نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

مشکلات منابع طبیعی غرب مازندران باید به صورت ویژه دیده شود.

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مشکلات منابع طبیعی در حوزه غرب مازندران باید به صورت ویژه دیده شود زیرا معضلاتی همچون قطعات 10 هکتاری در هیچ استان کشور وجود ندارد و مختص همین منطقه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، کورش خلعتبری لیماکی، در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی نوشهر افزود: تعداد 953 قطعه 10 هکتاری در غرب مازندران وجود دارد که مساله مالکیت و تغییر کاربری این اراضی تبدیل به موضوعی پیچیده شده است.

وی اظهار داشت: چون در هیچ منطقه‌ای از کشور چنین معضلی وجود ندارد، برخی از مسؤولان با موضوع قطعات 10 هکتاری آشنا نیستند و بدیهی است در چنین وضعی برای حل این مشکل کمک خاصی به ما نمی‌شود.

خلعتبری حفظ حریم دریا و اراضی ساحلی را مهم برشمرد و ادامه داد: در غرب مازندران موضوع تصرف اراضی ملی جدی است و ما برای نصب نشانهٔ ارتفاعی (bench mark) جدید به حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تاکید کرد: پیشروی آب دریای خزر منجر شد نشانه‌های ارتفاعی که چند دهه قبل نصب شده بود به زیر آب برود و از طرف دیگر، چهار خطه شدن جاده کناره باعث گردید خط شاخص ما برای تعیین اراضی ساحلی مبهم شود.

وی یادآور شد: هر چه سامان‌دهی وضعیت نقشه‌برداری و تثبیت مالکیت اراضی ساحلی در غرب مازندران دیرتر انجام شود، مشکلات، زیادتر و حل آن دشوارتر می‌گردد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعت 662 هزار و 33 هکتار معادل 9/27 درصد از مساحت استان مازندران، در دامنه شمالی البرز مرکزی و در غرب استان واقع گردیده و تا کنون 98 درصد اراضی ملی آن به نام دولت دارای سند شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد