نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

اگر منابع طبیعی و جنگلها این اندازه برای کشور مهم بوده٬ پس سهم مازندران و استان های شمالی از درآمد این جنگل ها چه اندازه است.

شمس الله شریعت نژاد ظهر امروز در همایش بررسی طرح تنفس جنگل اظهار کرد: اپوزیسیون موضوع منابع طبیعی به ویژه درباره جنگل ها در مجلس را گاهی نمایندگان شمال کشور باعث می شوند.

وی با بیان اینکه طرح توقف بهره برداری از جنگل را برخی نمایندگان مازن13931218000423_PhotoAدران در مجلس بیان می کنند که نمی دانیم چه اهدافی دارند٬ افزود: وقتی نماینده جنوب کشور ببیند نماینده مازندران این مسئله را بیان می کند٬ به نظر این نماینده گرایش پیدا می کند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره برداران و فعالان حوزه جنگل٬ ارتباط بسیار کمی با نمایندگان مجلس دارند٬ گفت: اگر منابع طبیعی و جنگلها این اندازه برای کشور مهم بوده٬ پس سهم مازندران و استان های شمالی از درآمد این جنگل ها چه اندازه است.

این مسئول با بیان اینکه تأکید رهبری بر مزیت های منطقه است٬ تصریح کرد: هیچ یک از ما طرفدار افراد متجاوز نیستیم و هدف گیری فرمایشات رهبری به تجاوز در زمین خواری و کوه خواری شمال تهران است.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه عده ای نشانی را نادرست آمده اند٬ ادامه داد: مزیت شمال کشور دریا و جنگل است که یک قایق از دریا نمی گذرد و طرح تأثیرگذاری در جنگل ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری در این حوزه دچار مشکل اساسی است٬ خاطرنشان کرد: از سویی در اینجا این سوال مطرح است که به چه دلیل مجوز چرا در مرتع داده می شود و از سویی دیگر دامدار اجازه چرای دام در بالادست را ندارد٬ در حالی که سیستم دامداری در اینجا به صورت ییلاق و قشلاق است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس با اشاره به اینکه اطلاعات نادرست به مسئولان ارشد کشور داده می شود٬ اظهار کرد: سیاست گذاری های ما همیشه پشت سر و عقب است و اکنون هم چشم از واقعیت می بندیم و سیاست جلگه را در جنگل استفاده می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سیاستی در کشور این موضوع را دنبال می کند مردم شمال کشور را در جلگه حبس کند٬ افزود: طرح صیانت دستاوردی برای ما نداشت چون نظام جمهوری اسلامی اراده ای برای حفظ جنگل ندارد٬ اکنون که وضع مالی دولت خوب نیست اما در زمانی که دولت اعتبار داشت هم اقدامی صورت نگرفت.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه اگر طرح جنگلداری مشکلی دارد باید رفع شود٬ گفت: یک مصوبه درباره جنگل نوشتند اما از روز نخست به دنبال اجرایی کردن ماده ۶ هستند.

وی با بیان اینکه در عصر جدید مروج دامداری سنتی شدیم و در این حوزه به سال ۳۷ برگشته ایم٬ تصریح کرد: نمایندگانی که طرح توقف بهره برداری از جنگل را ارائه می دهند به علت ناآگاهی در این حوزه است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق مردم شمال کشور در اجرای این طرح تضییع شده است٬ ادامه داد: ۴۵ درصد از جنگل های ما طرح ندارند چون توجیه اقتصادی نداشته و جزو اراضی پرشیب هستند که امکان اجرای طرح اقتصادی را ندارند و نمایندگان ما حتی در کمیسیون کشاورزی٬ خالی از اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن بهره برداری از جنگل٬ سیاست انحرافی است٬ ادامه داد: باید گزارش قابل ارائه برای مخاطبان مختلف از سوی فعالان حوزه جنگل تهیه شود تا اطلاعات کافی در این زمینه به جامعه و به ویژه نمایندگان ارائه شود.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مشکل اساسی این است که در سازمان جنگل ها افرادی داریم که با ژست سیاسی٬ منتقد عملکرد این سازمان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد