نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نقش مهم بهداشت ودرمان درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.

توبرکنارفراتی خود ندانی این معنی ای دوست.

به راه بادیه داند قدرآب زلال را،ای دوست.  

 

 

نقش مهم بهداشت ودرمان درتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.

ارتقای بهداشت ودرمان آحاد جامعه ازمهمترین عوامل توسعه پایداردرشهرستان رامسربه حساب می آید،زیرادرتوسعه متوازن این مردم هستند که باداشتن بهداشت ودرمان مطلوب باامنیت خاطربه سمت اهداف متعالی پیش می روند ودرسایه سلامتی ونشاط جدیت وتلاش بیشتری درجهت تحقق اهداف توسعه فراگیرکه همان حیات مادی ومعنوی خودشان است برمی دارند.

ارتقاءفرهنگ وبهداشت ودرمان مردم درسایه نهادها وسازمانهای ذیربط اتفاق می افتد واین حضورعاشقانه وعاقلانه فرزندان بومی شهراست که باتعهد وتخصص وتلاشهای غیروصف ناپذیربه افزایش بهداشت ودرمان مردم به معنای جامع می پردازند،شهرستان رامسرومردمش به فرزندان بومی شهرخود می بالند که درهمه رشته هایی که به نحوی به امربهداشت ودرمان مرتبط است صاحب نظروازتخصص ودرایت کافی برخورداربودند وباخلاقیت وابتکارخود به جامعه علمی ومردم حتی درسطح کشورخدمت می کنند.

حضورفرزندان بومی شهردربالاترین تخصص های علوم پزشکی نشانه هایی ازفرهنگ خلاقیت وتوان مندی مردم دررفتارهای فردی واجتماعی شان می باشند.

جامعه بهداشت ودرمان فرشتگانی هستند که درد راازانسانها دورمی کنند.ارتقای بهداشت ودرمان درسایه نهادهای پزشکی ازجمله بیمارستان-مراکزدانشگاهی ومراکزدرمانی می باشد،ارتقای این نهادها وحفظ این نهادها،نوبودن ازساختارفیزیکی،استفاده ازتجهیزات به روز،کمکهای به سزایی دربهداشت درمان مردم برای شهرستان وباتوجه به فرهنگ گردشگری برای مهمانان

که ازشهرهای دیگرمی آیند خواهد کرد،برای فرزندان بومی شهرچه آنانی درمنطقه زندگی می کنند وچه آنانی دربالاترین رشته های علمی به طورجامع درنقاط کشورمشغول به خدمت رسانی هستند چندان زیبنده نیست که نهادهای پزشکی شان ازکیفیت بالایی برخوردارنباشد ومراکزعلمی شان بامشکلاتی که بادست آنان قابل حل می باشد روبروشوند، حمایت مادی ومعنوی برای بازسازی ساختمان ناتمام بیمارستان امام سجاد(ع)وارتقای دانشکده های پرستاری وحفظ دانشگاه بین المللی رامسروارتقای این دانشگاه که حضوراساتید ومتخصصان جامعه پزشکی که درمنطقه به ارتقای علمی دانشجویان پرداخته وهم به درمان مردم می پردازند،مهمترین برنامه فرزندان بومی شهردرجهت نهادینه کردن فرهنگ بهداشت ودرمان خواهد بود این فقط قوتی نیست که فرزندان بومی شهرهای دیگربه افتتاح مراکزعلمی بخصوص درامرپزشکی بپردازند ولی فرزندان بومی رامسرنتوانند به حفظ وارتقای سازمانهای پزشکی خود بپردازند،برای تمامی فرزندان بومی شهرکه باحمایت مادی ومعنوی خود موجب ارتقای فرهنگ بهداشت ودرمان درشهرستان شده اند دعا می کنیم وبرای فرزندان بومی که درگذشته زمینه ارتقای بهداشت ودرمان رافراهم نموده وبه دیارباقی شتافتند مغفرت وآمرزش وعلودرجات معنوی راطلب می کنیم.

باتقدیم احترام:حمید فهیمی،پژوهشگرمسائل اجتماعی ومدرس دانشگاههای سطح شهرستان رامسر.

ادامه دارد.....

درگیری یکی از روسای ادارت رامسر با ارباب رجوع(به نقل ازوبلاگ پژواک).

شنیده شده است صبح امروز ،رئیس یک اداره در رامسر با ارباب رجوعی دست به یقه شد.

به گزارش شخص مضروب قضیه از این قرار بود که این رئیس اداره ابتدا یقه ارباب رجوع را گرفت و قصد به بیرون پرتاب کردن وی را داشت ولی از آنجاییکه توان این کار را نداشت از کارمندانش کمک گرفت و چون این ارباب رجوع از ورزشکاران و روسای یکی از هیئت های ورزشی شهرستان رامسر بود  آنها به دلیل نداشتن توان و قدرت بدنی لازم از عهده این کار بر نیامدند.

گفتنی است این ارباب رجوع با تنظیم شکایت نامه ای جزئیات مطلب را برای فرمانداری جهت پیگیری فرستاد.

 

فرا رسیدن سالگرد شهادت مولای متقیان علی (ع) بر همه پیروان ان امام تسلیت باد.

ناله کن اى دل به عزاى على / گریه کن اى دیده براى على
کعبه ز کف داده چو مولود خویش / گشته سیه پوش عزاى على
ماه دگر در دل شب نشنود / صوت مناجات و دعاى على
واى امیر دو سرا کشته شد / خانه غم گشته،سراى على
شهادت مولای مظلوم عدالت ، تسلیت و تعزیت

  

 

 

 

 

گزیده وصایای مولای متقیان (ع) در بستر شهادت :

فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر کس را که این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش مى‎کنم :
1- تقوای الهى را هرگز از یاد نبرید، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقى بمانید.
2- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید، و بر مبناى ایمان و خداشناسى متفق و متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید، پیغمبر فرمود: اصلاح میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزى که دین را محو مى‎کند، فساد و اختلاف است .
3- ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مى‎کند.
4 -خدا را! خدا را! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بى سرپرست بمانند.
5- خدا را! خدا را! درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود که ما گمان کردیم مى‎خواهند آنها را در ارث شریک کند.
6- خدا را! خدا را! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن، بر شما پیشى گیرند.
7- خدا را! خدا را! درباره نماز؛ نماز پایه دین شماست .
8- خدا را! خدا را! درباره کعبه، خانه خدا، مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلت داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد.
9- خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا، از مال و جان خود در این راه مضایقه نکنید.
10- خدا را! خدا را! درباره زکات؛ زکات آتش خشم الهى را خاموش مى‎کند.
11- خدا را! خدا را! درباره ذریه پیغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار گیرند.
12- خدا را! خدا را! درباره صحابه و یاران پیغمبر، رسول خدا (صلى الله علیه و آله) درباره آنها سفارش کرده است .
13- خدا را! خدا را! درباره فقرا و تهیدستان، آنها را در زندگى شریک خود سازید.
14- خدا را! خدا را! درباه بردگان، که آخرین سفارش پیغمبر درباره اینها بود.
15- در انجام کارى که رضاى خدا در آن است بکوشید و به سخن مردم (در صورتی که مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید.
16- با مردم به خوشى و نیکى رفتار کنید چنانکه قرآن دستور داده است .
17- امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعاى آنها برآورده نخواهد شد.
18- بر شما باد که بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یکدیگر نیکى کنید، از کناره‎گیرى و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.
19- کارهاى خیر را به مدد یکدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همکارى در مورد گناهان و چیزهایى که موجب کدورت و دشمنى مى‎شود، بپرهیزید.

لیست 700 نفره اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس.

انتخابات سال آینده مجلس بی شک یکی از پرشورترین انتخابات تاریخ کشور خواهد شد، چراکه از ماه ها قبل از آغاز روند فعالیت های مربوط به این انتخابات، گروه ها وجریان های مختلف برنامه ریزی و کار خود را برای حضور هرچه باشکوه تر در این انتخابات آغاز کرده اند.   
 
در این راه اصلاح طلبان فعالیت خود را از مدت ها پیش و از همان روزهای ابتدایی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آغاز کردند. آنها که از یک سو خود را تاثیرگذارترین جریان در به قدرت رسیدن حسن روحانی می دیدند و از سوی دیگر کم ترین دخالت را در امور اجرایی کشور داشتند تصمیم گرفتند تا برای انتخابات بعدی و کسب کرسی های مجلس آماده بکار شوند. از همین رو فعالیت های خود را به رهبری محمد رضا عارف آغاز کردند. این در حالی بود که در میانه راه برخی از تئوریسین های جریان اصلاحات با اعتقاد بر روی آوردن به چهره های راست گرای سنتی، در پی تحمیل سرلیستی اصلاح طلبان به ناطق نوری بودند. همین امر سبب شد تا شکاف و اختلاف بین اصلاح طلبان ایجاد شود.   
 
از سوی دیگر محمود احمدی نژاد که نزدیک به یکسال پیش با تحویل دادن قدرت به اهالی دولت یازدهم از جایگاه ریاست جمهوری کنار رفت، لیستی بلند بالا برای انتخابات مجلس در نظر گرفت. احمدی نژاد که این روزها تمام فعالیت های سیاسی خود را بصورت پشت پرده و دور از دید عموم انجام می دهد، لیستی 150 نفره نیز برای انتخابات مجلس آماده کرده و در حال پالایش این نفرات برای رسیدن به لیست 30 نفره تهران است.

 
 حالا اما از اردوگاه اصلاح طلبان نیز خبر می رسد که این جریان در تلاش است تا با لیستی 700 نفره خود را برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی آماده کنند. در این خصوص شنیده می شود اخیراً جلسات اصلاح طلبان فعال شده و مسئولیت برگزاری این جلسات بر عهده موسوی لاری گذاشته شده است. گفته می شود موسوی لاری مسئولیت هماهنگی این جلسات را بر عهده گرفته است و در این جلسات نماینده ای از حزب کارگزاران هم حضور دارد. بر اساس مصوبات این جلسات، یک لیست 700 نفره‌ برای انتخابات مجلس آماده شده و قرار است این لیست با توجه به مسائلی همچون گذر افراد از فیلتر شورای نگهبان و سوابق این اشخاص پالایش شود.

 

ادامه مطلب ...

نامه امام علی (ع) به مالک اشتر (عهدنامه مالک)به نقل ازوبلاگ شول.

 


 نامه امام علی (ع) به مالک اشتر (عهدنامه مالک).


وقتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب نمود، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت. این نامه بی تردید از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی و خصوصا شعبه شیعی آن است.

این نامه به روشنی نشان می دهد رویکرد مترقی امام علی (ع) به مساله حکومت را در عصر جاهلیت عرب و در دوران حکومت های الیگارشی. در این نامه که به نوعی به قانون اساسی اسلامی ایشان می ماند ویژگی های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند و … بیان شده است. توصیه به علاقه مندان، خصوصا دانشجویان و دوستداران مباحث حقوق، آنرا با دقت کامل مطالعه کنند. این ترجمه از ترجمه نهج البلاغه انجام شده توسط دکتر آیتی می باشد.

توضیح سید رضی (قدس سره) مولف نهج البلاغه: این فرمان را برای مالک اشتر نخعی نوشت، هنگامی که او را امارت مصر و توابع آن داد.در آن‌هنگام که کار بر محمد بن ابی بکر آشفته شده بود.این فرمان از پرمحتواترین فرمانهاست و از دیگرنامه‌های او محاسن بیشتری در بردارد.

متن نامه
به نام خداوند بخشاینده مهربان ‌این فرمانی است از بنده خدا، علی امیر المؤمنین، به مالک بن حارث اشترنخعی در پیمانی که با او می‌نهد، هنگامی که او را فرمانروایی مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پیکار کند و کار مردمش را به صلاح آورد و شهرهایش را آباد سازد.

او را به ترس از خدا و برگزیدن طاعت او بر دیگر کارها و پیروی از هر چه درکتاب خود بدان فرمان داده، از واجبات و سنتهایی که کس به سعادت نرسد مگر به پیروی از آنها، و به شقاوت نیفتد، مگر به انکار آنها و ضایع گذاشتن آنها. و باید که خدای سبحان را یاری نماید به دل و دست و زبان خود، که خدای جل اسمه، یاری‌کردن هر کس را که یاریش کند و عزیز داشتن هر کس را که عزیزش دارد بر عهده گرفته‌است. و او را فرمان می‌دهد که زمام نفس خویش در برابر شهوتها به دست گیرد و ازسرکشی هایش باز دارد، زیرا نفس همواره به بدی فرمان دهد، مگر آنکه خداوند رحمت آورد.

 

ادامه مطلب ...

موعظه خوبان(به نقل ازوبلاگ تربیت).

موعظه

بزرگی میگوید: شخصی را دیدم که یک صدو بیست سال عمر کرده بود. گفتم چه طولانی است ، عمر تو . گفت حسد را ترک کردم ، عمرم طولانی شد.

 

 

روزی به مرحوم آیت الله بهجت (ره) گفتند : کتابی در زمینه اخلاق معرفی کنید، فرمودند : لازم نیست یک کتاب باشد یک کلمه کافیست که بدانی " خدا میبیند"!

 

 

 

عارفی را پرسیدند از اینجا تا به نزد خدای منان چه مقدار راه است؟

فرمود: یک قدم
گفتند: این یک قدم کدام است؟
فرمود: پا بگذار روی خودت.
 
 
 
حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب اصفحانی نزدیک به یک قرن زیست این حکیم فرزانه در خصوص راز طولانی بودن عمر خود گفته است : من هیچ وقت بد خواه کسی نبودم.

نقش رسانه های بومی درتوسعه متوازن شهرستان رامسر.

نقش رسانه های بومی درتوسعه متوازن شهرستان رامسر. 

رسانه اجتماعی

توبرکنارفراتی خود ندانی این معنی ای دوست.

به راه بادیه داند قدرآب زلال را.

رسانه هابه عنوان بازگوکننده اخبارورویدادها،نقش های اساسی درافزایش آگاهی شهروندان درعرصه های مختلف دارند،زیرااین خود باعث می شود شهروندان تعامل بیشتری بامحیط اجتماعی داشته وبابروزرفتارهای فردی واجتماعی مطلوب فضای شاد ومناسبی رادرجامعه ایجاد کند.ارتباط شهروندان بامحیط اجتماعی واجتماعی شدن آنان بامشکلات وواقعیتها ومسائل موجود درمحیط پیرامون باعث می شود که آنان بهتربتوانند درمناسبات فردی واجتماعی رفتارهای پسندیده ابرازنمایند ورسانه ها می توانند درارتباط هرچه بیشترمفید باشند.امروزه رسانه های بومی ازچنان توان مندی برخوردارهستند که می تواند آحاد مردم رابامحیط اطراف خود آشنا ساخته وازپتانسیلهای مردم درجهت آبادانی بیشترشهربهره ببرند،نویسندگان وخبرنگاران رسانه های گروهی ووبلاگها وسایتهای مجازی وهمه اندیشمندان وصاحب نظران بومی که دغدغه توسعه شهررامسررادارند می توانند ایده ها ونظرات خود رادررسانه بومی بیان دارند فلذا دراین حالت باعث می شود که همه به دنبال راه حلهای منطقی بپردازند،وتکلیف تمام فرهیختگان بومی درتوسعه بسیارزیاد است،زیراآنان بهترمی توانند به شناسایی حقایق وانعکاس آن دررسانه برای مردم باشند.بیان حقایق باید درفضای سالم،احترام آمیزورعایت نظام ارزشی جامعه باشد،زیراهمه فرزندان بومیدغدغه توسعه شهروجامعه رادارند.

ظرفیتهای شهرستان رامسروپتانسیلهای آن باید توسط اصحاب رسانه به نقد عقلانی کشیده شود تاباپالایش آن

چشم اندازآینده رسانه های بومی شهرستان درتوسعه پایدارشهری تعیین شود.

صرف گفتمان تکراری وزیباییهای طبیعی شهرستان درزمینه ها امکانات خدادادی نمی توانند درتوسعه فراگیر

چندان مفید باشد زیراامکانات خدادادی نشانه های لطف خداوند به این مردم است.

اما اگرفرهیختگان بومی دررسانه های بومی باارائه نظریات وطرحهای مطلوب زمینه های بهره برداری

هرچه بیشترنعمات خدادادی درجهت حیات مادی ومعنوی رابیان دارند باید ازذات باری تعالی تشکرکرد که شهرستان ازوجود چنین فرزندانی بهره مند می باشد،باید دررسانه های بومی مردم باظرفیتهای توسعه آمیزشهرستان آشناشده وازآن درجهت ایجاد ظرفیتهای جدید بهره ببرند.

بیان سنتهای بومی وحفظ وتوسعه آن دررسانه های بومی نشانه هایی مطلوب ازخلاقیت رسانه بومی است که ازمیراث فرهنگی جامعه حفاظت می کند.

آشناکردن رسانه های بومی بافرهنگ دینی وملی مردم باعث می شود که آنان باعزم وهمت بالایی به سمت تحقق آرمانهای متعالی جامعه گام بردارند.

به امید موفقیت روزافزون تمامی فعالین عرصه رسانه وقلم.ارادتمند همه خوبان:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی ومدرس آموزش عالی وآموزش وپرورش سطح شهرستان رامسر.این مقاله ادامه دارد....

جشنواره تابستانی ساحل سالم وپارک پاک ازسوی ستاد ساماندهی سواحل وتفرجگاهها.

جشنواره تابستانی ساحل سالم وپارک پاک ازسوی ستاد ساماندهی سواحل وتفرجگاهها(فرهنگی سپاه وبسیج،محیط زیست،گردشگری درسواحل کوی شهید رجائی شهرستان رامسربرگزارشد. 

آغاز به کار جشنواره تابستانی ساحل سالم در شهرستان رامسر/ تصاویر

سرهنگ حمیدی فرماندهی بسیج وسپاه رامسردراین جشنواره تابستانی 93اظهارداشت:درود وسلام می فرستیم به روح ملکوتی امام وشهداءانقلاب وجنگ وتقدیروتشکرویژه ازمسئولین دست اندرکاراین برنامه فرهنگی که هرساله این فضای بانشاط معنوی رابوجود می آورند.وی درادامه ازشهرداربسیجی،ریاست شورای شهر،میراث فرهنگی،محیط زیست،روابط عمومی فرمانداری،تبلیغات اسلامی وفرهنگ وارشاد،بسیج جامعه زنان ویژه تشکرنمودند ودرادامه سخنان افزودند:بااین فرهنگ سازی باید درتمام طرح های دریا ما سالم سازی پاک راباید داشته باشیم،تاازهجوم تهاجمات شبیخون فرهنگی درامان باشیم.

فرماندهی بسیج شهرستان درادامه بیان داشت:به اعتقاد من ایران جزءاولین کشورهسته ای دنیاست،چون تفکربسیجی وشیعی درجوهره ایرانیان حاکم است واین نیزبرخاسته ازتفکرمولاعلی(ع)است،واین خود بالاترازهرامتیازهسته ای است.سرهنگ حمیدی درادامه تصریح کرد:این طرح هرساله باقدرت واقتداربیشترازگذشته درشهربرگزارخواهد شد تاحجاب ،پاک دامنی ،عفاف،ارزشها وقداستها وکرامت انسانی که هرکدام دارای یک پیام هسته ای دردنیاست،زنده وشاداب وپابرجابماند. 

وی درهمین راستااظهارداشت:ماسرآمد عفاف وحجاب دردنیاهستیم وانشاءا...همه باتلاش وحمایت وهمدلی وهمراهی وهم افزایی،فضارابرای ظهورآقاامام زمان(عج ا...)آماده ومهیاکنیم وتلاش کنیم تامعاصی رادراین محیط هاکم نمائیم.

سرهنگ حمیدی درپایان سخنان خود گفت:باترک ازمعاصی باید به پیش بازظهورآقاامام زمان برویم،وبسیجی درهمه حوزه ها نگاهش،الهی،آرمانی ومثبت است.

مولودی خوانی،سخنرانی،شعبده بازی وتقدیرازنام آوران عرصه فرهنگ دیگربرنامه های این جشنواره بوده است.

توسعه آموزشی ونقش آن درتوسعه پایدار شهرستان رامسر.

توسعه آموزشی ونقش آن درتوسعه پایدار شهرستان رامسر 

  

 

توبرکنارفراتی خود ندانی این معنی ای دوست

به راه بادیه داند قدرآب زلال،ای دوست

آموزش عالی وآموزش وپرورش مهمترین ارکان درتوسعه پایداربه حساب می آیند،زیرابافرایند یادگیری زمینه هرچه بیشتردانش آموزان رابااهداف جامعه فراهم می کند.

نهادینه شدن فرهنگ خلاقیت وابتکاردرساختارهای آموزش وپرورش باعث می شود که عوامل دست اندرکارتعلیم وتربیت باروحیه بهتروهمت والاتربه آموزش وپرورش

فرزندان این جامعه بپردازند وزمینه های به روزاستعدادهای آن رادرعرصه های مختلف فراهم نمایند.

آموزش وپرورش پویامدیون فرزندان بومی توانمند،عاشق،

مخلص،متخصص ومتعهد است که باتلاش خستگی ناپذیروبه کشف واقعیتها وموانع موجود درفرهنگ پذیری دانش آموزان نسبت به اهداف تعلیم وتربیت می پردازند.

لذادراین حالت ساختارهای آموزش وپرورش باقدرت بیشتری به سمت تحول آموزشی وپرورشی پیش خواهد رفت وگفتمان علمی وبحث وتبادل ونظردرعرصه های آموزشی وپرورشی باعث می شود که اندیشه ها به تضارب یکدیگربپردازند نه اینکه به سمت حذف یکدیگربروند.حضورفرزندان بومی مبتکرودرد شناس

بامسائل آموزشی وپژوهشی وپرورشی درسطح مدیریتها ومعاونتها باعث می شود که ساختارها وواحد اجرایی باامنیت بیشترواطمینان قلبی بهترزمینه پیشرفت تحصیلی

دانش آموزان رافراهم نمایند تاآنان درآینده نخبگان وفرهیختگان جامعه به حساب آیند وزمینه پیشرفت جامعه درعرصه های مختلف فراهم آورند.

فرهنگ اعتماد سازی درواحدهای آموزشی تعامل اولیاءمدرسه وخانه وتعامل معلمان بادانش آموزان وعوامل دست اندرکاران درواحد اجرایی باعث می شود که فرهنگ همدلی،همفکری،هم یاری درساختارآموزشی خودرانشان دهد،که مهمترین عامل درارتقای کیفیت آموزشی به حساب می آید.توسعه آموزشی مدیون ارتباط نیروهای انسانی دست اندرکارباشیوه ها وابزارهای نودرزمینه مسائل آموزشی وپرورشی ومهارت ارتباطی درخصوص تفهیم اهداف آموزشی وپرورشی به دانش آموزان است.

بسترسازی درجهت ابرازاندیشه های دانش آموزان درزمینه مسائل آموزشی وپرورشی باعث می شود که دانش آموزان به هویت یابی دست یابند ودرخود احساس رامی توانند بوجود آورند وبااعتماد به نفس وخود اتکایی

بیشتری به سمت تحقق اهداف والای آموزش وپرورش وجامعه بروند. فرزندان بومی شهرکه مدیران واحد اجرایی

مدارس می باشند باید بدانند که می توانند باتوسعه آموزشی،زمینه های توسعه متوازن رادرشهرستان فراهم نمایند واین درشرایطی امکان پذیراست که به کشف واقعیتها،طبقه بندیها وبهینه سازی مسائل موجود درساختارهای آموزشی بپردازند،نه اینکه به طورسطحی به مسائل آموزش وپرورش نظربیفکند وفرهنگ باری به هرجهت درساختارآموزشی ایجاد کنند،دراین حالت است که خود بادستهای مبارکشان زمینه های افت تحصیلی درمدارس رافراهم نموده که زیبنده فرزندان بومی نیست وباعث می شود که دانش آموزان نتوانند درعرصه های علمی حضوریافته وبه جامعه خدمت نمایند.

والعاقبته للمتقین،بااحترام به تمامی مخاطبین وبلاگ نفوذ قلم،ادامه دارد.....

حمید فهیمی،پژوهشگرمسائل اجتماعی ومدرس دانشگاههای شهرستان رامسر.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها:تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی؛ سمّ مهلک برای حرکت علمی کشور

صدها نفر از استادان دانشگاهها عصر چهارشنبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه های علمی – دانشگاهی – فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی و سیاسی پرداختند.رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:

رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار با اساتید دانشگاهها را یکی از شیرین ترین جلسات خواندند که هدف اصلی آن احترام و تکریم نمادین «دانشمندان و مجموعه زبدگان و نخبگان علمی و فکری کشور» است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: حرکت علمی کشور موضوعی اساسی برای آینده کشور و جامعه و حتی برای دنیای اسلام است.

ایشان افزودند: پس از سالها تأکید بر اهمیت کار علمی، اکنون حرکت علمی کشور به موفقیت های بزرگی دست یافته و در بُعد جهانی نیز شناخته شده است و در واقع می توان گفت از نهضت علمی جمهوری اسلامی ایران، در دنیا، رونمایی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی به یک دغدغه مهم درخصوص پیشرفت های علمی کشور اشاره کردند و گفتند: مهمترین نگرانی این است که نهضت علمی کشور که پس از سالها زحمت و مجاهدت و حرکت در مسیری سخت، به نیمه راه رسیده است، دچار وقفه یا توقف شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هرگونه توقف در این مسیر و یا کُند شدن شتاب موتور علمی کشور، با عقب گرد همراه خواهد بود.

ایشان افزودند: اگر این نهضت و حرکت علمی متوقف شود، بازگرداندن آن، بسیار مشکل خواهد بود بنابراین همه باید با تمام توان، به پیشرفت علمی کشور کمک کنند. 

ادامه مطلب ...

با زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، هیچ دشمنی نمی‌تواند به منافع این ملت صدمه وارد کند.(روحانی:رئیس جمهور).

حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در مراسم افطاری که میزبان جمعی از نخبگان جامعه ایثارگری کشور، جانبازان و خانواده‌های معزز شهداء بود، اظهارداشت: همه تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار را در این کشور زنده نگه داریم و اگر فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین زنده بماند هیچ دشمنی نمی‌تواند به عزت، غرور، شرف و منافع این ملت صدمه‌ای وارد کند.

 
رئیس‌جمهوری با بیان این مطلب که شما ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا نزد خداوند مقرب و عزیز هستید، اظهارداشت: دعا، ثنا و یاری شما نزد پروردگار برای رهبری معظم انقلاب، دولت خدمتگزار، کارگزاران نظام و ملت بزرگ ایران، بزرگترین هدیه و راهگشا است و خداوند اجری بی‌پایان به شما دهد و کاری کند که دولت تدبیر و امید شرمنده شما عزیزان نباشد.
 
وی با اشاره به مجاهدت‌های حضرت خدیجه کبری بانوی گرامی پیامبر(ص) در راه اسلام و رشد و بالندگی آن، گفت: درس بزرگ ایثار و فداکاری را بزرگان ما از جمله خدیجه کبری به ما آموخته‌اند.
 
رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ایثارگران، جانبازان و شهدا هرگز با غیر خدا با کسی معامله نکردند، افزود: حتی اگر تمام مردم و مسئولان جمع شوند تا داشته‏های خود را نثار ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان کنند نمی‌توانند اجر و ثواب ایثارگران را بجا آورند.
 
روحانی در ابتدای این مراسم، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و توجه به حق دانست و گفت: خداوند به بندگان کوچک خود این کرامت را داده است که خطاب به همه آنان چه آنانی که به او ایمان آوردند و چه آنانی که ایمان ندارند، سخن می‌گوید و به آنان نیز اجازه سخن با خود را می‌دهد و اگر انسان نمی‌توانست با خدای خود سخن بگوید چقدر زندگی سخت می‌شد.
 
در ابتدا این مراسم که در فضایی معنوی و روحانی و با حضور محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور برگزار شد، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در بنیاد شهید طی ۱۰ ماهه گذشته را ارائه کرد و اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران، طرح سپاس و دیدار با ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا، گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتخاب مدیران ارشد بنیاد شهید از میان فرزندان جامعه ایثارگری، اعتماد سازی در ایثارگران نسبت به دولت و پرداخت بخش اعظم مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.
 
حجت الاسلام شهیدی از اهتمام و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به جامعه ایثارگری و جانبازان و خانواده شهدا قدردانی کرد.
 

14تیرماه روزتأسیس دهیاری ازسوی شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی درسالن اجتماعات تله کابین رامسربرگزارشد.

14تیرماه روزتأسیس دهیاری ازسوی شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی درسالن اجتماعات تله کابین رامسربرگزارشد. 

شیرود عشوریان بخشدارمرکزی رامسردراین نشست ابتداضمن عرض ادب واحترام به پیشگاه آقاامام زمان منجی عالم بشریت وتبریک ماه مبارک رمضان وروزتأسیس دهیاریها وروزقلم به خبرنگاران ونویسندگان وآنهایی که باقیات رادرجامعه نشرمی دهند، اظهارداشت:خداراشاکریم که درماه مبارک رمضان ماه خیروبرکت قرارداریم وانشاءا...همه ازاین ماه فیض ببریم وبرای همدیگردعاکنیم.وی درادامه تصریح کرد:32نفردهیاردررامسردرحالی که باکمترین امکانات،بیشترین مشغله کاری راپیش رودارند،همه نهادها ودستگاهها باید به آنان کمک کنند.بخشدارمرکزی ادامه داد وافزود:دهیاران ما که وقت وبی وقت درارائه خدمت به مردم روستا هستند واگرقرارباشد تولید درکشوررونق پیداکند این منوط به توجه به دهیاران روستاهاست ودرواقع تیپ روستا سربارجامعه نیست،بلکه تولید کننده درجامعه است.

شیرودعشوریان درادامه این بخش بیان داشت:یک دهه رادهیاریها پشت سرگذاشته وشروع خوبی داشته وروستاهاراسامان دادند ودراین راستاشوراهاپشتیبانی ودهیاران اجراکردند.بخشداربخش مرکزی رامسردرهین راستابیان داشت:دهیارمدیرارشد روستاست ومادرشهرستان مدیرارشدداریم به عنوان نماینده عالی دولت درشهرستان ومدیرارشد درروستا دهیاراست واستدعای مااین است که دهیاران مابازوی پرتوان شمامسئولین درهمه صحنه هاهستند.بخشداررامسرادامه داد وبیان کرد:دهیاریهاباید درگروقانون برای توسعه روستایی تلاش کنند وسازمان یافتگی روستاها باهمین تعابیربه راه وزنده است ودهیاریها بدون مشارکت روستائیان کاری به پیش نخواهند برد ومعنی نخواهند داشت ودراین زمینه دست به کاروخرد جمعی بزنیم وازاندیشه خردورزان ورسانه های افکارجمعی استفاده تاامید رادردل روستازنده نگه داریم.وی درپایان سخنانشان گفت:باوجود دهیاروظایف ازدوش ادارات برداشته نخواهد شد وکمک حال ادارات ماخواهند بود ودهیاران بادعوت مدیران به روستاها،حداکثراستفاده رابرای توسعه وآبادانی روستاهاببرند.

سروری فرمانداردولت تدبیروامید درشهرستان نیزدراین نشست ضمن تبریک این روزبزرگ ،روزدهیاران اظهارداشت:یکی ازاتفاقات مثبت در تاریخ تحولات اداری کشورمارخ داده است که قبل ازپیروزی انقلاب تأسیس نهاددهیاریهاست،که قبل ازتاریخ وتصویب دهیاری ونهاد دهیاری مادرعرصه مدیریت کشوریک خلاءجدی احساس می کردیم وتمام نهادهای اداری کشورازبالاتاپایین به نحومطلوبی شکل گرفته بود ولی متأسفانه دررده پایین مایک خلاءاحساس می کردیم وسابقاًمادرروستاهادهیارداشتیم،واین نهاد نوپانیازبه تقویت وحمایت پیش ازپیش رودرخط مقدم خدمت رسانی به مردم رادهیاران درروستاها دارند که باحداقل امکانات واختیارات درجهت عمران وآبادانی روستاهاومردم عزیز درحال خدمتند وبرهمه مافرض است که به نهاد دهیاران درهمه عرصه هاحمایت کنیم تاآنان نیزمنشأخدمات صادقانه به مردم باشند.

مهندس سروری ادامه داد وبیان داشت:دولت یازدهم به صورت جدی نیازوحمایت خود راازروستاها ودهیاران ادامه می دهد واین نهاد نوپادرخط حمایتی دولت قراردارد ومهمترین اقدامی که دهیاران ما می توانند داشته باشند این است که جایگاه قانونی خودشان رابشناسند وتلاش درجهت منزلت وجایگاه دهیاریهاباشند تااین مدیریت نوین روستایی که یک دهه ازعمرآن می گذرد باتلاش وهمکاری دستگاههای اجرائی وشوراهای اسلامی وتعامل بین سازمانی شاهد پیشرفت وتعالی باشیم.فرمانداررامسردرپایان اظهارداشت:مهمترین اصلی که باید مورد توجه دهیاران قرارگیرد،اصل قانون مداری است وتمام حرکات وبرنامه ریزیها وتلاشهاباید براساس قانون ومقررات باشد.

تنها راه نجات غرب مازندران استان شدن است(دکتراحمدی لاشکی نماینده مجلس).

http://vesal90.com/images/0293.sahn/10.JPGبه گزارش نوشهرآنلاین، قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به انبوه گردشگران و پرتردد بودن قطعات دوم و سوم آزادراه تهران-شمال افزود: اگر این پروژه بخواهد به همین منوال ادامه یابد و تکلیف آن نامعلوم بماند، در حقیقت بی احترامی به مسئولان چهار دهه گذشته است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس  شورای اسلامی  افزود: باید هر چه زودتر تکلیف آزادراه تهران-شمال مشخص شود و اگر این امر محقق نشود، طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به بلاتکلیفی پروژه نیروگاه ۵۰۰مگاواتی نوشهر که از سوی وزیر نیرو سه بار کلنگ زنی شده تصریح کرد: با اینکه این نیروگاه نقش مهمی در حفظ محیط زیست منطقه دارد، اما اقدام خاص و موثری در این مدت برای راه اندازی این پروژه صورت نگرفته است.

احمدی لاشکی استان شدن غرب مازندران را از خواسته های به حق مردم منطقه دانست و افزود: تنها راه نجات غرب مازندران استان شدن این منطقه است که باید با جدیت پیگیری شود و البته دولت در پنج نقطه از کشور من جمله غرب مازندران، به دنبال ارزیابی و بررسی است تا این مناطق را به عنوان استان جدید معرفی نماید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات روستای «منجیر»  کجور و تلاش های فراوان استانداری در این زمینه اظهار داشت: انتقال  این روستا به منطقه ای دیگر به دلیل نیاز به زیرساختهایی مانند آب، برق، راه و… که هزینه های میلیاردی را در بر دارد، عملًا شدنی نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت به  محدودیت البرز مرکزی در بخش نوشهر و کجور  اشاره و بیان داشت: فقط البرز مرکزی در جهان نیست که مشکل زیست محیطی ایجاد کرده است، بلکه اروپائیها با علوم روز توانستند مناطق صنعتی در مناطق محدودیت زیست محیطی ایجاد کنند.

وی با انتقاد از عملکرد معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست گفت: باید تکلیف ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهادکشاورزی هرچه سریعتر مشخص شود تا مجلس تکلیف خود را بداند و با نظارت مستقیم مجلس مسائل زیست محیطی حل شود، نمی شود که برای کوچکترین مسائل زیست محیطی طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شود.

احمدی در پایان افزود: با این رویه ای که سازمان محیط زیست کشور در پیش گرفته است باید با مبحث ایجاد اشتغال در کشور خداحافظی کرد.

فرزندان بومی شهردرتوسعه پایدار،رامسررادرکدام جغرافیامورد تجزیه وتحلیل قرارمی دهند.؟

فرزندان بومی شهردرتوسعه پایدار،رامسررادرکدام جغرافیامورد تجزیه وتحلیل قرارمی دهند.؟ 

اگرفرزندان بومی شهردرتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر،شهرستان رادرجغرافیای فلسفی مورد بررسی قراردهند امیدوارباید بود که می توانیم گامهای اساسی رادرفرایند توسعه برداریم زیرادراین جغرافیا شهرستان رامسردرغرب فلسفی مورد بررسی قرارمی گیرد که فرزندانشان باعشق وعلاقه وتلاشهای خستگی ناپذیرباصداقت وصمیمیت جهت آبادانی شهرستان تلاش کرده وباشناسایی همه ظرفیتهای خدادادی زمینه توسعه متوازن رادرشهرستان فراهم می کنند ولی اگرفرزندان بومی شهر درتوسعه همه جانبه رامسررادرجغرافیای طبیعی مورد بررسی قراردهند دراین حالت رامسرمی تواند باداشتن طبیعت زیبا وصنعت توریستی به حیات خود ادامه دهد،درجغرافیای طبیعی رامسردهکده توریستی بیش نیست که چند صباحی می توان درآن به استراحت پرداخت واززیبایی غیروصف ناپذیرآن سخن گفت.

این دهکده توریستی احتیاج به اقتصاد غیرازگردشگری ندارد ونیازی به سرمایه گذاریهای اقتصادی دیگرندارد وهرچند صباحی فرزندان بومی شهربادست مبارکشان باکمال رضایت یکی ازظرفیتها یش راحذف وبه شهرهای دیگرانتقال می دهد زمانی که فرزندان بومی شهرمحل زندگی خود رادرجغرافیای طبیعی مورد تجزیه تحلیل قرارمی دهند چگونه انتظاردارند که مسئولین استانی شهرستان رامسررادرجغرافیای طبیعی مورد تجزیه وتحلیل قرارندهند،درجغرافیای طبیعی رامسربه شهرهای پیرامونی وحاشیه نام گذاری می شود ودیگرشهرستانهادروضعیت مرکزی قرارمی گیرد این نگاه باعث می شود که درفرایندتوسعه متوازن رامسرنسبت به شهرهای دیگرازجایگاه مطلوب برخوردارنشود ودرفرایند توسعه همه جانبه به اهداف خود نرسد.

فرزندان بومی شهرباید درچشم اندازآینده نگاهشان به رامسردرجغرافیای فلسفی وهستی باشد ،دراین حالت می توانند باسعی وتلاش وکوشش بادرایت وعقلانیت زمینه های رسیدن به توسعه جامع رادرشهرستان فراهم نمایند دراین حالت ضمن حفظ ظرفیتهای موجود به کشف ظرفیتهای دیگرجهت رشد وتوسعه اقتصادی می پردازند وازظرفیتهایی که توسط فرزندان بومی درگذشته ایجاد شده حفاظت می کنند.ادامه دارد....

بااحترام:حمید فهیمی پژوهشگرمسائل اجتماعی

دبیرومدرس دانشگاههای شهرستان رامسر.

جشن رمضان بامشارکت شبکه تبرستان درسالن آمفی تئاترهتل رامسروباهمکاری فرمانداری وکمیته امداد برگزارشد.

جشن رمضان بامشارکت شبکه تبرستان درسالن آمفی تئاترهتل رامسروباهمکاری فرمانداری وکمیته امداد برگزارشد.

دکترشریعت نژاد نماینده مردم درخانه ملت دراین نشست افزود:ماه رمضان فرصتی است برای خودسازی ونقشی که می توانیم دراین ماه دراجتماع داشته باشیم درواقع کمک به همنوعان خود ودراین زمینه می توان ازآیات قرآنی کمک گرفت وبیش ازماههای دیگرباید این ماه راویژه درک نمائیم.

وی درادامه تصریح کرد:فیوضات این ماه متمایزازماههای گذشته سال است،ودراین ماه تعمق بیشتری به اطرافیان بکنیم وخیلی ازمردم برای حداقلی زندگی نیازمند به کمک هستند،وخداوند تبارک وتعالی همه انسانها رایکسان خلق نکرده است.ودراین ماه درهای رب العالمین به سوی بنده اش برای بازگشت وتوبه وانابه بازاست.

دکترشریعت نژاد درپایان سخنان بیان داشت:بخشی ازعقب ماندگی شهرستان بی تدبیری هاست که می توان بابرنامه ریزی وبه کارگیری مدیران بومی توانمند شایسته به آن پایان داد. 

مهندس حسین شعبان سروری فرماندارباکفایت شهرتوریستی رامسرنیزدراین جمع نورانی بیان داشت:مادرطول سال برخود فرض وواجب می دانیم درخدمت نهادهای خدمات رسانی مثل کمیته امداد حضرت امام وبهزیستی باشیم وبه خصوص دراین ماه رحمت به هرمیزان که دست ما می رسد ازدستگیری به فقراونیازمندان کوتاهی نکنیم.وی درادامه سخنان تصریح کرد:درمناطق محروم کمیته امداد تلاشهای مضاعفی نموده است ودراین راستا همه آحاد مردم ودستگاههای اجرائی باید به کمک کمیته امداد جهت زدودن فقرواجرای عدالت درجامعه بشتابند.

جشنواره زوج های خوشبخت ازسوی دفترمشاوره وامورخانواده فرمانداری درهتل بزرگ شهرستان رامسربرگزارشد.

جشنواره زوج های خوشبخت ازسوی دفترمشاوره وامورخانواده فرمانداری درهتل بزرگ شهرستان رامسربرگزارشد.

سرکارخانم جمشیدی مدیرکل امورخانواده استانداری مازندران دراین نشست افزود:نمره ای را که به خانواده های مازندرانی به لحاظ تفاهمات اخلاقی وخانوادگی می توان داد،نمره بالائی نیست واساس این جشنواره زوج های خوشبخت درواقع وصلت زناشویی وبه کمال رسیدن وپروراندن فرزندانی بدون غمها وکینه هاست.وی درادامه سخنان خود درهمین بخش تصریح کرد:خانواده بدون مردان محقق نخواهد شد واین جشنواره درسنوات آتی باقدرت بیشتری انجام خواهد گرفت واین جشنواره حداقل برای یکباردرهرشهربه جهت ترویج فرهنگ ازدواج صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بانوان وامورخانواده استانداری مازندران ادامه داد وبیان داشت:مادراین جشنواره به دنبال کیفیت زندگی هستیم تاخانواده های شاد وخوشبخت تحقق یابد،وتا خانواده مازندرانی ،خانواده الگوی ایرانی باشد.

دکتراندرخوراروانشناس مسائل خانواده نیزدراین نشست بیان داشت: خوش بخت ازدو واژه خوش+بخت شکل می گیرد واین یک موضوع کاملا فردی وبااندیشه انسان ربط دارد وموضوعی نسبی است ونمی توانیم خوشی رااندازه وبخت رامقایسه نمائیم.وی درادامه تصریح کرد:اولین شرط این است که نگاه مثبت داشته باشیم وباید مراقب افکاربود که انسانها باآن زندگی می کنند.این روانشناس خانواده ادامه داد وافزود:مراقب افکارت باش که گفتارت می شود،ودراین راستا85درصد نظام خانواده راخانمها و15درصد راآقایان تشکیل می دهند.دکتراندرخورادرادامه همین مباحث اشاره کرد وبیان داشت:تربیت صحیح نشانه ای ازخوشبختی است وهرجاکه دروغ باشد ،همانجافساد است وزنان شنیداری ومردان دیداری هستند وخداوند دروجود زن زیبائی وعاطفه رابه ودیعه گذاشت وآقایان به خانمها باید این سه نکته رادرزندگی زناشوئی رعایت کنند.

توجه،ابرازمحبت،وتشکروبلعکس خانمها تربیت،وفاداری،صداقت،عشق ولذت را.

گفتمان محبتی بافرزندان بومی تأثیرگذاردرتوسعه همه جانبه شهرستان رامسر.(حمید فهیمی:مدرس دانشگاههای شهرستان رامسر)

درجستجوی اهل دلیم وعمرماگذشت،

جان درهوای گوهرنایاب داده ایم.

گفتمان محبتی بافرزندان بومی تأثیرگذاردرتوسعه همه  جانبه شهرستان رامسر

حضورفرزندان بومی درنهادهای تأثیرگذاردرتوسعه شهرستان رامسرازآرزوهای هرشهروند رامسری است،فرزندان بومی که بومی بودن خودرافقط درشناسنامه رامسری نمی دانند.فرزندان بومی به افرادی گفته می شود که باعشق وعلاقه برای توسعه شهرستان تلاش می کنند وباارائه طرحهای مفید ومطلوب واجرایی کردن آن زمینه های توسعه متوازن رافراهم می کنند.

نقش فرزندان بومی خلاق که بافرهنگ عاقلانه تلاش می کنند وعاشقانه درنهادهای توسعه گراحضوریافته وبایکسوسازی همه آنهابافرآیند توسعه حائزاهمیت می باشد.

امروزه مردم ماخواهان فرزندان بومی هستند که ضمن خوب واخلاقی بودن،حافظ نظام ارزشی ومتحول ومتعهد ومنابع وامکانات خدادادی راجهت نهادینه کردن توسعه متوازن به کارگیرد.

این فرزندان بومی متحول ومبتکرهستند که می توانند باوجدان جمعی وپشتکارخانواده واعضای خانواده که رامسرومردم آن می باشند به سمت توسعه همه جانبه هدایت نمایند.

رامسرامروزرامسردیروزنیست.فرزندان بومی باید نگاه شان به اقتصاد رامسرنگاه همه جانبه که فقط درفرهنگ گردشگری باشد خلاصه نشود.

امروزه نگاه مان به شهرستان این است که بااستانی شدن غرب مازندران ماشاهد ترقی وپیشرفت شهرستان رامسرخواهیم بود،بلکه ترقی وپیشرفت همه جانبه شهرستان درپرتوفرزندان بومی است که باخلاقیت به کشف استعدادها وظرفیتهای رامسربه غیرازفرهنگ واقتصاد توریستی بپردازند،فرزندان بومی نباید زمینه حاشیه نشینی شهرستان رامسررانسبت به شهرستانهای دیگرفراهم نمایند.

فرزندان بومی می باید به حفظ وتثبیت نهادهایی که به طریقی درفرآیند توسعه تأثیرگذارمی باشند باشند،حفظ داشته ها به طورنمونه دانشگاههای موجود درشهرستان قدمهایی برای رسیدن به توسعه همه جانبه می باشد حذف نهادهای تأثیرگذار ومنابع موجود حاکی ازناتوانی فرزندان بومی ازحفظ ابزارهای توسعه پایدارمی باشد(تجربه تلخ جداشدن دانشکده کشاورزی رانباید فراموش کنیم).

فرزندان بومی تأثیرگذاردرتوسعه شهرستان باید بافرهنگ مهرومحبت درنهاد توسعه گراحضوریافته وپس ازپایان مسئولیت بامهرومحبت درجامعه حضوریابند دراین حالت همیشه درذهن ها وقلوب مردم جایگاه خاصی خواهند داشت وبه سمت فرهنگ ملکوتی پیش می روند اگرفرزندان بومی بامهربیایند وباقهربه مردم نگاه کنند اولاًفرزندان بومی نیستند ثانیاًبه سمت فرهنگ ناسوتی می روند وثالثاًفقط خود رابااهداف فردی می بینند دراین حالت به حفظ نظام ارزشی ومیراث فرهنگی وامکانات مادی ومعنوی جامعه نمی پردازند وبه سمت حاشیه نشینی که زیبنده فرزندان بومی نیست می روند.

این مقاله ادامه دارد....به امید موفقیت فرزندان بومی سرافراز    حمید فهیمی:پژوهشگرمسائل اجتماعی ومدرس دانشگاههای شهرستان رامسر.