نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

زنگ طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی.

زنگ طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی و به نمایندگی از غرب مازندران روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه شهید رجایی چالوس نواخته شد.                                                                                                       

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر، در این آیین گفت: بهترین مکانی که می‌توان برای ترویج و توسعه منابع طبیعی سرمایه گذاری کرد مدارس هستند که امروز زنگ طبیعت در آستانه روز درخت کاری در دبیرستان پسرانه شهید رجایی نواخته شد.

کورش خلعتبری  لیماکی افزود: فرهنگ‌سازی از اهمیت وی‍ژه‌ای در حفاظت از منابع طبیعی برخوردار است و باید به دانش آموزان که آینده‌سازان ایران هستند آگاهی لازم داده شود تا از هر فرصتی با توجه به شرایط اقلیمی کشور که نیمه خشک و خشک است، در راه توسعه فضای سبز استفاده کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه‌ای است که در نزد ما امانت است و باید به دست آیندگان بسپاریم و امروز زنگ طبیعت به صدا در آمد تا به همه اعلام کنیم که منابع طبیعی و محیط زیست در خطر است و اگر این روند ادامه یابد با رشد بتون و آهن جایی برای کاشت درخت نخواهد ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، با اشاره به جایگاه ویژه طبیعت در دین مبین اسلام افزود: در آموزه‌های دینی بر درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و همچنین بر آبیاری و حفاظت از آنها تاکید فراوان شده است.

خلعتبری ادامه داد: درخت مظهر پاکی و حیات است که با توجه به فواید بسیاری از جمله تولید اکسیژن و حفظ خاک توسط ریشه آن و به کار گیری چوب آن در امور زندگی و صنعت جایگاه خاصی در زندگی انسان‌ها دارد که باید علاوه بر حفظ منابع موجود به دنبال توسعه آنها باشیم.

وی با اشاره به دو هزار متر مربع سرانه فضای سبز برای هر نفر در کشور  گفت: این درحالی است که میانگین آن در جهان هشت هزار متر مربع برای هر نفر است که علی‌رغم بی‌مهری‌های سال‌های گذشته در این زمینه امروز ما شاهد تلاش و همت دولت تدبیر و امید و مردم طبیعت دوست کشور هستیم که با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به دنبال توسعه سرانه سبز کشور هستند.

او افزود: برای تحقق این هدف باید از هر مکان خالی استفاده کرد و در هر جایی از جمله مسجد و حاشیه جاده‌ها، باغ‌ها و از هر جایی که قابلیت دارد به کاشت و مراقبت از نهال بپردازیم تا آینده به مراتب بهتر را برای مردم ایران رقم بزنیم.
نظرات 1 + ارسال نظر
شمالی جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 17:21

همه ما بخصوص نخبگان غرب استان حامی دکتر اورمزدی خوایم بودتا اعتلای صنعت گردشگری درغرب استان راجشن بگیریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد