مادردفاع ازحقوق شهروندی وایجاد شرایط برابر ازمعابرعمومی وضرورت حل افزایش خودرو ونداشتن پارکینگ تجاری ومسکونی این طرح رااجراکردیم.

دکترحلاجیان درسئوال خبرنگاری درارتباط بادوگانگی شورادردرون وخارج گفت:من کاملاًدوگانگی اعضای شورارارد نمی کنم ولی من ازمجموع شوراراضی هستم وما به رأی اکثریت احترام می گذاریم ومصوبه به رأی اکثریت عملیاتی می گردد.برزگردیگرعضوشورای شهرنیزگفت:ماازاصحاب رسانه وخبرنگاران انتظاربیشتری داریم واگرشورای قبلی ضعف داشتند ماهم نیزضعف داریم ودرارتباط باسند توسعه شهرستان ،ما به نمایندگی ازشورااستقبال می کنیم.روغنچی دیگرعضو شورای شهرنیزدرجواب سوال خبرنگاردیگردرخصوص بلاتکلیف بودن باغ 30هکتاری اظهارداشت:باغ سی هکتاری دردولت قبل ،باغ ایرانیان که متأسفانه دراسفند91باغ باسند به شهرداری واگذارشد ودرآن یک طرحهایی پیگیری شد که منجربه شکایت میراث برای شهرداری شده است که این کارمتوفق شده ودرانتهای باغ بحث فرهنگسرا حل شده ویک پارک کودک نیزدرضلع دیگرفرهنگسرادرحال طراحی واجراخواهد بود ویک نمایشگاه گل وگیاه درضلع اداره دارایی درحال رایزنی وانجام آن هستیم وترمیم دیواره باغ درهفته های جاری عملیاتی می گردد.

مهندس درجانی دیگرعضوشورانیزدرپی سئوال خبرنگاری دیگرافزود:دوستان خبرنگارباید سئوالات ونظراتشان راکه نماینده افکارعمومی هستند مطرح واعضای شورانباید برافروخته گردند.وی ادامه داد وبیان کرد:مامتعهد می شویم درسرمایه گذاری حقوق شهروندی رعایت تاسرمردم کلاه نرود.

وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد.

وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد

رئیس جمهور محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به مجلس ارائه داد. متن نامه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

احتراما در اجرای اصل 33 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه های دکتر محمد فرهادی برای اخذ رای اعتماد مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی می شود.

حسن روحانی

به گزارش مهر نمایندگان مجلس با ذکر صلوات و فریادهای 4-4 موافقت خود را با معرفی وزیر اعلام کردند

رئیس جمهور محمد فرهادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به مجلس ارائه داد. متن نامه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

احتراما در اجرای اصل 33 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه های دکتر محمد فرهادی برای اخذ رای اعتماد مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی می شود.

حسن روحانی

به گزارش مهر نمایندگان مجلس با ذکر صلوات و فریادهای 4-4 موافقت خود را با معرفی وزیر اعلام کردند

داستان جدالهای نگارشی افرادی که در شب نشینی مجازی حضور دارند!

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی چه در گوشی های تلفن همراه و چه در سیستم های رایانه شخصی به یک امر طبیعی و به نوعی غیر قابل انکار تبدیل شده است.social-media-down

استقبال از نرم افزارهایی که به عنوان شبکه های اجتماعی در گوشی های تلفن همراه برای اشتراک گذاری فایل های متنی، تصویری و دیگر خدمات در دسترس کاربران و شهروندان قرار می گیرند در حال حاضر به علت دسترسی آسان به این نوع نرم افزارهای اجتماعی و سادگی کار با آنها به یکی از پر طرفدارترین نرم افزارهای اجتماعی در کشور مان تبدیل شده اند.

فضاهایی که به عنوان فضای مجازی یاد می شوند در کنار برخی آثار مثبت آثار منفی بسیاری را نیز دارند که این روزها با پخش شایعات، شبهه ها، تصاویر نامناسب و… می توان این فضاهای با دسترسی آسان را به یکی از پل های ارتباطی آسیب های اجتماعی در جامعه شهری و حتی خانواری محسوب کرد.

عضویت خیل عظیم جوانان، فرهیختگان، صاحبان قلم و رسانه، سیاسیون و دیگر قشرهای مختلف جامعه باعث شده است که ارتباط های بسیار موثر و طرح مباحثه های مناسب که منجر به نتیجه های مثمر ثمر می شود در این فضا وجود داشته باشد اما اختلاف نظرها، طرح مسائل کلی و همچنین برخی توهین های بی دلیل در این نوع فضاها باعث شکاف این قشرها در جامعه حقیقی شده است.

در جامعه های کوچک شهری که اغلب قشرهای مردمی و سیاسی و حتی صاحبان قلم و رسانه همدیگر را می شناسند و ارتباطی دوستانه و با همدلی و وحدت دارند متاثر از این آسیب در حال شکاف نظری و حتی رفتاری و اخلاقی در بین خود هستند.

فارغ از مطرح کردن این موضوع که استفاده از این فضا برای خود، محل خطر و در دسترس بودن این نرم افزارها با انگیزه های امنیتی و جاسوسی دشمنان جامعه اسلامی است باید اشاره شود که در حال حاضر نمی شود تاثیرات این فضاها را نایدیده گرفت.

با یادوآوری این نکته که باید همه استفاده کنندگان این فضاها آگاهی های لازم را نسبت به آسیب های اطلاعاتی این فضا داشته باشند به اصل مطلب می پردازیم.

در این روزها به تبع مطالبی که در بالا ذکر شد شهرستان رامسر و فضای مجازی شهرمان به دور از استفاده از این فضا و تکنولوژی نبوده است و قشرهای مردمی، جوانان، فرهیختگان، صاحب قلمان و صاحب نظران، سیاسیون و … در این فضای شهرستانی حضور دارند و با ایجاد گروه های مختلف و طرح مسائل مربوط به همان گروه سعی در سرگرمی، پیشرفت فکری، توسعه شهری و دیگر مسائل دارند.

گروهی به مسائل دینی می پردازد، گروهی به انتشار اخبار روز و آنلاین توجه می کند، گروهی مسائل درمانی و طب سنتی را مطرح می کند، گروهی مسائل و مشکلات شهری را مد نظر قرار می دهد و روز به روز نیز بر این گروه های افزوده می شود.

اما فارغ از استفاده های بهینه این فضای اجتماعی، در روزهای اخیر متاسفانه مشاهده می شود که برخی افراد صاحب قلم و صاحب نظر و نام آشنای شهرستان در برخی از این گروه ها به واسطه دوری از فضای چهره به چهره بودن، اقدام به نگارش کنایه های جهت دار، توهین های صریح، جوابیه های انتقادی، نظرات دنباله دار نسبت به طرف مقابل خود می کنند که این اقدام در آینده نزدیک موجب شکاف رفتاری و اجتماعی این افراد در شهر کوچکی همانند رامسر خواهد شد و تمام آسیب های این اقدام را نیز بایستی رامسر مظلوم بر دوش بکشد و همچنان با وجود تمام ظرفیت های گردشگری، معنوی، هنری، ورزشی و … خود بایستی عقب بماند.

با وجود همه آسیب هایی که از فضای مجازی گفته می شود و در این یادداشت نیز به آنها اشاره ای اجمالی شد به واقع این آسیب که جدالی شخصی با انتشار کنایه ها و جوابیه ها است در شهر کوچک و زیبای رامسر بدون تأثیر نخواهد بود و باید منتظر ماند تا در آینده ای نزدیک اثرات آن را نظاره کرد.

اینکه اشخاصی که به عنوان افراد شناخته شده در شهر که عنوان صاحب نظر و صاحب قلم را با خود به دوش می کشند تمام هم و غم آنها با وجود این همه مشکلات و مسائل و دغدغه های شهروندی این باشد که امشب چه جوابیه ای را تنظیم کنم؟! یا چه کنایه را جهت دار منتشر کنم و … چه سودی به حال مردم شهرستان مان دارد؟!!

یکی شعر کنایه دار می نویسد! فردی سخنی فلسفی و جهت دار را منتشر می کند! شخصی ختم جدال را طلب می کند! فردی در بهبه این جدال دم از فرهنگ می زند! و این داستانی که همچنان ادامه دارد و شبی با ختم صلوات تمام می شود و در شب بعد نیز با میان جگری بزرگی خاتمه می یابد اما باید دانست که اگر خودمان را نسازیم این قصه سر دراز دارد!

داستانی که هر شب قبل از خواب در این گروه ها می بینیم به دل هیچ فرد منصف و با منطقی نمی نشیند و شب که خداوند آن را برای آرامشمان قرار داد به تلاطمی از درد دل هایی تبدیل می شود که فکر به آنها خوابمان را می پراند!

به راستی فضای مجازی و این دور بودن چهره ها از هم، چه نگارش هایی را بر ما متحمل کرده است! آیا یک روزی می توانستیم برخی از این کنایه ها و جوابیه ها را رودرو و چهره به چهره برای خودمان مطرح کنیم؟!

اما امروز به واسطه این فضا اجتماعی این امر انجام گرفته است که باید به جای تغییر میدان به تغییر رفتار بپردازیم.

در این یادداشت سعی نشده است تا نسبت به شخصی جهت گیری شود و یا طرفداری فردی انجام گیرد.

قصد و نیت این نگارش این بوده است که ضمن تذکر و یادآوری رفتارهای درست اول به خود نگارنده و بعد به اشخاص مورد خطاب که خودشان نیز می دانند که هستند بدانیم که اگر در جامعه ای مجازی عضویت داریم بایستی اخلاق و رفتار مناسب و همچنین قدرت تحمل بالا در مقابل نقدها و دیگر مسائل پیشرو در این فضا را داشته باشیم و با طرح کردن و انتشار کنایه ها، جوابیه ها و دیگر اقدامات، فضای قابل استفاده موثر را به فضایی نامطلوب تبدیل نکنیم.

و در آخر امروز نیز همه صاحب نظران، صاحب قلمان، اصحاب رسانه، فرهیختگان و دیگر قشرهای مردمی باید به فکر توسعه اقتصادی، فرهنگی با عزم ملی و مدیریتی جهادی باشند تا این هدف را با رهنمودهای رهبری و مطالعات دقیق در شهرستان خود به بار بنشانیم.ان شاءا…

مدیر مسئول سایت خبری نیمه پر/ صادقی

بازگشایی دفترکاری دهیار جواهرده دربازارماهی فروشان شهرستان رامسر.

حاج امیرپروانه طی نشستی بامدیریت وبلاگ نفوذ قلم ازراه اندازی دفترکاردهیاروشورای جواهرده دربازارماهی فروشان رامسرخبرداد ودرهمین راستااظهارداشت:به خاطرتسریع درکارمردم وسهل الوصول بودن مردم منطقه جواهرده درفصل پاییز وزمستان به خاطر برف ویخبندان وبارانهای سیل آسا وخدمت گذاری بی منت به مردم قدرشناس درهمه وقت وهمه جا،حضورفیزیکی دهیار،امسال برای سال دوم تحت عنوان پاسخگویی به همشهریان عزیز،دفتردهیاری جواهرده دربازارماهی فروشان رامسر ورودی اول،سمت چپ راه اندازی وحضوردهیار درروزهای یکشنبه وپنج شنبه (صبح وعصر) وشنبه(عصرها) خواهد بود،وی درپایان این نشست کوتاه ازتمامی مردم شهروروستای جواهرده،نخبگان،فرهنگیان،رسانه ها،مدیران و...خواست تاازطریق وبلاگ نفوذ قلم نظرات،انتقادات،پیشنهادات،وراه حلهای کاربردی واجرائی رابرای توسعه وآبادانی دهکده توریستی جواهرده اعلام نموده ودهیاروشورای جواهرده نیزازآن باکمال میل استقبال خواهند کرد.

شایعه یا واقعیت !؟ استاندار مازندران در صف تغییر !؟

یکی از سایت های کشوری مدعی شد 3 تن از استانداران استان های شمالی کشور در آستانه تغییر از سمت خود قرار گرفته اند.

"سایت روز نو"  نوشت ‌ گفته می شود که استانداران استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی در آستانه تغییر قرار دارند و وزارت کشور گزینه های جایگزینی این افراد را هم با رایزنی هایی که داشته تعیین کرده است.

بنابراین گزارش ،علت تغییر این استانداران ،ضعف عملکرد مدیریتی، همسو نبودن با بدنه دولت ، نصب فرمانداران نا کارآمد و غیر همسو با دولت عنوان شده است.

از پنجه فولادگران استاندار سابق مازندران در دوره اصلاحات به عنوان گزینه پیشنهادی استانداری مازندران ،محمدرضا صالحی گزینه پیشنهادی استانداری گلستان و جعفر رحمان زاده بعنوان گزینه پیشنهادی استانداری خراسان شمالی نام برده شده است.

بازدید دکتر شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی از آموزشکده ملاصدرا.

 به نام خدا

بازدید دکتر شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس راه‌اندازی صدا و سیمای غرب­ مازندران خواسته مردم این منطقه از سرافزار استشورای اسلامی از آموزشکده پسران رامسر

دکتر شریت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز ( 24/08/93) از آموزشکده فنی پسران رامسر بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این آموزشکده قرار گرفت . در این جلسه گوهررستمی رییس آموزشکده گزارشی از فعالیتهای آموزشکده و همچنین روند پیگیری مطالبات آموزشکده از وزارت راه، مسکن و شهرسازی در جریان تخریب آموزشکده جهت توسعه فرودگاه را به اطلاع ایشان رساند.

آقای دکتر شریعت نژاد نیز قول پیگیری و تشکیل یک جلسه فوری با فرودگاههای کشور را داده و بیان نمودند که توسعه آموزشکده باید در کنار توسعه ی فرودگاه قرار می گرفت اما در این بخش بی توجهی صورت گرفت . ایشان همچنین در بازدید از کارگاهها و کلاسها به دانشجویان یادآور شدند که سعی کنید که در یادگیری حرفه ای که در جریان قرار گرفته ای بهترین باشید و یادگیری را سرلوحه ی کار خود قرار داده و صرف اخذ  مدرک نباید هدف شما باشد.

فرمانداررامسر:درجابجائی مدیران نگاه سیاسی نداشته ونداریم وتغییرات براساس تخصص وتعهد وشایسته سالاری بامدیران بومی است.

سروری فرمانداررامسردرنشست بااصحاب رسانه:درجابجائی مدیران نگاه سیاسی نداشته ونداریم وتغییرات براساس تخصص وتعهد وشایسته سالاری واستفاده ازمدیران بومی وهمسوئی بادولت است. 

 

مهندس سروری درسلسله نشست های بااصحاب رسانه وخبرنگاران گروهی دراتاق فرمان ابتدا ضمن عرض سلام وادب واحترام وتشکرویژه خدمت همه خبرنگاران که هریک به نوبه خود نکات ومشکلات اساسی شهرستان رابازگوکردند اظهارداشت:انشاءا...بتوانم درحد توان پاسخگوی سئوالات شما باشم.وی درادامه همین بخش درپی سئوال خبرنگاری بیان کرد:هیچ نیتی درتأخیرجلسه باشماافکاررسانه های مردم نبود وعمده دلیل به خاطرحجم تراکم کاری وبرنامه ها وهمایش ها وسمینارها بوده است ودسترسی به من خادم مردم سخت نیست،درفرمانداری،مراسمات مختلف شهری ونمازجمعه وخیابان وبازارو...درخدمت شما ومردم قدرشناس وفهیم هستم.فرمانداردولت تدبیروامید شهرستان ادامه داد وافزود:انشاءا...باکمک مسئول روابط عمومی فرمانداری تمامی کارگروه ها فعال ودریک فرصت زمانبندی شده مشخص این کارمهم شکل گرفته ودرفضای رسانه شایسته است که این فاصله اطلاع رسانی بین مدیران ورسانه وخبرنگاران کم شده تا بتوانیم درراستای توسعه شهرستان گامهای اساسی برداریم.

نماینده عالی دولت درشهرستان درادامه توضیحات خود درمحضرنمایندگان افکارعمومی اظهارداشت:خیلی ازپروژه های شهرستان درحد مطالعه است وتا انعقاد تفاهمنامه آن بسته نشده خیلی نمی توانیم رسانه ای کنیم ومن به شخصه درجذب سرمایه گذارحساسیت ویژه دارم که سرمایه گذاران حتماً ازاهلیت وصلاحیت کاری ومدیریتی مالی واقتصادی برخورداربوده وبرای ماکاملا روشن باشد که مادربخش سرمایه گذاری وخدمت به مردم فرصت زیادی نداریم وفرصتهای زیادی رانیزازگذشته تابه امروزازدست دادیم وازاین لحظه به بعد درنگ جایزنیست ودراین راستا هیچ موضوعی رانمی شود ازدید مردم ورسانه ها وخبرنگاران کتمان کرد ومامنتظریم تا تمامی پروژه های ما انعقاد قرارداد آن بسته شده وبعد اطلاع رسانی کنیم.

مهندس سروری درادامه همین بخش تصریح کرد:شرکت پدیده شرکت بزرگی است ودرنشست بامجموع مدیران پدیده به یک تفاهم مشترکی رسیدیم که منافع کل مردم شهرستان دراین سرمایه گذاری واشتغال زایی دیده شود وباهمین دیدگاه دررامسرورود کرده وبااستفاده ازتوان مالی وفنی وتوجه به ظرفیت توریستی وگردشگری ،سرمایه گذاری صورت گرفته ودوستان درحال امکان سنجی ومکان یابی هستند ومابه دنبال این هستیم که شرکتهایی که ازپیشینه خوبی برخوردارهستند استفاده شود وباتوجه به فضای سیاسی واقتصادی واجتماعی ازرسانه ها وخبرنگاران خواهش می کنم به ما کمک کنند تایک فضای امنی راایجاد کنیم که سرمایه گذاران رامسررابه عنوان یک مکان امن وزودبازده ،پروژه وسرمایه گذاری خود رادردستورکارقراردهند وسرمایه گذاربه جایی نیازدارد که ازامنیت بالایی برخوردارباشد.

فرمانداررامسردرپی همین بخش ازسخنان خود تصریح کرد:درصد زیادی ازاین دست ازمسائل برمی گردد به درون خود شهرستان که فرهنگ توسعه درون وتشویق سرمایه گذاری وآماده سازی بسترامنیت روانی راباید ایجاد کرد.

فرمانداردولت تدبیروامید شهرستان درادامه سخنان خود دراین گفتمان 3ساعته با خبرنگاران افکارعمومی شهرستان اظهارداشت:تشکیل شورای راهبردی توسعه شهرستان درراستای تدوین سند توسعه شهرستان نیازاساسی شهرستان می باشد که دراین راستا مقدمات کارانجام شده وبانخبگان زیادی نیزجلسات متعددی نیزداشتیم وگامهای خوبی نیزتاکنون برداشته شد وامیدواریم توسعه شهرستان راتبدیل به یک فرهنگ همگانی نمائیم که دغدغه همه اقشارباشد وتا توسعه شهرستان رابه عنوان یک دغدغه همگانی ندانیم  به رشد وتوسعه دست پیدا نخواهیم کرد.

وی درپایان گفت:باید مردم رادرگیرتوسعه وظرفیتهای شهرستان کرد ودرجابجائی مدیران اصلا نگاه سیاسی نداشته ونداریم وانتخابها براساس شایستگی وبومی گرائی وهمسوئی بادولت است وهمه ما نسبت به نظام وانقلاب وخون شهداء وایثارگران بدهکاریم ودرتعویض مدیرنباید ادعائی برای اوایجاد شود ومابه جد به دنبال ارزیابی ونظارت وبازرسی درادرات هستیم ،نه برای مچ گیری بلکه برای اصلاح اموربراساس انتظارات دولت تدبیروامید.

زندگی دنیا شما را نفریبد.

خداوند خطاب به حضرت داوود ع فرمود :"اگر آنان که از من روی برتافتند ، می دانستند که چقدر مشتاق دیدارشان هستم ، هر آینه از شوق جان می سپردند"

چوپانى به مقام وزارت رسید. هر روز بامداد بر مى خاست و کلید بر مى داشت و درب خانه پیشین خود باز مى کرد و ساعتى را در خانه چوپانى خود مى گذراند.
سپس از آنجا بیرون مى آمد و به نزد امیر مى رفت.
شاه را خبر دادند که وزیر هر روز صبح به خلوتى مى رود و هیچ کس را از کار او آگاهى نیست.
امیر را میل بر آن شد تا بداند که در آن خانه چیست.

روزى ناگاه از پس وزیر بدان خانه در آمد. وزیر را دید که پوستین چوپانى بر تن کرده و عصاى چوپانان به دست گرفته و آواز چوپانى مى خواند.
امیر گفت: اى وزیر ! این چیست که مى بینم ؟ وزیر گفت : هر روز بدین جا مى آیم تا ابتداى خویش را فراموش نکنم و به غلط نیفتم ، که هر که روزگار ضعف به یاد آرد ، در وقت توانگرى ، به غرور نغلتد .

امیر ، انگشترى خود از انگشت بیرون کرد و گفت : بگیر و در انگشت کن ؛ تاکنون وزیر بودى، اکنون امیرى .

در آیه 5 سوره فاطر آمده است:

بله ، هرکه هستی باش ،چوپان، وزیر یا وکیل، ولی توجه داشته باش :

فَلَا تَغُرَّنَّکُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا  ... زندگی دنیا شما را نفریبد .

1000مترزمین مجاوردانشگاه توسط کمیته خیرین دانشگاه سازوهمت رئیس دانشگاه دکترموسوی خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر درپی تلاشهای مجدانه آقای دکتر سید افشین موسوی چلک ریاست محترم دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در مورخه 18/08/93 جلسه خرید زمین مجاور دانشگاه توسط کمیته خیرین دانشگاه پیام نور مرکز رامسر برگزار گردید.در این جلسه قطعه زمین به متراژ 1000 متر در مجاورت دانشگاه به مبلغ 1,400,000,000 ریال معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال توسط کمیته خیرین دانشگاه خریداری شد. روابط عمومی دانشگاه پیام نور بدینوسیله از خیرین دانشگاه ساز شهرستان که همواره با دانشگاه پیام نور مرکز رامسر همکاری داشته اند تقدیر و تشکر بعمل می آورد. امید است دعای آینده سازان این مرز و بوم همواره بدرقه راه و ذخیره آخرت این بزرگواران باشد. 

مدیر آموزش و پرورش رامسر:تیم معاونین جدیدخود را کامل کرد.

محمد صادق امینی نیا  مدیر آموزش و پرورش رامسر ،روز گذشته با معرفی معاون جدید آموزشی (سید صادق میر ابوطالبی) تیم معاونین جدید خود  نیزرا کامل کرد. 

پیش از این بهمن امیری و حسین کوزه گر به  ترتیب عنوان معاونین پشتیبانی  ،وپرورشی و تربیت بدنی معرفی شدند. 

مرتضی بخشی معاون سابق پشتیبانی بازنشسته شد و رحمت اله حسینعلی ثانی و جمشید رادمند در جایگاه معاون آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی فعالیت داشتند.  

 

 

 

 

 

معاونین اجرائی امانت داران اصلی آموزش وپرورش در مدارس هستند.

مدیر آموزش وپرورش رامسر گفت: انسان در هر کاری که نیتش برای رضای خداوند باشد،شکستی در کار نخواهد بود.
 

"محمد صادق امینی نیا" که در جمع معاونین اجرائی مدارس در محل نماز خانه این مدیریت حضور یافته بود افزود:معاونین اجرائی مدارس از جمله حوزه هائی هستند که در همه بخش های اداری و حساس آموزشگاه حضور پررنگی دارند و لذا بهره گیری از مبانی دینی و قرآنی را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست.

وی با بیان اینکه معاونین اجرائی از جمله امانت داران اصلی آموزش و پرورش هستند افزود:سعی خواهم کرد حداقل انگیزه های شما افزایش داده شود تا بتوانیم با همکاری و همیاری شما عزیزان در مسیر کیفیت بخشی به آموخته ها بیش از پیش گام های ارزنده ای برداریم.

شایان ذکر است این گردهمایی به همت کارشناسی سنجش آموزش و پرورش رامسربرگزار ودر پایان تنی چند از معاونین به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

سایت خبری نیمه پر بعد از رفع مشکلات فنی خود در طول دو هفته به فضای رسانه ای استان و شهرستان بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، در تاریخ ۲ آبان ماه سال جاری مشکل فنی در سایت خبری تحلیلی نیمه پر رامسر به وجود آمد.سایت خبری نیمه پر بعد از رفع مشکلات فنی خود در طول دو هفته به فضای رسانه ای استان و شهرستان بازگشت

با تلاش ها و رایزنی های بسیار با پشتیبانی فنی سایت و دیگر متخصصان توانستیم بار دیگر با قالبی جدید در فضای رسانه ای استان مازندران و شهرستان رامسر سایت و خدمات خبری و جریان ساز آن را در اختیار شما قرار دهیم.

در طول این دو هفته که سایت به نوعی در حالت غیر فعال بود مسئولان، مردم و دوستان خبری بسیاری پیگیر مشکلات سایت خبری نیمه پر بودند که جا دارد از همه آن عزیزان که به نیمه پر توجه داشتند تشکر و قدردانی بکنیم.

حال بار دیگر به حول و قوه الهی در عرصه خبری فعالیت خودمان را مجدداً آغاز کرده ایم و همانند گذشته سعی می کنیم که حرف حق و مشکلات مردم و شهرستان خود را با زبانی نرم و با انتقاداتی منصفانه به گوش مسئولان و مخاطبان خود برسانیم.

منتظر خبرها و رویداد های جدیدی در عرصه رسانه ای شهرستان رامسر از دریچه خبری سایت نیمه پر باشید و ما را همراهی کنید.

با تشکر

مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی نیمه پر/ جنت صادقی

شورای آموزش وپرورش ونقش آن درتوسعه آموزش وپرورش شهرستان رامسر.

شورای آموزش وپرورش ونقش آن درتوسعه آموزش وپرورش شهرستان رامسر.

یکی ازنهادهایی که درتوسعه آموزش وپرورش نقش به سزایی دارد شورای آموزش وپرورش است،درترکیب اعضای شورای آموزش وپرورش می توان به حوزه های درون سازمانی وبرون سازمانی اشاره کرد.درصورتی که مشکلات آموزش وپرورش منطقه توسط عوامل درون سازمانی به درستی شناخته شود وواقعیتهای موجود آموزش وپرورش رامسر مورد بازشناسی وبازبینی قرارگیرد می توانیم ازنیروهای حوزه برون سازمانی جهت حل مشکلات آموزش وپرورش استفاده کرد.

نقش آموزش وپرورش درتوسعه پایداردرشهرستان رامسرحائزاهمیت می باشد ،بنابراین هرچقدرآموزش وپرورش رامسربتواند مشکلات حوزه درون سازمانی خود بهتروعقلانی ترحل نمایند (نقش حوزه برون سازمانی درحمایت وپشتیبانی حائزاهمیت است)،می توانیم امیدوارباشیم که درراه توسعه پایداردرشهرستان رامسر گامهای مثبتی برداشته شده است.

آموزش وپرورش رامسردرحوزه های درون سازمانی درمولفه های آموزشی،پرورشی،مالی،پژوهشی بامشکلاتی ازقبیل افت تحصیلی،نابهنجاریهای اخلاقی واجتماعی،کم کاری بعضی ازنیروها،عدم خلاقیت بعضی ازنیروها،عدم قبولی دررتبه برتر کنکور،ومشکلات دیگرروبرومی باشد.

شناسایی این مشکلات،طبقه بندی،توسط حوزه های درون سازمانی شورای آموزش وپرورش وبیان این مشکلات جهت آگاهی،پشتیبانی،حمایت حوزه های برون سازمانی زمینه های تبادل،تضارب اندیشه درشورای آموزش وپرورش فراهم خواهد شد زیرااهداف همه فرزندان بومی حوزه های درون سازمانی وبرون سازمانی شورای آموزش وپرورش شهرستان رامسرپویایی وخلاقیت آموزش وپرورش ورسیدن به توسعه فراگیردرمنطقه است اگرچنانچه شورای آموزش وپرورش رامسربه سمتی هدایت شود که فرهنگ سکوت حاکم شود وواقعیت های موجود درحوزه های مختلف آموزش وپرورش شناسایی نشود وتضارب افکارواندیشه ها درباره مسائل آموزش وپرورش انجام نشود نمی توان ازپشتیبانی،حمایت،هدایت،

حوزه های برون سازمانی بهره مند شد وشرایطی به سمتی ایجاد می شود که باانبوهی ازمشکلات روبروهستیم که حوزه های مختلف آموزش وپرورش رادچارمشکل ساخته وباصرف هزینه های مادی وانسانی نمی توانیم به رفع مشکل بپردازیم،فرهنگ کتمان کاری درمورد مسائل آموزش وپرورش رامسرفرهنگ فرزندان بومی خلاق ومبتکردرآموزش وپرورش رامسرنیست وفرزندان بومی درآموزش وپرورش بااین فرهنگ بیگانه هستند امید است باتوسعه شورای آموزش وپرورش زمینه های توسعه علمی،فرهنگی،پرورشی،مالی وپژوهشی رادرآموزش وپرورش فراهم نمایند وشاهد بروزخلاقیت دانش آموزان درعرصه های مختلف باشیم.

باتشکر:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی ودبیرومدرس دانشگاههای شهرستان رامسر.

این نوشتارها ومقالات ادامه دارد......

جلسه شورای آموزش و پرورش پیشوا تشکیل شد

پیام تبریک به جناب آقای حسین کوزه گر.

دوست گرانقدرم جناب آقای حسین کوزه گر 

باسلام وارادت خدمت حضرتعالی انتصاب شایسته شما ازسوی مدیرباکفایت آموزش وپرورش شهرستان رامسربه سمت معاونت پرورشی این اداره که به حق ازنیروهای ارزشی وصادق وچهره ای خدوم ودلسوز وکارآمد باسوابق درخشان اجرائی می باشید تبریک عرض نموده امید آن دارم بادرایت وقاطعیت وشجاعت واقتداری راکه ازشماسراغ دارم بتوانید بابرنامه ریزی وهمفکری همه دلسوزین ونخبگان فرهنگی معضلات ومشکلات مدارس  رابه لحاظ مسائل پرورشی وارزشی آسیب شناسی نموده ودرمسیراهداف بلندتعلیم وتربیت موفق ومؤیدباشید. 

                                             دعای خیرما دراین مسیررفیق راهتان باد.

حسین کوزه گر به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این مدیریت معرفی و منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش رامسر معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رامسر منصوب شد  

طی حکمی از سوی "محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر حسین کوزه گر به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این مدیریت معرفی و منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش رامسر در این حکم آمده است:نظر به تعهد و شایستگی شما و با توجه به تشکیلات پست های اداری شهرستان به سمت معاون پرورشی و تربیت بدنی منصوب می شوید.امید است به منظورپیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت ،همه توان خویش را در راه تحقق اهداف پیش بینی شده و سیاستهای وزارت متبوع به کار گرفته و در این مسوولیت منشاء خدمات ارزشمندی باشید.

بر اساس این گزارش ،دراین مراسم از زحمات و تلاشهای جمشید رادمند تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود به وی اهداء شد.


حفاظت ازجنگل.احمد برفی مدرس رشته های منابع طبیعی ومحیط زیست آموزش عالی شهرستان رامسر.

چکیده  

بعضی از جنگلها با دخالت پاره ای از عوامل مخرب ، در معرض تخریب کلی یا جزئی قرار می گیرند . این عوامل ممکن است ناشی از گیاهان ، جانوران و یا خود انسان بوده و یا حاصل شرایط اقلیمی ویژه ای باشند .

ولی چیزی که مهم است این است که تقریباٌ تمامی جنگلها کم وبیش با خطر تخریب و نابودی تهدید می گردند امری که در اثر رفتارهای نادرست و استفاده های بی رویه بهره برداران حاصل گردیده و کسی هم جز خود آنان قادر به نجات جنگل نیست .

بحث در مورد جنگلهای ثانویه به دلیل ادامه روند کاهش وسعت جنگل های اولیه، اهمیت یافته است. هدف این مطالعه شرکت نمودن در این بحث می باشد تا از این طریق، پایه های اولیه ای پیشنهاد شود که توسط آن تصمیم گیرندگان و افراد قضاوت کننده به طور موثری، از پتانسیل توسعه در جنگل های ثانویه استفاده نمایند.

کلید واژگان : جنگل ، جنگلداری ، محافظت از جنگل ، محیط زیست ، اهمیت و نقش جنگل ها 

ادامه مطلب ...

آقای شیخ ،از شما انتظار دیگری می رفت!

آقای شیخ ،از شما انتظار دیگری می رفت!44424409028116979273.jpg

پس از پیروزی دولت یازدهم و رای اعتماد مجلس به کابینه ،بحث انتصابات مدیران دستگاه ها موضوع داغ بسیاری از محافل را به خود اختصاص داد و همچنان نیز ادامه دارد.  

 

گروهی لزوماً انتصاب یک مدیر در یک دستگاه اجرایی را منطبق بودن افکار او با افکار دولت تدبیر و امید دانسته و تاکید دارند ، کسی که کوچکترین ارادتی به دولت قبل داشته باشد باید در قرار گرفتن جایگاه مدیر یک دستگاه مردود شود ولی خود دکتر روحانی این نگرش را باطل اعلام کرد و در مصاحبه های خود تاکید کرد که "دولت من دولت جناحی نیست و مبنای انتصاب ها شایسته سالاری است".

در بند هشتم منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید که رئیس دولت یازدهم نیز به آن سوگند یاد کرده آمده است:" مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری قرار دهم و نزدیکان سببی و نسبی من در انتصابات از هیچ امتیاز و تقدمی برخوردار نیستند".

اما در روزهای گذشته حجت الاسلام شیخ صفر قاسمی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در رامسر در مصاحبه با یک سایت حامی دولت که تیتر اول این شماره موج شمال نیز می باشد اظهار داشت:" بر فرض اینکه بعضی از فرمانداران دولت قبل توانمند هستند ولی این دلیل عدم تغییر آنها نیست و باید آنها هم تغییر کنند ولی در جای دیگر از آنها استفاده شود".

در نگاه اول نمی شود مفهوم جمله فوق را به درستی درک کرد.

اگر فرمانداری که از دولت قبل باقی ماند و اذعان به توانمند بودنش نیز است به چه بهانه و دلیلی باید تغییر کند؟در این تغییر چه چیزی نهفته است که با جابجایی آن مدیر و استفاده او در منطقه ای دیگر حل خواهد شد؟

مدیری که در یک منصب منصوب شد ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا به شرایط کار عادت و برنامه های خود را مطابق با دستورات دولت تنظیم کند ، تجربه ای اندوزد و در راه توسعه و حل مشکلات قدم بر دارد.

حال وقتی این مدیر به درجه بالایی از توانمندی رسید و در این حین دولت هم تغییر کرد و این مدیر توانمند که دارای تجربه مدیریتی نیز است و تنها اشکالش منطبق نبودن دیدگاهش با دیدگاه دولت است باید تغییر کند یا برکنار شود؟!!!

اگر این طرز تغییر مدیران مورد تایید مردم شریف ایران بود که هر دولتی پس از روی کار آمدن همچون دولت قبل انتصاب های حزبی و رفاقتی داشته باشد پس چرا ملت در 24 خرداد 92 انگشت خود را در حمایت از دولت روحانی به جوهر رنگین کردند؟

در این میان همانطوری که جناب آقای قاسمی تکید داشتند که تنها دلیل تغییر یک مدیر توانمند دیدگاه سیاسی او است ، اگر او را تغییر دهیم و در جای دیگری از او استفاده کنیم ، مشکل سیاسی وی حل می شود؟؟؟

آیا در عصری که موسوم به دانایی‌محوری و غلبه بر چیرگی اطلاعات با تکیه بر مولفه‌های توسعه است، فاصله ‌داشتن و نادیده گرفتن اصول ، توانمندی‌ها و مهارت‌ها در انتصاب مدیر و تغییر منطقه خدمتی او و یا جابجایی اش تنها به بهانه منطبق نبودن افکار او یک ضایعه بزرگ نیست؟

گمان می رود اگر چنانچه گفتمان اعتدال نتواند شعارهای خود بر پایه فراجناحی بودن دولت را عملی کند، عرصه مدیریت سیاسی دچار انفعال می شود، اعتماد و امید مردم به‌ویژه نخبگان و فرهیختگان جامعه به دولت، کمرنگ خواهد شد و در اینجاست که لازم است بگوییم  آقای قاسمی ،از شما به عنوان رئیس ستاد تدبیر و امید روحانی انتظار دیگری می رفت!

محمدرضا بهرامی- سردبیرهفته نامه موج شمال

جناب آقای حاج امیر پروانه دهیار پرتلاش و معزز جواهرده.

تلاش شبانه روزی و زحمات بی وقفه ی جناب عالی در کنار اعضای محترم

شورای اسلامی جواهرده ، برای آبادانی و رفاه بیشتر مردم ، با عنایت به بضاعت

اندک مالی موجود ، قابل ستایش و قدردانی است.

امید است شاهد آبادانی بیشتر جواهرده در سایه ی همدلی شما، اعضای شورای

اسلامی و مردم، در بهشت خدادادی جواهرده باشیم.

جمعی از کسبه و بازاریان شهرستان رامسر

گردش نخبگان بومی بااقتدارونقش آن درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.

گردش نخبگان بومی بااقتدارونقش آن درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.

حضورنخبگان بومی بااقتداردرساختارها ونهادهای اجتماعی توسعه گذارفرآیند توسعه متوازن درشهرستان رامسرراتسهیل می کند.فرهنگ گردش نخبگان بومی بااقتدارباید درسیستمهای توسعه انگیزشهرستان رامسرنهادینه وهمه عاشقان ودلسوزان توسعه شهرستان آنرابه عنوان یک اصل پذیراوجهت فرهنگ سازی آن تلاش نمایند،نخبگان بومی بااقتدارباهماهنگ ساختن خود بانظام ارزشی جامعه درپرتوفرهنگ تخصص وتعهد وتدبیروامید به شناسایی مؤلفه های توسعه درشهرستان رامسرمی پردازند وتلاش می کنند باارائه طرحها وتئوریهای علمی بومی زمینه های توسعه فراگیررافراهم نمایند،نخبگان بومی بااقتدار برای نخبه بودن وفرهنگ بومی خود ارزش قائل بوده وآنراجزئی ازهویت وشخصیت خود می دانند ومسئولیت درنهاد اجتماعی رامسر یک وظیفه وخدمت می دانند وامابرای ماندن درنهادهای اجتماعی رامسرهویت نخبه بودن وبومی بودن رافدانمی کنند وبه راحتی مسئولیت نهادهای اجتماعی رادراختیارنخبگان بااقتداربومی دیگرقرارمی دهند زیرابرای اهداف جمعی ومنافع جمعی ارزش بیشتری برای اهداف فردی ومنافع فردی قائل می باشند.زیرا می دانند که فرهنگ گردش نخبگان بومی بااقتدارحیات فردی واجتماعی منطقه رامسرراتضمین می کند.گردش نخبگان بومی بااقتدارزمینه های بروزاستعدادها وفرصتهای مطلوب برای توسعه شهرستان رافراهم می کند وباعث می شود که افکارنودرتوسعه همه جانبه به کارگرفته شود.درهرحال عدم گردش نخبگان بومی بااقتدارتوسعه فراگیررابامشکل روبروساخته وزمینه های توسعه نیافتگی بیشتررادرشهرستان فراهم که مستلزم هزینه های مادی وانسانی خواهد بود،همه مردم بخصوص مسئولین دست اندرکاردرتوسعه شهرستان رامسرباید زمینه های حضوربیشترگردش نخبگان بومی بااقتداررادرشهرستان فراهم نمایند تافرایند توسعه پایداردرشهرستان فراهم شده وهمه ازدستاوردهای آن بهره مند شوند وعدم جامعه نگری درانتخاب مسئولین نهادهای اجتماعی وعدم باوربه حضوروگردش نخبگان بااقتداربومی باعث می شود که خلاقیت وابداع درمنطقه به فراموشی سپرده شود ونه تنها توسعه متوازن درشهرستان اتفاق نمی افتد بلکه زمینه های توسعه نیافتگی بیشتردرشهرستان ایجاد خواهد شد که چندان شایسته مردم رامسرنخواهد بود.

باتشکروتقدیم احترام خدمت همه مخاطبین نفوذقلم:حمید فهیمی کارشناس ارشد علوم اجتماعی.