نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نماینده خانه مطبوعات غرب استان مازندران.



 

شمال نیوز: نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران گفت: سایت سمان که برای ساماندهی خبرنگاران کشور راه‌اندازی شده است سازوکار مناسبی ندارد.
به گزارش شمال نیوز در چالوس ، ساسان شیخی در جلسه خبرنگاران شهرستان‌های نوشهر و چالوس افزود: سایت سمان خبرنگاران را سردرگم کرده و مدیریت ضعیفی را دنبال می کند و مسئولان مربوطه نمی توانند آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در نمایندگی خانه مطبوعات غرب مازندران روال پرونده سازی خبرنگاران و نحوه مدیریت و نظارت بر فعالیت آنها به مراتب بهتر و دقیق تر از سایت سمان است.
شیخی بیان داشت: سایت سمان افرادی را که خبرنگار هستند و در گرما و سرما به کار خبری فعالیت دارند را خبرنگار محسوب نمی کند اما در مقابل کسانی را قبول می کند که در عمرشان یک خط خبر هم ننوشتند و این نشان دهنده بی سر و سامانی سایت سمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ادامه داد: خبرنگارانی که مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نماینده دولت در شهرستان هستند و روزانه به فعالیت خبری مشغول هستند متاسفانه سایت سمان آن فرد را به عنوان خبرنگار قبول ندارد.
وی گفت: ساماندهی خبرنگاران غرب استان که به کمک روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات انجام شد به مراتب بهتر و مطلوب تر از سایت سمان است.
نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران تصریح کرد: بهتر است ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها تعطیل شوند زیرا در بحث خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنها را قبول ندارد.
وی به نحوه توزیع هدیه ریاست جمهوری به خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد ملاک دریافت هدایای ریاست جمهوری را ثبت‌نام خبرنگاران در این سایت اعلام کرده است اما اکنون نام خبرنگارانی که در سایت سمان ثبت‌نام کرده‌اند در لیست خبرنگاران برای دریافت هدیه رئیس جمهوری قرار ندارد.
شیخی خاطر نشان کرد: به جای آن نام کسانی قرار دارد که یا در سمان ثبت‌نام نکرده‌اند و یا اصلا خبرنگار نیستند.
شیخی ادامه داد: در سایت سمان انواع و اقسام مدارک را از خبرنگار مطالبه می‌کنند در حالی‌که این سایت هیچ تاثیری در روند حل مشکلات خبرنگاران ندارد.
وی تصریح کرد: افرادی هدیه ریاست جمهوری را دریافت کردند که اصلا در عمرشان خبر ننوشتند و یا اکنون در حال حاضر و در سال 90 فعالیت خبری ندارند.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث هدایای ریاست جمهوری عدالت محوری دولت را زیر سوال برد.
وی گفت: بهتر بود اداره کل ارشاد وقتی با چنین آمار و لیستی که مورد تایید نبود مواجه شد کارتهای هدیه را بر می گردانند و اعتراض می کرد.
شیخی در بحث دیگری از صحبتهای خود به وجود دلالان در بحث آگهی های دولتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این بخش در بحث آگهی های دولتی دلالانی وجود دارند که هیچ برخوردی در دفاع از خبرنگاران با آنها نمی شود.
شیخی بیان داشت: متاسفانه ظلمی به خبرنگاران فعال در شهرستانها روا می شود که تاریخ به خود ندیده است.
وی بیان داشت: بیمه خبرنگاران یکی از دغدغه های اصلی این قشر است که متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوانین من درآورده موجب شده تا خبرنگاران نتوانند به درستی از این امتیاز بهره مند شوند.
شیخی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر توانمندی و مدیریت حوزه رسانه را ندارد لطفا اعلام کند و تکلیف بر همگان روشن شود.
وی بیان داشت: زمانی که خبرنگاران در سرما و گرما در کنار مسئولین هستند و در بدترین شرایط به کار اطلاع رسانی می پردازند کسی نیست آنها را ببیند و تازه حق طبیعی آنها را نیز می گیرند.
شیخی گفت: درخواست من از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی این است به داد خبرنگاران غرب استان در بحث حق واقعی آنها برسید و نگذارید خبرنگان با خاطرات تلخ با این حرفه خداحافظی کنند.
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران در ادامه بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که استاندار مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه مثبتی به اصحاب رسانه دارند و مساعدتهایی در این بخش ارایه می دهند اما در حال حاضر بحث بیمه ، وضعیت اداری خبرنگاران نامشخص است.
شیخی بیان داشت: راهکار و پیشنهاد هم داریم تا مشکلات خبرنگاران به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای رفع شود اما مشکل اینجاست مسئولان محترم که در حوزه مطبوعات تلاش می کنند برایشان سخت است راهکار و پیشنهاد را قبول کنند.
نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات و دردهای خبرنگاران حق آنهاست است و مسئولان به این فکر نباشند که فقط روزهای سخت به یاد خبرنگاران باشند.
وی گفت: ضروری است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از کار خوب و پسندیده اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات که ایجاد نمایندگی خانه مطبو عات در غرب مازندران بوده استفاده و مسئولیت حوزه خبرنگاریرا به یکی از شهرستانهای غرب استان واگذار کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین قاسمی شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 21:41 http://www.sakhtsarnews.blogfa.com

گاهی غریبه بودنمان هم صلاح ماست

آری برو که رفتنمان هم صلاح ماست

تسلیم زندگی شده ام مثل چشم تو

گاهی شکست خوردنمان هم صلاح ماست

چشمت نشسته است به چشمان دیگران

با دیگران نشستنمان هم صلاح ماست

از هـم گـذشـته ایم، شبیه گـذشـته ها

از پیش هم گذشتنمان هم صلاح ماست

ای دل تو را به جان درختان سکوت کن

اصلاً سکوت کردنمان هم صلاح ماست

امـروز آشـناییمان دردســر شــده

گاهی غریبه بودنمان هم صلاح ماست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد