نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

اسماعیل گوهر رستمی رئیس شورای شهر رامسر در واکنش به طرح نامه ای که مدتی قبل با موضوع انتقال دانشگاه پزشکی واحد بین الملل رامسر .

اسماعیل گوهر رستمی رئیس شورای شهر رامسر در واکنش به طرح نامه ای که مدتی قبل با موضوع انتقال دانشگاه پزشکی واحد بین الملل رامسر در خبرگزاری فارس منتشر شد اقدام به نگارش نامه ای برای مدیریت سایت خبرگزاری فارس کرده و نظرات خود را در این زمینه بیان کرده است.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رامسر نیوز رونوشتی از این نامه به ایمیل سایت خبری تحلیلی رامسر نیوز نیز ارسال شده است که مشروح این نامه را در ذیل می خوانید:

 


مدیر محترم سایت خبرگزاری فارس
با سلام
احتراماً با توجه به انتشار مطلبی تحت عنوان درخواست دانشجویان و اساتید دانشگاه بین الملل رامسر مبنی بر انتقال ” این دانشگاه به کنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتقل شود ” ،  موارد شرح ذیل جهت درج در آن سایت به حضورتان تقدیم می گردد .
همانطوریکه از سوی درخواست کنندگان مطرح گردید دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل شهرستان رامسر از سال ۸۷ اقدام به جذب دانشجو در رشته پزشکی و دارو سازی کرد و از همان سال ها زمزمه ی انتقال این دانشگاه به دلیل بی توجهی مسئولان امر مطرح و از سوی آنان همیشه تکذیب گردید . در یک سال گذشته نیز با تغییر دولت جدید و بدلیل ادعای نویسنده ی درخواست که عنوان نمود  این دانشگاه به دلیل  اهداف سیاسی در این شهرستان تأسیس گردید ، دوباره زمزمه ی انتقال مطرح تا شاید از فرصت به دست آمده در تغییر دولت استفاده کرده و نسبت به انتقال آن اقدام شود که زهی خیال باطل .
عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در استان جناب آقای دکتر فلاح طی مصاحبه ای این موضوع را به شدت رد نمودند و خواهان تقویت این دانشگاه در شهرستان رامسر شدند و همچنین حضرت آیت اله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان نیز در سخنان خود تأکید نمودند که دانشگاه واحد بین الملل شهرستان رامسر هرگز انتقال نخواهد یافت . البته با توجه به بررسی های بعمل آمده ظاهراً منافع شخصی در درخواست فردی که این نامه را تنظیم نمود وجود دارد که جای بحث نیست اما چند نکته در این راستا حائز اهمیت است که بدان اشاره خواهم نمود :
۱- اولاً اسامی درخواست کنندگان مشخص نیست و ظاهراً یک فرد این نامه را به خبرگزاری فارس ارسال نمود که می توان گفت اساتید و دانشجویان دانشگاه بین الملل خواهان تقویت این دانشگاه در شهرستان رامسر شدند !
۲- اینکه از لحاظ اقلیمی این شهر صلاحیت پرورش چنین دانشجویانی را دارد یا خیر ؟ ادعایی بود که نویسنده مطرح نمود، ظاهراً ایشان آشنایی چندانی با شهرستان رامسر و سابقه جهانی آن ندارد .
آیا صاحب نظران پزشکی نمی دانند که در رامسر آمار بعضی از بیماری ها از نرم بین المللی بیشتر است؟ با این شرایط باز هم معتقدید که کیس های مناسب درمانی در این شهر برای فراگیری دانشجویان وجود ندارد؟
در انتهای همین درخواست اشاره می نماید که به دلیل نبود امکانات ، بیماران به شهرهای برخوردار و مجهز انتقال می یابند .
پس کیس های درمانی مناسب وجود دارد اما امکانات نیست، بله همه ی ما می دانیم که بیمارستان رامسر که زمانی بهترین بیمارستان در غرب مازندران و در شرق گیلان بود و بیماران مختلف جهت درمان به این بیمارستان مراجعه می نمودند امروز به دلیل ( زیادی خواهی شماها و پایمال نمودن حق بیمارستان امام سجاد ( ع ) و عدم حمایت لازم و نبود تجهیزات کافی به این حال و روز افتاده است و البته بخشی از امکانات موجود اعم از دستگاه دیالیز و سیتی اسکن و …..  هم توسط پزشکان بومی و خیرین شهرستان تهیه و خریداری گردید .
۳- با توجه به اینکه نزدیک به شش سال از فعالیت دانشگاه بین الملل می گذرد و درآمدهای هنگفتی که عاید این دانشگاه گردید چرا امکانات و تجهیزات مناسب جهت برگزاری کلاسهای علوم پایه و فیزیوپاتولوژی فراهم نگردید ؟
۴- از دیگر دلائل مطرح شده برای انتقال دانشگاه بین المللی رامسر به مرکز استان ، نبود ظرفیت برای ایجاد بیمارستان و امکانات مناسب برای درمان است که در خصوص امکانات حرفی ندارم و ( تأکید می کنم که اگر حق ما را نخورده بودید ما هم صاحب امکانات و تجهیزات مناسب بودیم ) اما منظور از نبود ظرفیت را متوجه نشدم . اگر منظور ظرفیت بیماران است که متأسفانه آمارها گویا هستند . اما اگر فضای فیزیکی است که یادآوری می کنم که ساختمان نیمه کاره پشت بیمارستان فعلی که بیش از ۳۵ سال است که به امان خدا رها شده بود و اخیراً در دولت تدبیر و امید و به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و ریاست محترم دانشگاه بین الملل ادامه ی ساخت آن در دستور کار قرار گرفته و انشاا… در سایه تلاش مسئولان امر به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود ، چرا در طول این سالها فکری برای آن نگردید و حال مدعی هستید که در شهرستان ظرفیت اینکار وجود ندارد ؟ باز هم لازم به یادآوری است که دانشگاه آزاد شهرستان تنکابن نزدیک به ۲۵ سال است که در رشته پزشکی فعال است و تاکنون دانشجویان زیادی را تربیت نمودو بعضاً نیز از امکانات بیمارستان امام سجاد ( ع ) رامسر استفاده نمودند .
در پایان انتظار می رود آنان که خواسته یا ناخواسته و به هر دلیلی و بدون هیچگونه مسئولیتی باعث تشویش اذهان عمومی می شود و خاطر مردم خوب و شریف رامسر را آزرده می کنند بدانند ، مردم شهرستان رامسر هرگز اجازه ی اینکار را به شما نخواهند داد و نخواهند گذاشت که این توطئه به ثمر بنشیند چرا که برای اینکار هزینه های زیادی پرداخت کرده و خواهند کرد.
 
                                         اسماعیل گوهررستمی
                           رئیـس شورای اسلامی شهـرستان رامسر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد