نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

جابه جایی امور و ظایف از دستگاهی به دستگاه دیگر مشکلی را حل نمی کند.

                                                  

شمس اله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی با یادآوری مشکلات بخش کشاورزی و انتقاد از نبود سیستم لازم برای نظارت بر امور این حوزه،گفت: سیاست های دولت دلالی و واسطه گری را دامن می زند و با این شرایط جابه جایی امور و ظایف از دستگاهی به دستگاه دیگر مشکلی را حل نمی کند.

 

شمس اله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی با یادآوری مشکلات بخش کشاورزی و انتقاد از نبود سیستم لازم برای نظارت بر امور این حوزه،گفت: سیاست های دولت دلالی و واسطه گری را دامن می زند و با این شرایط جابه جایی امور و ظایف از دستگاهی به دستگاه دیگر مشکلی را حل نمی کند.

 

شمس الله شریعت نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از تداوم مشکلات بخش کشاورزی و عدم توجه مسئولان برای حل موثر مشکلات این بخش مهم اقتصادی،گفت: مشکلات حوزه کشاورزی سالهاست در کشور ما رایج شده و در زمان مواجه با این مشکلات تنها کاری که انجام می شود جابجایی وظایف و مسئولیت ها از دستگاهی به دستگاه دیگر است.

 

 توجهی به ضوابط و موانع نظارتی دستگاه ها صورت نمی گیرد/آن طور که باید با متخلفان برخورد نمی شود

 

نماینده مردم شریف تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برای حل مشکلات توجهی به ضوابط و موانع نظارتی دستگاه صورت نمی گیرد، افزود: در چنین مواقعی بیشتر به خود دستگاه ها پرداخته می شود و فقط جابجایی بین دستگاه ها انجام می گیرد، همانند "قانون انتزاع" که کار را از وزارت صنعت،معدن و تجارت گرفتیم  و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم لازم برای نظارت بر امور وجود ندارد و آن طور که باید با متخلفان برخورد نمی شود؛بنابراین جابه جاکردن وظایف و امور از دستگاهی به دستگاه دیگر هم مشکلات بازار و تنظیم آن را حل نخواهد کرد.

 

شریعت نژاد گفت: امسال با وجود اینکه مرکبات، سال کم محصولی را پشت سر گذاشت،محصولات باغی را از باغداران کلیویی 1500 تومان خریدند در حالی که همین مرکبات در بازار تهران با قیمت  بیش از 7 هزار تومان هم به فروش رسیده است.فاصله بسیار زیاد قیمت میوه‌های نوبرانه از دست تولید کننده تا بازار مصرفاین نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به قیمت های آنچنانی میوه های نوبرانه در بازار، تصریح کرد: نوبرانه هایی که با قیمت های آنچنانی در بازار عرضه می شود؛باید بررسی کرد همین محصولات با قیمت های آنچنانی از تولیدکننده و باغدار ما به چه قیمتی خریداری می شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به وجود حلقه های واسط و دلالان از فاصله مزرعه تا بازار گفت: زمانی می گفتند باید محصولات از تولید به مصرف بوده و به دست مردم برسد؛ اما هم اکنون حتی در غرفه های عرضه میوه و تره بار شهرداری هم اکثرفروشنده ها تولید کننده نبوده و دلال هستند.

 

سیاست های دولت دلالی و واسطه گری را دامن می زند

 

وی با اشاره به اینکه نحوه سیاست گذاریها و برنامه ریزی دولت بیشتر دلالی و واسطه گری را دامن می زند،

گفت: اگر واقعا به تولید و حمایت از تولیدکننده فکر می کنیم وزارت جهاد کشاورزی باید درصدد حمایت از کشاورزان و با صرفه بودن کار تولید برای فعالان این بخش باشد؛نه اینکه درخصوص برخورد با دلالان بی خیال باشد اما از سوی دیگر در مورد تغییر کاربری اراضی به مردم سخت گیرد و به آنها بگوید باید کشاورزی کنید حتی به قیمت بیگاری!

 

شریعت نژاد تاکید کرد: دولت باید سیاست هایی اتخاذ کند که کار کشاورزی برای کشاورزن صرفه اقتصادی داشته باشد و  شرایطی ایجاد کند که کشاورز ما بدون واسطه محصولاتش را به فروش برساند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حوزه نرخ گذاری،خرید و فروش محصولات کشاورزی سالهاست که بر این مدار حرکت می کنیم و جابه جایی مسئولیت و وظایف از دستگاهی به دستگاه دیگر را تنها راه حل مشکل می دانیم در حالی که با این نوع تفکر گره ای از کار باز نمی شود.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد