نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

تبریک میلاد حضرت فاطمه زهر(س)،هفته زن-مقام مادر-تولد حضرت امام(ره).

میلاد حضرت فاطمه (س)،کوثرهستی والگوی تمام وکمال زنان عالم،وهفته مقام زن وروزمادروتولد روح خداخمینی بت شکن زمان برهمه پیروان راستین آن حضرت خاصه زنان جمهوری اسلامی مبارک باد.

بیانیه کمیته جوانان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر

نقل ازوبلاگ قلم جوان

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا أفتح بینی وبین فلان بالحق وأنت خیر الفاتحین

مردم شریف،آگاه و نجیب شهرستان رامسر :

باستحضار میرساند متاسفانه چند صباحی است زمزمه ها و شایعات بسیاری مبنی بر انتقال دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل رامسر به مرکز استان در مقابل سکوت بسیاری از مسئولین مسئول و همچنین مقامات عالیرتبه استانی و سکوت رسانه های استان مازندران به گوش میرسد.

کمیته جوانان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر امید شهرستان رامسر ضمن سپاس از نماینده محترم مردم شریف رامسر تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان ،این اقدام نامهربانانه و شیطنت های تفرقه افکن گردانندگان ،مسببان و بازیگران اصلی این تصور خام را محکوم نموده و خواستار ورود هرچه سریعتر اقشار مختلف مردم شریف شهرستان رامسر و اقدام موثر نهادهای قانونی نسبت به موضوع فوق الذکر و پایان دادن به شایعات گاه و بیگاهی است که مزید نگرانی بسیاری از دلسوزان شهرستان میگردد .

کمیته جوانان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر همچون سایر شهروندان شهرستان ازجمله طلاب ،بسیجیان،دانشگاهیان،فرهنگیان، پزشکان،مهندسین،هنرمندان،ورزشکاران و... معتقد است که شهرستان رامسر علاوه بر داشتن سابقه دیرینه در بحث پزشکی و پیراپزشکی و موقعیت بی‌نظیر محیطی، محل مناسبی برای استقرار دائم واحد بین‌الملل پزشکی در رامسر بوده و این دانشگاه راهمچون سایر دانشگاه های شهرستان و بسیاری دیگر از ظرفیت های موجود شهرستان رامسر به عنوان عضوی جدایی ناپذیر از پیکره رنجورشهرستان ومیراث ماندگاراین خطه میداند ونیز خوبتر میداند که تقویت،توسعه و تعالی این دانشگاه بی شک موجبات اعتلای بیش از پیش شهرستان رامسر را فراهم خواهد آورد.

مع الوصف نگارندگان این پیام ضمن تاکید بر ایستادگی بر حفظ میراث شهرستان و محکوم نمودن هرگونه اقدام تبعیض آمیز، تفرقه افکن و چالش برانگیز ،آمادگی خودرا با توکل بر خدا و حمایت شما مردم جهت پیگیری این مهم و پایان دادن به این شایعات از طرق قانونی اعلام مینماید.

به امید فصلی تازه و سرشار از امید و پیشرفت در شهرستان رامسر

کمیته جوانان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر

1393/1/26

رونوشت:

1-استانداری مازندران

2-دانشگاه علوم پزشکی مازندران

3-فرمانداری رامسر

4-شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر

5-دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل رامسر

6-شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید شهرستان رامسر

7-رسانه های مکتوب و مجازی

به نقل ازساحل دریاآنلاین،حاج جلال الدین حیدری ،مدیرموفق کشوری وجانبازانقلاب دردوره دهم مجلس حضورپیدا خواهد کرد.

جلال الدین حیدری وارد  کارزار نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی شد. وی که در ادوار گذشته در انتخابات مجلس حضور داشته چهره نام آشنایی برای مردم شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد است. آخرین دوره حضور او به انتخابات مجلس هشتم بر می گردد که توانست با به دست آوردن اعتماد 23 هزار نفر ، نفر دوم انتخابات پس از نیکنام گردد. او پس از این ناکامی ، به عنوان مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران و مدیر کل بازرسی وزارتخانه منصوب گردید. در انتخابات دوره نهم مجلس ابتدائاً وارد گود انتخابات شد اما معلوم نشد چرا اصلاً ثبت نام نکرد . 

 

در این روزها که  طرفداران دکتر شمس الدین حسینی بحث آمدن وزیر سابق اقتصاد را پیش کشیده اند باید دید که حیدری آیا تا انتهای راه  خواهد آمد یا به احترام آقای وزیر کنار خواهد رفت . هر چند او تلویحی اشاره کرده که بحث کاندیداتوری خود را حسینی هماهنگ کرده وایشان اعلام نموده اند که قصد ندارد در انتخابات مجلس وارد شود . 

 

 البته باید خاطر نشان ساخت این نقل قول قبل از حرکت طرفداران حسینی در ساخت وبلاگ و دعوت از او برای وارد شدن به انتخابات مجلس بعدی است. شاید با افزایش دعوت از حسینی اوجدی تر به انتخابات مجلس نگاه کند و ترغیب شود به مانند  بعضی ازهمکاران خود در دولت احمدی نژاد نظیر زاهدی ، میرکاظمی،مصری ردای نمایندگی مجلس را بپوشد.  

 

پیش از حیدری ، مشایخیان فرماندار پیشین تنکابن هم ستادهای محلی خود را فعال ساخته بود. درکنار او ، نماینده فعلی ـ شریعت نژاد ـ هم پیشتر فعالیت ستادهای خود را آغاز نموده است تا بتواند برای یک دوره ۴ ساله دیگر در مجلس به امر قانونگذاری بپردازد.  

 

سال 93  به مانند امسال هم سالی است انتخاباتی. انتخاباتی که با بحث آمدن یا نیامدن چهره های شاخص، میدان معادلاتش هر روز به هم می ریزد.  

روز تکریم مقام مادران وهمسران شهدا ووفات حضرت ام البنین(س).

روز تکریم مقام مادران وهمسران شهدا ووفات حضرت ام البنین(س)

درآمفی تئاترهتل بزرگ رامسربرگزارشد. 

این مراسم باشکوه ازسوی بنیاد شهید وامورایثارگران-اداره فرهنگ وارشاد-بسیج جامعه زنان وبسیج هنرمندان واصناف شهرستان رامسرباشکوه خاص وحضورپررنگ مادران وهمسران شهداء وخواهران ولایت مدارشهرستان رامسروحضورگرم فرماندارونماینده عالی دولت درشهرستان ودیگرمسئولین نهادها درهتل بزرگ رامسربرگزارشد.

سرکارخانم بابایی مسئول بسیج خواهران شهرستان رامسر دراین نشست ضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت همه مدعوین وتسلیت وفات ام البنین ونام گذاری این روزبه روزتکریم ازهمسران ومادران شهدارابسیار مبارک دانستند وافزودند:مادران شهداطلایه داران عفاف وحجاب بوده وبه همین مناسبت ماامروزپیاده روی بانوان محجبه راتشکیل دادیم.

وی درادامه افزود:ازخداوند می خواهیم که به ما مادران توفیق بدهد تا فرزندان خوبی برای جامعه تربیت کنیم تا ریشه بد حجابی ها درجامعه ازبین برود.

مسئول بسیج خواهران شهرستان رامسردرادامه سخنان خود اظهارداشت:زبانها ازبیان ایثارزنان بانوان قاصراست وزنان ما درتمامی عرصه ها برای تلاش جامعه وموفقیت مردان تلاش نمودند.

مریم بابایی درپایان سخنان خود ،جشن میلاد-ایستگاههای صلواتی-برنامه های فرهنگی ومسابقات وبلاگ نویسی-تجلیل ازبانوان نمونه وایثارگر-سرکشی ازبانوان ایثارگرو....ازعمده برنامه های هفته زن شهرستان رامسربیان داشت.

حجت الاسلام تسخیری نماینده ولی فقیه درشهرستان رامسرنیزدراین نشست بیان داشت:عرض تسلیت وفات ام الشهداء حضرت ام البنین به محضرامام زمان(عج) ورهبرانقلاب وشما بزرگواران وروزمادران وهمسران شهداء نام گذاری شده راگرامی می داریم.وی درادامه افزود:تاریخ اسلام نشان داد که هرجا فتح وپیروزی درکاربود یک نقش مهم رازنان داشتند ونقش زن درصدراسلام وفتوحات پیامبر(ص) ونقش زن درانقلاب حسینی وهمچنین درانقلاب ما برای ما کاملاًملموس است.حجت الاسلام تسخیری درادامه سخنان خود تصریح کرد:درجنگ احد حضرت زهرا(س)حدود یک ماه بیشترنبود که با علی(ع)ازدواج کرده بود که افرادی ازجنگ احد برگشتند به مدینه ووارد شهرمدینه که شدند شایعه کردند که پیامبربه شهادت رسید وفاطمه (س)که خبردارشد،اظهارداشت که اگرپیامبربه شهادت رسید پس همسرمن نیزبه شهادت رسید که این مطلب شایعه ای بیش نیست وزهرا(س)درجنگ احد هم به پیامبروهم به علی روحیه می داد.

رئیس هیأت رزمندگان شهرستان رامسردرادامه بیان داشت:وجود یک زنی مثل حضرت زهرا(س)روحیه بخشید تا رسول الله وعلی درجنگها پیروزشود.وی درادامه همین بخش تصریح کرد:خداوند 4فرزند به ام البنین همسرعلی داد تا عباس همواره خود رابنام غلام امام حسین(ع) نگاه کند ونه برادروام البنین بچه های خودش را چنان تربیت کرد که خود راتا آخرین لحظات هم فدای امام حسین وبچه هایش کرد.نماینده ولی فقیه درپایان بیان داشت:شجاعت عباس وایستادگی اش درمقابل دشمن تاآخرین نفس ،نقش مادراست ومادران وهمسران شهدادردوران دفاع مقدس ،صبوریشان زبانزد عام وخاص بود.

پیام نوروزى مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» نامگذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:بسم الله الرّحمن الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها

اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.

اللّهمّ عجّل فرجه و اجعلنا من اعوانه و انصاره و شیعته.

فرا رسیدن سال نو را تبریک عرض میکنم به همه ی هم میهنان عزیزمان و یکایک ایرانیان در سراسر کشور و در هر نقطه ای از جهان که زندگی میکنند. مخصوصاً تبریک عرض میکنم به خانواده های معظّم شهیدان، به جانبازان، به همسرانشان و به همه ی کسانی که در راه اسلام و ایران مجاهدتی کرده اند و میکنند و بار زحمتی را بر دوش کشیده اند و میکشند. همچنین تبریک عرض میکنم نوروز را به همه ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند و برای آن ارج و احترامی قائلند.

امسال فرا رسیدن سال نو مصادف است با دو فاطمیّه و مراسم یادبود شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام صدّیقه ی کبری (سلام الله علیها). این تقارن موجب میشود که ملّت ما ان شاءالله بتوانند از برکات انوار فاطمی بهره ببرند و خود را در شعاع تعالیم آن بزرگوار قرار بدهند و خود را منوّر کنند به انوار هدایت الهی که به وسیله ی فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) و خاندان پیغمبر به همه ی مردم عالم اهدا شده است.

گذشتِ سالها و تبادل سالهای گوناگون برای ما باید موجب تجربه و بصیرت باشد؛ از گذشته درس بگیریم و به آینده با چشم باز و دل آگاه نظر کنیم و برای آینده تصمیم بگیریم. من از خداوند متعال درخواست میکنم که به همه ی ایرانیان عزیز ما در این سال جدید، تن سالم، روح شاداب، امنیّت روانی، آرامش روحی و پیشرفت و تعالی و سعادت مرحمت کند. و امیدوارم خداوند متعال به جوانان ما نشاط و پویایی، و به مردان و زنان ما همّت و اراده و عزم مستحکم و درست، برای پیمودن راه های پرافتخار، و به کودکان ما خرسندی و تندرستی، و به خانواده های ما امنیّت و محبّت و الفت عنایت کند. آنچه بر عهده ی ما است، نگاه به گذشته برای عبرت گیری و نگاه به آینده برای برنامه ریزی و تصمیم گیری است.

سالی که گذشت، اعلام شده بود که سال «حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی» است. حماسه ی سیاسی بحمدالله در عرصه های مختلف به بهترین وجهی صورت گرفت؛ هم در انتخابات، هم در راهپیمایی های بزرگ، هم حضور مردم در عرصه های مختلف و فعّالیّتها و تلاشهایی که از سوی مسئولان و از سوی مردم در طول سال انجام گرفت. سال تبادل دولتها و دست به دست شدن قدرت بود؛ و این کار با آرامش، با نهایت امنیّت در کشور انجام گرفت و بحمدالله یک حلقه ی جدید از سلسله ی طولانی مدیریّت کشور پدید آمد.

در باب حماسه ی اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد و توقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاشهایی انجام گرفت که مورد سپاس است، ولی کار بزرگی که باید در زمینه ی حماسه ی اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم که این حماسه را به وجود بیاوریم. مسئله ی اساسیِ اقتصاد برای کشور ما و ملّت ما یک مسئله ی مهم است؛ در اواخر سال 92 بحمدالله یک زیرساخت فکری و نظری برای حماسه ی اقتصادی به وجود آمد؛ سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» اعلام شد و زمینه آماده است برای اینکه ان شاءالله تلاش لازم در این باب انجام بگیرد.

در نگاه به سال 93 آنچه به نظر این حقیر مهم تر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئله ی اقتصاد و دیگری مسئله ی فرهنگ است. در هر دو عرصه و در هر دو زمینه توقّعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشور و آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریّتی که مسئولین باید انجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است؛ هم عرصه ی اقتصاد، هم عرصه ی فرهنگ. بدون حضور مردم کار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقّق پیدا نخواهد کرد. مردم در گروه های گوناگون مردمی با اراده و عزم راسخ ملّی میتوانند نقش آفرینی کنند. مسئولین هم برای اینکه بتوانند کار را به درستی پیش ببرند، احتیاج به پشتیبانی مردم دارند. آنها هم بایستی با توکّل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمک مردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل بشوند؛ هم در زمینه ی اقتصاد و هم در زمینه ی فرهنگ. من ان شاءالله توضیح همه ی این موارد را در سخنرانی روز جمعه به عرض ملّت ایران خواهم رساند. لذا به گمان من آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همّت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملّت ما را معیّن کند. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی».

امیدواریم خداوند متعال کمک کند هم به آحاد مردم، هم به مسئولین محترم که بتوانند وظایف خودشان را در این زمینه انجام بدهند؛ و قلب مقدس ولیّ عصر (ارواحنافداه) را از ما شاد کند و روح مطهّر امام بزرگوار و شهدای عزیز را از ما راضی و خشنود فرماید.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

آخرین جلسه شورای ادرای درمجموعه فرهنگی وورزشی شهید چمران باحضورمدیران دستگاههای اجرائی برگزارشد.

آخرین جلسه شورای ادرای درمجموعه فرهنگی وورزشی شهید چمران باحضورمدیران دستگاههای اجرائی برگزارشد.

حسین شعبان سروری فرماندارشهرستان رامسردراین نشست شورای اداری درپایانی سال 92ضمن خیرمقدم به محضرمبارک حضرت حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه ونماینده عزیزوپرتلاش جناب آقای دکترشریعت نژاد وهمه مدیران اداری،اعم ازلشکری وکشوری وشوراهای اسلامی شهروروستا وایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام وتسلیت وتعزیت این ایام وتبریک پیشاپیش سال جدید نوروزشمسی اظهارداشت:سال 92ازسوی رهبرعزیزوفرزانه انقلاب بنام حماسه سیاسی واقتصادی نام گذاری شده وعلارقم همه فرازونشیبها به موفقیتهایی دست یافتیم که موضوع حماسه سیاسی رادرعرصه های اجتماعی وفرهنگی درمنطقه به ظهوررساندند وکماکان خلق حماسه اقتصادی درکشوربردوش همه مسئولین باقی مانده است.وی درهمین راستا تصریح کرد:با طرح اقتصاد مقاومتی،ازسویی ایشان اجازه ندادند که مسائل توسعه اقتصادی ابتربماند که محوریت آن برمبناء تولید ونگاه اقتصاد داخلی وظرفیتهای کشوراست تا تلاش همه شماها مسئولین به سرانجام مطلوبی برسد،ودولت یازدهم

بااتخاذ تدابیروبرنامه ریزیهای بسیارخوب وتلاشهای اثرگذاربویژه درحوزه اقتصادی انجام دادند وتورم نیزبه 45درصد کاهش یافته است.فرمانداردولت تدبیروامید درادامه افزود:دربرنامه بودجه 93ماشاهد کاهش نرخ تورم به کمتراز27درصد می باشیم که باعث رونق اقتصادی خواهد شد.نماینده عالی دولت درشهرستان درادامه سخنان خود بیان داشت:اجرای هدفمندی یارانه ها که ازسال آینده اجرا خواهد شد،انشاءا...دراین حوزه دقت نظربالایی داشته باشیم وباانسجام وهماهنگی آسیبهای آن رابه حداقل برسانیم.

مهندس سروری همچنین دربخش دیگری ازسخنان خود بیان داشت:شورای اداری شهرستان 3وظیفه عمده رادنبال می کند.1)=نظارت عالیه  2)=ایجاد هماهنگی وتعامل درسطح ادارات ونهادها  3)=پیشبرد حفظ سیاستهای کشورودولت است.

رئیس شورای اداری شهرستان رامسردرادامه همین بخش تصریح کرد:ممبد جلسات باهدفمندی وبرنامه ریزی مدون درطی زمان مشخص وبه دورازروزمرگی خواهد بود،وجلسات مامفید وتأثیرگذاروکاربردی خواهد شد،وانشاءا...درسال 93بایک برنامه ریزی مدون وانسجام درونی بیشترگام خواهیم برداشت وآنچه راکه درقانون درشرح وظایف کاری مان دیده شده انجام وظیفه نمائیم.

مهندس سروری درپایان سخنان خود به تمام مسئولین شهرستان تذکراتی به شرح ذیل یاد آورشدند.

1)=درقالب دستورالعمل ها وقوانین کارآمد وجلسات کارگروهی وبراساس سیاستهای کشورمشکلات شهرستان رابه حداقل برسانید.

2)=باتلاش مضاعف ترموانع ومشکلات زیربنایی راحل نمائید.

3)=خطاب به رئیس اداره برق که ورودی شهرفاقد روشنایی است،که انشاءا...دربرنامه ریزیهای سال آتی همه مشکلات هم زیرساختی وهم روبنایی راباتعامل همدیگرمرتفع نمائیم.

4)=مدیران باید پایبند به قانون باشند وخدای ناکرده ازبی قانونی دوری بجوئیم وعمده دلایل مشکلات ما بی قانونی است.

5)=همکاری وتعامل سازنده بین مدیران دستگاههای اجرایی حاکم باشد.

6)=نظم کاری وشکوفا شدن برنامه ها درکارگروهها راجدی بگیرید وازآمدن معاون دستگاه به شورای اداری اجتناب بجوئید.

7)=دراین یازده روزخدمت گذاری من درفرمانداری شاهد این بودم که مدیران دستگاهها به راحتی برعلیه یکدیگردرراستای منافع سازمانی وپیشرفت روند اجرایی دستگاهها دردستگاه قضاشکایت نموده که این شکایتها باید هرچه سریعترپس گرفته شود.ودراین راستا یک تیم 5نفره مرکب ازفرماندار،امام جمعه،دادستان،نماینده مجلس و..تمام اختلافات رارسیدگی خواهیم نمود.

8)=نبود سیستم نظارتی وخود کنترلی که دستگاهها خودشان راارزیابی کنند ماشاهد آن نیستیم ،وگزارش ارزیابی راماهانه برای اقدامات بعدی به ماارجاع دهند.

9)=سرکشیهای مداوم ومنظم ازحوزه مأموریتی خود وگزارش آن به فرمانداری.

10)=مسئولین دستگاهها باحضوردردل مردم مشکلات مردم رامرتفع نموده،تااین مشکلات به امام جمعه ونماینده انعکاس داده نشود.

11)=به تمام نامه های امام جمعه ونماینده وفرمانداربه مسئولین دستگاهها باید یاجواب مثبت یاجواب منفی داده شود.

وی درپایان این نشست اظهارداشت:رامسرجایگاه ویژه ای درحوزه گردشگری داردوهمه مدیران شهرستان درایام نوروزباید به صورت آماده باش بوده تادرمواقع اضطراری بتوانیم باتعامل مثبت برمشکلات فائق آئیم.  

ادامه مطلب ...