نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از مقام شامخ شهدا، ایثارگران و رزمندگان،

بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور برنامه های خود را بمناسبت بزرگداشت ایام ا... سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهردر سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام کرد.

سرگرد پاسدار لک زایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: باید بدانیم امنیت و آرامش امروز، مرهون خون شهدا، رشادتها و جانبازی های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر بسیج در انتقال فرهنگ افتخار آفرین جهاد و شهادت و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اجرای برنامه های محتوایی ویژه در دانشگاه پیام نور خبر داد.

سرگرد لک زایی فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی و پیرامونی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهیدان گمنام، برگزاری مسابقه و برپایی ایستگاه صلواتی را از برنامه های این مناسبت عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری مراسم ویژه گرامیداشت روز ملی مقاومت وپیروزی در سطح دانشگاه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از مقام شامخ شهدا، ایثارگران و رزمندگان، استقرار اکیپ سیار انتقال خون برای اجرای طرح انسان دوستانه اهداء خون با عنوان (اهداء خون ، اهداء زندگی) ، چاپ و توزیع بروشور، اکران فیلم سینمایی «روباه»، صدور بیانیه ، برپایی نمایشگاه ما میتوانیم و سایر برنامه های ابتکاری و خلاقانه از عناوین پیش بینی شده این ایام ا... است.


 

استاندار مازندران در دیدار با جانبازان:صبوری و مجاهدت جانبازان درسی بزرگ برای جامعه ماست.

                                                       

در آستانه ایام ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(س) و روز جانباز دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران در فضایی صمیمی و معنوی  با حضور در منازل سه تن از جانبازان سرافراز دفاع مقدس با آنان دیدار و گفتگو کرد
استاندار مازندران در این دیدارها از صبوری، بردباری تحمل و دفاع جانانه جانبازان از اسلام و انقلاب تقدیر و تشکر نمود و گفت : صبوری و مجاهدت جانبازان درسی بزرگ برای جامعه ماست
وی خطاب به جانبازان گفت: شما ایثارگران عزیز در دفاع از دین و کشوراز هیچ کوششی دریغ نکردید و تمامی مشکلات را با دل و جان خریدید و امنیت و آسایش امروز ما مدیون جانفشانیها و ایثارگریهای شماست .
مقام عالی دولت در استان از جانبازان به عنوان شهیدان زنده‌ یاد کرد و گفت : دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت شما فرزندان شایسته جاودانه شده است

 

استاندار مازندران با اهداء لوح تقدیر از ایثارگری‌های جانبازان عباسعلی رمضان نژاد جانباز 30 درصد ، ابوطالب باقری جانباز 70 درصد و قنبر پریچی جانباز 70 درصد تجلیل نمود
وی دیدار با  جانبازان و ایثارگران را  افتخار مسوولان و دولتمردان دانست و گفت در این دیدارها از عظمت روح ایثارگران درس می گیریم و عزم ما برای خدمت به انقلاب و مردم بیشتر می‌ شود
 در این دیدار ها فرماندار ساری و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استاندار مازندران را همراهی می کردند.

در این آزمون بالای یک میلیون نفر دانش آموز پایه ششم می توانند شرکت کنند در حالی که ظرفیت پذیرش مدارس 55 هزار دانش آموز است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی خبر داد.
  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، عظیم محبی ، درباره برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی گفت: این آزمون در اول خردادماه ساعت 9 صبح برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این آزمون بالای یک میلیون نفر دانش آموز پایه ششم می توانند شرکت کنند در حالی که ظرفیت پذیرش مدارس 55 هزار دانش آموز است.

محبی با بیان اینکه مدارس نمونه دولتی در تمام مناطق شهری وجود دارد،تصریح کرد: آزمون روز جمعه کشوری نبوده و به هر استان واگذار شده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش اشاره کرد: در هر استان اعلام شده است دانش آموزانی که 50 درصد نمره قبولی را کسب کرده اند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

با ورود دانش‌آموزان مستعد به مراکز تیزهوشان، برنامه ریزی برای رشد علمی و آموزشی دانش آموزان انجام می شود.

شرکت بیش از 700دانش آموز بابلسر در آزمون استعداد های در خشان


مدیر آموزش و پرورش بابلسر از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان پایه ششم ابتدایی در 4 حوزه امتحانی خبر داد و تصریح کرد: 729 دانش‌آموز دختر و پسر در این آزمون به رقابت پرداختند.

به گزارش ادراه اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بابلسر، آزمون استعدادهای درخشان دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی جهت ورود به پایه هفتم، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

احمدرضا مهاجری‌نژاد در خصوص برگزاری این آزمون اظهار داشت: ۳۶۶ دانش‌آموز دختر و ۳۶۳ دانش‌آموز پسر، اطلاعات علمی خود را به رقابت گذاشتند.

وی همچنین افزود: با ورود دانش‌آموزان مستعد به مراکز تیزهوشان، برنامه ریزی برای  رشد علمی و آموزشی دانش آموزان انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر،تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده، مرکز فوق پیشرفته استعدادهای درخشان دخترانه در مقطع متوسطه اول در شهرستان، کار خود را آغاز خواهد کرد که نویدبخش حرکتی نو در ارتقاء علمی دانش‌آموزان این منطقه خواهد بود.


مشکلات منابع طبیعی غرب مازندران باید به صورت ویژه دیده شود.

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مشکلات منابع طبیعی در حوزه غرب مازندران باید به صورت ویژه دیده شود زیرا معضلاتی همچون قطعات 10 هکتاری در هیچ استان کشور وجود ندارد و مختص همین منطقه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، کورش خلعتبری لیماکی، در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی نوشهر افزود: تعداد 953 قطعه 10 هکتاری در غرب مازندران وجود دارد که مساله مالکیت و تغییر کاربری این اراضی تبدیل به موضوعی پیچیده شده است.

وی اظهار داشت: چون در هیچ منطقه‌ای از کشور چنین معضلی وجود ندارد، برخی از مسؤولان با موضوع قطعات 10 هکتاری آشنا نیستند و بدیهی است در چنین وضعی برای حل این مشکل کمک خاصی به ما نمی‌شود.

خلعتبری حفظ حریم دریا و اراضی ساحلی را مهم برشمرد و ادامه داد: در غرب مازندران موضوع تصرف اراضی ملی جدی است و ما برای نصب نشانهٔ ارتفاعی (bench mark) جدید به حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تاکید کرد: پیشروی آب دریای خزر منجر شد نشانه‌های ارتفاعی که چند دهه قبل نصب شده بود به زیر آب برود و از طرف دیگر، چهار خطه شدن جاده کناره باعث گردید خط شاخص ما برای تعیین اراضی ساحلی مبهم شود.

وی یادآور شد: هر چه سامان‌دهی وضعیت نقشه‌برداری و تثبیت مالکیت اراضی ساحلی در غرب مازندران دیرتر انجام شود، مشکلات، زیادتر و حل آن دشوارتر می‌گردد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعت 662 هزار و 33 هکتار معادل 9/27 درصد از مساحت استان مازندران، در دامنه شمالی البرز مرکزی و در غرب استان واقع گردیده و تا کنون 98 درصد اراضی ملی آن به نام دولت دارای سند شده است.

1500 متر زمین به ارزش 3 میلیارد ریال در رامسر وقف شد.

                                   

ئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر گفت: 1500 متر زمین به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان وقف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ابراهیم عزیزپور در گفت و گو با ما از ثبت یک وقف جدید خبر داد و اظهار کرد: واقف نیک اندیش فاطمه رودخانه ای با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر زمین خود را وقف کرد.
 
وی با بیان اینکه مساحت این موقوفه یک هزار و 500 متر مربع است، افزود: 3 میلیارد ریال ارزش تقریبی این موقوفه ارزیابی شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر به نیت واقف در ثبت این موقوفه اشاره کرد و گفت: واقف خیراندیش این زمین را برای هزینه های مسجد و امامزاده سید محمد (ع) اشکنه کوه شهرستان رامسر وقف کرد.

تقدیر از روابط عمومی آموزش و پرورش رامسر به عنوان روابط عمومی برتر شهرستان رامسر.

                                    

مسول روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری شهرستان رامسردر حاشیه این مراسم گفت:روز ارتباطات و روابط عمومی  فرصتی برای توجه دادن به جایگاه مهم روابط عمومی هاست"عباس احمدی ماچیانی "افزود:باید در روز روابط عمومی ها به عنوان یک فرصت برای طرح مسائل اساسی و ریشه ای  و رفع موانع پیش روی آن نگاه کرد .وی ادامه داد:با توجه به توسعه امکانات ارتباطی و به کارگیری تکنولوژی های نوین ارتباطی،  روزآمدی و کارآمدی روابط عمومی ها یک اصل اساسی است .وی ادامه داد:در روزگاری که تبادل اطلاعات سریع و آنی است روابط عمومی ها می توانند از این فرصت در جهت تحقق اهداف سازمانی ،ایجاد همدلی های بیشتر و افزایش رضایتمندی عمومی استفاده نمایند. وی تصریح نمود:رسانه ها نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی دارند و باید ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها دوسویه مبتنی برکارو اخلاق حرفه ای  باشد.

لازم به یاد آوری است درپایان  این مراسم  لوح تقدیر فرماندار شهرستان ،تندیس شرکت بین الملل برج های آرامش به روابط عمومی های فعال و برترادارات از جمله اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر اهدا شد.


بخشدار بخش مرکزی رامسر از برگزاری دومین جشنواره ملی گل گاوزبان در روز جمعه اول خرداد ماه سالجاری در این شهرستان خبر داد.

محسن مداح رودسری  ˈ در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : این جشنواره با حضور جمعی مسولان ومردم  در روستای ˈ جنت رودبار ˈ این شهرستان برگزار می شود.

وی بیان داشت:روستاهای شهرستان رامسر قطب کشاورزی و گردشگری هستند و برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر حمایت از بخش کشاورزی در تقویت صنعت گردشگری نیز موثر است.

وی ادامه داد:این جشنواره همراه با برنامه های متنوع آیینی ،بومی ،سنتی ،ورزشی،پیاده روی خانوادگی و برپایی نمایشگاه می باشد.

وی اظهار داشت:برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره و اینکه بتوانیم آن را ثبت اثر طبیعی نماییم ستاد شهرستانی تشکیل و فرماندار شهرستان نیز حمایت های ویژه دارند.

وی افزود : رامسر با 250 هکتار زمین زیر کشت گل گاوزبان و تولید سالانه 150 تن محصول رتبه نخست استان مازندران را دارد.

او ادامه داد : همه ساله کار برداشت محصول گل گاو زبان از اوایل اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.



گل گاوزبان گیاهی است علفی و یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتی متر می رسد. ساقه این گیاه شیاردار و خاردار و برگ های این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن و گل های آن به رنگ آبی ، سفید و بنفش است.

گل گاو زبان یک گیاه دارویی است که برگ های آن تصفیه کننده خون و آرام کننده اعصاب است و باعث تعریق می شود و کلیه ها را تقویت و سرماخوردگی را برطرف می کند

جلسه تودیع ومعارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان رامسرباحضورمدیرکل جهاد وکشاورزی استان ومسئولین شهری برگزارشد.

 

مهندس فرزاد نوائیان رئیس جدید جهاد کشاورزی نیزدراین نشست طی سخنانی اظهارداشت:فلسفه وجودی ما درسازمان منوط به حضورفعالان تولیدی درعرصه کاروتلاش است وامنیت غذایی برابربا امنیت ملی است وبه خاطراهمیت آن جایگاه ویژه ای درمیان دولتها وملتها داراست وجدای ازبحث درآمد زایی بالا ازاشتغال وامنیت غذایی برخورداراست وامروزه بحث خودکفایی درمسائل غذایی مطالبه جدی رهبری است.

وی درادامه سخنان بالا افزود:ما باید زمینه وبسترکارکارشناسی اجرائی رافراهم نمائیم تادربهره وری ازمنابع آب وخاک بتوانیم توان تولید درسطح رابالا ببریم وباید بتوانیم برنامه های نوشدن صنایع رازنده وفرصتها وسرمایه گذاران راشناسایی ودربخش صنایع تبدیلی درروستا به عنوان یکی ازاصول مهم بخش کشاورزی بتوانیم امکانات رامتمرکزوتوجه ویژه نمائیم.

مهندس نوائیان درادامه اظهارداشت:خدمات باید به نحو شایسته درجایگاه خودش اعمال وازظرفیتهای شهرستان وطرحهای دارای توجیح اقتصادی باید حمایت گردد.رئیس جدید جهاد وکشاورزی شهرستان درپایان سخنان خودبیان کرد:دستورالعمل ها وقوانین دست وپاگیرما نیازبه بازنگری دارد وباید باقوانین جدید دربخش دام وطیوروساماندهی گل وگیاه وفعالان اقتصادی راتشویق به تولید نمائیم ،ودراین مسیرباتشکیل اتاق فکرازظرفیت فکری همه فعالان عرصه تولید استفاده خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...

بازدید شریعت نژاد از طرح های آبرسانی روستاهای دهستان جنت رودبار رامسر.

شمس اله شریعت نژاد نماینده مردم شریف تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی به اتفاق مهندس وحید نحوی مدیر آب فاضلاب روستایی شهرستان رامسر و هیئت همراه از پروژه آبرسانی روستاهای دهستان جنت رودبار رامسر بازدید و به مشکلات رسیدگی کردند. 

 

                                        

پنجمین جشنواره بهارنارنج درکاخ موزه رامسرباحضورمسئولین شهری ومهمانان داخلی وخارجی باشکوه خاصی برگزارشد.

 

پنجمین جشنواره بهارنارنج درکاخ موزه رامسرباحضورمسئولین شهری ومهمانان داخلی وخارجی باشکوه خاصی برگزارشد.

مهندس افتخاری رئیس کاخ موزه درابتدای این جشنواره ضمن عرض سلام وادب واحترام وخوش آمد گوئی به مهمانان داخلی وخارجی ومسئولین استانی وشهرستانی وتشکرویژه ازمدیرعامل موئسسه های بنیاد حاج آقا جواهری اظهارداشت:این کاخ موزه ازسال 1316شروع به فعالیت کرده وامروزوارد فعالیت 16سالگی شده ودر15سال گذشته سه میلیون وپانصد هزارنفرازاین کاخ موزه بازدید بعمل آوردند وتعداد مهمانان خارجی 200هزارنفربودند.وی درادامه همین بخش ازسخنان خود افزود:کاخ موزه رامسریکی از10موزه های برترکشوراست ودرسال 90-91رتبه برتررشد بازدید کننده کشورراازآن خود کرد.مهندس افتخاری درادامه سخنان خود تصریح کرد:درسال 90اولین جشنواره بهارنارنج برگزارشد وبه لطف پروردگارمهربان وباهمراهی همه مسئولین پنجمین جشنواره رانیز باشکوه خاصی برگزارنمائیم.

رئیس کاخ موزه رامسردرپایان سخنان خود پنج خواسته رادرراستای کیفی شدن جشنواره ازمسئولین شهرستان خواستارشد.

1=راه انداری وفعال نمودن دبیرخانه جشنواره بهارنارنج رامسر.

2-نامگذاری بلواری درسطح شهربانام بهارنارنج وباکاشت درخت نارنج.

3-توزیع نهال بهارنارنج درفصل شکوفه درسطح شهرستان دربین مردم.

4-همکاری همه فرهنگ دوستان وهنرمندان وخبرنگاران درفصل رویش شکوفه های بهارنارنج.

5-فرهنگ سازی وبومی سازی این جشنواره بیش ازگذشته ازدستگاههای فرهنگی شهرستان.

مهندس افتخاری درپایان ازخدا وند بزرگ آرزوی توفیق وسربلندی  برای تعالی وپیشرفت روزافزون شهرستان راخواستارشد.

ادامه مطلب ...

حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد: شمس الدین حسینی، رستم زرودی، جلال الدین حیدری، آقایان ماچیانی، شمس، مشایخی، راهب.

حال و هوای مازندران اندک اندک انتخاباتی می شود.

به گزارش شمال نیوز، در گوشه و کنار شهرها و روستاهای استان، نام ها و نشان های مختلفی شنیده می شود که گویا عزم میدان رقابت دارند و برای جلب آراء مردم از هم اکنون فکر 10 ماه آینده را می کنند. البته بعضی ها که نامشان آشناتر است، از مدت ها قبل فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند. برخی هم که گویی پول برایشان اسم ندارد و تا به امروز ارقامی نجومی برای راهیابی به خانه ملت هزینه کرده اند و یقیناً در ماه های باقی مانده تا انتخابات، متاسفانه بیش از این نیز ولخرجی خواهند کرد. این موضوع پول خرج کردن های بی حساب و کتاب در عرصه انتخابات هم مسئله تازه ای نیست و بدون شک مردم در جامعه اسلامی و شیعی، به چنان درک عمیقی از سیاست و بصیرت رسیدند که حتماً یکی از ملاک ها و معیارهای انتخابشان، پرهیز کاندیداها از انجام تبلیغات پرزرق و برق و پرهزینه باشد تا صالحان حقیقی بر کرسی نمایندگی ملت تکیه زنند .

ادامه مطلب ...

دکترشریعت نژاد:اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، می تواند گام موثری برای توسعه همه جانبه کشور باشد.

                                        

شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، می تواند گام موثری برای توسعه همه جانبه کشور باشد.

شمس الله شریعت نژاد در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سلمانشهر عباس آباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نتایج ارزیابی و بررسی ها نشان داده که با اجرای این طرح مردم با نگاهی واقع بینانه به نامزدهای مورد نظر خود رای خواهند داد.
وی ادامه داد: با این شیوه انتخاباتی دعواهای جناحی برای رسیدن به کرسی نمایندگی حل می شود و نامزدها بیشتر به فکر منافع ملی خواهند بود.
نماینده مردم شریف شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی پیشگیری از هزینه های گزاف تبلیغاتی برخی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را از دیگر مزایای این طرح معرفی کرد.
شریعت نژاد گفت: البته این طرح که می تواند مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهد، در انتظار تصویب در مجلس و سپس تایید شورای نگهبان است.
کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اوایل اردیبهشت ماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛ جزئیات این طرح با پیشنهاد علی لاریجانی رییس مجلس به دلیل وجود برخی ابهامات و اشکالات به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع شده است تا پس از بررسی مجدد و پس از دو هفته بار دیگر به صحن مجلس بازگردد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه : از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 80 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان ثبت‌نام کردند.

                                                    

ابراهیم عزیزپور در گفت‌وگو با ما به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان رامسر اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشد، همزمان با سراسر کشور در رامسر اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 80 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان ثبت‌نام کردند.

عزیزپور با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء ، 10 جزء ، 15 جزء ، 20 جزء و کل اجرا می‌شود، گفت: حفظ موضوعی قرآن کریم از دیگر رشته‌های این طرح است.

وی تصریح کرد: ثبت نام از داوطلبان طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان رامسر ادامه دارد و متقاضیان با حضور در اداره اوقاف و مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

فرماندار بابل برکنار می شود؟

                                       

 بعد از اقدام فرماندار بابل و حضور در میتینگ احمدی نژاد و سنگ تمام گذاشتن در اجرای این برنامه که در آن علیه دولت موضع گیری هایی شد، همچنین اظهارات وی مبنی بر اینکه چراغ سبز را از وزارت کشور دریافت کرده بود، یکی از مسئولان ستادی وزارت کشور در گفت‌ و گو با مازندنومه اظهار کرد: به زودی فرماندار بابل تغییر خواهد یافت.

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت: مسئولان وزارت کشور از اظهارات ملایی مبنی بر اینکه با اجازه این وزارتخانه در میتینگ احمدی نژاد حضور یافته است، بسیار ناراحت و ناخرسند هستند.

این منبع همچنین ادامه داد: علاوه بر فرماندار بابل، برخی استانداران از جمله استاندار استان فارس هم در آستانه عزل قرار دارند.

از فردی به نام "کمالی" که  در مجموعه وزارت کشور مشغول است، به عنوان فرماندار احتمالی بابل نام برده می شود.

شنیده ها حاکی ست مدیرکل سیاسی وزارت کشور از استانداری مازندران خواست تا فرماندار بابل در این مراسم حضور یابد.


رییس موزه کاخ رامسر نیز گفت:در مدت زمان اجرای جشنواره بهار نارنج نمایشگاهی با 120 غرفه برپا می شود.

                                             

فرماندار شهرستان رامسر از برگزاری پنجمین جشنواره ملی بهار نارنج 17و18 اردیبهشت ماه در این شهرستان خبرداد.

"حسین سروری"با اعلام این خبر افزود:این جشنواره در موزه کاخ رامسر همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاهها ،موسیقی سنتی ،بازی های بومی و محلی ،تاتر کودک همراه است.

وی بیان داشت:جشنواره های متعددی اردیبهشت ماه در رامسر برگزار خواهد شد و شعار امسال ما "اردیبهشت در بهشت " است.

سروری میزبانی ششمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران در 7 خرداد،جشن ملی گل گاوزبان اول خرداد ماه در روستای جنت رودبار ،جشن شیردوشان 8 خرداد در روستای تمل را از دیگر برنامه ها اعلام نمود.

رییس موزه کاخ رامسر نیز گفت:در مدت زمان اجرای جشنواره بهار نارنج نمایشگاهی  با 120 غرفه برپا می شود.

"مهرداد افتخاری "افزود:این نمایشگاه شامل ارایه محصولات بهار نارنج ،صنایع دستی و خوراکی های بومی می باشد.

وی بیان داشت:در تاریخ 17 و 18 اردیبهشت بازدید برای عموم رایگان است و از تمام تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی و خبرنگاران دعوت می نماییم تا در این جشنواره شرکت نمایند.

وی گفت:اجرای موسیقی سنتی ، ورزش بومی لافند بازی ،ورزش زورخانه ای ،برنامه های ویژه کودک  در طی این مدت انجام می پذیرد.

وی گفت:در مدت برگزاری جشنواره ملی بهار نارنج رادیو تیته (بهار نارنج )نیز دایر می گردد.


بسیجیان به قشرخاصی تعلق ندارند واولیاء وخیرین راباید درگیرآموزش وپرورش کرد.

نشست فرهنگیان بسیجی توسط کانون بسیج فرهنگیان وتقدیرازبسیجیان برتردردومین روزازبزرگداشت مقام معلم باحضور حاج صادق امینی نیا ریاست محترم اداره آموزش وپرورش شهرستان باشکوه خاصی درنمازخانه آموزش وپرورش برگزارشد.

حاج صادق امینی نیا دراین نشست باشکوه ابتداعاًضمن عرض ادب واحترام به حضورهمه همکاران حاضردرجلسه وتبریک ایام گرامی داشت مقام معلم به حضوریکایک خادمان به نظام تعلیم وتربیت اظهارداشت:ازاینکه خداوند این توفیق رابه ماها داد تا درمسیر رشد وتعالی جامعه گام برداریم باید خداوند راسپاسگزارباشیم.وی درادامه باتوجه به اهمیت کاروویژگیهای معلم تصریح کرد وبیان داشت:خداوند اگرخیروخوبی بنده رابخواهد رفع نیازهای مردم رابه عنوان یک توفیق نصیب او قرارمی دهد ومشابه آن راامام حسین (ع)درفرازهایی درجای دیگراشاراتی داشته است وآنچه که مشکلات وکارها رابرای ما آسان می کندکارکردن برای رضایت خداوند است،وآنهایی که خداوند رادارند چه ندارند وکسانی که با اذن خدا حرکت کنند خداوند همیشه باآنان است وآن کس که تورادارد چه غم دارد،وچه ندارد آن کس که تورادارد.مدیرپرتلاش دستگاه تعلیم وتربیت دراین جمع باصفا ونورانی اظهارداشت:اگرخداوند بخواهد کسی راعزیز کند هیچ قدرتی نمی تواند اوراخوارنماید ودراین مسیرالی ا...همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم تابه سرمنزل مقصود برسیم.رئیس دلسوزآموزش وپرورش درادامه همین بخش ازسخنان خود بیان داشت:درآموزش وپرورش معلمان ما ازنوعی اعتماد اجتماعی برخوردارند واین یک فرصت است وازاعتبارمعلمان درجامعه به شایستگی باید بهره برد ووجه مشترک درواقع توجه به فعالیتهای اخلاقی است واگردربحث اخلاقی کم توجهی شود درتربیتی دچارمشکل خواهیم شد،ومعلمین مانمی توانند نسبت به مسائل روزبی توجه باشند چون سخن ازانسانیت انسان،فطرت وپیچیدگیهای انسانی است.وی درادامه سخنان خود تصریح کرد:سه ویژگی شاخص معلمین باید آزادی-خودآگاهی وآفرینندگی باشد ومعلمینی که ازنوعی تفکروخلاقیتی خاص برخوردارباشند باید ازتجلیل وتکریم خاصی برخوردارشوند.مدیرپرتلاش دستگاه تعلیم وتربیت درادامه همین بخش بیان کرد:باروشهای خلاقانه می توانیم آموزش وپرورش راپویا وفعال نمائیم وهمه پیشرفتهای جامعه شروع آن ازآموزش وپرورش است.

حاج صادق امینی نیا درادامه سخنان خود دودغدغه ای که آموزش وپرورش راتهدید می کند هویت ملی ودینی دانست وبیان داشت:درهردوبخش متأسفانه امروزهجمه شدید بدخواهان قرارگرفته ایم ودرهرکشوری مدیریت مقتدروجود داشته باشد ومردم درصحنه باشند دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند وبحث تهاجم فرهنگی یک مقوله جدی است دراین بخش همگان باید هوشیاری مضاعف داشته باشند.

مدیرآموزش وپرورش درادامه افزود:آموزش وپرورش یک نهاد فرابخشی است وهرطرح فرهنگی تا زمانی که دردرون کلاس ودرمیان دانش آموزان ومعلم جابجا نشود آن طرح موفق نخواهد بود ودستگاهی که درواقع می تواند هزینه ها راکاهش دهد آموزش وپرورش است.

امینی نیا درادامه همین بخش ازسخنان تصریح کرد:باید خانواده ها وخیرین به کمک آموزش وپرورش بیایند وبسیاری ازتوفیقات ازدرون کلاسها ومدرسه ها ست وما برنامه ها رابرای مدارس اعلام وخانواده ها باید براساس برنامه های ما خدمات رادریافت نمایند.

وی درپایان گفت:بسیجیان به قشرخاصی تعلق ندارند واولیاء وخیرین راباید درگیرآموزش وپرورش کرد ودرشرایط خاص همه باید به کمک آموزش وپرورش بیایند.درپایان این نشست ازسوی مدیریت به بسیجیان برتروفعال بالوح تقدیروهدیه تجلیل بعمل آمد.

تقوا یعنی این؟

                                  

همه شور و شعف و امید و حرکت و توفیق رهین تلاش خالصانه و گلبانگ عاشقانه معلمان خدوم است.

پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش رامسر به مناسبت هفته معلم.
"محمد صادق امینی نیا" مدیر آموزش و پرورش رامسر به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت « مقام معلم» در اردیبهشت سال 94 پیامی صادر نمودند.

                                           
 

تحصیل عزت و سربلندی در سایه سار گسترش دانایی و فرزانگی مقدوراست.فرزانگان و دانایان بی ادعا و بی ریای این طریق بدون شک معلمانند.نفس گیرا و موثر اوست که چون کیمیایی مس وجود را به زر مبدل                  می کند و رویش جوانه های امید و بهروزی در سایه همت و طبع بلند و اندیشه وقاد او امکان پذیر است. از چشمه حکمت اوست که دیو سیاه جهالت از لوح دل بیرون می رود. همه شور و شعف و امید و حرکت و توفیق  رهین  تلاش خالصانه و گلبانگ عاشقانه معلمان خدوم است. مبادا این  مساعی بی منت آنها از  نگاه ها بدور ماند که یقینا چراغ دانایی به خاموشی خواهد گرایید و درخت تناور آگاهی که دستاورد زحمات مشقت بار آنان است خواهد خشکید. احترام به مقام رفیع همه تلاش گران عرصه آموزش و پرورش حقیقتا حفظ حرمت دانش و حکمت است. بر همه فرض است معلم را که اساس"شالوده  توسعه و پیشرفت است بر صدر نگاه و برنامه های خود  بنشانند و دل نگرانی او را دغدغه خود بدانند. دوازده اردیبهشت روز تجلیل از جملگی معلمان و جامعه فرهنگی و روز بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی شخصیت  سترگ تاریخ انقلاب شهید مرتضی مطهری است. معلم روزت مبارک و گامهایت در پیمودن این راه سخت و دشوار با صلابت و لحظه هایت همواره قرین شادی و سعادت باد.

محمدصادق امینی نیا

مدیر آموزش و پرورش رامسر

پیام تسلیت.

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

همکار ارجمند جناب آقای علی محمد صالحی

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت خواهر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده ، برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم .

از طرف ریاست ، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز رامسر

بی‌شک فرهنگ امروز و فردای ایران اسلامی، رهین دستان و آموزه‌های آموزگاران است .

 

 

12اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اسوه علم و ایمان و تقارن آن با روز معلم، بیانگر راه روشن و مسیر متعالی معلمان ایران اسلامی است، معلمانی که با آموزه‌های توام با ایمان و عمل خویش از دوران انقلاب و سال‌های دفاع مقدس تا به امروز شیوه‌ای متفاوت از آموزش همراه با پرورش را در پهنه گیتی نقش زدند.

 

بی‌شک فرهنگ امروز و فردای ایران اسلامی، رهین دستان و آموزه‌های آموزگارانی است که می‌توانند با چراغ فروزنده تعلیمات خود در عرصه فرهنگ و ایجاد عزمی ملی در کنار تربیت مدیران جهادی، چشم انداز ایران فردا را روشن سازند.

 

تقدیم 3 هزار و 700 شهید معلم و بیش از 35 هزار شهید دانش آموز در سال های جنگ تحمیلی بیانگر آموزشی به رنگ ایثار و پرورشی به بوی فداکاری از سوی معلمان ایران اسلامی است که این زیبایی تنها سزاوار چراغ‌های فروزنده سرزمین علم و ادب این مرزوبوم است.

 

اینجانب به عنوان خدمتگزار ملت بزرگ ایران و نماینده مردم شریف تنکابن،رامسر و عباس آباد با گرامیداشت یاد و خاطره استادگرانقدر علامه شهید مطهری(ره) و ادای احترام به مقام شامخ معلمان به عنوان چشم وچراغ جامعه و مبلغان واقعی ارزش گرایی و مروجان فرهنگ صحیح اسلامی-ایرانی درسال "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" برای آنان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و ازخداوند بزرگ بهروزی و موفقیت مستمر این قشر فرهیخته و تلاشگر را تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله فرجه) و پیروی از منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (حفظ الله) خواهان وخواستارم.

شمس اله شریعت نژاد

نماینده مردم شریف شهرستانهای تنکابن،رامسر و عباس آباد

و دبیر مجمع نمایندگان شمال کشور،سمنان،فیروزکوه و عضو کمیسیون کشاورزی و تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی

پیام تبریک شمس اله شریعت نژاد به مناسبت روز معلم.

نگاه همه مسولان به قشر پرتلاش کارگران مثبت و سازنده است.

فرماندار شهرستان رامسر گفت:مقام کارگر در آموزه های دینی ارزش و قداست دارد و تولید و پویایی اقتصاد کشور مدیون دستان کارگران است.

"حسین سروری"در آیین جشن روز کارگر که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ،کارگران و جمعی از مسولان صبح امروز در آمفی تاتر هتل رامسر برگزارشد افزود:نگاه همه مسولان به قشر پرتلاش کارگران مثبت و سازنده است.

وی بیان داشت:خوشبختانه در دولت تدبیر و امید امسال برای اولین بار حقوق کارگران از میزان تورم بالاتر شد و این در هیچ سالی سابقه نداشت.

وی ادامه داد:در دولت تدبیر و امید علیرغم همه موانع ،مشکلات ،تحریم ها  و در کمتر از یک سال رییس جمهور محبوب و دولتمردان و بویژه تیم اقتصادی دولت با برنامه ریزی مدون و هوشمندانه موفق شدند اقتصادی که رشد منفی داشت و رکود تورمی که حاکم شده بود،تورم را به مرز حدود 16 درصد کنترل و شرایط به سمت شکوفایی است.

وی اظهار داشت:پس از انقلاب رویکردها به جامعه کارگری دچار تحول اساسی شده  و نگاه مسولان به این قشر پرتلاش سازنده و مثبت است.

لازم به یاد آوری است در پایان از کارگران نمونه تجلیل شد.

 

همایش پاسداشت شوراهای اسلامی شهررامسر درنهم اردیبهشت روزشوراها ازسوی بخشداری شهرستان رامسربرگزارشد.

همایش پاسداشت شوراهای اسلامی شهررامسر درنهم اردیبهشت روزشوراها ازسوی بخشداری شهرستان رامسربرگزارشد. 

مهندس محسن مداح رودسری بخشداربخش مرکزی شهرستان رامسردراین نشست ابتداعاً ضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت دهیاران واعضای شوراهای روستا وشهر وآرزوی سلامتی وتندرستی  به پیشگاه حضرت حجت(ع) وعلو درجات به روح عرشی امام وشهداء وآرزوی سلامتی وموفقیت برای رهبری فرزانه انقلاب ودولت خدمتگزارتدبیروامید وتبریک روزشوراها وهفته معلم وروزولادت امام علی (ع)اظهارداشت:توسعه وپیشرفت رامسرباهمدلی وهمزبانی وهمراهی وهمگامی همه دلسوزین اتفاق خواهد افتاد ومدیران ارشد روستاها ودهیاران باید بتوانند بابرنامه ریزی جامع استعدادها وقابلیتهای روستاها راشکوفا نمایند.

ادامه مطلب ...

حسین سروری " رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و اقتدار آن پشتوانه ملی ، وحدت و همدلی ها بود.

حسین سروری "در آستانه روز شوراها افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و اقتدار آن پشتوانه ملی ، وحدت و همدلی ها بود و تشکیل نهاد شوراها از برکات انقلاب اسلامی است.
حسین شعبان سروری فرماندار رامسر  شد
وی اظهار داشت:با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه بهره مندی از ظرفیت مردمی در روند توسعه پایدار فراهم شد و این ظرفیت عظیم نقش مهمی را در پیشرفت ها ایفانمود.

وی اظهار داشت:شوراها در واقع پارلمان محلی و منطقه ای است که از تمام ظرفیت ها استفاده می نماید و حضور مردم در آن عینیت یافته است.

وی اظهار داشت:باید این ظرفیت بسیار خوب مورد توجه قرار بگیرد و مسولان از آن در راستای تحقق خدمت شایسته تر به مردم استفاده نمایند.

وی تاکید نمود:روز ملی شوراهای اسلامی نمادی از توجه دادن افکار عمومی به این دستاورد مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: شورا یک اصل عقلى است که آموزه هاى دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

وی تاکید نمود:خوشبختانه با تشکیل شوراهای اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی طی این سالها حاصل شده و یکی از مهمترین نتایج آن دخالت دادن نگاه مردمی در تصمیم سازی هاست.

وی افزود:شوراها باید با شناخت و آگاهی از اختیارات و وظایف قانونی در جهت ارتقای جایگاه این نهاد و جلب اعتماد عمومی گام های جدی و موثرتری را بردارند.

وی اظهار داشت:در روز ملی شوراها ضمن تبیین این جایگاه مهم باید از خادمان و نمایندگان مردم بنحو شایسته تجلیل نمود.

جشنواره کیفیت بخشی به علوم انسانی(ملاصدرا).مدارس خاص(شاهد،نمونه دولتی،تیزهوشان.

مدیر آموزش و پرورش رامسر خبر داد.
سرکار خانم فاطمه اکبری موفق به کسب رتبه اول در جشنواره کیفیت بخشی به علوم انسانی در سطح استان مازندران گردید.

 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش رامسرسرکار خانم فاطمه اکبری دانش آموز پایه دوم آموزشگاه امام خمینی (ره) این مدیریت درجشنواره کیفیت بخشی به علوم انسانی در بخش مسابقه تحلیل فیلم اجتماعی (دانش آموزی)موفق به کسب رتبه اول استانی گردید.                                                                               

"محمد صادق امینی نیا گفت:یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین وزارتی ، توجه به رشته های علوم انسانی وهدایت دانش آموزان مستعد و باهوش به رشته مذکور می باشد.در این راستا جشنواره کیفیت بخشی به علوم انسانی(ملاصدرا) با رویکرد تقویت و آشنایی بیشتر معلمان و دانش آموزان از رشته های علوم انسانی همچنین ترغیب دانش آموزان پایه اول دوره دوم متوسطه مدارس خاص(شاهد،نمونه دولتی،تیزهوشان)به رشته علوم انسانی در سطح کشوری و استانی برگزار می گردد