نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

روزجهانی جهانگردی برپیشتازان عرصه صنعت گردشگری وتوریسم صنعتی بدون آلاینده مبارک.

روز جهانی جهانگردی 

 از سال ١٩٨٠، یعنی از همان اولین باری که سازمان جهانی گردشگری روز ٢٧ سپتامبر را به عنوان روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری کرد، برنامه‌های هر سال بر اساس شعار و محور خاصی سازمان‌دهی شده‌اند.
سال ٢٠١١ نیز با شعار ارتباطات فرهنگی و جهانگردی شناخته شد که امروز برنامه‌ها و جشنواره‌های بسیاری در سراسر دنیا حول این موضوع در جریان است.
قرار است این شعار فرصتی را برای برجسته‌کردن نقش صنعت گردشگری در گرد آمدن فرهنگ‌های مختلف جهان در کنار یکدیگر و ارتقاء فهم جهانی به کمک گردشگری به وجود آورد.
طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، گفت‌ نام امسال، میلیون‌ها نفر را از گوشه و کنار جهان با فرهنگ‌های مختلف به حرکت درخواهد آورد و این حرکت که میان مردمانی با مسلک و مرام گوناگون آغاز خواهد شد فرصتی مناسب را برای گسترش احترام، تحمل و فهم دو سویه به وجود خواهد آورد.
براساس آمار سازمان جهانی جهانگردی، در سال ٢٠١٠، بیش از ٩٤٠ میلیون گردشگر به نقاط مختلف جهان مسافرت کردند که در این آمار با میراث ملموس و ناملموس کشورهای مختلف آشنا شدند.
ریفایی با اشاره به اینکه هدف از توسعه گردشگری، ترویج اخلاق و فرهنگ در جهان است، می‌گوید فعالیت‌های و سیاست‌های حوزه‌ی گردشگری باید مبتنی بر احترام به میراث هنری، باستانی و فرهنگی بوده و نسل به نسل ادامه یابد. به اعتقاد او، فرهنگ از گرانبهاترین دارایی‌های بشر است که باید به دقت محافظت شود و نام امسال، روز جهانی گردشگری، برای محافظت و اعتلای ارزش‌های فرهنگی جهان برای نسل‌های آینده انتخاب شده است.

روز جهانی جهانگردی
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد