نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

انتقادات شیخ صفرقاسمی رئیس ستاد روحانی در رامسر در خصوص استاندارمازندران.

انتقادات  رئیس ستاد روحانی در رامسر در خصوص فلاح ،استاندار مازندران

:بیش از یک سال است که ربیع فلاح به عنوان استاندار بیست و یکم به مردم مازندران معرفی شد.در این مدت هر یک از موافقان و مخالفان وی اظهارات و مطالب گوناگونی نسبت به عملکرد وی بیان داشتند.برخی به شدت به وی تاختند و برخی نیز از وی حمایت کردند.امام جمعه ای از بدقولی استاندار در عملی کردن وعده هایش در معارفه بخشدار کجور سخن به میان می آورد ودر گوشه دیگر استان همتای وی در نماز جمعه بابل تمام قد از استاندار حمایت می کند  .

نماینده ای شدید ترین انتقاد خود به عنوان یک نماینده مازندرانی را متوجه استاندار می کند و «استاندارمازندران را به شدت تحت تاثیر افرادی می داند که تنها نگاه سیاسی دارند ومی خواهند تیمشان در همه امور تصمیم گیرنده باشد » ولی نماینده دیگر استان -شریعت نژاد- در خصوص او می گوید "استاندار مازندران مرد جلسه ، شعار و سخنرانی نیست به اصولی اعتقاد دارد که راه را پیش ببرد و به دنبال اصلاح امور است".

آخرین اظهار نظر در خصوص ربیع فلاح، گفتگوی شیخ صفر قاسمی رئیس ستاد تدبیر و امید رامسر با سایت مازنی نیوز -سایت حامی استاندار- است .

قاسمی در این مصاحبه در اظهار نظری دو پهلو که بیشتر انتقاد از استاندار است تا حمایت از وی ، از طرفی از مدیریت دکتر فلاح حمایت می کند و می گوید " ویژگی که در ربیع فلاح وجود دارد ولی در استانداران قبلی کمتر دیده شده بود ، روحیه کار ، تلاش و خستگی ناپذیری ایشان است که به معنای واقعی نشان می دهد مدیر جهادی است" و از سویی دیگر وی را به باد انتقاد می گیرد و از عدم استفاده وی از مشاورین غرب استانی و یا تعلل در تغییر مدیران استان سخن می گوید.

رئیس ستاد روحانی در رامسر در این گفتگوبا اشاره به اینکه مدیران غرب استان در بین مدیران ارشد مازندران سهم کمی دارند اظهار داشت: مدیران توانمند غرب استان در بین مدیران کل ادارات مختلف باید افزایش یابد.

حجت الاسلام شیخ صفر قاسمی با ابراز نا خرسندی به عدم تعویض برخی از فرمانداران شهرستان های استان توسط استاندار مازندران در طول یک سال مسئولیت استانداری اش افزود: بر فرض اینکه بعضی از فرمانداران دولت قبل توانمند هستند ولی این دلیل عدم تغییر آنها نیست و باید آنها هم تغییر کنند ولی در جای دیگر از آنها استفاده شود.

وی در خصوص این موضوع ادامه داد: فرماندار هر شهرستان نماد اصلی دولت در آن شهرستان است و از آنجا که با تغییر دولت اولین تغییرات در وزارت کشور انجام می شود و تا وقتی که فرماندار تغییر نکند مردم آن شهرستان تغییرات را احساس نمی کنند.

رئیس ستاد روحانی در رامسر افزود: یکی از خواسته های مردم غرب استان از آقای استاندار تنفیذ اختیارات مدیران کل به مدیران شهرستانی در شهرستان های نوشهر تا رامسر است تا از تردد مردم به سمت ساری کاسته شود.

وی ضمن کنایه به استاندار مازندران در خصوص انجام انتصابات مدیران دستگاه های اجرایی ادامه داد: یکی از ویژگی های دولت قبل این بود که هر شخصی که به احمدی نژاد و حامیان او ارادت داشت به عنوان مدیر انتخاب می شد و بعضی از آنها هنوز در دولت تدبیر و امید در مازندران مشغول به کار هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه اکثر مدیران مازندران در حوزه سیاسی شفاف نیستند ادامه داد: دکتر ربیع فلاح در یک سال اخیر بسیار شفاف و صادقانه کار کردند و از ویژگی های خوب وی تعامل با تمام جریانات سیاسی حتی با منتقدین دولت است.

وی ضمن تاکید بر جابجایی برخی از روسای ادارات و مدیران استان مازندران افزود: متاسفانه بعضی از مدیران بی تحرک، ضعیف و پر حرف و حدیث از دولت قبل مانده اند و کار می کنند . نمی دانم چرا اینقدر وقت کشی می شود و زمان در حال از بین رفتن است؟

قاسمی در پایان ضمن انتقاد به انتصاب مشاوران استاندار مازندران گفت:در بین مشاورین استاندار مازندران هیچ شخص غرب استانی وجود ندارد.


4 اصل در زندگی.

از حکیمی پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا کردی؟
گفت : چهار اصل
0260.gif

1- دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد پس آرام شدم
2- دانستم که خدا مرا می بیند پس حیا کردم
3- دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
4- دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم


مدیر مسئول ساحل دریا وارد کارزار انتخاباتی شد.

مدیر مسئول ساحل دریا وارد کارزار انتخاباتی شد

مدیر مسئول دوهفته نامه ساحل دریا کاندیدای پانزدهمین دوره ی انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت شد

به گزارش خزر، مهدی حلاجیان برای شرکت در انتخابات پانزدهمین دوره ی انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شد.

انتخابات ساعت 14 روز سه شنبه 6آبان در تالار وحدت تهران با حضور مدیران مسئول کلیه نشریات مکتوب و سایت های خبری برگزار می شود .

مهدی حلاجیان متولد 1351 از شهرستان رامسر، فارغ تحصیل رشته ی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب وبرق شهید عباسپور تهران ، کارشناس ارشد برنامه ریزی محیطی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول دوهفته نامه (ساحل دریا ) می باشد.

وی صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو هفته نامه ی ساحل دریا با گستره ی پخش استان های گیلان و مازندران با انتشار بدون وقفه از مهر ماه 1390 تا کنون می باشد.

عضویت در هیات مدیره برگزاری جشن هزارمین شماره روزنامه ی انتشار روزنامه ی جام جم ، عضو هیات اجرایی غرفه ی روزنامه ی جام جم در نمایشگاه مطبوعات و اخذ رتبه ی اول غرفه ی نمایشگاهی در آن سال، نویسنده ی مقاله و مطالب در روزنامه همشهری ،کار وکارگر، کیهان ، ایران از جمله سوابق وی می باشد.

رضایتمندی مردم اصل است .مهندس سروری فرمانداررامسر.

فرماندار رامسر گفت:رضایتمندی مردم یک اصل مهم کاری است و همه باید در این راه عملا گام برداریم.

"حسین سروری"روز یکشنبه در نشست با مسولان واحدهای مختلف فرمانداری شهرستان رامسر افزود:یک نفر نباید ناراضی از واحدها بیرون برود مگر کسانی که خواسته های فراقانونی داشته باشند که آن هم نادر است.

وی اظهار داشت:دولت تدبیر و امید نگاهش  بر عزتمندی و تقویت امید به آینده و گام نهادن در مسیر خدمت صادقانه به مردم است.

وی ادامه داد:تکریم واقعی ارباب رجوع و مردم همان خدمت است که مردم بدرستی قدر خادمان خود را می دانند و در تمام صحنه ها حاضرند.

وی گفت:هرکدام از شما باید خواسته های شهرستان را با جدیت پیگیری نمایید تا چالش ها و موانع از پیش رو برداشته شود.

وی افزود:رامسر نگاهی ملی و جهانی دارد و این مسولیت ما را مضاعف می نماید.

حمله سایبری به رامسر نیوز سایت خبری حامی دولت /مدیر مسئول توسط افرادی ناشناس تهدید شد.

صبح امروز پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز سایت خبری حامی دولت در هفدهمین روز فعالیت کاری خود توسط افرادی ناشناس مورد حمله سایبری قرار گرفت و با تماس های تلفنی مدیر مسئول این سایت را مورد تهدید قرار دادند.

حمله سایبری همچنان ادامه دارد/رامسر نیوز به سرورهای قدرتمند امنیتی انتقال داده شده است

مدیر مسئول و سردبیر رامسر نیوز طی گفتگویی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر خلا سایتی مستقل را به خود احساس می کرد پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز با تشکیل هیئت تحریریه و ثبت سایت در سامانه پایگاه های خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد که توانست با پوشش قوی اخبار رامسر و همچنین نقدهای سازنده به سرعت و در کمترین زمان به سایتی پر بازدید تبدیل شود.

حسین قاسمی افزود:این سایت بصورت مستقل و با رویکرد حمایت از دولت تدبیر و امید اداره می شود و بدون هیچگونه پشتوانه سیاسی  در شهرستان رامسر در حال فعالیت است.

وی ادامه داد:متاسفانه از صبح امروز متوجه شدیم که مشکلاتی در مدیریت و صفحه اصلی سایت بوجود آمد که بلافاصله تیم پشتیبانی فنی سایت وارد عمل شد تا در مقابل این حمله سایبری مقابله کند.

مدیر مسئول رامسر نیوز در بخش دیگری از صحبتهای خود به چگونگی حمله سایبری اشاره کرد و با بیان اینکه تیم پشتیبانی فنی سایت توانست به برخی موضوعات پی ببرد، گفت:پس از تلاش تیم پشتیبانی متوجه شدیم این حمله از سه روز پیش آغاز شده بود که بیش از 6000 پسورد توسط مهاجمان برای باز کردن سایت مورد استفاده قرار گرفت که به نتیجه نرسید و آنها ناگزیر از طریق نرم افزار دیداس (ddas) با آی پی های سرور کشور آمریکا سایت را مورد حمله سایبری قرار دادند تا بتوانند رامسر نیوز را از دسترس خارج کنند.

قاسمی افزود:خوشبختانه تیم پشتیبانی فنی سایت با قدرت در مقابل این حمله سایبری ایستاد و توانست با سطح امنیت بالا سایت را به سرورهای خارجی قدرتمند تری انتقال دهد و از خروج سایت جلوگیری کند

وی گفت:مهاجمان کماکان در حال ادامه حمله سایبری و تیم فنی رامسر نیوز نیز در حال مقابله و ردیابی می باشد.

مدیرمسئول و سردبیر رامسر نیوز مورد تهدید قرار گرفت

مدیر مسئول رامسر نیوز در این رابطه به خبرنگار ما گفت:چند ساعت پس از حمله سایبری ، فردی با شماره مخفی با بنده تماس گرفت و بنده را مورد تهدید قرار داد.

قاسمی بیان داشت : این فرد مطالب انتقادی و تحلیلی موجود در رامسر نیوز را خطاب قرار داد و با تهدید خواستار توقف ادامه این روند شد.

مدیر مسئول رامسر نیوز اظهار داشت:بر اساس برخی مسائل می توانیم اقدام کننده این حمله سایبری را حدس بزنیم و در تلاشیم با تهیه اسناد موجود این شخص را به همگان معرفی نماییم.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه خبرنگاران همیشه مورد تهدید هستند گفت: رامسر نیوز بی توجه به این مسائل به رسالت و راه خود با قدرت و صلابت گذشته ادامه خواهد داد.

خداوند را از گناهان غافل نپندارید، خدا صبر می کند تا پشیمان شوید اگر پشیمان شدید تاخیر می اندازد.

نکاتی از سخنان آیت الله احدی را بخوانید:
 
*غیب دو قسم است، غیب مطلق و غیب نسبی، غیب مطلق آن است که به هیچ وجه قابل ادراک نیست هرکاری بکنید که بتوانید آن حقیقت را بشناسید نمی توانید و آن ذات خداست، ذات خدا غیب مطلق است، حتی پیامبر اسلام نیز نمی تواند ذات خدا را بفهمد.
 
*در بیان امام علی آمده است، تمام اندیشمندان در ملکوت خدا متحیر هستند، اصلا درباره ی ذات خدا بحث نکنید، چرا که او ذاتی نیست که در عالم ممکنات قابل لمس باشد، او غیب مطلق است.
 
*غیب نسبی یعنی اینکه به اعتباری برای بعضی ها پنهان است و برای بعضی ها آشکار است، مثلا هواشناس وقتی ابرها را می بیند می فهمد که می خواهد باران ببارد، یعنی این ابرها برای او غیب نیست.
 
*علامه حسن زاده آملی در جوانی به دانشگاه تهران رفت و به دانشجوی ژئوفیزیک گفت: چند روز دیگر کسوف می شود، آنها گفتند: برو شیخ هیچ آثاری از خورشید گرفتگی نیست، برای دانشگاهیان غیب بود ولی علامه گفت: دوربین بگذارید من به شما  این بار کمک می کنم این کسوف را بررسی کنید، آنها گفتند برو اصلا این حرف ها نیست، دو روز بعد کسوف شروع شد علامه با همان دستگاه مختصری که داشت شروع کرد به رصد کسوف آنها هم کم کم آمدند و از این تشخیص علامه متعجب شدند.
 
*یکی از چیزهایی که برای بعضی ها غیب نیست، برزخ است، اتفاقا قرآن در سوره ی مبارکه لقمان در آیه 34 اشاراتی به آن کرده است که مرحوم علامه طباطبایی توجه زیادی به این آیه داشته اند.
 
*خداوند متعال عده ای را انتخاب می کند تا بتوانند غیب را پیدا کنند، یعنی اولین قدم اذن خداست.
 
*خداوند را از گناهان غافل نپندارید، خدا صبر می کند تا پشیمان شوید اگر پشیمان شدید تاخیر می اندازد. همه کسانی که به برزخ می روند خواهش می کنند تا بگذارند برگردند.
 
*یک از دوستان ما در آمریکا استاد دانشگاه است، در آنجا اینقدر از چشم برزخی و توانایی های معنوی مرحوم آیت الله بهجت تعریف کردند که آنها مشتاق دیدار با ایشان شدند، حضرت اقای بهجت گفتند زیاد نیایند حدودا بیست نفر رسیدند خدمت آقا، خیلی جالب است ای کاش عکس های آن را به نمایش بگذارند، حضرت آقا چند جمله ای آنها را نصیحت کردند، یکی از این ها جراح بود در دل خودش گفت: این عارفی که چشم برزخی دارد ای کاش می آمد من بینی او را عمل میکردم... و در دلش می خندید، مجلس تمام شد و همه برای خداحافظی نزد ایشان رفتند نوبت به این پزشک که رسید حضرت آقا به مترجم گفتند: به ایشان بگویید وقتی آنجا نشسته است دیگر در دلش به بینی من نخندد، این پزشک دق کرد و نشست.

جلسه شورای اداری شهرستان رامسرباحضورمعاونت محترم امورعمرانی استانداردراردوگاه شهید میرزاکوچک خان برگزارشد.

جلسه شورای اداری شهرستان رامسرباحضورمعاونت محترم امورعمرانی استانداردراردوگاه شهید میرزاکوچک خان برگزارشد. 

 

درابتدای این نشست آزاد معاونت محترم فرماندارضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت حضاردرهفتمین نشست هم اندیشی جلسه شورای ادرای شهرستان باحضورمدیران کل ومعاونت امورعمرانی استاندارودرودوسلام وصلوات به روان پاک امام شهیدان وشهدای امام وآرزوی طول عمربابرکت همراه باصحت وسلامت برای مقام معظم رهبری ودولت خدمتگزارتدبیروامید وخیرمقدم خدمت مهندس نبئیان معاونت امورعمرانی استاندارواعلام برنامه های این نشست اظهارداشت:مسئولین درنظام جمهوری اسلامی شأنیتی جزخدمت صادقانه به مردم ندارند.

مهندس حسین شعبان سروری فرماندارباکفایت دولت تدبیروامید شهرستان نیزدراین نشست ابتداعاًضمن درود به ساحت قدسی حضرت ولی عصرعج ا...روحی فداء وسلام ودرود به ارواح شهیدان والامقام انقلاب وامام شهیدان بویژه 271شهید والامقام رامسروباآرزوی سلامتی به رهبرفرزانه انقلاب وآرزوی موفقیت برای دولت تدبیروامید وتبریک سی امین سال تأسیس وزارت اطلاعات این سربازان گمنام امام زمان که درگمنامی وبی نشانی وباتلاش خاموش شان امروزامنیت واقتدارایران اسلامی بیش ازگذشته پابرجا وبه روند تکاملی خود ادامه می دهد.

وی درادامه سخنان بیان داشت:عزم ملی درجهت رفع مشکلات وتوسعه روزافزون باهماهنگی همه دستگاههای شهرستان درحال اجراست ودراین مسیرخوشحالیم که دولتمردان به چیزی جزخدمت به مردم واجرای منویات مقام معظم رهبری نمی اندیشند.

مهندس سروری همچنین درادامه همین بخش بیان کرد:هفته ایمنی وبلایا راپشت سرگذاشتیم ورامسربه لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی جزءشهرهای بلاخیزاستان وشهرستان است وشهررامسرپرباران ترین شهردرجهان به شمارمی آید که درسال گذشته نسبت به سالهای قبل بارندگی بی سابقه بوده وکمتراز24ساعت 180الی 185میلی متربارندگی راداشتیم وخسارات زیادی رانیزبه راهها وپلها وابنیه ماوارد کرده است ورامسرهمیشه درمعرض آسیب وخطرات وبلایااست ومادربالادست جنگلهامان وروستاها دچاررانش وریزش هستیم وانتظاروخواسته مردم ما ازمدیریت بحران استان ومعاونت محترم امورعمرانی این است که به صورت اساسی وباطراحی یک طرح جامع درپیشگیری ازبلایا وحوادث درجهت عملیاتی نمودن کمک حال مردم باشند تادراین راستا نگرانیهای مردم کاهش یابد.

نماینده عالی دولت درشهرستان درهمین راستا تصریح کرد:بحث روشنایی مسیرتنکابن به رامسر،روستای چالگرود به رامسرکه درتابستان مشکل داشتیم وتاریکی این محورمشکل سازنیزشد تاکنون دراین راستا ازاستانداری اقداماتی صورت نگرفت وبه مکاتبات ما نیزجواب داده نشد.

فرمانداردولت تدبیرامید شهرستان درادامه سخنان خود به عمده مشکلات وکمبودهای حوزه استحفاظی خود به شرح ذیل خدمت معاونت استاندارپرداخت.

1=مطالعه واتمام محورهای اساسی درمحدوده کتالم وساداتشهر.

2=گازرسانی درمحورروستای اربکله.

3=تعریض وپیچ بری وتوسعه عرض جاده محورتوریستی جواهرده.

4=درمنطقه توریستی جواهرده ،جاده ازعرض کم برخورداراست که باترافیک سنگین درپیک مسافر مواجه ایم که باید مجوزتعریض وافزایش عرض جاده وپیچهای خطرناک وحادثه خیز صادرگردد.

5=بحث پروژه مسکن مهراست که پیمانکاروادامه روند آن پیگیری شود.

6=بحث آب شرب منطقه است که بحث آلودگی وکدورت آب جدی است واتمام این پروژه حیاتی باید اجرائی وعملیاتی گردد.

7=بحث فرسودگی شبکه های آب است که بیش از60کیلومتر شبکه های آب شهری ماست ودربحث آب وفاضلاب روستائی 73روستا راماتحت پوشش داریم و64روستای مافاقد آب آشامیدنی است.

8=درحوزه کشاورزی 6500هکتارباغات مرکبات است،250هکتارکیوی وبحث تخصیص تسهیلات کشاورزی است که پس ازبحران برف سال گذشته تاکنون عملیاتی نشده است.

9=تأمین آب زراعی جنت رودبارواصلاح باغات قدیمی مرکبات شهرستان رامسراست که باید دردستورکارقرارگیرد.

10=بحث پرداخت تسهیلات به مرغداریها وگل وگیاه که تاکنون دراین زمینه 12درخواست وجود دارد که باید جهاد کشاورزی واستانداری دراین خصوص اقدام لازم راانجام دهند.

11=روند پیشرفت ساختمان اداره منابع طبیعی بسیارکند است که باپیشرفت فیزیکی 60درصد مواجه ایم وتسریع دروند پروژه باتوجه به اهمیت کارمنابع طبیعی ازضروریات ویژه است.

12=گازرسانی به ده روستای اربکله است وهمچنین اصلاح شبکه های فرسوده مخابراتی ماست.

13=تجهیزمنابع طبیعی به جهت ایمنی ومبارزه باآتش سوزی درباغات مرکبات وجنگلها که متأسفانه بادست وآب پاش همکاران منابع طبیعی ما درمواقع بحران انجام وظیفه می کنند ومادراین راستا نیازبه امکانات ویژه داریم دراین حوزه که درموقع بحران بتوانند دوستان ماوارد عمل شوند.

14=4تا5روستابحرانی است به لحاظ حوادث غیرمترقبه ودراین حوزه یک مطالعه اساسی وپیشگیری ازحوادث وبلایا نیازاساسی شهرستان است.

15=بحث کنارگذررامسریکی ازپروژه های ملی است حدود 12کیلومترکناردریا است که پیمانکاروشروع مجدد آن باید آغازگردد که به لحاظ مشکلات مدیریتی وهم مالی این پروژه 9ماه است متوقف است وباید باجذب سرمایه گذارجدید وتأمیین منابع این پروژه ازحالت رکود خارج گردد.

مهندس نبئیان معاونت محترم امورعمرانی نیزدراین نشست اظهارداشت:شهرداران باید ازهمین الان به فکرلایروبی رودخانه هاباشند واین کارکارهای ذاتی ماست وماباید تلاش کنیم هیچ اتفاقی برای مردم مانیافتد ودرهرجا ما به مردم نیازداشتیم حضوری به موقع دارند ودرتمام صحنه ها حساس انقلاب حضوری چشمگیردارند واگرما رفع مشکلی ازمردم داشته باشیم خداوند نیز عذابی که برما خواهد فرستاد کاهش ورفع ورجوع خواهد کرد.

وی دربخش دیگری ازسخنان اظهارداشت:استان مازندران قطب بزرگ کشاورزی است وهمه باید تلاش کنیم تااین اتفاق بیافتد ودراین راستا به جزمدیران استانی وشهرستانی هیچکس ازجای دیگر نمی آید مشکلات ما راحل نماید واین خودمان هستیم که باید مشکلات راحل نمائیم واگرقراراست بحث کشاورزی دراولویت قرارگیرد باید ازهرگونه ساخت وسازغیرمجاز جلوگیری شود وبرای اصلاح امورهمه باید همدیگررامتذکرشویم تاکارها به سرانجام رسد.

برای تو ...

見てね(^◇^)┛ キラキラ のデコメ絵文字إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو قَلْبا قَاسِیا وَ عَیْنا عَنِ الْبُکَاءِ مِنْ خَوْفِکَ 見てね(^◇^)┛ キラキラ のデコメ絵文字

http://www.up.98ia.com/images/5yj7p26nm1mzjp6t3rk0.jpg 

 

" دلی" که

برای "تو" نزند

و "چشمی" که

برای "تو" نگرید را

می خواهم چه کار؟!

گفتمان بانهادهای تأثیرگذاردرحوزه شهری رامسرونقش آن درتوسعه متوازن درشهرستان رامسر.

گفتمان بانهادهای تأثیرگذاردرحوزه شهری رامسرونقش آن درتوسعه متوازن درشهرستان رامسر. 

 

نقش نهادهای تأثیرگذاردرحوزه شهری درتوسعه متوازن باتوجه به عامل مسلط صنعت گردشگری دراقتصاد شهرستان رامسرحائزاهمیت می باشد توسط صنعت گردشگری ارتباط متقابل باتوسعه حمل ونقل جاده ای درهمه مناطق شهرستان رامسرمی باشد.بین المللی شدن فرودگاه رامسر-توسعه آزادراه تهران شمال رامی توان درارتباط بافرهنگ توسعه گردشگری دررامسرمعنی کرد.

همه مابه اتفاق به این نتیجه رسیده ایم که اقتصاد رامسرامروزه درتوسعه کشاورزی،خدماتی،توسعه دانشگاهها تعریف نمی شود البته درتوسعه متوازن باید به همه بخشها توجه کرد وبابرنامه ریزیهای جامع همه رادرتوسعه پایداردرشهرستان سهیم کرد وبیشتردرتوسعه گردشگری قابل بررسی می باشد که دراین حالت نقش فرزندان بومی متعهد،متخصص،متفکر،باتقوا،بااخلاص،امانت دار،مسئولیت طلب،صاحب نظردرتوسعه شهری ونهادهای تأثیرگذارحوزه های شهری بااهمیت تلقی می شود.که بانظم عقلانی درسایه فرهنگ همدلی.همیاری.هم فکری بسترهای لازم جهت توسعه صنعت گردشگری رادرشهرستان رامسرفراهم نمایند.فرزندان بومی توان مند درنهادهای حوزه شهری بادرایت وبا فرهنگ عاقلانه وعاشقانه به سازماندهی وانسجام سازمانهای حوزه مدیریت خود پرداخته وباپتانسیل قوی تردرجهت زیرساختها صنعت گردشگری اقدام نمایند،البته بامدیریت ارتباط اجتماعی مطلوب باید ازاندیشه های همه فرزندان بومی متخصص.متعهد.ومتفکردرتوسعه پایداراستفاده برد وتوسعه زیرساختارهای صنعت گردشگری دررامسرتوسط حمل ونقل جاده ای.احداث جاذبه صنعت گردشگری.زیباسازی بدون توسعه فرهنگی واجتماعی ممکن به نظرنمی رسد.

فرزندان بومی درنهادهای تأثیرگذارحوزه شهری باید بافرهنگ تدبیرواعتدال ونگاه عدالت خواهانه به تمام مناطق زمینه های توسعه حوزه های زیربط رافراهم نموده وبااختصاص دادن امکانات موجود زمینه های توسعه متوازن رادرشهرستان رامسرفراهم نمایند،واستفاده ازظرفیتهای بخش خصوصی وخیرین علاقمند دررسیدن به توسعه فراگیرتأثیربه سزایی دارد.

بااحترام:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی ودبیرومدرس دانشگاههای شهرستان رامسر.

زندگی زیباست نه...........

                             



                زندگی زیباست زشتی‌های آن تقصیر ماست،


                در مسیرش هرچه نازیباست آن تدبیر ماست!


                            زندگی آب روانی است روان می‌گذرد


                                آنچه تقدیر من و توستهمان می‌گذرد.

                                        

اسماعیل گوهر رستمی رئیس شورای شهر رامسر در واکنش به طرح نامه ای که مدتی قبل با موضوع انتقال دانشگاه پزشکی واحد بین الملل رامسر .

اسماعیل گوهر رستمی رئیس شورای شهر رامسر در واکنش به طرح نامه ای که مدتی قبل با موضوع انتقال دانشگاه پزشکی واحد بین الملل رامسر در خبرگزاری فارس منتشر شد اقدام به نگارش نامه ای برای مدیریت سایت خبرگزاری فارس کرده و نظرات خود را در این زمینه بیان کرده است.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز رونوشتی از این نامه به ایمیل سایت خبری تحلیلی رامسر نیوز نیز ارسال شده است که مشروح این نامه را در ذیل می خوانید:

 


مدیر محترم سایت خبرگزاری فارس
با سلام
احتراماً با توجه به انتشار مطلبی تحت عنوان درخواست دانشجویان و اساتید دانشگاه بین الملل رامسر مبنی بر انتقال ” این دانشگاه به کنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتقل شود ” ،  موارد شرح ذیل جهت درج در آن سایت به حضورتان تقدیم می گردد .
همانطوریکه از سوی درخواست کنندگان مطرح گردید دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل شهرستان رامسر از سال ۸۷ اقدام به جذب دانشجو در رشته پزشکی و دارو سازی کرد و از همان سال ها زمزمه ی انتقال این دانشگاه به دلیل بی توجهی مسئولان امر مطرح و از سوی آنان همیشه تکذیب گردید . در یک سال گذشته نیز با تغییر دولت جدید و بدلیل ادعای نویسنده ی درخواست که عنوان نمود  این دانشگاه به دلیل  اهداف سیاسی در این شهرستان تأسیس گردید ، دوباره زمزمه ی انتقال مطرح تا شاید از فرصت به دست آمده در تغییر دولت استفاده کرده و نسبت به انتقال آن اقدام شود که زهی خیال باطل .
عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در استان جناب آقای دکتر فلاح طی مصاحبه ای این موضوع را به شدت رد نمودند و خواهان تقویت این دانشگاه در شهرستان رامسر شدند و همچنین حضرت آیت اله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان نیز در سخنان خود تأکید نمودند که دانشگاه واحد بین الملل شهرستان رامسر هرگز انتقال نخواهد یافت . البته با توجه به بررسی های بعمل آمده ظاهراً منافع شخصی در درخواست فردی که این نامه را تنظیم نمود وجود دارد که جای بحث نیست اما چند نکته در این راستا حائز اهمیت است که بدان اشاره خواهم نمود :
۱- اولاً اسامی درخواست کنندگان مشخص نیست و ظاهراً یک فرد این نامه را به خبرگزاری فارس ارسال نمود که می توان گفت اساتید و دانشجویان دانشگاه بین الملل خواهان تقویت این دانشگاه در شهرستان رامسر شدند !
۲- اینکه از لحاظ اقلیمی این شهر صلاحیت پرورش چنین دانشجویانی را دارد یا خیر ؟ ادعایی بود که نویسنده مطرح نمود، ظاهراً ایشان آشنایی چندانی با شهرستان رامسر و سابقه جهانی آن ندارد .
آیا صاحب نظران پزشکی نمی دانند که در رامسر آمار بعضی از بیماری ها از نرم بین المللی بیشتر است؟ با این شرایط باز هم معتقدید که کیس های مناسب درمانی در این شهر برای فراگیری دانشجویان وجود ندارد؟
در انتهای همین درخواست اشاره می نماید که به دلیل نبود امکانات ، بیماران به شهرهای برخوردار و مجهز انتقال می یابند .
پس کیس های درمانی مناسب وجود دارد اما امکانات نیست، بله همه ی ما می دانیم که بیمارستان رامسر که زمانی بهترین بیمارستان در غرب مازندران و در شرق گیلان بود و بیماران مختلف جهت درمان به این بیمارستان مراجعه می نمودند امروز به دلیل ( زیادی خواهی شماها و پایمال نمودن حق بیمارستان امام سجاد ( ع ) و عدم حمایت لازم و نبود تجهیزات کافی به این حال و روز افتاده است و البته بخشی از امکانات موجود اعم از دستگاه دیالیز و سیتی اسکن و …..  هم توسط پزشکان بومی و خیرین شهرستان تهیه و خریداری گردید .
۳- با توجه به اینکه نزدیک به شش سال از فعالیت دانشگاه بین الملل می گذرد و درآمدهای هنگفتی که عاید این دانشگاه گردید چرا امکانات و تجهیزات مناسب جهت برگزاری کلاسهای علوم پایه و فیزیوپاتولوژی فراهم نگردید ؟
۴- از دیگر دلائل مطرح شده برای انتقال دانشگاه بین المللی رامسر به مرکز استان ، نبود ظرفیت برای ایجاد بیمارستان و امکانات مناسب برای درمان است که در خصوص امکانات حرفی ندارم و ( تأکید می کنم که اگر حق ما را نخورده بودید ما هم صاحب امکانات و تجهیزات مناسب بودیم ) اما منظور از نبود ظرفیت را متوجه نشدم . اگر منظور ظرفیت بیماران است که متأسفانه آمارها گویا هستند . اما اگر فضای فیزیکی است که یادآوری می کنم که ساختمان نیمه کاره پشت بیمارستان فعلی که بیش از ۳۵ سال است که به امان خدا رها شده بود و اخیراً در دولت تدبیر و امید و به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و ریاست محترم دانشگاه بین الملل ادامه ی ساخت آن در دستور کار قرار گرفته و انشاا… در سایه تلاش مسئولان امر به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود ، چرا در طول این سالها فکری برای آن نگردید و حال مدعی هستید که در شهرستان ظرفیت اینکار وجود ندارد ؟ باز هم لازم به یادآوری است که دانشگاه آزاد شهرستان تنکابن نزدیک به ۲۵ سال است که در رشته پزشکی فعال است و تاکنون دانشجویان زیادی را تربیت نمودو بعضاً نیز از امکانات بیمارستان امام سجاد ( ع ) رامسر استفاده نمودند .
در پایان انتظار می رود آنان که خواسته یا ناخواسته و به هر دلیلی و بدون هیچگونه مسئولیتی باعث تشویش اذهان عمومی می شود و خاطر مردم خوب و شریف رامسر را آزرده می کنند بدانند ، مردم شهرستان رامسر هرگز اجازه ی اینکار را به شما نخواهند داد و نخواهند گذاشت که این توطئه به ثمر بنشیند چرا که برای اینکار هزینه های زیادی پرداخت کرده و خواهند کرد.
 
                                         اسماعیل گوهررستمی
                           رئیـس شورای اسلامی شهـرستان رامسر

پیام قاسم سلیمانی خطاب به گروه داعش.

سخنگوى گروه وهابى داعش : بعد از عراق نوبت حمله به ایران است شیعیان ایران را به خاک و خون میکشیمhttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTo65oixqDW8GQEMumm4nBU2a5CPpui3-M6ml6l9Uei3xC7UNUdbw ...

پیام دلیر مرد ایران سرلشکر قاسم سلیمانی شب جمعه در سخنرانی میان سران ارتش و سپاه استان کرمان به گروهک تکفیری داعش :

بسم رب شهداء والصدیقین...

اگر میخواهید برای فرزندانتان خاطره ای از خود بجا بگذارید هر چه سریعتر به خانه های خود بازگردید...

بی شک اگر پایمان به امر ولی و امامان به میدان نبرد باز شود به خدا سوگند که مادرانتان از به دنیا آوردنتان خود را لعنت می کنند چرا که قرن هاست نسل به نسل جوانان شیعه برای سلاخی و گرفتن انتقامی شدید از قاتلان حسین (ع) شمشیرهای خود را تیز نگه داشته اند...

والله که اگر پایتان به حرم حسین (ع) برسد سرهای بریده ی شما را برای حرم زینب (س) به پیشکش خواهیم برد و یقینا" نماز ظهر را در بقیع اقامه خواهیم کرد ...

لبیک یا حسین(ع)

به شما هشدار میدهیم !!!

اینجا عراق نیست !

اینجا سوریه نیست !

اینجا موصل و...نیست .

اینجا ایران است سرزمینی که جوانانش خواب را بر شما حرام و مرگ را آرزویتان خواهد کرد!

ایران را به گورستان لاشه هایتان تبدیل خواهیم کرد...


عید غدیر مبارک ...

عید غدیر خم را والاترین و ارزشمندترین عید شیعیان گفته اند،اما به چه دلیل این عید بزرگترین عید شیعیان است؟؟جدا از مقام والای امامت و ولایت دلیل دیگر والایی این عید مبارک را باید امروز در هیاهوی دنیای صنعتی جستجو کرد،اکنون که عده ای بی خرد فریاد جدایی دین از سیاست می زنند شیعه فرق اساسی خود را با سایر مکاتب و تفکرات با بزرگداشت عیدغدیر فریاد می زند.http://up.arteshi.com/uploads/138259466013530_10.jpgsi3n3Q_535
جالب است بدانید کلمه ی دین در بعضی از کشور ها اصولا به معنای مجموعه ای از احکام و عبادات شخصی است که هیچ ربطی به اجتماع ندارد و اصولاً قابلیت دخالت در سیاست را ندارد اما شیعه با تکیه بر عیدغدیر اعلام می کند که دین به هیچ وجه از سیاست جدا نیست.
شیعه با اشاره به غدیر می گوید سیاست ما عین دیانت ماست و بالعکس.
با ورود امام علی(ع) به دنیای سیاست که یک اتفاق مقدر و الهی بود به نوعی این حقیقت تثبیت شد که دین میتواند به سیاست داخل شود و یا به عبارت صحیح تر خلافت و سیاست باید تنها به دستان مردان دین باشد این همان نظریه ای بود که امام (ره) آن را عملی کرد و انقلاب اسلامی ایران را برپایه های استوار غدیر بنا نمود.
اکنون بزرگداشت عید غدیر میتواند نشانگر هویت ممتاز ما شیعیان و اندیشه ی یکتا و بی نظیر ما در همراهمی دین و سیاست باشد.



سرهنگ قربانی درنشست مطبوعاتی باخبرنگاران:سه وظیفه مهم حفظ جان،مال،ناموس مردم ازوظایف نیروی انتظامی است.

سرهنگ قربانی درنشست مطبوعاتی باخبرنگاران:سه وظیفه مهم حفظ جان،مال،ناموس مردم ازوظایف نیروی انتظامی است.

جناب سرهنگ پاسدارقربانی درکنفرانس خبری باخبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان ابتداعاً ضمن سلام وادب واحترام خدمت خبرنگاران باکفایت رامسرکه به جمع سربازی مااعتماد کردند وافتخاردادند صمیمانه سپاسگزارم ودرادامه اظهارداشت:مهمترین آسیبی که امروزه شهروجامعه ماراتهدید می کند تهاجم فرهنگی است که مقام رهبری ازآن به شبیخون فرهنگی تعبیرنموده ووظایف همه خصوصاً کانون خانوداه دراین راستا بسیارمهم است.فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان درهمین راستا تصریح کرد:کانون خانواده ها به خاطرهمین هجمه های مبتذل فرهنگی است که متلاشی می شود ودراین راستا باید بنیاد دینی واعتقادی رادرجوانان زنده نگه داشت ودراین زمینه مانسبت به همه ادیان برتریم.

وی درادامه سخنان افزود:درنظام جمهوری اسلامی مسئول یعنی کسی که دربرابرفکروتصمیم وعملش مورد مؤاخذه وسئوال قراربگیرد وبی اعتنایی مردم نسبت به اعمال همدیگرهم مانند کرم ساقه خواری است که به سمت ریشه پیش خواهد رفت وبه تدریج جامعه رابه گرداب تباهی می کشاند،واگرهمه مردم خودرادرمقابل تخلفات دیگران مسئول بدانند وآن راتنها وظیفه نیروی انتظامی ندانند ،جامعه ازبسیاری ازآفتها وپلیدیها زدوده می شود ودرسایه امنیت است که آحاد مردم می توانند درفضای جامعه به کسب وکارخود مشغول شوند وحتی عبادات خود راباآرامش خاطربپردازند ولیکن بدون همکاری وحضورمردم امنیت متولد نمی شود وپایدارنمی ماند.

سرهنگ پاسدارقربانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان درادامه گزارش کاریکساله نیروی انتظامی شهرستان افزود:مادربحث تصادفات جرحی وتصادفات فوتی با26%کاهش تصادفات،درخصوص مسائل حادثه خیز اعم ازموتورسیکلتها وبدون مدارک 34%افزایش توفیق درخصوص سرعت وسبقت غیرمجاز73%افزایش برخوردداشتیم.درخصوص هنجارشکینیهای اجتماعی 25درصد-کشف مواد یامحصولات ضد فرهنگی59درصد-آلودگی صوتی23درصد-تماس باپلیس صدوده 152درصدُافزایش داشتیم که این نشاندهنده اعتماد مردم باپلیس است.

وی درادامه گفت:بحث ابلاغ واوراق قضایی-احضاریه-اخطاریه –دادنامه ها با25درصد افزایش ابلاغ مواجه بودیم ودربحث مواد مخدر10درصد افزایش کشفیات مواد مخدرداشتیم.

وی درادامه همین بخش ازسخنان تصریح کرد:با همت وتلاش شبانه روزی همکاران درصف وستاد فضابرای فعالیت مجرمین وبزهکاران اجتماعی خصوصاًمخالفان قانون درطول سال سلب وناامن خواهد بودوبهتراست هنجارشکنان ومخالفان قانون ازناهنجاریها وقانون شکنیها وبزهکاریها دست برداشته وبه یک عضوقابل قبول دراجتماع به حساب آیند.

جناب سرهنگ پاسدارقربانی فرماندهی نیروی انتظامی درپایان این نشست صمیمی باخبرنگاران اظهارداشت:پلیس خودش راباید بافناوریهای روزدنیاآشناونزدیک بکند وباید دراین مباحث نیزپاسخگوباشد ودرسایه کاروتلاش وایثارگری وجانبازی وفداکاری پلیس است که منتج به کارآمدی پلیس خواهد شد وپلیس هوشمند یاپلیس سایه باتجهیزابزاروفناوریهای روزدنیاسه وظیفه مهم وخطیرحفظ جان،مال وناموس مردم رابرعهده دارد.

راهکارهای توسعه درون زااقتصاد گردشگری رامسر.دکترمحمدرضا اورمزدی معاون آموزشی وپژوهشی دانشگاه رحمان رامسر.

دکترمحمدرضا اورمزدی معاون آموزشی وپژوهشی دانشگاه رحمان رامسر. 

تونل درختی

هروقت صحبت ازرامسرمی شود ناخودآگاه یاد گردشگری وگردشگردرذهن وافکارمان تداعی می شود،رامسرشهری که به بهشت زمینی خداوند مشهوراست وازجاذبه های کم

نظیر وبی نظیرطبیعت گردی برخورداراست،فاصله بسیارکوتاه دریاتاجنگل،این شهرستان رابه قطب گردشگری شمال ایران تبدیل نموده است.ازسویی دیگرپتانسیلهای قوی درمبحث گردشگری دراین شهرستان وجود دارد که هنوزنهفته است.این جانب به عنوان یک معلم گردشگری که سالیان متمادی دراین زمینه تحقیق وتدریس نموده ام براین باورهستم که برای توسعه گردشگری این شهرستان باید راهکارهای عملی برای توسعه درون زااین صنعت مطرح واجرایی نمود،زیراهروقت بحث توسعه مطرح می شود یاازبعد کمی ویاازبعد کیفی آن بررسی می شود وتوسعه مدنظربرای اقتصاد شهررامسرتوسعه درون زاکه توسعه پایدارمی باشد می تواند نجات بخش اقتصاد وحیات رامسرکه وابسته به گردشگری است باشد.بنده قصد خسته نمودن مخاطبان عزیزوشهروندان فهیم وشریف رامسرومسئولان محترم راندارم بلکه به اختصاربسنده می نمایم اگرمی خواهیم رامسررابسازیم باید شاهرگ اقتصادی آن رابیابیم واین شاهرگ فقط وفقط دراحیای مجدد صنعت گردشگری این شهرستان میسرومحقق خواهد شد.

درسالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی مشهوراست باید درعرصه گردشگری جهادی عمل نمائیم وباعزم ملی ومشارکت همگانی درراستای آبادانی سرزمین وشهرمان کوشاباشیم.نکته اصلی این است که توسعه گردشگری رامسردراین چند محورباید انجام شود تا اقتصاد این شهرستان به اقتصادی دینامیک وپویا تبدیل شود تا دیگرشاهد مهاجرت جوانان عزیزرامسربه سایرنقاط ایران برای کارنباشیم زیرابه ازای ورود هرگردشگرداخلی روزانه 100دلاروبه ازای هرگردشگرخارجی روزانه 500دلاردرآمد ارزی برای کشورمان محسوب می شود وبه ازای ورود هرگردشگراز10شغل تا17شغل اشتغال زایی دربرخواهد داشت.

امروزه آنچه باید درعرصه عمل ،نه شعاروحرف یاجلسه های تکراری درصنعت گردشگری رامسر صورت پذیرد به شرح ذیل می باشد.

1=توسعه وتکمیل باند فرودگاه رامسروبرقراری خطوط پروازی ازرامسربه مشهد،کیش،قشم،اصفهان،شیراز،تبریز،وبالعکس جهت رونق اقتصاد گردشگری رامسر.

2=پیگیری جذب سرمایه گذاری دربخشهای سرگرمی وتفریحات دررامسرمثل احداث دیسنی لند،پارک های آبی،باغ وحش،مجتمع های فرهنگی وتوریستی.

3=توسعه گردشگری ساحلی ودریایی وراه اندازی خطوط کشتی های تفریحی وتوریستی.

4=تهیه وتدوین طرح جامع گردشگری شهرستان رامسرمبتنی برآمایش سرزمین.

5=توسعه گردشگری روستایی درمناطق ییلاقی وکوهستانی رامسر.

6=تعامل بااعضای شورای اسلامی بخش وروستاها جهت توانمند سازی روستائیان دربرخورد باگردشگران داخلی وخارجی.

7=احداث اکوکمپ دررامسروخوشه ساربوم گردی درشهرستان.

8=تبلیغات درعرصه گردشگری مجازی والکترونیکی باتوجه به پایلوت بودن رامسر.

9=توسعه طبیعت گردی واکوتوریسم وقابلیت های بالای این شهرستان دراین عرصه.

10=توسعه توریسم درمانی وسلامت وتوجه ویژه به آب های گرم معدنی رامسروتوسعه وتجهیزآن.

11=ساماندهی اماکن اقامتی وویلاهای استیجاری وتوجه به نیروهای بومی درامرساماندهی.

12=جلوگیری ازپدیده چادرخوابی مسافردرشهررامسرکه سیمای شهری رامشوش نموده است.

13=پایلوت نمودن آزانسهای مسافرتی وراهنمایان گردشگری جهت پکیج مسافرتی به گردشگران بین المللی وداخلی.

14=آموزش به جامعه فعالان گردشگری شهرستان.

15=ایجاد تعامل سازنده اداره میراث فرهنگی وگردشگری بافعالان گردشگری شهرستان .

16=نجات بخشی قلعه تاریخی مارکوه وسایربناهای تاریخی رامسر.

17=استفاده ازخرد جمعی ونخبگان جهت توسعه گردشگری شهرستان رامسرشامل اساتید دانشگاه،خبرنگاران رسانه ها وفعالان گردشگری.

18=تابلوهای اطلاع رسانی گردشگری رامسرحتما باید به سه زبان فارسی،عربی،وانگلیسی باشد.

19=اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری رامسرازفقدان ساختمان که درشأن آن اداره وجایگاه مهمانان وسرمایه گذاران باشد رنج می برد که باید برای آن واقعاًچاره اندیشی شود.

20=وضعیت ترافیک وزباله ها وخطوط مخابراتی بسیارآزاردهنده وغیرقابل تحمل برای گردشگران است که باید موردتوجه ویژه مسئولان محترم قرارگیرد.

21=بیائید صادق باشیم وگران نفروشیم تامسافررامی بینیم تا پلاک خودروشان رامشاهده می کنیم غریبه است وهمشهری نیست چند برابراجناس رانفروشیم زیرا همه اینها به پای رامسرنوشته می شود نه به پای فروشنده یاآن مغازه دار ودرهمه جای دنیا یک اصل وجود دارد که به آن رضایتمندی سفرمی گویند بااین کارخاطره سفرگردشگران رامکدر می کنیم.بیائید دست دردست یکدیگردهیم تا میهن خویش کنیم آباد.

درپایان ازتمامی مسئولان خادم ومردم شریف رامسرتشکرمی نمایم که به حرفهایم توجه نموده ،خداوند یارومددکارتان باشد.انشاءا...به امید روزی که شاهد توسعه یافتگی رامسرمظلوم باشیم.این مباحث ادامه دارد....

همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران برگزار می شود .

همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران برگزار می شود .
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری مازندران اعلام کرد: همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران هفدهم مهر ماه سالجاری در مجتمع شرکت نفت محمود آباد برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران، موسی قاسم پیشه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران با هدف اطلاع رسانی از زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی استان در بخش های مختلف به سرمایه‌گذاران و فعالین بخش خصوصی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان به بخش خصوصی در زمینه های گردشگری، انرژی، صنعت، خدمات، کشاورزی و شیلات و غیره، ارتقای فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری و هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر در میان دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری، تشویق به مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مازندران و رونق فضای کسب و کار، هفدهم مهر سالجاری در مجتمع شرکت نفت محمود آباد و با حضورچند تن از مقامات ارشد کشوری و استانی برگزارخواهد شد.
وی گروه های هدف این همایش را عبارت از سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاران ایرانی داخل و مقیم خارج از کشور و شرکت های سرمایه گذاری، بانک های تخصصی و بنیاد برکت عنوان کرد.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: این همایش توسط استانداری مازندران، اداره کل اموراقتصادی و دارایی، مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی و با همکاری فرمانداری محمود آباد، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن وکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری، شرکت برق منطقه ای، سازمان همیاری شهرداری های استان، اداره کل شیلات، مناطق ویژه اقتصادی بنادر نوشهر و امیرآباد، پایانه نفتی نکا، خطوط لوله و مخابرات نفت برگزار خواهد شد و دبیری این همایش بر عهده اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران است.
قاسم پیشه پانل های تخصصی این همایش را عبارت از پانل صنعت، معدن و تجارت، پانل امور زیربنایی، انرژی و نفت، پانل کشاورزی، پانل گردشگری، اکوتوریسم و گردشگری سلامت اعلام کرد.

سرهنگ قربانی:آنچه برای نیروی انتظامی مهم است ،ارزش ولحضات عمرما وپاسداری ازارزشهای انقلاب است که باید همگان آن راپاس بداریم.

سرهنگ پاسدارعزیزا...قربانی درصبحگاه مشترک نیروی انتظامی:آنچه برای نیروی انتظامی مهم است ،ارزش ولحضات عمرما وپاسداری ازارزشهای انقلاب است که باید همگان آن راپاس بداریم.

صبحگاه مشترک نیروی انتظامی به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی وباحضورباشکوه مسئولین ادارات ونهادها،فرماندار،وخانوداه های معززشهدا وایثارگران درستاد فرماندهی شهرستان برگزارشد.

جناب سرهنگ پاسدارعزیزا...قربانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دراین صبحگاه مشترک ابتداعاً ضمن سلام وصلوات به ارواح پاک ومطهرهمه شهداءازصدراسلام تاکربلای معلی وشهدای انقلاب و271شهید والامقام شهرستان اظهارداشت:باامید به اینکه همه قدراین نعمت امنیت رابدانیم باید ازفضیلتهای ارزشی انقلاب حراست وپاسداری نمائیم.وی درادامه سخنان درهمین راستا تصریح کرد:نیروی انتظامی معتقد است پاسداری ازدین مبین اسلام فرصت گرانبهائی است که ازسوی حضرت امام(ره)دراختیارماقرارداده شده تابرای این توفیق خدای سبحان راشکرگذارباشیم وامروزآنچه مهم است ارزش لحضات عمرما وپاسداری ازارزشهای انقلاب است که همگان باید آن راپاس بداریم.فرماندهی انتظامی شهرستان ادامه داد بیان کرد:مسئله نیروی انتظامی یک مسئله اساسی ومهم وبدون امنیت نه خوراک لذت بخش است ونه آسایش وآرامش درخانواده ها حاکم خواهد بود.

سرهنگ قربانی درادامه همین مباحث تصریح کرد:وجود نیروی انتظامی دید اساس امنیت رادربیننده بوجود می آورد وامنیت ازاستقرارحاکمیت الله وجمهوری اسلامی است واستقرارنظم وامنیت وآسایش عمومی ازوظایف مهمی است که قانون اساسی برعهده نیروی انتظامی گذاشته است واگرامنیت نباشد بسیاری ازخیرات وبرکات رخت خواهد بربست.فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان درادامه همین بخش تصریح کرد:امنیت باید دارای پشتوانه مردمی باشد وبامشارکت مردمی وهمکاری همه ادارات ونهادها ورسانه ها وبسیج مردمی به نحو مطلوب خیلی ازمشکلات مامرتفع وامنیت پایداربرقرارخواهد شد. 

 

وی درپایان ازآستان کبریائی قادرمتعال امرفرج مهدی موعود راطلب وبااهداءجوایزازفعالین نیروی انتظامی درعرصه های مختلف تجلیل نمودند.

گردشگری علیه میراث / یک بده بستان سیاسی در تغییر رییس اداره ای در رامسر .

خبر ها حاکی از آن است بزودی ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رامسر در ازای یک بده بستان سیاسی به شخصی ناکار آمد، ناهمسو با تفکرات دولت تدبیر و امید و نیز نا آگاه بر امور میراث فرهنگی و گردشگری واگذار خواهد شد.miras 

grey قلعه مارکوه – رامسر


  شکل گیری این اقدام پر حرف و حدیث از آنجایی کلید خورد که به بهانه سرمایه گذاری نامتعارف و نامعلوم در شهرستان رامسر ،از حضور یک شرکت سرمایه گذاری معروف در شهرستان و به تبع آن چرایی عزیمت هیئتی 60 نفره اعم از مسئولین عالیرتبه اجرایی شهرستان رامسر و خانواده هایشان به مشهد مقدس و پذیرش دعوت چند روزه همان شرکت سرمایه گذاری نام به میان آمد و متعاقبا سوالات بی شماری را نیز در خصوص اهداف و اغراض این حضور و این سفر در افکار عمومی شهرستان رامسر پدید آورده است که تاکنون با سکوت خبری مسئولین پاسخگو در شهرستان مواجه شده است.
البته این پایان ماجرا نخواهد بود چرا که علیرغم سوالات ایجاد شده بسیار در خصوص چگونگی روند آغاز این تصمیم ونیز چرایی استقرار دفتر یک شرکت سرمایه گذاری معروف در شهرستان با ادعای اشتغالزایی بیش از 4 هزار نفر از مهندسین تحصیلکرده در منطقه،تاکنون چیزی جز تحمیل یک نیروی نا کارآمد و مدیری ناتوان بر قاموس اداره میراث فرهنگی و گردشگری طی روزهای آتی و در نهایت نابودی طبیعت زیبای شهر ستان و میراث به جامانده از گذشته، از فرجام این بده بستان ها و کشمکش های سیاسی،عاید شهرستان رامسر نشده است.
 بدین سبب رامسر نیوز به عنوان رسانه ای مستقل و نماینده افکار عمومی در راستای پایبندی به منشور خود و نیز حمایت از انتصاب مدیران لایق ،بومی و دلسوز ،ضمن انتقال این خبر، به شیوه حذف مدیران اجرایی و بخصوص نصب گزینه پیشنهادی که مسئول ارشد جذب سرمایه گزاری در شهرداری رامسر که فردی غیر بومی است میباشد، اعتراض نموده و خواهان انتصاب نیرویی دلسوز وآگاه به شهرستان میباشد.
به امید رامسری آبادتر در همه جهات

جنگل شناسی و پرورش جنگل.( احمد برفی:مدرس منابع طبیعی آموزش عالی شهرستان.)

مقدمه :

جنگل شناسی در زبان فارسی معادل کلمه لاتین Silviculture به کار برده شده است که خود از دو کلمه Silva به معنای جنگل و Culture به معنای کشت ، پرورش ، تربیت و فرهنگ جنگل است . جنگل شناسی شامل 2 قسمت اساسی می باشد . 

 

  جنگل های زیبا ۷ 3285

 

 یکی اصول جنگل شناسی (Silvics= principles of Silviculture ) است که منظور شناخت و تجزیه و تحلیل روابط اکولوژیک موجود در یک اکوسیستم جنگل بوده و دیگر فنون جنگل شناسی است که منظور به کار بردن اصول جنگل شناسی در عمل و با در نظر گرفتن جنبه های فنی و اقتصادی آن می باشد .

هدف کلی جنگل شناسی ، بالابردن کمیت و کیفیت تولید جنگل با توجه به اصل تولید مستمر و پایداری اکوسیستم جنگلی است .

امروزه در دنیا در 2 روش کلی جنگل شناسی وجود دارد که یکی جنگل شناسی کلاسیک و دیگری جنگل شناسی همگام با طبیعت است .

ادامه مطلب ...

درباره رامسر نیوز.

پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز وارد فضای رسانه ای کشور شد.

 

اکنون کمتر کسی را

میتوان یافت که در خانه ، محل کار و یا حداقل از طریق گوشی های تلفن همراه از اینترنت و وب گردی بی بهره باشد. در این بین بالاترین بازدیدهای کاربران اینترنتی از سایت های خبری و تحلیلی و تا حدودی هم روزنامه های الکترونیکی انجام می گیردودر مقابل این استقبال از فضای مجازی نیز ،حضور جوانان بسیاری که مشتاقانه دست به کار شده و با ساختن وب سایت هایی با موضوعات مختلف، سعی در جذب بیشتر کاربران به سوی خود را دارند نیزشایان توجه است.
فضای رسانه ای استان مازندران در سالیان اخیر وارد فاز جدیدی از فعالیت های خبری و رسانه ای در فضای مجازی شده است.در این بین بسیاری از سایتهای خبری به صورت کلی و بعضی نیز به صورت جزئی، به پوشش اخبار شمال کشور می پردازند.
شهرستان رامسر نیز که از نگاه کارشناسانه اصحاب رسانه و نیز مطالعات میدانی متعدد صورت گرفته جزء شهرستانهای رسانه ای محسوب میشود دارای وبلاگ های خبری متعدد می باشد که تعدادی از آن ها با مدیریت مستقل خبرنگاران فعال منطقه اداره شده و تعدادی نیز به صورت حزبی به پوشش اخبار و تحلیل های رسانه ای می پردازند.
بدین منظور و به دلایل مختلف از جمله نیاز مبرم منطقه به رسانه ای مستقل و پویاونیز ضرورت ورود رسانه ها به متن معضلات اجتماعی و آسیب شناسی مشکلات مردم و علاوه بر آن فقدان سایت خبری فعال در شهرستان رامسر،پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز ، به همت چند تن از جوانان رسانه ای علاقمند ،اهل قلم و با اخذ مجوز از سامانه ثبت رسانه های مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان رامسر آغاز به کار کرد. لازم به ذکر است این رسانه با رویکرد حمایت از اقدامات سازنده و راهگشای دولت تدبیر و امید به انتشار اخبار،گزارش ، نقدها و تحلیل های موشکافانه خواهد پرداخت.
البته بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که دیدگاه حمایت از دولت تنها به انتشار عملکرد منطقی و قابل تحسین مسئولان اجرایی دولت یازدهم و نیز دولتمردان مسئول در منطقه و استان نخواهد بود بلکه علاوه بر انتشار اخبار ،دیدگاهها ، یادداشت ها و انتقادهای بجا و سازنده، نظارت جدی بر عملکرد مدیران اجرایی مسئول در شهرستان رامسر و استان مازندران نیز جزء اهداف اطلاع رسانی این پایگاه خبری خواهد بود.درپایان شایان ذکر است که انتشار اخبار از این پایگاه به صورت جامع و روشن و بدون کم و کاست و حتی هیچگونه حب و بغض و یا نگاه جانبدارانه به اطلاع عموم خواهد رسید، لذا چنانچه انتشار خبری ،مورد نقدشخص ، نهاد حقیقی ویا حقوقی قرار گیرد، گردانندگان این پایگاه خبری آمادگی خود را جهت درج پاسخ به انتشار خبر مذکور رااعلام مینمایند.
«گر نگهدار من آن است که من می دانم***شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد»

معلمان وروشهای تدریس.

معلمان وروشهای تدریس.

سبکهای شخصیتی معلمان درامرتدریس درپیشرفت یاعدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش های اساسی راایفاءمی کند.آموزش وپرورش کلید توسعه جامعه به حساب می آید اگرهمکاران فرهنگی ازسبکهای شخصیتی تفکرمحور وروشهای فعال تدریس که روش حل مسئله ویادگیری مشارکتی واکتشافی ومعنی داررامی باشد به امرتدریس دانش آموزان بپردازند،آنان بهترمی توانند به سمت تفهیم مطالب درسی بروند زیرادراین روش معلمان به عنوان مهمترین رکن آموزش وپرورش زمینه های خلاقیت دانش آموزان راموجب می شوند وسلامت سازمانی وسلامت روانی دانش آموزان راتضمین می کنند.دراین روش دانش آموزان که سرمایه های اجتماعی ماهستند یاد می گیرند که چگونه بیندیشند ودربرابرمسائل به دنبال راه حلهای منطقی وعقلانی باشند.درروش تفکرمحورروابط معلمان بادانش آموزان براساس آزاد اندیشی می باشد ودانش آموزان احساس می کنند که اندیشه هایشان قابل ارزش می باشد درروش تفکرمحورمعلمان به دنبال آن هستند که شرایط اندیشیدن رابرای دانش آموزان ایجاد نمایند وبه بازسازی اندیشه شاگردان بپردازند،دراین روش چون دانش آموزان درموقعیتهای آموزشی فعال هستند حالت رکود وخستگی معنی ندارد ایجاد مسأله برای دانش آموزان امرمهمی به حساب می آید ومعلمان به عنوان راهنما انجام وظیفه می کنند دراین حالت کلاسها به سمت یاد گیرندگی پیش می روند که درروند کیفیت آموزش تأثیربه سزایی دارد.

ادامه دارد....بااحترام:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی.

در چیدمان برخی ادارات.

خدایا چنان کن سر انجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

کیومرث مشکوری

پس از برگزاری انتخابات 24 خرداد ماه سال 1392 و حضور

گسترده و چشمگیر آحاد مردم از اقشار مختلف در پی الطاف بی

پایان پروردگار و توجهات حضرت ولی عصر )عج( و تیز هوشی و

تدبیر دولت مردان و هیات های نظارت و هیات های اجرایی و تلاش

عزیزان نظامی و انتظامی در فضایی بسیار امن که در مقایسه با

انتخابات انجام شده در برخی کشورهای همجوار که بعضا با نگرانی

و درگیری و ناامنی و حاشیه های فراوان همراه بوده و هست که

رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حماسه سیاسی یاد فرموده و با

تاکید بر فرمایش معمار انقلاب حضرت امام راحل که میزان را رای

مردم می دانستند « حسن روحانی « با احراز حداکثر آرا به ریاست

جمهوری اسلامی ایران برگزیده شدند.

بر کسی پوشیده نبوده و نیست که هیچ حکومتی بدون شرکت

اقشار مختلف مردم و گروه ها و تشکل ها قادر به انجام برگزاری

چنین انتخابات پر شوری نبوده و نخواهد بود و در واقع باید برنده

و پیروز اصلی این انتخابات را مردم فهیم و انقلابی ایران اس می

ا

قلمداد کرد . حال چرا برخی از عزیزان مردم را که پشتوانه ی اصلی

نظام در تمامی عرصه ها می باشند نادیده گرفته اند جای ابهام و

پرسش است؟! 

ادامه مطلب ...

رنگ بزن به زندگیت .

رنگ بزن به زندگیت

 

زندگی به زیبایی همین مدادرنگی هاست!

می تونی از شادترین رنگ ها شروع کنی


نگاهِ مهربونتُ صورتی کن

 

با رنگِ سبز؛اندیشه تُ زیبا کن

به خاطراتِ قشنگت؛ رنگِ نارنجی بزن


با رنگِ آبی؛ آسمونِ دلتُ رنگ,آمیزی کن


با رنگِ زرد؛ قلبِ مهربونتُ طلایی و درخشان کن

با رنگِ قرمز؛ حرارتِ بیشتری به مهر و دوستیمون بده


رنگ بزن به زندگیت

روزجهانی جهانگردی برپیشتازان عرصه صنعت گردشگری وتوریسم صنعتی بدون آلاینده مبارک.

روز جهانی جهانگردی 

 از سال ١٩٨٠، یعنی از همان اولین باری که سازمان جهانی گردشگری روز ٢٧ سپتامبر را به عنوان روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری کرد، برنامه‌های هر سال بر اساس شعار و محور خاصی سازمان‌دهی شده‌اند.
سال ٢٠١١ نیز با شعار ارتباطات فرهنگی و جهانگردی شناخته شد که امروز برنامه‌ها و جشنواره‌های بسیاری در سراسر دنیا حول این موضوع در جریان است.
قرار است این شعار فرصتی را برای برجسته‌کردن نقش صنعت گردشگری در گرد آمدن فرهنگ‌های مختلف جهان در کنار یکدیگر و ارتقاء فهم جهانی به کمک گردشگری به وجود آورد.
طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، گفت‌ نام امسال، میلیون‌ها نفر را از گوشه و کنار جهان با فرهنگ‌های مختلف به حرکت درخواهد آورد و این حرکت که میان مردمانی با مسلک و مرام گوناگون آغاز خواهد شد فرصتی مناسب را برای گسترش احترام، تحمل و فهم دو سویه به وجود خواهد آورد.
براساس آمار سازمان جهانی جهانگردی، در سال ٢٠١٠، بیش از ٩٤٠ میلیون گردشگر به نقاط مختلف جهان مسافرت کردند که در این آمار با میراث ملموس و ناملموس کشورهای مختلف آشنا شدند.
ریفایی با اشاره به اینکه هدف از توسعه گردشگری، ترویج اخلاق و فرهنگ در جهان است، می‌گوید فعالیت‌های و سیاست‌های حوزه‌ی گردشگری باید مبتنی بر احترام به میراث هنری، باستانی و فرهنگی بوده و نسل به نسل ادامه یابد. به اعتقاد او، فرهنگ از گرانبهاترین دارایی‌های بشر است که باید به دقت محافظت شود و نام امسال، روز جهانی گردشگری، برای محافظت و اعتلای ارزش‌های فرهنگی جهان برای نسل‌های آینده انتخاب شده است.

روز جهانی جهانگردی
 

علت آفرینش مگس.

غلامی کنار پادشاهی نشسته بود. پادشاه خوابش می آمد،

اما هر گاه چشمان خود را می بست تا بخوابد، مگسی بر گونه او می نشست

و پادشاه محکم به صورت خود می زد تا مگس را دور کند. مدتی گذشت،

 

پادشاه از غلامش پرسید:«اگر گفتی چرا خداوند مگس را آفریده است؟»

 

 غلام گفت: «مگس را آفریده تا قدرتمندان بدانند بعضی وقت ها

 زورشان حتی به یک مگس هم نمی رسد.»

                                

                                                                      جوامع الحکایات



http://www.nosazimadares.ir/northkhorasan/DocLib/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2.gif

گفتمان بانماینده محترم مردم رامسروتنکابن درمجلس شورای اسلامی درخانه ملت.

گفتمان بانماینده محترم مردم رامسروتنکابن درمجلس شورای اسلامی درخانه ملت.  

با مردم بودم و باز هم نتوانستم به مسافرت بروم

 

 

امروزکه فرزندان بومی رامسردرفضای همدلی وهمفکری به دنبال توسعه پایداردرشهرستان رامسرهستند وهمه به دنبال آن هستند که شهرستان رامسردرتوسعه متوازن وپایدارازموقعیت ویژه ای برخوردارشود وبه جایگاه واقعی خود برسد مسئولیت شما به عنوان نماینده قانونی وبومی درخانه ملت بسیارزیاد است وجنابعالی می توانید درتحقق توسعه فراگیر حامی وپشتیبان ومشوق آنان باشید.

جناب آقای نماینده ،مردم رامسر امروزه خواهان نماینده بااقتدار بومی هستند که بتواند موانع توسعه نیافتگی شهرستان راشناسایی وباتخصص وتعهد وباپشتیبانی واقتدارازخانه ملت زمینه های تحقق توسعه فراگیررادرشهرستان فراهم نماید.

نماینده بومی ازخصوصیاتی برخورداراست که فراآیند توسعه راتسهیل می کند،زیرااحاطه کامل برمحیط اجتماعی حوزه انتخابیه خودداشته وازواقعیتهای موجود درعرصه های فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی منطقه باخبراست وپتانسیلها وظرفیتهای منطقه رابه درستی می شناسد وآنان رافرصتهایی برای تحقق توسعه متوازن می داند.

جناب آقای دکترشریعت نژاد نماینده محترم بومی مردم رامسروتنکابن،صندلی نمایندگی مردم رامسروتنکابن صندلی گفتمان عقلانی وعاشقانه است ونماینده بااقتداربومی درمجلس شورای اسلامی.نماینده صدای مردم رابه گوش مسئولین می رساند وازتوانمندیها وحمایتهای آنان جهت آبادانی منطقه استفاده می کند.

نماینده بااقتداربومی سکوت معنی داردارد وازفرهنگ سکوت که زمینه های دوری اورا ازخانه ملت رافراهم می کند پرهیزمی کند.نماینده بومی بااقتدارفرهنگ شهادت طلبانه دارد وبرای حفظ نظام ارزشی جامعه وتوسعه پایداردرکل جامعه ومنطقه ازهیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

نماینده محترم بومی مردم رامسروتنکابن درخانه ملت ،مشکل توسعه نیافتگی رامسرمشکل ساختاری ونقش جنابعالی ودیگرفرزندان بومی که سرمایه های منطقه هستید درحل مشکل ساختاری توسعه نیافتگی مهم به نظرمی رسد،زیرابه علت عدم توسعه پایداردراستان مازندران بسیاری ازشهرهای غرب درحاشیه وشهرهای شرق درمرکزیت قرارگرفته که اگرتوسعه پایداردراستان اتفاق می افتاد توسعه عدالت خواهانه وهماهنگ برای همه مناطق انجام می گرفت واین برعهده شما به عنوان نماینده بومی ودیگرفرزندان بومی است که بااقتدارموقعیت پیرامونی وحاشیه نشینی راازشهرهای غرب به خصوص تنکابن ورامسردورنمایید.

نماینده محترم بومی جناب آقای دکترشریعت نژاد،اقتدارخانه ملت بسیارزیاد است که می توانید باتدبیرحضرتعالی باطرح ولوایح وحمایتهای مادی ومعنوی غبارتوسعه نیافتگیازشهرهای غرب بویژه حوزه انتخابیه خود دورکنید.سرسبزی رامسردرگفتمان امروزمردم رامسردرتلاش همه دلسوزان جامعه است که بافرهنگ تدبیروامید وتعهد وتخصص وپیرونظام ارزشی جامعه به شناسایی مؤلفه های توسعه پایداردرشهرستان پرداخته وباعملیاتی کردن مؤلفه های هماهنگ باشرایط منطقه ،توسعه متوازن رابه مردم هدیه دهند.

به امید موفقیت حضرتعالی ودیگرفرزندان بومی درتحقق توسعه پایداردررامسروتنکابن.

باارادت خالصانه وتقدیم احترام:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی،دبیرومدرس دانشگاههای رامسر.

برای هر صندلی مدیران، چند نفر شهید شده اند؟(به نقل ازوبلاگ قلم جوان).

برای هر صندلی مدیران، چند نفر شهید شده اند؟

تعداد شهدای جنگ تحمیلی را، متفاوت ذکر کرده اند، از 190 هزار تا 230 هزار و البته آمار افواهی یک میلیون شهید نیز وجود دارد که قطعاً مقرون به صحت نیست.

هر چه باشد، شاید برای خواننده این سطرها ، فقط یک عدد است اما برای نفر به نفر آنانی که جان شان را در آن 8 سال از دست داده اند، آنچه اتفاق افتاده ، "از دست دادن تنها فرصت زندگی از ازل تا ابد" بود.
امروز اگر می نویسیم ، می خوانیم ، سقفی بر سر داریم ، عشق داریم ، کودکان مان را به مدرسه می فرستیم ، کار می کنیم ، انتقاد می کنیم ،می گوییم ، می خندیم، می خوریم ، می آشامیم و نفس می کشیم ، تک تک مان مدیون همه آنانی هستیم که در "روزگار بازشناسی مرد از نامرد" ، لباس عافیت از تن کندند و لباس رزم پوشیدند، خیلی های شان بازگشتند ، خیلی هایشان بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و به خانه آمدند و خیلی ها هم به شهادت رسیدند.

در کنار این وامداری عمومی نسبت به مردان دفاع مقدس ، آنان که بر صندلی های مهم مدیریتی تکیه زده اند، به طور خاص مدیون شهیدان هستند.
تعداد پست های مهم کشور و استانی را تا 3000 عنوان کرده اند و اگر تعداد شهدا را بر این آن تقسیم کنیم در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسؤولان به طور متوسط به تعداد شهدای کربلا ، شهید وجود دارد. به عبارتی برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است و چه بد مردمانی هستند اگر بر آن کرسی ها تکیه بزنند و یادشان برود که پایه های میزها و صندلی هایشان سرخ رنگ است و برای همان صندلی که رویش نشسته اند ، 72 نفر به خونشان غلتیده اند و اکنون در زیر خاک اند.

عصرایران؛ جعفر محمدی - تعداد شهدای جنگ تحمیلی را، متفاوت ذکر کرده اند، از 190 هزار تا 230 هزار و البته آمار افواهی یک میلیون شهید نیز وجود دارد که قطعاً مقرون به صحت نیست.

هر چه باشد، شاید برای خواننده این سطرها ، فقط یک عدد است اما برای نفر به نفر آنانی که جان شان را در آن 8 سال از دست داده اند، آنچه اتفاق افتاده ، "از دست دادن تنها فرصت زندگی از ازل تا ابد" بود.
امروز اگر می نویسیم ، می خوانیم ، سقفی بر سر داریم ، عشق داریم ، کودکان مان را به مدرسه می فرستیم ، کار می کنیم ، انتقاد می کنیم ،می گوییم ، می خندیم، می خوریم ، می آشامیم و نفس می کشیم ، تک تک مان مدیون همه آنانی هستیم که در "روزگار بازشناسی مرد از نامرد" ، لباس عافیت از تن کندند و لباس رزم پوشیدند، خیلی های شان بازگشتند ، خیلی هایشان بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و به خانه آمدند و خیلی ها هم به شهادت رسیدند.

در کنار این وامداری عمومی نسبت به مردان دفاع مقدس ، آنان که بر صندلی های مهم مدیریتی تکیه زده اند، به طور خاص مدیون شهیدان هستند.
تعداد پست های مهم کشور و استانی را تا 3000 عنوان کرده اند و اگر تعداد شهدا را بر این آن تقسیم کنیم در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسؤولان به طور متوسط به تعداد شهدای کربلا ، شهید وجود دارد. به عبارتی برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است و چه بد مردمانی هستند اگر بر آن کرسی ها تکیه بزنند و یادشان برود که پایه های میزها و صندلی هایشان سرخ رنگ است و برای همان صندلی که رویش نشسته اند ، 72 نفر به خونشان غلتیده اند و اکنون در زیر خاک اند./