نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

شمال ایران دارای 9/1 میلیون هکتار جنگل و 7/1 میلیون هکتار مرتع و بیش از یک هزار و 850گونه گیاهی است.

این قانون باید به گونه تدوین و تنظیم شود که اعتباراتی که برای حفاظت از جنگل های شمشاد شمال در نظرگرفته می شود به تناسب اهمیت این گونه های جنگلی باشد.



وی با اشاره به آنکه در ادوار گذشته در تدوین قوانین برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه چنین نگاهی از سوی مسوولان وجود نداشت، ادامه داد : متاسفانه میزان سهم اعتبارات دراین بخش ها براساس قدرت چانه زنی مسوولان درنظرگرفته می شود.

وی گفت: اکنون وضعیت به گونه ای است که در حوزه حفاظت از جنگل ها به ویژه جنگل های شمال نوع رفتارها با ادعاهایی که مطرح می شود، به هیچ عنوان توجیه پذیرنیست.

نماینده مردم شهرستان های رامسر ، عباس آباد و تنکابن در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا افرادی که در حاشیه و یا درداخل جنگل ها فعالیت دارند به صورت غیرعلمی از این منابع خدادادی بهره برداری نکنند تا تخریب، تجاوز و درنهایت خسارت سنگین به این عرصه ها به حداقل برسد.

به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشترین درصد بیکاری مربوط به افرادی است که در حاشیه و یا درداخل جنگل سکونت دارند و چنین وضعیتی مبین این است که اقتصاد خانوار این افراد به جای آنکه وابسته به میزان سرمایه گذاری هایی که به تناسب مزیت منطقه دارد، باشد به برداشت از جنگل ها و منابع طبیعی وابسته است.

وی با بیان آنکه مقام معظم رهبری درابلاغیه سیاست های کلی نظام برای تحقق اقتصاد مقاومتی نسبت به سرمایه گذاری در مناطقی که دارای مزیت است، تاکید داشته اند، گفت: بنابراین در این مناطق نیز باید با توجه به وجود عرصه های منابع طبیعی سرمایه گذاری شود تا هر روز شاهد تجاوز و تخریب روز افزون به این عرصه ها نباشیم.

شمال ایران دارای 9/1 میلیون هکتار جنگل و 7/1 میلیون هکتار مرتع و بیش از یک هزار و 850گونه گیاهی است که وقوع آتش سوزی موجب خسارت کمی و کیفی به این مجموعه ارزشمند می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد