نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

نفوذ قلم

وبلاگ اطلاع رسانی،تحلیلی،علمی،فرهنگی،سیاسی،خبری و...

حجت الاسلام صفر قاسمی:مدیریت ارشاد رامسر بزودی اعلام خواهد شد.

                                                             

حجت الاسلام صفر قاسمی معاون و نماینده تام الاختیار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرب مازندران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن، احیای انجمن های فرهنگی، هنری و ادبی، تکریم مفاخر و اندیشمندان، سامان بخشی موسسات و آموزشگاه های فرهنگی وهنری، تامین نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها را از جمله دغدغه ها بیان کرد و با تاکید بر برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری و تقویت نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش های فرهنگی و هنری منطقه ای، تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات به مرکز استان، پیگیری وضعیت مجتمع های فرهنگی در شهرهای فاقد مجتمع فرهنگی و اقتصادی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری در دستور برنامه است.

وی سازمان دهی نیروی انسانی و توجه به آموزش های ضمن خدمت، رسیدگی جدی به مسائل معیشتی و رفاهی فعالان عرصه فرهنگ و هنر، سامان بخشی حوزه رسانه و خبر و توجه به نقش تاثیرگذار و سازنده اصحاب خبر و رسانه و تلاش جدی در جهت رفع مشکلات این عزیزان و توزیع فعالیت های فرهنگی و هنری در بخش ها و حتی روستاها را امری ضروری دانست و گفت: تقویت و سامان دهی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حمایت و پیگیری تاسیس خانه هنرمندان و خانه خبرنگاران و یا خانه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در سطح شهرستانها و یا بصورت متمرکز منطقه ای از دیگر برنامه هاست.

پایان دادن به نقش کاسبان بی هنر عرصه فرهنگ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن، پایان دادن به نقش دلالان و کاسبان بی هنر عرصه فرهنگ و هنر، تقویت نشریات محلی و تلاش جدی برای رفع مشکلات آنان، تلاش در جهت کاهش موازی کاری ها در عرصه فرهنگ و هنر، فعال سازی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را مهم برشمرد و با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی ارشاد بسیار ناچیز است تصریح کرد: ناچاریم به دنبال برنامه های مشارکتی باشیم.

وی در بخشی از سخنانش از تئاتر به عنوان تاثیرگذار ترین مقوله هنری یاد کرد که نیازمند توجه جدی و برنامه مدون است و این مهم محقق خواهد شد، گفت: حضور جناب آقای جاودانی در راس مدیریت فرهنگ و هنر استان فرصت بسیار مهمی است که به اعتلای فرهنگ هنر استان خواهد انجامید.

حجت الاسلام قاسمی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه مدیر فرهنگ دولت اصلاحات بودید و پس از یک دهه دوباره به عرصه فرهنگ و ارشاد در دولت تدبیر بازگشتید، ارزیابی شما از وضعیت این سالها چگونه است؟ عنوان کرد: دوره اصلاحات دوره شکوفایی و اوج درخشش فرهنگ و هنر بوده است و متاسفانه فرهنگ و هنر در دولت نهم و دهم در بدترین شرایط قرار گرفت و هنرمندان دچار یاس وناامیدی شدند و بازسازی آن زمان و هزینه زیادی را می طلبد.

معاون و نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرب مازندران درباره روند ساخت مجتمع فرهنگی رامسر، با بیان اینکه این مجتمع احداث می شود، در پاسخ به وضعیت سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر نیز گفت: مدیریت ارشاد رامسر مشخص است و بزودی اعلام خواهد شد و کارها با قوت وسرعت و دقت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد.

انجمن پیشکسوتان فرهنگ و هنر احیا می شود

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: اتاق فکر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه‌ با حضور جدی و فراگیر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پس از مشورت با این عزیزان و فراهم شدن بسترهای لازم شکل خواهد گرفت زیرا سرمایه های ارزشمند فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر داریم که از تجارب و اندیشه آنان استفاده نمی شود و بطور جدی دنبال احیای پیشکسوتان فرهنگ و هنر هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه خبر و رسانه از نابسامانی، بعضی بداخلاقی ها و بعضی کم مهری ها رنج می برد که باید درمان و بعضا جراحی شود، گفت: برای روز خبرنگار نیز ستادی درحال شکل گیری است و برنامه ها متفاوت خواهد بود و تلاش ما این است به جهت سهولت رفت و آمدها و مشارکت هرچه بیشتر خبرنگاران برنامه غرب استان بصورت مستقل برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد