نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

سیاستها وعملکرد اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی شهرستان رامسر.

 

بنام خدا

مازندران:رامسر:احمد برفی،نماینده وخبرنگارساحل دریا.کایروزرخیز.

همزمان با12اردیبهشت روز جهانی کار و کارگرسیاستها و عملکرد اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در جـمع خبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان تشریح شد. مهندس عبدالرحمان حلاجیان رئیس اداره  کار ، تعاون و رفاه اجتـماعی ضمن تبریک این روز خجسته به همه کارگران زحمتکش اظهار داشت : این روز مبارک را خدمت کارگران زحمتکش   ایرانی تبریک میگوئیم و خدا قوتی از ته دل نثار کارگران عرصه کار و تلاش می کنیم و امید آن داریم روزی برسد که حق هیچ کارگری در کشور ضایع نشود و هیچ کارگری رابدلایل مشکلات مالی شرمنده خانواده ها نبینیم.

وی در ادامه افزود : آمار عملکرد واحد اشتغال اداره  کار ، تعاون در راستای خصوصی سازی واحد کار،واحد اداره کار و تعاون به بخش خصوصی واگذار شد که مؤسسه کاریابی غیر دولتی در تیر ماه 90در رامسر تأسیس و در این مدت 8 ماه آخر سال ، 238نفر زن ،222نفر مرد ثبت نام کرده اند جمعاً460نفر ثبت نام داشتیم ،که در سال 91با توجه به درصد زیاد بیکاری ،درصد بیشتری در این مؤسسه کاریابی ثبت نام خواهند نمود .

مهندس حلاجیان در ادامه تصریح کرد:71نفر توسط این مؤسسه به شرکتها و کارگاهها معرفی و جذب کار شدند که مجوز افراداز اداره کار گرفته شد.

مهندس حلاجیان   همچنین در همین راستا تصریح کرد : این افراد جویای کار با مراجعه به این مؤسسه ثبت نام تا از این مؤسسه مشاوره وجذب ادارات شوند که تمام کارفرمایان از این نهاد دراین خصوص استعلام میگیرند .

وی در بخش دیگری از  سخنان خود در خصوص  عملکرد بیمه بیکاری بیان داشت : تعداد کل مقرری بگیران در سال 90، 134مورد، معرفی متقاضیان به سازمان تأمین اجتماعی 98 مورد ، آموزش فنی و حرفه ای 27 مورد ، بوده که ما هم اکنون در حال مهارت آموزش به جوانان هستیم .

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت  : مأ موران تأمین اجتماعی مرتب به کارگاهها مراجعه میکنند و تعداد کارگرانی که مشغول به کار میباشند گزارش روزانه تهیه و در رامسر 3323شرکت در 838کارگاه شناسایی شده اند مشغول بکار میباشند .

مهندس حلاجیان همچنین در راستای حفظ و صیانت نیروی کار افزود: ما در واحد بازرسی در ادوار گذشته 923مورد که 77مورد بازرسی موردی و 21 مورد منجر به حادثه شده است و آیتم های بر سی شده در بازرسیها را حفاظت ایمن و فنی کار حفظ ابنیه کارگران مشاغل سخت و زیان آور حوادث حین کار و... بیان داشت و نیز افزود در واحد امور اجتماعی مراسمات شهدای کارگر و تجلیل از کارگران ایثارگر و ورزشکار و سرپرست نمونه خانوار را داریم .

مهندس حلاجیان عملکرد بخش تعاون را در سال 90به شرح ذیل بیان داشت :25 شرکت تعاونی -2832نفر عضو تشکیلات از این 25 شرکت 8 شرکت کشاورزی -4 تا صنعتی 10تا خدماتی سه شرکت توسعه و عمران بوده که در همین راستا اداره کار در طی سال 90تعداد 10دوره کلاس آموزشی برای تعاون گران  به جهت آشنایی با قوانین و مقررات تعاون برگزار و در این خصوص از محل کمیسیون فنی اعتباری به مبلغ 5 میلیاردو هفتصد میلیون ریال به تعاون گران  پرداخت شد و همچنین در سال 90بطور مرتب از تعاونیهای در دست اجرا بازدید بعمل آمده و از شرکتها نیز حضوری فعال و بر عملکرد مالی شرکتها نیز نظارت کافی صورت گرفته است .

رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود رامسر را یکی از شهرهای با جاذبه های گردشگری بالا دانست و بیان داشت :

علا رقم  ظرفیت و پتانسیل بالا نرخ بیکاری در آن

بالاست  که از مهمترین دلایل آن  میتوانیم به عدم وجود شهرک صنعتی ، شهرک دامپروری و فصلی بودن فعالیتها در شهرستان که بدلیل وضعیت ویژ ه

گردشگری در سه ماه تابستان و ایام عید رونق  اقتصادی بیشتری داردو فاصله کم کوه و دریا و عدم زمینهای مناسب باعث میشود که سرمایه گذاری کوچکی درشهرستان صورت گرفته که اکثراکارگاههای کوچک شکل میگیرد .

وی در پایان سخنان خود بیان کرد : اکثر مشاغل رامسر بخش خدمات است که در آمد اشتغال زایی بالایی ندارد ، در نهایت از پشتکار های اقتصادی کارگاهها و شرکتها که فعالانه در عرصه اقتصاد حضوری چشمگیر دارند باوجود موانع و مشکلات در سر راه ایجاد  اشتغال در تولید نقش بسزایی را ایفا مینمایند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری میکنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
anahitafarshid دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 09:55

سلام، ما اجازه نمی دهیم "دلواپسان" آینده ما را تباه کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد