نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

درخواست جمعی ازمدرسین دانشگاههای آموزش عالی رامسر.

تاریخ:25/07/1391  شهردارمحترم رامسر جناب آقای حاج نصرت ا...کوزه گر                                                        دانشگاه به عنوان مغز متفکر جامعه یکی از ارکانهای مهم توسعه، سازماندهی و بسیج امکانات و ظرفیت های کشـور در جهت ارتقاء سهم میهن عزیزمان در تولیدات علـمی جهان  ویکی از مهمترین عوامل برای رسیدن به توسعه پایدار میباشدبرای تحقق این امر تربیـت نیروی متخصص برای حضـور در عرصه فعالیت های اقتصـادی، اجتمـاعی و سیاسی امری اسـت ضـروری کـه این رسالت بر عهده آموزش عالی کشور است تا با تقویت نهضت نرم افزاری، ترویج پژوهش و کسب فنآوری نو، زمینه را برای افزایش توان رقابتی نخبگان کشور در عرصه بین المللی فراهم آورد.

در این راستا بمنظور:

  1. ارتقای توان مدیریتی و اجرایی شهرداری‌ها و شوراهـای اسلامی در راستای تحقق وظایف اساسی آنان.
  2. فراهم نمودن بستر بحث و گفتگو در قالب گردهمایی‌های تخصصی به منظور تبادل اطلاعات و شنـاخت مشکلات جهت برنامه‌ریزی صحیح برای رفع معضلات و ارتقای کیفیت نظام مدیریت شهری.
  3. برنامه‌ریزی برای بهینه سازی ساختار اداری و مدیریتی و افزایش بهره‌وری منابع انسانی شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه.
  4. توجه به بازآموزی مستمر مدیران، کارشناسان و کارکنان شهرداری‌ها و تبدیل آن به جریان دائمی در راستای بهره‌وری سازمانی از طریق برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و نیز دوره‌های عالی تخصصی و مهارتی دانشگاهی بـا اخذ مجوز از مراجع ذیربط.
  5. انجام فعالیت‌های پژوهشی و مشاوره‌ای به منظور توسعه هدفمند و عالمانه و توأم با برنامه‌ریزی فعالیت‌های مدیریتی، عمرانی، خدمات شهری و نیز بهبود روش‌های اداری شهرداری‌های سطح استان و کشور.

6.        تربیت نیروی متخصص مورد نیاز شهرداریها با اولویت شهرداری ، مناطق تابعه و سازمانهای مرتبط و به منظور تأمین نیروی آموزش دیده در راستای تجهیز مدیریت به دانش و تخصص روز به منظور رفع مسائل و مشکلات شهری، بهبود و ارتقا محیط و فرهنگ شهری، گسترش مشارکت مردمی به عنوان بهره وران اصلی از آنچه که مواهب توسعه شهری خوانده می شود و شهرسازی با مردم و برای مردم.

7.        آموزش نیروهای شاغل شهرداری و سایر نهادهای مرتبط به منظور ارتقا دانش فنی و تخصصی آنان، آشنایی با علوم شهری در راستای موفقیت هر چه بیشتر و کاربردی تر و شروع تحول در ساختار فرهنگی شهر رامسر از شهرداری و اصلاح از درون.

8.         بهبود و ارتقا فرهنگ شهرنشینی و گسترش آن در بین عامه مردم در سطوح مختلف اجتماعی، صنفی، اقتصادی و مدیریتی شهر و برگزاری دوره های آموزش علمی – کاربردی برای صنوف و در نهایت سازماندهی فرهنگی مشاغل.

9.        افزایش دانش فنی و مهارتهای شغلی کارکنان شهرداری و سازمانهای وابسته در حوزه علوم شهری وگستردگی وتنوع خدمات شهرداری

ایجاد موسسه آموزشی علمی وکاربردی شهرداری رامسربا محوریت علوم مرتبط درحوزه مدیریت شهری همواره بصورت یک نیاز فکر هر مدیری رابه خود متبادر مینمایدتا بتوان درجهت ارتقاء سطح توانمندی پرسنل در حوزه‌های شهرسازی، معماری، عمران، اداری مالی، حقوقی، خدمات شهری و آتش نشانی همت گماشت.

آنچه مسلم است بهترین کار ارتقای سطح فرهنگ عمومی هر شهر گسترش مراکز آموزشی و علمی و پژوهشی آن می باشد که شهرستان رامسر با توجه به گذشته درخشان خود نیاز بیشتری به این مراکز دارد تا سطح فرهنگی و اجتماعی شهرستان به میزان قابل قبول برسد.

                                  جمعی ازمدرسین در دانشگاهها وموسسات آموزش عالی شهرستان رامسر

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 16 آذر 1391 ساعت 17:31

آقای مهندس احمد برفی:
ازپیشنهاد بخردانه وآینده نگرشمادرتاسیس موسسات آموزش عالی درسطح شهرستان استقبال میکنیم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد