برگزاری محفل خاطره گویی و شعر خوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس محفل خاطره گویی و شعر خوانی با حضور مسئولین شهرستان ، اعضا فعال کتابخانه در کتابخانه فرید ارمسر برگزار شد :

در این مراسم ابتدا سه تن از بانوان رزمنده دفاع مقدس به بیان خاطرات خود در زمان جنگ پرداختند و در ادامه تعدادی از شاعران و اعضا انجمن ادبی بهار نارنج شهرستان شعرهایی با مضمون دفاع مقدس را خواندند .

در پایان برنامه از بانوان رزمنده تقدیر بعمل آمد .

رونمایی و نقد کتاب شب واقعه : زندگینامه شهید عباس مفرد

همزمان با هفته دولت از کتاب شب واقعه : زندگینامه شهید عقیل عباس مفرد شهردار و بخشدار و معاون فرماندار اول انقلاب شهرستان رامسر رونمایی شد :

از این کتاب با حضور نویسنده آن همسر شهید سرکار خانم فرح اسدیان در کتابخانه فرید رامسر برای سومین بار رونمایی شد و در ابتدا چند نفز از شرکت کنندگان در خصوص کتاب صحبت هایی را نموده و در ادامه نویسنده کتاب در خصوص انگیزه خود برای نوشتن کتاب و اتفاقاتی که برایشان افتاده بود و از شخصیت و فعالیت های شهید سخنانی را بیان کردند و در پایان از کتاب رونمایی و از نویسنده کتاب تقدیر بعمل آمد .

جشن کودک علوی ( جان ها به فدای تو علی ) در کتابخانه احمد نژاد رامسر

به مناسبت عید غدیر و عید ولایت برنامه جشن کودک علوی در بخش کودک کتابخانه احمد نژاد رامسر برگزار شد در این جشن برنامه های متنوعی توسط کتابداران این کتابخانه برای اعضا کودک به شرح ذیل برگزار گردید :

  1. قصه گویی مصور درباره غدیر توسط سرکار خانم مریم تکاسی کتابدار این کتابخانه
  2. دکلمه خوانی درباره غدیر توسط یکی از اعضا کودک
  3. اجرای شعر کودکانه شادباش عید غدیر توسط اعضا کودک شرکت کننده در جشن
  4. رنگ آمیزی نقاشی های آماده با موضوع غدری توسط اعضا کودک
  5. خوانش دلنوشته درباره غدیر با توضیحی در مورد این روز بزرگ برای کودکان توسط کتابدار

در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی گردید و جوایزی به آنها اهدا شد .

برگزاری کارگاه و نشست صمیمی نقش حجاب و زن در استحکام خانواده با محوریت خوانش کتاب ترگل

به مناسبت هفته عفاف و حجاب روز شنبه 24 تیر ماه 1402 کارگاه و نشست صمیمی نقش حجاب و زن در استحکام بنیاد برگزار گردید . این نشست با حضور کارشناس محترم سرکار خانم سیده فاطمه افتخاری و بانوان عضو کتابخانه در محل کتابخانه فرید با هدف تبیین اهمیت امر حجاب و بیان نکاتی در خصوص ارزش زن و تاثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیاد خانواده انجام شد که با استقبال بسیار خوب اعضا و شرکت کنندگان قرار گرفت .

در پایان این نشست بخش هایی از کتاب ترگل که با بیان بیش از 20 دلیل عقلی و روانشناسی درباره حجاب می پردازد توسط شرکت کنندگان خوانش شد .

فراخوان دومین دوره پویش کتابخوانی من و قصه های بابا آذر

برگزاری شب شعر ارادت رضوی در دهه کرامت در کتابخانه فرید رامسر

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت ( تولد حضرت معصومه (س) و امام رضا ( ع ) شب شعر ارادت رضوی توسط ستاد بزرگداشت دهه کرامت شهرستان با حضور معاونت محترم فرمانداری جناب آقای هاشمی ، سرکار خانم طالشی ریاست اداره کتابخانه های عمومی ، جناب آقای عباسپور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سرکار خانم فرشته شفقت مسئول محفل ادبی بهار نارنج و علاقمندان به حوزه شعر و ادبیات در محل کتابخانه فرید رامسر برگزار شد .

در این برنامه شاعران به خوانش شعرهایی با مضمون شعر رضوی پرداختند و از تمامی شاعران که در این مراسم شعر خوانی کردند تقدیر بعمل آمد .

لازم به ذکر است محفل ادبی بهار نارنج چند سالی است زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یک هفته در میان در محل کتابخان هفرید رامسر جلسات شهر خوانی برای علاقمندان برگزار می کند .

دورهمی دختران کتاب خوان

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر روز دوشنبه 1 خرداد ماه ویژه برنامه دورهمی دختران کتابخوان از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر در محل کتابخانه عمومی احمری نژاد کتالم همراه با اجرای برنامه های ذیل برگزار گردید :
* برگزاری نمایشگاه کتاب از منابع دوازدهمین دوره جشنواره رضوی

* معرفی منابع و توضیحات مربوطه درباره شرکت در جشنواره رضوی

* شعرخوانی توسط سرکار خانم شفقت، شاعر و نویسنده رامسری

* شعرخوانی توسط عضو کودک کتابخانه آیناز مقدری

* شاهنامه خوانی توسط تینا ذوقی
* اهدای جوایز به دختران کتابخوان
* برگزاری مسابقه دنیای ایده آل دخترانه

رونمایی کتاب عطر صابون و گلاب در کتابخانه احمد نژاد رامسر

در روز 27 اردیبهشت ماه 1402 کتاب عطر صابون و گلاب دکتر محمود رنجبر با همت انجمن اهل قلم شهرستان رامسر در محل کتابخانه احمد نژاد رامسر رونمایی شد .

در این مراسم تعداد زیادی از علاقمندان به حوزه کتاب و کتاب خوانی حضور داشتند . که ابتدا اساتید محترم جناب آقای خاتمی و ... به بیان نظرات خود در خصوص این کتاب پرداختند و در ادامه نویسنده کتاب استاد دکتر محمود رنجبر مطالبی را در خصوص انگیزه ی خود برای نوشتن کتاب و تاریخچه داستان کتاب که در واقع داستانی واقعی که به آن پرداخته شده است بیان نمودند .

در پایان از کتاب مورد نظر رونمایی شد .

برگزاری اولین جلسه انجمن شهرستان رامسر و بخش کتالم و سادات شهر در سال 1402

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر و انجمن بخش کتالم و سادات شهر با حضور فرماندار و اعضای محترم انجمن ها در روز 25 اردیبهشت ماه سالجاری در محل کتابخانه عمومی احمد نژاد رامسر برگزار گردید این جلسه مصوبات بسیار خوبی داشت :

از جمله مصوبات همکاری و بسیج کلیه ادارات و نهادها در هر چه بهتر برگزار کردن جشنواره کتاب خوانی رضوی در شهرستان بود . همچنین ایجاد کتابخانه سیار در شهرستان به منظور برقراری عدالت فرهنگی در روستاها و بهره مند شدن روستائیان از فضای کتابخانه ای نیز از مضوبات این جلسه بود که مصوب شد شهرداری رامسر وسیله نقلیه را جهت راه اندازی کتابخان سیار تهیه کند و تجهیز و تهیه منابع و نیروی انسانی بر عهده اداره کل کتابخانه های استان باشد .

در این جلسه کاشناس محترم انجمن های اداره کل کتابخانه ها جناب آقای فیاض پور نیز حضور داشتند .

اهدای کتاب ، اهدای دانایی

در راستای اجرای طرح اهدای کتاب ، اهدای دانایی اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامسر در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 1000 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر اهدا نمود . با تشکر از ریاست محترم جهاد کشاورزی شهرستان جناب آقای ابوالحسنی و همکاران محترمشان که زحمت تحویل کتابها را به اداره شهرستان کشیدند. امیدواریم اینگونه خیرات که باعث اشاعه فرهنگ کتاب خوانی می گردد تداوم داشته باشد .