نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

بخشدار بخش مرکزی رامسر از برگزاری دومین جشنواره ملی گل گاوزبان در روز جمعه اول خرداد ماه سالجاری در این شهرستان خبر داد.

محسن مداح رودسری  ˈ در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : این جشنواره با حضور جمعی مسولان ومردم  در روستای ˈ جنت رودبار ˈ این شهرستان برگزار می شود.

وی بیان داشت:روستاهای شهرستان رامسر قطب کشاورزی و گردشگری هستند و برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر حمایت از بخش کشاورزی در تقویت صنعت گردشگری نیز موثر است.

وی ادامه داد:این جشنواره همراه با برنامه های متنوع آیینی ،بومی ،سنتی ،ورزشی،پیاده روی خانوادگی و برپایی نمایشگاه می باشد.

وی اظهار داشت:برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره و اینکه بتوانیم آن را ثبت اثر طبیعی نماییم ستاد شهرستانی تشکیل و فرماندار شهرستان نیز حمایت های ویژه دارند.

وی افزود : رامسر با 250 هکتار زمین زیر کشت گل گاوزبان و تولید سالانه 150 تن محصول رتبه نخست استان مازندران را دارد.

او ادامه داد : همه ساله کار برداشت محصول گل گاو زبان از اوایل اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.



گل گاوزبان گیاهی است علفی و یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتی متر می رسد. ساقه این گیاه شیاردار و خاردار و برگ های این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن و گل های آن به رنگ آبی ، سفید و بنفش است.

گل گاو زبان یک گیاه دارویی است که برگ های آن تصفیه کننده خون و آرام کننده اعصاب است و باعث تعریق می شود و کلیه ها را تقویت و سرماخوردگی را برطرف می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد