نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

به گزارش ایسنا، شمس الله شریعت نژاد در بازدید از سایت زباله رامسر در محور اشکته چال جواهرده .

اینده مردم رامسر و تنکابن از سرمایه گذاری 130 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای راه اندازی زباله سوز در این منطقه به شرط حمایت خبرداد.

 

به گزارش ایسنا، شمس الله شریعت نژاد در بازدید از سایت زباله رامسر در محور اشکته چال جواهرده تصریح کرد: زباله یکی از عوامل آلاینده منابع طبیعی و محیط زیست در سال های اخیر بوده و در غرب مازندران که منطقه ویژه گردشگری و طبیعت گردی است، مدیریت پسماند با مشکل محدودیت اراضی و شیوه سنتی امحای زباله روبرو است.

 

وی افزود: با توجه به رطوبت بالا، شیب و تراکم بالای جمعیت منطقه ناچار باید به سیستم های مدرن برای مدیریت پسماند مجهز شویم. در سالهای اخیر اقداماتی برای مدیریت پسماند و زباله انجام شد که موثر واقع نشد. با جلسات متعدد مشخص شد که باید به یکی از دو سیستم دستگاه زباله سوز که برق از آن گرفته می شود و یا سیستم هاضم که در آن از تکنولوژی نانو استفاده شود توجه کنیم.

 

شریعت نژاد افزود: برای امحای ۳۰۰ تن زباله در روز باید همگرایی ایجاد شده و یک مکان مناسب ایجاد شود؛ هزینه حمل و نقل کاهش پیدا کرده و شرایط زیست محیطی در آن لحاظ شود.

 

نماینده رامسر و تنکابن با اشاره به اینکه شرکت مدیریت پسماند برای سه شهرستان متناسب به تولید زباله آن شهرستان سهام در نظر بگیرد؛ عنوان کرد: در این مشارکت برای راه اندازی زباله سوز در رامسر 30 درصد شرکت  چینی، 40 درصد آلمانی و 40 درصد ایران مشارکت دارند. هزینه دستگاه زباله سوز 130 میلیارد تومان است و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

 

وی با اعلام اینکه فرد سرمایه گذار این هزینه را پرداخت کرد به شرطی که دولت از او برق خریداری کند، اظهار کرد: با حمایت های استانی این طرح عملیاتی می شود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه تامین 300 تن زباله برای شهر رامسر امکان پذیر نیست، تصریح کرد: باید با مشارکت و جانمایی مکان مناسب نسبت به ساخت این کارخانه زباله سوز اقدام شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد