نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

رامسر، شیراز، ری، نیشابور، بسطام، لاهیجان، تفت، ابرکوه، میبد، سرعین، ماهان و دماوند و مشهد از جمله شهرهای نمونه گردشگری کشو

سعید شیرکوند سومین نشست تخصصی فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در رامسر گفت: باید رویکرد به شهرهای نمونه گردشگری کشور به گونه ای باشد که با ورود به این شهرها نمونه گردشگری بودن آن احساس شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ارائه تسهیلات بانکی و همچنین ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی را از برنامه های حمایتی سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاران در شهرهای نمونه گردشگری برشمرد.

وی با تاکید به لزوم توجه ویژه فرمانداران، شهرداران و مردم شهرهای نمونه گردشگری کشور به ارتقای زیرساخت های گردشگری ، استقلال ادارات این سازمان را در شهرهای نمونه گردشگری خواستار شد.

شیرکوند هدف از سومین نشست تخصصی فرمانداران و شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور را در رامسر هویت بخشی به این شهرها اعلام کرد و گفت: قابلیت و ویژگی های شهرهای نمونه گردشگری در حوزه گردشگری بی نظیر است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور نگاه پیش از این به موضوع گردشگری در کشور را سمبولیک دانست و گفت باید مسوولان با دیدگاه مشترک نسبت به رفع نیازمندی های این شهرها اقدام کنیم.

وی استقلال ادارات میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، ایجاد چارت جدید سازمانی و ایجاد معاونت های گردشگری در فرمانداری ها و شهرداری های شهرهای نمونه گردشگری را ضروری دانست و گفت با برنامه ریزی در این خصوص تلاش می شود با حضور صاحبنظران، کارشناسان و متخصصان، اتاق فکر تشکیل دهیم و به الگوهای مشترک گردشگری دست یابیم.

شیرکوند با استناد به مطالعات انجام شده این سازمان طی سالهای گذشته گفت: ۱۲ شهر و ۲ شهرستان نمونه گردشگری انتخاب شده و همچنین ۱۱۶۸منطقه، حدود ۱۰۰روستا و ۱۱محور نمونه گردشگری نیز تعریف شده است.

وی با بیان اینکه قصد نداریم شهرهای نمونه گردشگری کشور را افزایش دهیم از شهردارهای ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور خواست تا منطبق با طرح جامع گردشگری در صورت وجود در هر شهر، نقشه راه شهرهای نمونه گردشگری را برای سه سال آینده ترسیم کنند.

شیرکوند در عین حال خواستار ایجاد مراکزی برای راهنمایی و مشاوره گردشگران در ورودی های شهرهای نمونه گردشگری شد و از مسوولان و ساکنان بومی این شهرها خواست با سرمایه گذاری و کمک به زیرساخت ها بیش از پیش در جذب گردشگران فعالیت کنند.

شهرهای رامسر، شیراز، ری، نیشابور، بسطام، لاهیجان، تفت، ابرکوه، میبد، سرعین، ماهان و دماوند و مشهد از جمله شهرهای نمونه گردشگری کشور اعلام شده است 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد